جاهای دیدنی ترکیه

معروف ترین جاهای دیدنی ترکیه [به تفکیک شهر]

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 آبان ، 1402

جاهای دیدنی ترکیه | معرفی 62 جاذبه

اگر نمی‌دانید به کدام شهر ترکیه سفر کنید و سردرگم هستید، در این مقاله معروف‌ترین جاهای دیدنی ترکیه به تفکیک هر شهر را معرفی کرده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گاهی اوقات به تنها چیزی که نیاز داریم چند روز تعطیلی و سفر به کشوری شاد و رنگارنگ مثل ترکیه است. فرهنگ غنی، جاذبه‌های تاریخی و باستانی، موزه‌های متنوع، سواحل زیبا، تفریحات هیجان‌انگیز و غذاهای خوشمزه مواردی هستند که نگرانی‌ها و استرس‌های ما را برطرف می‌کنند. با توجه به اینکه در هر گوشه از ترکیه شهر، روستا و طبیعت شگفت‌انگیزی وجود دارد، انتخاب بهترین شهرهای دیدنی ترکیه تا حدودی برای ما دشوار است. در این مطلب معروف ترین جاهای دیدنی ترکیه و بهترین مکان‌های تفریحی این کشور را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی استانبول

استانبول، معروف به قلب و روح ترکیه، یکی از شهرهای مطرح گردشگری جهان است که سالانه بیش از ۹ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. اگر می‌خواهید برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کنید، قلم و کاغذ را کنار دستتان بگذارید تا جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کنیم!

پارک آبی دلفین استانبول

یکی از جاهای دیدنی استانبول، پارک آبی دلفین نام دارد. این پارک آبی با داشتن امکانات مختلف و برنامه‌های جذاب، به‌خصوص برای خانواده‌ها و کودکان، از شهرت بالایی برخوردار است. در این پارک علاوه‌بر تفریحات و بازی‌های آبی، در استخر آب‌گرم استراحت می‌کنید، نمایش دلفین‌ها را می‌بینید و در نهایت از فروشگاه‌های پارک برای خودتان یادگاری تهیه می‌کنید.

پارک آبی دلفین استانبول

عکسی از پارک آبی دلفین استانبول  

 برج گالاتا استانبول

یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی مهم استانبول برج گالاتا نام دارد. این برج ساختمانی تاریخی است که در محله کاراکوی استانبول قرار دارد و به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی ترکیه شناخته می‌شود. برج گالاتا سازه‌ای ارزشمند و باقی‌مانده از دوره بیزانس است که بارها در طول تاریخ مرمت شده است. شما می‌توانید از طریق بالکنی که در بالای این برج قرار دارد، سراسر استانبول را تماشا کنید.

 برج گالاتا استانبول از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از برج گالاتا استانبول

 کاخ ییلدیز

یکی از کاخ‌های به‌جامانده از دوران عثمانی کاخ ییلدیز است. این برج که در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد، به مدت یک قرن محل اقامت خاندان امپراتوری عثمانی بود. معماری بی‌نظیر، آب‌نماهای زیبا، باغ‌های سرسبز و موزه نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

کاخ ییلدیز از مکان های دیدنی ترکیه

عکسی از کاخ ییلدیز

کاخ چراغان

یکی دیگر از بهترین مکان های تفریحی ترکیه و آخرین یادگار عثمانی کاخ چراغان است. از ویژگی‌های این کاخ می‌توانیم به نمای بیرونی کاخ، طراحی بی‌نظیر فضای داخلی، استفاده از نمادهای ترکی در دکوراسیون و فرش‌های ارزشمند دستباف اشاره کنیم.

کاخ چراغان از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از کاخ چراغان  

کاخ توپکاپی

یکی از مشهورترین کاخ‌های تاریخی استانبول، کاخ توپکاپی است که در مرکز شهر و در کنار دریای مرمره واقع شده است. این کاخ در قرن ۱۵ میلادی و در دوران امپراتوری عثمانی، به عنوان مرکز اداری، فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاخ توپکاپی امروزه یکی از موزه‌های معروف تاریخی و فرهنگی استانبول و یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی استانبول است.

کاخ توپکاپی از جاذبه های گردشگری ترکیه

عکسی از کاخ توپکاپی

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه در قرن 19 ساخته شد. این کاخ یکی از مجلل‌ترین کاخ‌های جهان است که در اواخر دوران عثمانی به عنوان مرکز اداری این امپراتوری استفاده می‌شد و آخرین پادشاهان عثمانی در کاخ دولما باغچه ساکن بودند. پس از تأسیس جمهوری ترکیه، یکی از اتاق‌های این کاخ تبدیل به اتاق شخصی آتاتورک شد. جالب است بدانید آتاتورک از مهمانان خود در این کاخ پذیرایی می‌کرد.

کاخ دولما باغچه از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از کاخ دولما باغچه  

 مسجد ایاصوفیه

برای مشاهدۀ تصویر مسجد ایاصوفیه کافی است در گوگل شهر استانبول را سرچ کنید! این مسجد باشکوه از نظر تاریخی، فرهنگی و معماری بسیار ارزشمند است و به عنوان نمادین‌ترین بنای مذهبی استانبول شناخته می‌شود. مسجد ایاصوفیه در دورۀ بیزانس کلیسای بزرگی بود، سپس در دوران عثمانی تغییر کاربری داد و به مدت ۴۹۷ سال محل عبادت مسلمانان ترکیه شد.

مسجد ایاصوفیه از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از مسجد ایاصوفیه

 موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول یکی از معروف ترین جاهای دیدنی ترکیه است و مجموعه‌ای از آثار تاریخی، هنرهای سنتی و هنر معاصر ترکیه در این موزه قرار دارد. هزینه بلیت این موزه، واقع در منطقه بی‌اوغلو، ۴۰ لیر است.

 موزه پرا استانبول از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از موزه پرا

پیست اسکی کارتپه

پیست اسکی کارتپه چندین پیست اسکی با سطوح مختلف دارد. این پیست علاوه‌بر اینکه برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است، امکانات متعددی مانند رستوران‌های مختلف، فروشگاه‌های گوناگون و همچنین امکان اجارۀ تجهیزات اسکی نیز دارد.

پیست اسکی کارتپه

عکسی از پیست اسکی کارتپه

میدان تکسیم

یکی از مراکز مهم و پرجنب‌وجوش استانبول که داستان‌ها و فیلم‌های بسیاری دربارۀ آن ساخته شده است میدان تکسیم (میدان تقسیم) نام دارد. این میدان که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است، در منطقه تکسیم در شمال شرقی استانبول قرار دارد. میدان تکسیم استانبول یکی از نقاط مرکزی و مهم شهر، مرکز خرید و همچنین مرکز گردهمایی‌های اجتماعی و سیاسی این کشور است.  

میدان تکسیم از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از میدان تکسیم

جاهای دیدنی آنتالیا

اکنون که جاهای دیدنی استانبول را با هم بررسی کردیم، وقت آن رسیده که راهی آنتالیا شویم. آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه، واقع در جنوب غربی این کشور و یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان است. آب‌وهوای گرم و مرطوب، آثار تاریخی و باستانی، هتل‌های لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های محلی و از همه مهم‌تر سواحل زیبا و تفریحات دریایی، تنها بخشی از مواردی هستند که باعث محبوبیت این منطقه شده‌اند. بیایید با هم جاهای دیدنی آنتالیا را بررسی کنیم.

برج ساعت آنتالیا

 برج ساعت آنتالیا سازه‌ای بازمانده از قرن ۱۹ میلادی است که به عنوان نماد استواری و ایستادگی شناخته می‌شود. این برج آخرین بازمانده از ۸۰ برج تاریخی است که در اطراف آنتالیا ساخته شده بود. در اطراف برج ساعت آنتالیا رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی وجود دارند تا پس از یک پیاده‌روی طولانی در آن‌ها استراحت کنید.

برج ساعت آنتالیا از اماکن دیدنی ترکیه

عکسی از برج ساعت آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا، آکواریوم آنتالیا نام دارد که برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به زندگی دریایی از جذابیت بالایی برخوردار است. این آکواریوم بزرگ چندین بخش دارد و هر بخش شامل موجودات دریایی مختلفی می‌شود. علاوه‌براین، در آکواریوم آنتالیا کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که شرکت در آن بسیار هیجان‌انگیز است.

آکواریوم آنتالیا از مکان های دیدنی ترکیه

عکسی از آکواریوم آنتالیا  

 دروازه هادریان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آنتالیا دروازه هادریان نام دارد. این دروازه باستانی نمونه‌ای از معماری رومی باستان و یکی از نمادهای شهر آنتالیا به شمار می‌رود. تماشای تصاویر هادریانوس و خدایان رومی، کنده‌کاری‌های برجسته منحصربه‌فرد و معماری شگفت‌انگیز دروازه هادریان سال‌ها در خاطر شما باقی می‌ماند.

دروازه هادریان از جاهای دیدنی ترکیه 

تصویری از دروازه هادریان

پارک آبی آکوالند

یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های آبی آنتالیا، پارک آبی آکوالند نام دارد. این پارک آبی یک مقصد تفریحی بی‌نظیر برای خانواده‌ها و گردشگرانی است که به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز آبی یا استراحت در آب‌وهوای گرم آنتالیا هستند.

پارک آبی آکوالند از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از پارک آبی آکوالند

 آبشار دودن

 یکی از جاذبه‌های طبیعی و مشهور در نزدیکی شهر آنتالیا آبشار دودن نام دارد که در فاصلۀ ۱۲ کیلومتری جنوب آنتالیا و در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده است و جزو زیباترین آبشارهای کشور ترکیه محسوب می‌شود. وجود آبشارهای کوچک و بزرگ متعدد، مناظر سرسبز، دریاچۀ آبی‌رنگ و مسیرهای پیاده‌روی فقط بخشی از ویژگی‌های این جاذبه گردشگری ترکیه هستند.

آبشار دودن از جاذبه های گردشگری ترکیه

تصویری از آبشار دودن

مرکز خرید مارک

مگر می‌شود به ترکیه سفر کرد اما برنامه‌ای برای خرید از مراکز خرید این کشور نداشت! گردش در مرکز خرید مارک و امکان خرید از برندهای مطرح جهان نظیر برشکا، پول اند بر، فلورمار، پنتی و صدها برند دیگر ساعات خوشی را برای شما می‌سازد.

منطقه کالیچی

یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مناطق آنتالیا منطقه کالیچی نام دارد. این منطقه در قلب آنتالیا و در نزدیکی ساحل دریای مدیترانه واقع شده‌ است و به عنوان «شهر باستانی آنتالیا» نیز شناخته می‌شود. از ویژگی‌های این منطقه معماری خانه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی سنگ‌فرش، هتل‌های تاریخی، کافه و رستوران‌های محلی و موزه آثار باستانی را می‌توان نام برد.

عکسی از منطقه کالیچی  

 موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۱۹۷۲ آغاز کرد. این موزه ۱۴ سالن و تالارهای مختلف دارد که در آن‌ها آثار ارزشمندی نظیر سکه‌های باستانی، آبگینه، پوشاک، سفالینه، آثار خطی و مجسمه‌های فراوانی نگهداری می‌شود. قیمت بلیت موزه باستان شناسی آنتالیا ۴۵ لیر است.

 موزه باستان شناسی آنتالیا از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از موزه باستان شناسی آنتالیا  

 جاهای دیدنی آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای محبوب توریستی ترکیه محسوب می‌شود و بین رشته‌کوه‌های توروس و دریای مدیترانه قرار دارد. جدا از جاذبه‌های تاریخی و باستانی، طبیعت منحصربه‌فرد این شهر سالانه میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی را به خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین جاهای دیدنی آلانیا می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا یکی از زیباترین سواحل آلانیا است. این ساحل به نام ملکه کلئوپاترا، ملکه مصر باستانی، شناخته می‌شود که بر اساس افسانه‌ها این ساحل را برای تفریح خود انتخاب می‌کرد. شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ، امکانات قابل‌توجهی مانند رستوران‌ها و کافه‌های لوکس، پارکینگ و از همه مهم‌تر مناظر شگفت‌انگیز، فقط بخشی از ویژگی‌های ساحل کلئوپاترا هستند.

ساحل کلئوپاترا از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از ساحل کلئوپاترا از جاهای دیدنی ترکیه 

برج سرخ آلانیا

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا، برج سرخ نام دارد. این برج درست در وسط شهر قرار دارد و به دلیل رنگ سرخش به این نام شناخته می‌شود. برج سرخ آلانیا در قرن سیزدهم میلادی و به ارتفاع ۳۳ متر ساخته شد. این برج در زمان جنگ نقش دیدبان را در مقابل حملات دریایی ایفا می‌کرد.

برج سرخ آلانیا ترکیه

تصویری از برج سرخ آلانیا

ساحل پرتغال آلانیا

ساحل پرتغال با چشم‌انداز بی‌نظیر کوه‌های توروس و سواحل مجهز، یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا است. اگر دوست دارید به تماشای غروب آفتاب بنشینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ساعات پایانی روز را در ساحل پرتغال سپری کنید.

ساحل پرتغال آلانیا از مکان های دیدنی ترکیه

تصویری از ساحل پرتقال آلانیا

غار داملاتاش

غار داملاتاش یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ترکیه و مربوط به دوره هلنیستی محسوب می‌شود. این غار از سنگ‌های آهکی، استالاکتیت‌های زیبا و سنگ‌های تشکیل‌شده از کلسیم ایجاد شده است. برخی از سنگ‌های این غار طی هزاران سال چکیدن آب به شکلی هنرمندانه شکل گرفته‌اند. 

غار داملاتاش

تصویری از غار داملاتاش 

اسکله آلانیا

اسکله آلانیا یک مکان زیبا برای پیاده‌روی، دیدن منظره و لذت بردن از نسیم دریا است. اگر اهل هیجان و لذت از ارتفاع هستید، می‌توانید با  پاراگلایدینگ بر فراز آسمان دریا پرواز کنید یا از فعالیت‌هایی نظیر قایق‌سواری و موج‌سواری لذت ببرید.

اسکله آلانیا ترکیه

عکسی از اسکله آلانیا

ساحل اولاش

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا که مملوء از امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر است و با خرید تور آلانیا می‌توانید از آن دیدن کنید، ساحل اولاش نام دارد. ساحل اولاش واقع در پنج کیلومتری غرب آلانیا، یک ساحل کوچک خانوادگی است که برای قایق‌سواری و آفتاب گرفتن کنار دریای مدیترانه پیشنهاد می‌شود.

ساحل اولاش ترکیه

تصویری از ساحل اولاش

مرکز خرید آلانیوم

اکنون که طبیعت زیبا و آثار تاریخی آلانیا را با یکدیگر بررسی کردیم، وقت مراکز خرید آن رسیده است! مرکز خرید آلانیوم معروف‌ترین مرکز خرید این شهر است و شما می‌توانید پوشاک و کالاهای مورد نظرتان را از صدها فروشگاه فعال در آن خریداری کنید.

مرکز خرید آلانیوم

تصویری از مرکز خرید آلانیوم 

مرکز خرید پلومریا

مرکز خرید پلومریا یکی از جدیدترین مراکز خرید آنالیاست که در منطقه کارگیجاک قرار دارد. برای خرید از مرکز خرید پلومریا لازم است از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

مرکز  خرید پلومریا

تصویری از مرکز خرید پلومریا

جاهای دیدنی ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای دیدنی ترکیه واقع در غرب این کشور و یکی از بهترین مقاصد گردشگری سراسر جهان محسوب می‌شود. این شهر که در ساحل دریای اژه و در استان ازمیر واقع شده است، به دلیل برخورداری از تاریخ غنی، فرهنگ محلی بی‌نظیر و آب‌وهوای مدیترانه‌ای نقش مهمی در صنعت گردشگری ترکیه ایفا می‌کند. بهترین جاهای دیدنی ازمیر را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

برج ساعت ازمیر

برج ساعت ازمیر در مرکز میدان کناک ازمیر واقع شده و یکی از جاهای دیدنی این شهر است. این برج در سال ۱۹۰۱ به دستور کامل پاشا و با معماری لوانتین ریموند چارلز پره ساخته شده است. این سازه ۲۵ متری پلان هشت‌ضلعی دارد که به دلیل سکوی سنگی و نقش‌ برجسته‌های هندسی، به لحاظ معماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

برج ساعت ازمیر از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از برج ساعت ازمیر

تله کابین ازمیر

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه در شهر ازمیر، تله کابین ازمیر است. این تله کابین در خیابان ساکاریا قرار دارد و همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت می‌کند. هزینه ورودی به تله کابین ازمیر ۲۵ لیر است.

تله کابین ازمیر

تصویری از تله کابین ازمیر  

 آسانسور تاریخی ازمیر

تصور کنید با یک آسانسور تاریخی مسیر مورد نظرتان را طی می‌کنید. در سال ۱۹۰۷ میلادی، آسانسور تاریخی ازمیر را یک تاجر ثروتمند ساخت و هم‌اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر محسوب می‌شود.

 آسانسور تاریخی ازمیر از جاذبه های دیدنی ترکیه

عکسی از آسانسور تاریخی ازمیر  

 بازار کمرالتی

بازار کمرالتی یک مرکز خرید سنتی است که بزرگ‌ترین بازار فضای باز جهان شناخته می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم در بازار کمرالتی قدم بزنید و با فرهنگ مردم ازمیر آشنا شوید. خبر خوب اینکه قیمت محصولات این بازار محلی نسبت به بازارهای دیگر ازمیر بسیار مناسب‌تر است.

قلعه کادیفه

قلعه کادیفه یا کادیف کاله در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح ساخته شد. این قلعه در دوره‌های مختلف تاریخی تحت تسلط پادشاهان مختلف بود. اگر به تاریخ و باستان‌شناسی علاقه دارید، بدون شک از مشاهدۀ حکاکی‌ها و کتیبه‌های روی دیوارها لذت می‌برید.

قلعه کادیفه از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از قلعه کادیفه  

 موزه آتاتورک

با وجود اینکه بسیاری از ما اطلاعات دقیقی از تاریخ ترکیه نداریم، اما همگی آتاتورک را می‌شناسیم. آتاتورک که در واقع مؤسس ترکیه مدرن است، نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این کشور ایفا کرده است. شما می‌توانید در موزه آتاتورک واقع در شهر زیبای ازمیر از لوازم شخصی این شخص و همچنین اسناد تاریخی مهم و ارزشمند دیدن کنید.  

موزه آتاتورک ازمیر

تصویری از موزه آتاتورک 

پاموکاله

تماشای سنگ‌های سفید مخملی، استراحت در چشمه‌های آبگرم و چشم‌انداز شگفت‌انگیز پاموکاله را با خرید تور ازمیر به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. جالب است بدانید پاموکاله در سال 1988 به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده و هر ساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به این منطقه زیبا سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن لذت ببرند.

پاموکاله از جاذبه های دیدنی های ترکیه

عکسی از پاموکاله

سواحل ازمیر

سواحل ازمیر از تنوع بالای امکانات برخوردارند؛ از سواحل محلی و سنتی گرفته تا سواحل لوکس و شیک را می‌توانید در حاشیه دریای اژه با خرید تور ترکیه پیدا کنید. محبوب‌ترین سواحل ازمیر شامل ساحل فوجا، دیکیلی، مندرس، کارابورن و ساحل ماوی شهیر می‌شود.

سواحل ازمیر از جاهای دیدنی ترکیه  

تصویری از سواحل ازمیر 

جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش‌آداسی یک شهر زیبای ساحلی واقع در غرب ترکیه است. این شهر به سواحل زیبا، بازارهای پوشاک، هنرهای محلی و سایر جاذبه‌های گردشگری متنوع شهرت دارد. در کوش آداسی نیز جاهای دیدنی فراوانی وجود دارد که با خرید تور کوش آداسی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در ادامه، محبو‌ب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی را با هم بررسی می‌کنیم.

پارک آبی آکوا فانتاسی

پارک آبی آکوا فانتاسی یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی است که در تمامی فصول سال مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. این پارک بزرگ‌ترین پارک آبی ترکیه است و ظرفیتی بالای پنج هزار نفر دارد.

تصویری از پارک آبی آکوا فانتاسی  

شهر تاریخی پرینه

شهر تاریخی پرینه یکی از مقاصد دیدنی و تاریخی ترکیه در کوش آداسی است. پرینه در دوران باستان یکی از شهرهای مهم یونانی رومی بود و ارزشمندترین سازه‌های باستانی ترکیه در آن قرار دارد.

شهر تاریخی پرینه از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از شهر تاریخی پرینه

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر یکی از جاهای دیدنی ترکیه واقع در غرب کوش آداسی است. جزیره کبوتر منطقه‌ای حفاظت‌شده است و در آن گونه‌های کمیاب گیاهان و جانوران زندگی می‌کنند. این جزیره برای شنا، آفتاب گرفتن و قایق‌سواری بسیار مناسب است.

جزیره کبوتر از مکان های دیدنی ترکیه

عکسی از جزیره کبوتر

شهر تاریخی اِفِسوس

علاقه‌مندان به باستان‌شناسی و تاریخ، تور خارجی کوش آداسی و بازدید از اِفِسوس را از دست ندهند. در این شهر تاریخی می‌توانید از معابد، کتابخانه، آمفی‌تئاترها و خانه‌های باستانی دیدن کنید و با سبک زندگی مردم آن دوره آشنا شوید.

شهر تاریخی اِفِسوس

عکسی از شهر باستانی افسوس

شبه جزیره دیلک

اگر به پیاده‌روی و تماشای طبیعت علاقه دارید، یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی برای شما بدون شک شبه جزیره دیلک خواهد بود. شما همچنین در این منطقه می‌توانید از پارک ملی دیلک بازدید کنید.

شبه جزیره دیلک

تصویری از شبه جزیره دیلک

پارک ملی دیلک

پارک ملی دیلک در استان آیدین قرار دارد. اگر سواحل زیبا، بازارهای محلی، رستوران‌های سنتی و پیاده‌روی در روستا برای شما جذاب است، شبه جزیره دیلک و بازدید از پارک ملی این منطقه را به فهرست جاهای دیدنی کوش آداسی اضافه کنید.

پارک ملی دیلک از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از پارک ملی دیلک

پارک آبی آدالند

پارک آبی آدالند برای تمام سنین برنامه‌های ویژه‌ای دارد! از سرسره‌سواری در طولانی‌ترین سرسره جهان گرفته تا حمام آفتاب، این مرکز تفریحاتی می‌تواند ساعات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند.

پارک آبی آدالند از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از پارک آبی آدالند

غار کاراجا

غار کاراجا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در منطقه گوموش خانه ترکیه است. این غار یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین غارهای ترکیه به شمار می‌رود و مسافران فراوانی را از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

غار کاراجا از جاذبه های گردشگری ترکیه

تصویری از غار کاراجا

جاهای دیدنی مارماریس

شهر بندری مارماریس که در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد، یکی دیگر از مناطق مهم و تأثیرگذار ترکیه در صنعت گردشگری است. جاهای دیدنی مارماریس بسیار متنوع هستند، اما ما تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام رزرو تور مارماریس سردرگم نباشید.

جزیره سدیر

با این‌همه جاذبۀ گردشگری بی‌نظیری که به شما معرفی کردیم، بدون شک توانستیم به سؤال پرشمار شما مبنی‌بر اینکه جاهای دیدنی ترکیه کجاست پاسخ دهیم؛ اما هنوز فهرست ما تمام نشده است. جزیره سدیر در ۱۸ کیلومتری شمال مارماریس قرار دارد و یکی از بهترین سواحل شهر مارماریس محسوب می‌شود.

جزیره سدیر از مکان های دیدنی ترکیه

تصویری از جزیره سدیر 

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس یکی از جاذبه‌های تاریخی ترکیه است که در سال ۱۵۲۲ میلادی، شاه سلطان سلیمان عثمانی آن را مرمت کرده است. شما می‌توانید در موزۀ این قلعه از قدیمی‌ترین اشیایی که از حفاری‌های سال‌های اخیر به دست آمده است دیدن کنید.  

قلعه مارماریس از جاذبه های گردشگری ترکیه

تصویری از قلعه مارماریس

فواره های رقصان در مارماریس

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مارماریس، تماشای فواره‌های رقصان آن‌هم به صورت رایگان است. رقص آب و نور با هماهنگی موسیقی زیبا و جشن و پای‌کوبی شبانه، به‌سادگی ساعات خوشی را برای شما خلق می‌کنند.

کوه های مارماریس

شهر مارماریس در وسط کوه و دریا قرار دارد. کوه‌های مارماریس، طبیعت خیره‌کننده، جنگل‌های انبوه و آبشارهای طبیعی را می‌توانید در یک تور یک‌روزه کوهپیمایی تجربه کنید.

کوه های مارماریس از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از کوه های مارماریس  

 ساحل ایچملر

ساحل ایچملر در نزدیکی مارماریس واقع شده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از طبیعت‌گردی در کوه‌های مارماریس به ساحل ایچملر بروید و در آنجا از تفریحات هیجان‌انگیز دریایی لذت ببرید. به یاد داشته باشید که در کافه‌ها و رستوران‌های متنوع این ساحل می‌توانید غذاهای دریایی بسیار خوشمزه میل کنید.

ساحل ایچملر از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از ساحل ایچملر

آبشار تارگوت

آبشار تارگوت در روستایی به همین نام واقع شده است. اگر همزمان به شنا و پرش از ارتفاع علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به آبشار تارگوت بروید و از ارتفاع چهار متری به داخل حوضچه آبشار شیرجه بزنید.

آبشار تارگوت از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از آبشار تارگوت 

موزه مارماریس

شاید دسترسی به این تعداد جاذبه‌های گردشگری ترکیه در مارماریس شما را شگفت‌زده کند! علاوه‌بر سواحل زیبا، طبیعت منحصربه‌فرد و تفریحات هیجان‌انگیز آبی، موزه مارماریس نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی این منطقه است. قلعه تاریخی را که سلطان سلیمان بازسازی کرده، هم‌اکنون یکی از موزه‌های مطرح مارماریس است.

موزه مارماریس از مکان های دیدنی ترکیه

عکسی از موزه مارماریس

جاهای دیدنی بدروم

بدروم یکی از مقاصد تفریحی در ساحل دریای اژه، جنوب غربی ترکیه، و شهری کمتر شناخته‌شده بین ما ایرانی‌ها است. این شهر با برخورداری از جاذبه‌های متنوع گردشگری لقب بهشت ترکیه را از آن خود کرد. در حالی که جاهای دیدنی بدروم بسیار فراوان هستند، ما تعدادی از آن‌ها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم یکی از موزه‌های معروف جهان است که در قلعه بدروم قرار دارد. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر زیبای بدروم به شمار می‌رود. آثار باستانی کشف‌شده از زیر آب، آثاری نظیر سکه، ابزار و سفالینه‌ را می‌توانید در این موزه بی‌نظیر مشاهده کنید.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

عکسی از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

قلعه بدروم

یکی دیگر از جاهای دیدنی بدروم و البته یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه قلعه بدروم نام دارد. بازدید از این قلعه در سال ۱۴۰۲ اطلاعات جذابی از تاریخ و جنگ‌های ترکان عثمانی به ما می‌دهد. جالب است بدانید پیش از اینکه قلعه بدروم تبدیل به موزه کنونی شود، روزگاری زندانی مخوف بوده است.

قلعه بدروم از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از قلعه بدروم

جزیره خرگوش

شبه جزیره خرگوش در کنار ساحل گوموشلوک قرار دارد. این جزیره علاوه‌بر اینکه یکی از مقاصد محبوب طبیعت دوستان است، با کشف انبارها و جاده‌ پادشاهی، در حال حاضر به لحاظ باستان‌شناسی اهمیت ویژه‌ای دارد.

جزیره خرگوش از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از جزیره خرگوش

ساحل شتر

تصور مشاهده شتر در سواحل دریا برای ما کمی عجیب‌وغریب است، اما شما می‌توانید در سفر به ساحل شتر بدروم، سوار این حیوانات عظیم‌الجثه شوید، از مناظر لذت ببرید و در نهایت ناهار یا شامتان را در رستوران‌های محلی میل کنید.  

ساحل شتر بدروم از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از ساحل شتر

ساحل بیتز

اگر با کودکان عزیزتان به ترکیه سفر می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم یک روز را در ساحل بیتز سپری کنید. علاوه‌بر تفریحات و بازی‌های هیجان‌انگیز آبی که در این ساحل وجود دارد، عمق آب این منطقه بسیار کم است و کودکان شما به‌راحتی در آب‌های فیروزه‌ای شنا می‌کنند.

ساحل بیتز بدروم

تصویری از ساحل بیتز  

 دروازه میندوس

قدمت دروازه‌ میندوس به دوران پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد! دروازه میندوس، یکی از بهترین بناهای تاریخی بدروم، در قرن چهارم قبل از میلاد توسط پادشاه ماسولوس ساخته شد. با سفر به بدروم زیبا با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از سایت‌های تاریخی بازدید کنید و هم در سواحل زیبای این منطقه از سفرتان لذت ببرید.

دروازه میندوس بدروم از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از دروازه میندوس

خلیج بارداکچی

یکی از متفاوت‌ترین مناطق ترکیه را در بدروم مشاهده کنید! خلیج بارداکچی با آب کهربایی، سواحل شنی، رستوران‌های محلی و چشم‌انداز کوهستان یکی از بهترین جاهای دیدنی بدروم برای شما خواهد بود.

خلیج بارداکچی از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از خلیج بارداکچی  

 جاهای دیدنی آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای این کشور است. این پایتخت مدرن مملوء از گالری‌ و موزه، کافه و رستوران، آثار تاریخی و هنری و از همه مهم‌تر جشن‌ها و فستیوال‌های شاد است که گردشگران خارجی را در تمام سال شگفت‌زده می‌کند. بیایید با هم جاهای دیدنی آنکارا را بررسی کنیم.

آنیت کبیر

آنیت کبیر یا آرامگاه آتاتورک در بین مردم ترکیه از احترام بالایی برخوردار است. این آرامگاه دیدنی به لحاظ معماری نیز یکی از برجسته‌ترین سازه‌های عصر حاضر این کشور است. نقاشی‌های دیواری، پلکان سنگی بزرگ و موزه که در ضلع شرقی این جاذبه گردشگری قرار دارد، تنها بخشی از ویژگی‌های آنیت کبیر هستند.

آنیت کبیر از جاهای دیدنی ترکیه

تصویری از آنیت کبیر

پارک جنگلی آتاتورک

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی ترکیه، پارک جنگلی آتاتورک نام دارد که درست وسط قلب پایتخت این کشور واقع شده است. پارک جنگلی آتاتورک یک تفرجگاه گردشگری محبوب به شمار می‌آید و تحت‌نظر وزارت کشاورزی ترکیه فعالیت می‌کند. گردشگران می‌توانند در این پارک از باغ‌وحش، گلخانه‌های متنوع، مزارع وسیع و رستوران‌های ترکی بازدید کنند.

پارک جنگلی آتاتورک آنکارا از جاذبه های دینی ترکیه

تصویری از پارک جنگلی آتاتورک

مرکز خرید آنکا مال

 مرکز خرید آنکا مال یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا است. این مرکز خرید محبوب در محله‌ای به نام ایشاک‌پاشا  قرار دارد و یکی از جاذبه‌های پرطرفدار برای خرید و تفریح در آنکارا به شمار می‌رود. جالب است بدانید بیش از ۲۰۰ فروشگاه در مرکز خرید آنکامال مشغول به فعالیت هستند.

مرکز خرید آنکا مال از مکان های دیدنی ترکیه

تصویری از آنکا مال

دریاچه موگان

دریاچه موگان با آب‌های کریستالی و طبیعت بکر در نزدیک شهر آنکارا واقع شده است. با توجه به اینکه بخشی از قسمت‌های این دریاچه با مراتع و مزارع احاطه شده‌اند، مناظر منحصربه‌فردی در اطراف دریاچه شکل گرفته است. این دریاچه محل زندگی پرندگان مهاجر و حیوانات آبزی بی‌شمار محسوب می‌شود.

دریاچه موگان آنکارا از جاذبه های دیدنی ترکیه

تصویری از دریاچه موگان

برج آتاکوله

یکی از نمادین‌ترین سازه‌های آنکارا که کاربردهای مختلفی دارد، برج آتاکوله است. رستوران گردان، مرکز خرید و کافی‌شاپ فقط بخشی از امکانات برج آتاکوله هستند. این برج یک تراس بزرگ دارد که به شما اجازه می‌دهد از مناظر پانورامیک فوق‌العاده‌ شهر آنکارا لذت ببرید.

برج آتاکوله آنکارا از جاهای دیدنی ترکیه

عکسی از برج آتاکوله

قلعه آنکارا

یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی ترکیه، قلعه آنکارا است. این قلعه تاریخی در قسمت مرکزی شهر آنکارا و در ارتفاع ۵۱۰ متری از سطح دریا قرار دارد. قلعه آنکارا در طول تاریخ نقش دژ دفاعی این شهر را ایفا می‌کرد، اما هم‌اکنون یکی از موزه‌های مطرح آنکارا است.

قلعه آنکارا ترکیه

عکسی از قلعه آنکارا

شما از کدام جاذبه گردشگری کشور ترکیه دیدن کرده اید؟

در این مقاله بهترین جاهای دیدنی ترکیه را به تفکیک شهرهای مهم آن (استانبول، آنتالیا، آلانیا، ازمیر، آنکارا، بدروم و کوش آداسی) معرفی کردیم. چه حس بی‌نظیری دارد در کنار دریای آبی مدیترانه قدم بزنید و از غروب خورشید لذت ببرید، یا اینکه صبح زود از خواب بیدار شوید و بوی تازه‌ی چای و شیرینی‌های ترکی را استشمام کنید؛ پس دیگر معطل نکنید! برنامۀ سفرتان را بچینید و وسایل را جمع کنید. مطمئن هستیم که سفر به ترکیه یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد شد. 

سؤالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی استانبول چه نام دارند؟

پارک آبی دلفین، برج گالاتا، کاخ ییلدیز، کاخ چراغان، کاخ توپکاپی، کاخ دولما باغچه، مسجد ایاصوفیه، موزه پرا استانبول، پیست اسکی کارتپه و میدان تکسیم از مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر استانبول محسوب می‌شوند.

2. آنتالیا چه جاهای دیدنی معروفی دارد؟

برج ساعت، آکواریوم آنتالیا، دروازه هادریان، پارک آبی آکوالند، آبشار دودن، مرکز خرید مارک، منطقه کالیچی و موزه باستان‌شناسی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt