ویزای کانادا

ویزای کانادا

ویزای کانادا 2024؛ معرفی انواع ویزا + صفر تا صد ویزا کانادا

اگر شما نیز در سال‌های اخیر تصمیم گرفته‌اید از ایران مهاجرت کنید جای خوبی آمده‌اید. این روزها بازار مهاجرت به کشورهای خارجی از جمله کانادا حسابی داغ شده است. ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی بالا، امنیت و آرامش، فرصت‌های شغلی استثنایی و امکان رفتن به سایر کشورها بدون ویزا از جمله دلایل مهم ایرانیان برای رفتن به کانادا محسوب می‌شود.

اگر سؤال شما این است که «با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟» باید به شما بگوییم که با ویزای کشور کانادا می‌توانید به 25 کشور دیگر از جمله مکزیک، مراکش، شیلی، کره جنوبی و ... بروید. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران اخذ ویزای کانادا است که سنگ بزرگی سد راه سفر به این کشور زیبا و تماشایی به شمار می‌آید.  با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر دربارۀ اخذ انواع ویزاهای کانادا و شرایط هرکدام صحبت کنیم تا تصمیم درست‌تری با توجه به موقعیت خود بگیرید.

بررسی انواع ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا اول باید تصمیم بگیرید که چه از طریقی می‌‌خواهید به کشور زیبای کانادا بروید. در حال حاضر انواع ویزاهای کانادا برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای همراه تحصیلی
  • سوپرویزای کانادا یا ویزای والدین
  • ویزای هنرمندان
  • ویزای استارتاپ
  • ویزای ترانزیت

فراموش نکنید اولین راه برای مهاجرت، گرفتن گذرنامه است. اگر گذرنامه ندارید یا تاریخ انقضای آن گذشته است، مدارک لازم برای پاسپورت را آماده کنید و گذرنامۀ خود را در اسرع وقت بگیرید. در ادامه انواع دسته‌بندی‌های ویزای کانادا را معرفی می‌کنیم تا شرایط خود را بر مبنای این ویزاها بسنجید و سپس برای اخذ ویزا مدارک لازم را آماده کنید.

ویزای کانادا

۱- ویزای کاری کانادا

اخذ ویزای کاری برای مهاجرت به کانادا فرصتی است که می‌توانید از آن برای رفتن به این کشور استفاده کنید. کانادا نسبت به ایران نیروی کار کمتری دارد و در صورتی که شرایط و موقعیت شما مناسب باشد پذیرای‌تان خواهد بود. دو راه برای اخذ ویزای کاری وجود دارد: ویزای کاری کانادا با روش برنامه تجاری و ویزای کاری کانادا با روش اکسپرس اینتری. در ادامه هردو روش را به شما توضیح می‌دهیم.

ویزای کاری کانادا با روش برنامه تجاری

برای سفر به کانادا از طریق اخذ ویزای کاری با برنامه تجاری باید لیست مشاغل حرفه‌ای و مورد نیاز برای کانادا را بررسی کنید. در نظر داشته باشید باید آن‌دسته از مشاغلی را بررسی کنید که اداره مهاجرت کانادا برای این کارها به شما جاب آفر می‌دهد.

ویزای کاری کانادا با روش اکسپرس اینتری

ویزای کاری با روش اکسپرس اینتری یکی از روش‌های متداول برای اخذ ویزا در کشور کانادا است. روش اکسپرس اینتری یعنی افسران شما را نسبت به افراد متقاضی دیگر بر اساس شرایطی مانند سطح تحصیلات، سابقه کاری، سطح زبان انگلیسی، سن و ... می‌سنجند و به شما امتیاز می‌دهند. هرچه متقاضیان امتیاز بالاتری بگیرند، دریافت ویزای کاری کانادا آسان‌تر می‌شود.

شرایط مهم برای اخذ ویزای کاری در کشور کانادا

برای اخذ ویزای کاری باید شرایطی داشته باشید که ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
  • حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط
  • حداکر سن 35 سال
  • داشتن مدرک معتبر زبان
  • داشتن دانش و تخصص در حوزۀ کاری

در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، امکان اخذ ویزا بیشتر است؛ بنابراین حتماً مدرک زبان بگیرید و سوابق کاری، سواق بیمه، گواهی‌های مهارتی و ... را ترجمه کنید.

ویزای کاری کانادا

۲- ویزای کانادا توریستی

دومین ویزای پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا، ویزای توریستی کانادا است. شما می‌توانید برای سفر به کانادا از این نوع ویزا استفاده کنید و کشور کانادا را حسابی بگردید. ویزای توریستی دو نوع دارد که عبارت‌اند از: ویزای یک بار ورود به کانادا (ویزای سینگل کانادا) و ویزای 5 ساله (ویزای مولتی کانادا). در ادامه هر دو نوع ویزای توریستی را به شما توضیح می‌دهیم.

ویزای یک بار ورود به کانادا

ویزای سینگل کانادا یا ویزای SINGLE-ENTRY فقط برای یک بار صادر می‌شود و مدت‌زمان مشخصی دارد. شما با دریافت این ویزا می‌توانید فقط یک‌بار به کانادا بروید و باید در زمان مشخص‌شده کشور کانادا را ترک کنید و به ایران برگردید. به دلیل اینکه این ویزا یک‌بار برای هر فرد صادر می‌شود، به آن ویزای یک بار ورود به کانادا می‌گویند.

ویزای مولتی کانادا

در ویزای مولتی کانادا یا ویزای  MULTIPLE-ENTRYکه اصطلاحاً به آن ویزای 5 ساله می‌گویند، شما می‌توانید چندبار به به کانادا سفر کنید. معمولاً این نوع ویزا به صورت 5 ساله برای متقاضیان صادر می‌شود اما اگر پاسپورت شما کمتر از 5 سال اعتبار داشته باشد، ویزای شما نیز کمتر از 5 سال صادر می‌شود. با مثالی این روش را بیشتر به شما توضیح می‌دهیم. اگر پاسپورت شما 4 سال اعتبار داشته باشد، ویزای مولتی کانادا 4 ساله به شما می‌دهند و شما می‌توانید در 4 سال چند بار به کانادا بروید.

نکتۀ مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که در هر بار ورود به کشور کانادا فقط می‌توانید 6 ماه اقامت کنید و باید دوباره به ایران برگردید و سفر بعدی را یک یا دوماه بعد انجام دهید. پیش از ارسال مدارک برای ویزای توریستی کانادا با مشاوران حرفه‌ای مشورت کنید. کارشناسان ویزا کانادا در آژانس الفبای سفر با مشاوره رایگان، صفر تا صد مراحل اخذ ویزای توریستی شما را انجام می‌دهند تا با خیال راحت از سفر به کشور زیبای کانادا لذت ببرید.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

اگر برای شما دعوت‌نامه صادر شده است، هر متقاضی باید حدود 200 میلیون تومان تمکن مالی داشته باشد. در صورتی که دعوت‌نامه ندارید، هر نفر باید حدود 350 میلیون تومان در حساب خود داشته باشد. برای دریافت نامۀ تمکن مالی و بارگذاری در سایت سفارت کانادا به بانک مورد نظرتان مراجعه کنید و از مدیر شعبه میزان تمکن مالی را با مهر و امضا بگیرید.

شرایط مهم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید شرایط مهمی داشته باشید و برای هرکسی با هر موقعیتی این ویزا صادر نمی‌شود. در ادامه مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای کانادا توریستی را بررسی می‌کنیم.

  • داشتن گذرنامه
  • داشتن تمکن مالی
  • نداشتن سوءپیشینیه در ایران
  • سلامت جسمانی کامل
  • تاریخچه سفر و داشتن ویزای کشورهای معتبر مانند ویزای شنگن، ویزای استرالیا، ویزای آمریکا و ...

در نظر داشته باشید شما باید پلیس مهاجرت را مجاب کنید و به آن‌ها تعهد دهید که در مدت اقامت در کانادا به هیج عنوان به دنبال کار در این کشور نمی‌گردید و بعد از اتمام ویزا به کشور خود برمی‌گردید.

مدت زمان اقامت با ویزای توریستی کشور کانادا

در صورتی که ویزای توریستی دریافت کرده‌اید، می‌توانید تا 6 ماه درکانادا به گردش و تفریح بروید یا از اقوام خود دیدن کنید. حتی اگر ویزای مولتی کانادا گرفته‌اید باز هم باید تا 6 ماه در کانادا اقامت کنید، سپس به ایران برگردید و دوباره بعد از یک الی دوماه به کانادا بروید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما مجاز نیستید حتی یک روز بیشتر از 6 ماه در خاک کانادا بمانید.

ویزای توریستی کانادا

3- سوپرویزای کانادا یا ویزای والدین

اگر فرزندتان اقامت دائم یا موقت کانادا را دارد و شما می‌‌خواهید بیش از 6 ماه در این کشور اقامت کنید، می‌توانید از سوپرویزا یا ویزای SUPER VISA که مخصوص والدین و پدربزرگ و مادربزرگ است استفاده کنید. شما با دریافت سوپرویزا کشور کانادا می‌توانید به مدت 5 سال به کانادا رفت‌وآمد کنید. در هر بار رفت‌وآمد به این کشور نیز می‌توانید حداکثر 2 سال در کانادا بمانید. برای اخذ سوپز ویزا کانادا باید دعوت‌نامه از فرزندانتان داشته باشید.

مدارک لازم برای ویزای کانادا

برای گرفتن ویزای کانادا باید مدارکی را آماده کنید اما این مدارک با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است. سابقه سفر برای ویزای کانادا بسیار مهم است؛ بنابراین حتماً از صفحه‌هایی در گذرنامه‌های قدیمی که مهر کشورهای مقصد در آن‌ها درج شده است اسکن بگیرید و به عنوان سابقه سفر همراه با سایر مدارک ارسال کنید. در ادامه سایر مدارک شناسایی مهم برای انواع ویزاهای کانادا را لیست می‌کنیم.

  • اعتبار گذرنامه: پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار + گذرنامه‌های قدیمی برای سوابق سفر خارجی هرکدام از متقاضیان
  • مشخصات عکس ویزای کانادا: سایز عکس ویزای کانادا باید 35 میلی‌متر در  45 میلی‌متر و طول صورت 31 میلی‌متر در 36 میلی‌متر باشد.
  • مدارک شناسایی: اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی هرکدام از متقاضیان
  • سند ازدواج، طلاق و فوت همسر: اصل و ترجمه سند ازدواج، طلاق‌نامه یا گواهی فوت همسر
  • تکمیل اطلاعات: تکمیل فرم مشخصات فردی هرکدام از متقاضیان
  • تمکن مالی: مراجعه به بانک و گرفتن نامه تمکن مالی به انگلیسی + گردش حساب 6 ماهه آخر
  • مدارک و سندهای مالی: ترجمه و اصل سند ماشین، خانه و مغازه، ترجمه و اصل اجاره‌نامه خانه یا مغازه، گواهی سپرده‌های بلندمدت یا خرید سهام.
  • در صورت نداشتن دعوت‌نامه: ارائه واچر هتل، فرستادن بلیط هواپیما و نوشتن برنامه سفر.
  • مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار با ذکر تاریخ شروع به کار، میزان حقوق و مدت‌زمان سفر، ترجمه و اصل فیش حقوقی دوماه آخر، ترجمه بیمه‌نامه شرکت در دوماه آخر
  • مدارک شغلی برای مهندسان: ترجمه و اصل جواز ساخت یا پروانه نظام مهندسی
  • مدارک شغلی برای پزشکان: ترجمه و اصل پروانه دائم طبابت، پروانه مطب، لیست مالیات‌های پرداخت‌شده و کارت نظام پزشکی
  • مدارک شغلی برای تجار: ترجمه و اصل گواهی اتاق بازرگانی، لیست مالیا‌ت‌های پرداخت‌شده و کارت بازرگانی
  • مدارک تحصیلی: گواهی اشتغال به تحصیل
  • مدارک مورد نیاز برای کارفرمایان: ترجمه و اصل آگهی تأسیس در روزنامه رسمی، ترجمه و اصل بیمه‌نامه کارمندان در دوماه آخر، ترجمه و اصل پرداخت مالیات به همراه نامه تمکن مالی بانک شرکت

در نظر داشته باشید اعتبار ویزاهای کشور کانادا به گذرنامه شما بستگی دارد؛ در صورتی که پاسپورت خود را جدیداً گرفته‌اید، ویزای توریستی با حداکثر 5 سال اعتبار برای شما صادر خواهد شد. در صورتی که پدر یا مادر به صورت انفرادی قصد سفر دارند و فرزند خود را به همراه می‌برند، ارائه رضایت‌نامه از همسر الزامی است. در ادامه سایر مدارک مهم را بررسی می‌کنیم.

  • گواهی جاب آفر
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • رزومه کامل و عکس‌دار
  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی + ریز نمرات
  • ترجمه تمامی مدارک شغلی و سوابق کاری
  • ترجمه همه گواهی‌های مهارتی
  • ارائه مدرک زبان معتبر (تافل، آیلتس و ...)

اگر بازنشسته هستید، اصل و ترجمه حکم بازنشستگی به همراه فیش حقوقی دو ماه آخر و در صورت افزایش حقوق، حکم افزایش حقوق بازنشستگی الزامی است. 

چگونه برای اخذ ویزای کانادا درخواست بدهیم؟

برای درخواست ویزای کانادا با مراجعه به آژانس الفبای سفر می‌توانید با کمترین هزینه و ریسک اقدام کنید. الفبای سفر صفر تا صد اقدامات مربوط به اخذ ویزا را برای شما انجام می‌دهد؛ از مشاوره ویزا گرفته تا گرفتن وقت سفارت و وقت انگشت نگاری و آپلود مدارک در سایت. پس بهتر است پیش از هر کاری با کارشناسان الفبای سفر مشورت کنید تا ریسک ریجکت شدن شما کاهش یابد.

قیمت ویزای کانادا چقدر است؟

احتمالاً یکی از مهم‌ترین سؤالات این خواهد بود که هزینه ویزای کانادا چقدر است؟ قیمت ویزا کشور کانادا برای هر نفر مجموع هزینه‌های مربوط به انگشت‌نگاری، ثبت درخواست ویزا، وقت سفارت کانادا و... خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه‌ای که الفبای سفر برای اخذ ویزای کانادا دریافت می‌کند، به‌مراتب پایین‌تر از سایر موسسات مهاجرتی است. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه دقیق ویزای کانادا با کارشناسان الفبای سفر در تماس باشید.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

متأسفانه جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری زمان مشخصی ندارد. جواب ویزای برخی از متقاضیان یک‌روزه حاضر می‌شود اما بسیاری از افراد چندین ماه منتظر جواب ویزای خود مانده‌اند و از طولانی شدن جواب ویزای کانادا گلایه دارند. سفارت کانادا به صورت رندومی ویزاهای کانادا را بررسی می‌کند و هیچ قانون مشخصی وجود ندارد. نوع درخواست ویزا، کشوری که از آنجا درخواست ویزای کانادا داده‌اید و شلوغی سفارت از جمله مواردی است که باعث تاخیر در صدور ویزای کانادا می‌شود.  

وقت سفارت کانادا

مهم‌ترین نکته‌ای که در اخذ ویزای کشور کانادا باید توجه داشته باشید این است که برای انگشت‌نگاری بیومتریک و وقت سفارت کانادا باید به یکی از کشورهای همسایه از جمله دبی، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و ... مراجعه کنید. در حال حاضر سفارت کانادا در کشور ایران شعبه ندارد و این موضوع برای بسیاری از افراد دردسرساز است. همچنین هزینه‌های بلیط هواپیما و اسکان را شخص متقاضی باید پرداخت کند. این موضوع اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان را کمی دشوار کرده است.

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

احتمال رد شدن ویزای کانادا برای هر شخصی وجود دارد و بعد از رد شدن، برخی افراد ناامید و دلسرد می‌شوند. همچنین برای درخواست ویزا باید هزینه‌های گرافی پرداخت کنید و اگر ویزای شما رد شود این هزینه‌ها به شما برنمی‌گردد.

حتماً قبل از درخواست دادن برای ویزای کاری، تحصیلی یا توریستی کانادا با افراد خبره مشورت کنید تا اگر احتمال رد شدن وجود دارد از قبل اطلاعات کافی داشته باشید و مدارک خود را تکمیل‌تر کنید. در ادامه مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا را برای شما برمی‌شمریم.

  • اطلاعات غلط دادن از سوی متقاضی
  • ناقص بودن مدارک ارسالی
  • نداشتن سلامت جسمانی
  • کافی نبودن حساب و دارایی شخص
  • داشتن وابستگی خانوادگی در کانادا
  • نداشتن خویشاوند در شهر مبدأ
  • قانع‌کننده نبودن هدف شما از رفتن به کانادا
  • نداشتن شغل مناسب در ایران یا دریافت حقوق پایین
  • داشتن سوءسابقه و رفتارهای مخاطره‌آمیز در کشور ایران
  • نداشتن سابقه سفر قانع‌کننده و مناسب

متأسفانه میزان رد شدن ویزای ایرانیان در این سال‌ها افزایش یافته است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم شخصاً برای ارسال مدارک اقدام نکنید و با موسسه‌های معتبر در این زمینه مانند کارشناسان الفبای سفر حتماً مشورت کنید.

آژانس الفبای سفر؛ مشاور تخصصی ویزای کانادا

اگر دوست دارید به کشور کانادا سفر کنید و به دنبال اخذ ویزای توریستی شینگن هستید، اصلاً نگران نباشید. آژانس الفبای سفر در کنار شما است تا انجام پروسۀ ویزای گردشگری شما سریع‌تر و با مناسب‌ترین قیمت انجام شود. کارشناسان حرفه‌ای الفبای سفر به صورت رایگان برای سفر به کانادا و کشورهای اروپایی شما را راهنمایی می‌کنند و با بررسی مدارک به شما می‌گویند شانستان برای دریافت ویزا کانادا چقدر است. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید و شانس خود را برای سفر به کانادا محک بزنید.

سؤالات متداول:

۱- مدارک مورد نیاز برای سفارت کانادا را به چه زبانی ترجمه کنیم؟

کلیۀ مدارک برای درخواست ویزا کشور کانادا باید به زبان انگلیسی و دارالترجمه‌های رسمی دادگستری انجام شود.

۲- آیا سفارت کانادا در ایران شعبه دارد؟

خیر؛ برای انجام کلیه کارهای بیومتریک و انگشت‌نگاری باید به سفارت کانادا در کشورهای همسایه مانند ترکیه یا گرجستان مراجعه کنید.

۳- پروسه درخواست و صدور ویزا کانادا چقدر زمان می برد؟

معمولاً بر اساس نوع ویزای درخواستی بین 1 روز تا چندین ماه زمان می‌برد.

۴- آیا برای اخذ ویزا کانادا نیاز به تمکن مالی داریم؟

بله؛ تمکن مال شرط مهم و اساسی برای دریافت انواع ویزاهای کانادا خواهد بود و معمولاً بین 200 تا 350 میلیون تومان تمکن مالی کافی است.

۵- آیا برای دریافت ویزای کانادا نیاز به دعوت‌نامه داریم؟

خیر؛ اما اگر دعوت‌نامه داشته باشید امکان صدور سریع‌تر ویزای شما بیشتر خواهد بود.

۶- حداکثر زمان اقامت در کانادا با ویزای توریستی چقدر است؟

شما با اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید حداکثر تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

۷- آیا با ویزای توریستی کانادا می‌توان کار کرد یا ادامه تحصیل داد؟

به هیچ عنوان با ویزای توریستی نباید در کشور کانادا کار کنید یا در جایی استخدام شوید، اما شرکت در دوره‌های آموزشی 6 ماهه مانعی ندارد.

۸- تفاوت ویزای مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟

در ویزای مولتی می‌توانید به کشور کانادا بروید اما با دریافت ویزای سینگل مجازید فقط یک‌بار در کشور کانادا اقامت کنید.

۹- آیا برای تحصیل در دانشگاه و مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان داریم؟

برای تحصیل در مدارس نیاز به مدرک زبان نیست، اما برای تحصیل در دانشگاه نیاز به مدرک زبان دارید.

۱۰- چه مدرک زبانی برای تحصیل در دانشگاه مورد تأیید کانادا است؟

داشتن مدرک زبان تافل و آیلتس و مدرک زبان معتبر فرانسوی برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا الزامی است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt