برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور

برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور در مالزی

برج‌های دوقلو پتروناس از زیباترین برج‌های کوالالامپور واقع در کشور مالزی هستند. این برج‌ها معماری بسیار زیبایی دارند و تمام گردشگران مالزی در ابتدا از آن بازدید می کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا تا به حال نام برج های دوقلو پتروناس را شنیده‌اید؟ این برج‌ها در کدام کشور قرار دارند و چرا به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در دنیا تبدیل شده‌اند؟ برج‌های دوقلو پتروناس از زیباترین برج‌های کوالالامپور واقع در کشور مالزی هستند که سالانه از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کنند. این برج‌ها معماری بسیار زیبایی دارند و شما نیز حتما در فضای مجازی با تصاویر آن‌ها مواجه شده‌اید. محال است که به عنوان گردشگر وارد کوالالامپور شوید و در ابتدا به سراغ این برج‌های دوقلو نروید.

گردشگران ایرانی بسیاری به کشور مالزی سفر می‌کنند و کوالالامپور از محبوب‌ترین مقاصد آن‌ها است. پیش از سفر به این شهر، بهتر است کمی با مهم‌ترین جاذبه گردشگری آن نیز آشنا شوید. اگر مشتاق هستید تا اطلاعات بیشتری درباره Petronas Twin Towers به دست آورید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

نمایی از برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور

نمایی از برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور

برج های دوقلو پتروناس در چه سالی ساخته شدند؟

کشور مالزی از اوایل دهه نود میلادی تغییرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف خود و به ویژه کوالالامپور ایجاد کرد و به سمت دنیای مدرن قدم برداشت. در آغاز سال 1992، پروژه ساخت برج های دوقلو پتروناس با طراحی سزار پلی، معمار آرژانتینی، کلید خورد. در نهایت پس از تلاش‌های بسیار و با هزینه‌ای بالغ بر 6میلیارد دلار، ساخت این برج‌های دوقلو در سال 1998 به پایان رسید و در سال 1999 با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

برج‌های پتروناس با 452 متر ارتفاع و 88 طبقه، در رتبه سیزدهم بلندترین برج‌های دنیا قرار گرفته‌اند. این دو برج در حال حاضر به نماد شهر کوالالامپور تبدیل شده‌اند و چهره بسیار زیبایی به شهر بخشیده‌اند. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از این سازه جذاب به کشور مالزی سفر می‌کنند. شما می توانید در تور مالزی از برج های پتروناس بازدید کنید.

تصویری از برج‌های دوقلو پتروناس

برج های دوقلو پتروناس در شهر کوالالامپور

آشنایی با معماری و مراحل ساخت برج های دوقلو پتروناس

در طراحی وس اخت برج‌های پتروناس از سبک معماری اسلامی و مدرن استفاده شده و این دو سبک به بهترین نحو با یکدیگر ترکیب شده‌اند. این دو برج با 56متر طول، 425متر ارتفاع و 395هزار مترمربع مساحت طبقات، تا سال 2004 به عنوان بلندترین برج‌های دنیا شناخته می‌شدند تا اینکه آسمان خراش تایپه در چین ساخته شد و این لقب را از برج‌های پتروناس ربود.

یکی از جذابیت‌های برج‌های دوقلوی کوالالامپور، پل میان این دو سازه است. این پل در طبقه 41 و 42 ساخته شده و با ارتفاع 170متر از سطح زمین، بلندترین پل هوایی در دنیا محسوب می‌شود. پل هوایی پتروناس با بیش از 58متر طول و دیوارهای شیشه‌ای، منظره بسیار جذابی دارد.

برای ساخت برج‌های پتروناس از طراحان و متخصصان بسیاری کمک گرفته شد تا اینکه دو شرکت کره‌ای و ژاپنی وظیفه ساخت را برعهده گرفتند. هر دو شرکت بدون هیچ وقفه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کردند تا در نهایت شرکت کره‌ای برنده این رقابت شد.

در ساختار این برج‌ها از 26هزار تن آهن و شیشه استفاده شده و به همین دلیل بزرگ‌ترین سازه فلزی در جهان به شمار می‌روند. جالب است بدانید که هر دو برج در برابر زلزله مقاوم هستند؛ زیرا برای مقاوم‌سازی آن‌ها از 14 دمپر استفاده شده است؛ این دمپرها تا حد قابل‌توجهی، لرزش‌های ناشی از زمین لرزه را کاهش می‌دهند.

محوطه بیرونی برج‌ها با استفاده از گل‌ها و فضای سبز به زیباترین نحو طراحی شده و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. کودکان می‌توانند در این محوطه که پارک ال سی سی نام دارد به بازی و تفریح مشغول شوند. اگر قصد سفر ارزان تر به کوالالامپور را دارید تور کوالالامپور را به شما توصیه می کنیم.

معماری برج های پتروناس مالزی

معماری برج های پتروناس مالزی

در داخل برج‌های دوقلو پتروناس چه جاذبه‌هایی وجود دارد؟

در داخل برج‌های دوقلو پتروناس با فضاهای اداری، رستوران، سینما، مرکز خرید،‌ کتابفروشب، سالن کنفرانس و باشگاه ورزشی مواجه خواهید شد. طراحی فضای داخلی این دو برج بسیار منحضربه‌فرد است و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آینه‌کاری‌های داخل برج‌ها و آکواریوم باشکوهی که در طبقه پایین قرار دارد، از جاذبه‌های این برج‌های دوقلو به شمار می‌روند. جالب است بدانید که برندهای معتبری همچون سونی و مایکروسافت نیز در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

آسانسورهای مجزایی که در این دو برج به کار گرفته شده‌اند، از جذاب‌ترین بخش‌های برج‌های دوقلو به شمار می‌روند. دیواره این آسانسورها از شیشه است و منظره بسیار جذابی را پیش روی شما قرار می‌دهد. به‌هیچ‌وجه نگران امنیت این بالابرها نباشید؛ زیرا برای ساخت بدنه آن‌ها از فولاد ضد زنگ استفاده شده و کاملا ایمن است؛ البته اگر قصد استفاده از این آسانسورهای جذاب را نداشته باشید، باید خستگی را به جان بخرید و از 2710 پله تعبیه شده در برج‌ها استفاده کنید. اگر قصد سفر در نوروز را دارید تور مالزی نوروز 1403 را به شما پیشنهاد می دهیم.

داخل برج های دوقلو پتروناس

داخل برج های دوقلو پتروناس

آدرس برج‌های دوقلو کوالالامپور به همراه نحوه دسترسی

کوالالامپور یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته دنیا است و از لحاظ دسترسی به وسلیه نقلیه عمومی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. برای دسترسی به برج‌های دوقلو می‌توانید از مترو استفاده کنید و خود را به ایستگاه KLCC برسانید. تاکسی‌های متعددی نیز در سطح شهر وجود دارند تا شما را در کوتاه‌ترین زمان به مقصد موردنظر برسانند؛ اما هزینه این وسایل نقلیه تقریبا بالا است.

پس از رسیدن به برج های دوقلو پتروناس حتما به قوانین آنجا احترام بگذارید. برای مثال، سیگار کشیدن، خوردن و نوشیدن در برج‌ها ممنوع است؛ همچنین پیش از ورود باید چمدان یا کیسه‌های خرید خود را به صندوق امانات تحویل دهید.

ساعت بازدید و قیمت بلیط برج‌های دوقلو پتروناس

برج‌های دوقولو کوالالامپور همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 9:00 تا 21:00 باز است؛ البته در روزهای جمعه نیز از ساعت 13:00 تا 14:30 درهای ورودی هر دو برج به روی گردشگران بسته می‌شود.

علاقه‌مندان به بازدید از این برج‌های دوقولو می‌توانند از ساعت 8:30 تا 20:30 برای خرید بلیط به گیشه مراجعه کنند. اگر مستر کارت یا کارت‌های بین‌المللی داشته باشید نیز می‌توانید بلیط خود را به صورت آنلاین از طریق سایت رسمی مجموعه خریداری کنید. هزینه بلیط برای گردشگران با توجه‌به سن و سال آن‌ها از 32 تا 85 رینگیت در نظر گرفته شده است. برای بازدید از برج حدود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارید.

حقایق جالب درباره برج‌های دوقلو پتروناس مالزی

در نهایت بهتر است به حقایق جالب درباره برج‌هلای دوقلوی پتروناس بپردازیم تا متوجه شوید چرا این برج‌ها تا این اندازه محبوب هستند و موردتوجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

  • در طراحی برج‌ها از فرم‌های هندسی مانند مربع و ستاره هشت پر که در معماری اسلامی نماد وحدت و پایداری هستند، استفاده شده است
  • برج ساخته شده توسط کره‌ای‌ها کاملا صاف است؛ اما برج ژاپنی‌ها حدود 2.5 سانتی‌متر خطا دارد
  • طراحی برج‌ها به گونه‌ای است که در صورت بروز آتش‌سوزی، امکان فرار افراد به برج دوم وجود دارد
  • صحنه‌هایی از فیلم تله گذاری با بازی کاترین زتاجونز و شان کانری در این برج‌ها فیلم‌برداری شد
  • در سال 1997 مردی فرانسوی که به مرد عنکبوتی شهرت داشت، تا طبقه 60 برج بالا رفت اما با اطلاع نیروی پلیس در همان طبقه متوقف و دستگیر شد

این برج‌های دوقلو نماد شهر کوالالامپور هستند و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند. اگرچه کاربری اصلی این برج دو برج اداری است؛ اما توریست‌های بسیاری برای بازدید از آن مراجعه می‌کنند.

در آژانس مسافرتی الفبای سفر از بهترین خدمات گردشگری بهره‌مند شوید

در این مقاله به معرفی برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور پرداختیم و درباره تاریخچه، معماری و نحوه دسترسی به این بناها صحبت کردیم. در سفر به مالزی حتما از این برج‌های زیبا و شگفت‌انگیز بازدید کنید.

آژانس مسافرتی الفبای سفر همواره در تلاش است تا با عرضه بهترین خدمات گردشگری نظیر تورهای داخلی و خارجی باکیفیت و با قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. همین حالا می‌توانید با خرید اینترنتی تور مالزی، یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا با استفاده از شماره‌های موجود، با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt