آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آبان ، 1402

آبشار دودن آنتالیا، زیباترین آبشار ترکیه

آبشارهای دودن آنتالیا از جاذبه‌های نفس‌گیر این شهر محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با آبشار دودن آنتالیا و زیبایی های آن، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آبشارها پدیده‌هایی زیبا و شگفت‌انگیزی هستند که با اشکال مختلف در طبیعت پیدا می‌شوند. بسیاری از افراد برای فرار از هیاهوی شهر و رسیدن به آرامش، به دامان طبیعت پناه می‌برند. چه چیزی بهتر از این است که هم‌زمان صدای آب و پرندگان گوش شما را نوازش دهد و طبیعتی بکر مقابل دیدگانتان قرار گیرد؟ اگرچه کشورمان ایران، آبشارهای فراوان و جذابی دارد؛ اما در این مقاله به معرفی دو آبشار دودن در آنتالیا خواهیم پرداخت. بسیاری از افراد آنتالیا را با سواحل زیبا و همیشه شلوغ به یاد می‌آوردند؛ اما این شهر زیبا فقط به تعدادی ساحل خلاصه نمی‌شود و جاذبه‌های نفس‌گیر متعددی دارد.

برای آشنایی بیشتر با آبشارهای دودن، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید. اگر آبشارهای دودن را بشناسید، قطعا شهر آنتالیا را به عنوان مقصد بعدی سفر انتخاب خواهید کرد.

تصویری از آبشار دودن آنتالیا

تصویری از آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن کجاست؟ اسرارآمیزترین آبشار ترکیه در آنتالیا

آبشارهای دودن (Duden Waterfalls) از زیباترین و اسرارآمیزترین آبشارهای ترکیه هستند که در 12 کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا واقع شده‌اند. با خرید تور آنتالیا به راحتی می‌توانید از این دو آبشار زیبا و بکر دیدن کنید.

آبشارهای دودن که با نام‌های دودن بالایی و دودن پایینی شناخته می‌شوند، در فاصله 8کیلومتری از یکدیگر قرار گرفته‌اند و سرچشمه آن‌ها، رودخانه‌ای به همین نام است. این رودخانه به آبشارهای دودن و در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزد. در بخش‌های بعدی بیشتر با این دو آبشار و تفریحات موجود در محدوده آن‌ها آشنا خواهید شد.

آشنایی با آبشارهای دودن و زیبایی‌های اطراف آن‌ها

آبشارهای دودن بسیار باشکوه هستند و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. سرچشمه هر دو آبشار رودخانه‌ای با نام دودن است که به دریای مدیترانه منتهی می‌شود. آبشارهای دودن در فاصله 8کیلومتری از یکدیگر قرار دارند و به آبشار بالایی و پایینی مشهور هستند.

آبشار بالایی 14کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و ارتفاع و عرض آن به ترتیب برابر با 15 و 20متراست. اطراف آبشار بالایی دودن رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارند که چشم‌انداز آن‌ها فوق‌العاده است.

آبشار پایینی دودن در نزدیکی ساحل لارا و در دل طبیعت قرار گرفته است و پس از عبور از یک غار جذاب و زیبا به آن می‌رسید. این آبشار 40متر ارتفاع دارد و بسیار تماشایی و باشکوه است.

آبشار دودن پایینی

آبشار دودن پایینی

نحوه دسترسی به آبشارهای دودن

آبشارهای دودن در منطقه مرادپاشای آنتالیا، محله چالیان، خیابان لارا و به فاصله 8کیلومتری از یکدیگر قرار دارند. برای رسیدن به آبشار اول می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید. به این منظور کافی است خود را به مرکز خرید تراسیتی آنتالیا برسانید و اتوبوس‌هایی که به مقصد آبشار اول دودن هستند را سوار شوید. این اتوبوس‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و در کمتر از یک ساعت،‌ شما را به آبشار اول می‌رسانند.

برای دسترسی به آبشار دوم نیز می‌توانید در جاده اصلی لارا سوار اتوبوس شوید و در پارک دودن پیاده شوید. پس از 600متر پیاده‌روی به آبشار دوم می‌رسید. اگر در هتل لارا اقامت داشته باشید، کمتر از 20دقیقه تا آبشار دوم فاصله دارید.

یکی دیگر از راه‌ها برای دسترسی به آبشار دودن، استفاده از دولموش یا همان ون است. در ابتدا به پایانه تاکسی شرقی آنتالیا مراجعه کرده، سپس دولموش‌های خط CV17 را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های سفر فقط از یکی از آبشارهای دیدن می‌کنند. پیشنهاد ما این است که به تورهای آبشار دودن در آنتالیا ملحق شوید تا با قیمتی مناسب موفق به بازدید از هر دو آبشار شوید.

بهترین زمان بازدید از آبشارهای دودن

آنتالیا یک شهر ساحلی با آب و هوایی مدیترانه‌ای است. اگر در فصل‌های بهار و پاییز به این شهر مراجعه کنید، با دمای هوای معتدل و آفتاب ملایم مواجه خواهید شد. همچنین آنتالیا تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌های پر بارانی دارد. البته وجود آب در هر ناحیه‌ای باعث تعدیل دما می‌شود؛ در نتیجه بهترین فصل برای بازدید از آبشارهای دودن، بهار و تابستان است. اگر قصد سفر به آنتالیا در بهار و ایم نوروز را دارید، به شما تور آنتالیا نوروز 1403 را پیشنهاد می کنیم.

در این ناحیه تفریحات آبی و طبیعت‌گردی متعددی وجود دارد که استفاده از آن‌ها در بهار و تابستان بسیار لذت‌بخش است. در ادامه تعدادی از جذاب‌ترین این تفریحات را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید ما در مقاله‌ای به طور کامل به معرفی جاهای دیدنی آنتالیا پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بازدید از آبشارهای دودن

بازدید از آبشارهای دودن

تفریحات موجود در محدوده آبشارهای دودن آنتالیا

شاید به این فکر کنید که با طی مسافتی نسبتا طولانی فقط از دو آبشار بازدید می‌کنید و به محل اقامت خود برمی‌گردید؛ اما باید بگوییم که در اطراف آبشارهای دودن موقعیت‌های بسیاری برای تفریح و گردش فراهم است که همگی از جنس طبیعت‌گردی و تفریحات آبی هستند. گردش و پیک نیک در پارک، بازدید از آبشار اول، غارنوردی، بازدید از آبشار دوم، قایق سواری و رفتینگ در رودخانه دودن و عکاسی از این طبیعت بکر از تفریحاتی است که شما می‌توانید در محدوده آبشارهای دودن به آن‌ها بپردازید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

آبشار دودن پایینی

آبشار دودن بالایی

آنتالیاگردی با تورهای مقرون به صرفه الفبای سفر

در این مقاله به معرفی دو آبشار دودن، نحوه دسترسی به آن‌ها و تفریحات موجود در منطقه پرداختیم. اگر می‌خواهید چند روزی از هیاهوی شهر دور شوید و تعطیلات خود را در طبیعتی بکر و دوست‌داشتنی بگذرانید، سفر به آنتالیا و بازدید از آبشارهای دودن بهترین گزینه است.

برای خرید تور آنتالیا، زمان را از دست ندهید و همین حالا دست به کار شوید. آژانس مسافرتی الفبای سفر، بهترین تورها را با کیفیت ایده‌آل و قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. مطمئن باشید با یک بار خرید از این مجموعه به مشتری وفادار ما تبدیل خواهید شد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt