برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1403

برج گالاتا استانبول، نماد شهر استانبول + عکس و آدرس

برج گالاتا استانبول در بخش اروپایی این شهر قرار دارد و نماد شهر استانبول است. تاریخچه، معماری و نحوه دسترسی به برج سنگی گالاتا را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برج گالاتا، نماد شهر استانبول است. این برج تاریخی که در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده، از زیباترین برج‌های سنگی دنیا به شمار می‌رود و شهرتی جهانی دارد. قدمت برج گالاتا به دوره بیزانس برمی‌گردد و تاریخچه آن بسیار پر فراز و نشیب است. اگر تا به حال تصاویری از شهر استانبول در اینترنت مشاهده کرده باشید، حتما عکس برج گالاتا را نیز دیده‌اید. این برج مشهور، از تماشایی‌ترین بناهای موجود در ترکیه است و سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به استانبول سفر می‌کنند.

در این مقاله درباره تاریخچه برج گالاتا، معماری و نحوه دسترسی به آن صحبت خواهیم کرد. اگر عاشق سفر و بازدید از اماکن تاریخی هستید، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

نمایی از برج گالاتا در استانبول

نمایی از برج گالاتا در استانبول

تاریخچه برج گالاتا استانبول

برج گالاتا، از معروفترین جاهای دیدنی استانبول، تاریخچه پر فراز و نشیبی دارد و تا کنون پنج بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. طبق شواهد و مدارک به جا مانده از روزگاران قدیم، تاریخ ساخت این برج به حدود هفتصد سال پیش و دوران بیزانس برمی‌گردد. برج گالاتا در آن دوره با ارتفاع 67متر، بلندترین برج استانبول و با نام برج مسیح شناخته می‌شد.

حدود 100 سال پس از ساخت برج گالاتا، برج دیگری در کنار آن ساخته شد که تا سال 1579 به عنوان رصدخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ البته این برج، شکوه و عظمت گالاتا را ندارد و چیزی از زیبایی آن کم نمی‌کند.

برج گالاتا که اولین برج در نزدیکی دریا است، در ابتدا نقش فانوس دریایی داشت و برای نظارت بر حمل‌ونقل کشتی‌ها از آن استفاده می‌شد؛ اما در زمان حکومت عثمانی‌ها به زندان و برج دیده‌بانی تبدیل شد. این برج 9 طبقه با ارتفاع تقریبی 63متر، در قرن 18 و 19 دچار آتش‌سوی شد و بارها بر اثر طوفان و زلزله آسیب دید. برج گالاتا تا انتهای جنگ‌های صلیبی چهارم به همان شکل اولیه باقی ماند؛ اما سپس مورد مرمت قرار گرفت و سقف آن به شکل مخروط ساخته شد. شمایل این سقف یکی از دلایل تمایز برج گالاتا با سایر برج‌های شهر است.

سلطان بایزید دوم در سال 1502 تصمیم گرفت با استفاده از یک پل در کنار برج گالاتا،‌ ارتباطی بین بخش اروپایی و آسیایی شهر استانبول ایجاد کند؛ از این رو از دو نقاش مشهور آن زمان یعنی میکل آنژ و لئوناردو داوینچی خواست تا پیشنهادات خود را ارائه دهند. میکل آنژ مسئولیت طراحی را بر عهده نگرفت؛ اما داوینچی طرح پیشنهادی خود را ارائه کرد و جالب اینجاست که مورد استقبال سلطان قرار نگرفت! در نهایت نیز در سال 1992، پلی به نام گالاتا ساخته شد تا بخش شمال را به جنوب متصل کند. شما می توانین در تور ترکیه استانبول از این برج بازدسد کنید.

تاریخچه برج گالاتا استانبول

تاریخچه برج گالاتا استانبول

آشنایی با سبک معماری برج گالاتا

تاریخ ساخت و طراح برج گالاتای استانبول به طور دقیق مشخص نیست؛ اما قدمت این برج به دوران امپراتوری بیزانس برمی گردد. برج گالاتا در طول این سال‌ها بارها صدمه دیده و مورد بازسازی قرار گرفته است. یکی از مشهورترین معمارانی که در قرن شانزدهم، مرمت این بنا را برعهده گرفت، هایرتدین بود. در طراحی این برج از سبک رومانسک استفاده شده بود، که هایرتدین نیز با حفظ این سبک، بازسازی برج گالاتا را به نحو احسن انجام داد.

برج گالاتا بار دیگر، پس از آتش‌سوزی سال 1974،‌ مورد بازسازی قرار گرفت و به بنای آن یک اتاق چوبی اضافه شد. آخرین بار نیز پس از پشت سر گذاشتن چندین بلای طبیعی، برج گالاتا در سال 1960 بازسازی شد و به جاذبه گردشگری و رستوران تغییر کاربری داد.

با بالا رفتن از چند پله سنگی وارد سالن برج می‌شوید. داخل برج گالاتا نیز بسیار زیبا و چشمگیر است. برای رسیدن به طبقه نهم این برج می‌توانید از پله‌های مارپیچ استفاده کنید؛ البته برای رفاه حال گردشگران، دو آسانسور نیز تا طبقه هفتم تعبیه شده‌اند.

هدف اصلی گردشگران از بازدید از برج گالاتای استانبول، لذت بردن از منظره است. با ایستادن بر فراز برج گالاتا می‌توانید تنگه بسفر، دریای مرمره، پل گالاتا، مسجد آبی و ایاصوفیه را مشاهده کنید. این چشم‌انداز شگفت‌انگیز بسیار کم نظیر و تماشای آن لذت واقعا لذت‌بخش است. اگر قصد سفر ارزان تر به این شهر را دارید، تور استانبول در تمام ایام سال و تور استانبول نوروز 1403 در سال نو را از دست ندهید.

معماری برج گالاتا

معماری برج گالاتا

گالاتا کجاست؟ آدرس برج گالاتا استانبول

برج گالاتا در محله بی اوغلو و در قسمت شمالی شاخ طلایی قرار گرفته است. این محله به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید به یکی از توریستی‌ترین و پر رفت‌و آمدترین مناطق استانبول تبدیل شده است. خیابان استقلال و میدان تکسیم که به احتمال بسیار نام آن ها را شنیده‌اید نیز در این محله واقع شده‌اند.

بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی، هتل‌های اطراف تکسیم را برای اقامت انتخاب می کنند. فاصله برج گالاتا تا میدان تکسیم کمتر از چند دقیقه است. برای رسیدن به این برج که در انتهای خیابان استقلال قرار دارد، بهتر است از تاکسی، تراموا یا مترو استفاده کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

 ساعت بازدید و قیمت ورودی برج گالاتا

برج گالاتا یکی از محبوب‌ترین و تماشایی‌ترین بناهای تاریخی استانبول است که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. این برج معمولا همه روزه از ساعت 8:30 تا 22:00 به روی عموم باز است و در حال حاضر باید برای بازدید از آن، 100 لیر پرداخت کنید.

ممکن است ساعات بازدید از برج باتوجه‌به فصل‌ها و مناسبت‌های مختلف، تغییر کند؛ ازاین‌رو بهتر است پیش از مراجعه به برج گالاتا، سایت رسمی این بنای توریستی را بررسی کنید.

رستوران برج گالاتا؛ صرف غذاهای سنتی ترکیه در فضایی تاریخی

پس از گشت‌وگذار در استانبول و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری آن، حتما گرسنه خواهید شد. بهترین پیشنهاد، صرف غذا در رستوران برج گالاتا است. این رستوران با دکوراسیون جذابی که دارد، تداعی کننده استانبول قدیم است و حس و حال خوبی را در شما ایجاد می‌کند.

در رستوران برج گالاتا انواع غذاهای سنتی ترکی با کیفیت مطلوب سرو می‌شود؛ البته این رستوران در رده‌بندی رستوران‌های لوکس قرار نمی‌گیرد؛ اما انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. در بازدید از برج گالاتا حتما به رستوران آن مراجعه کرده و انواع کباب‌های ترکی را امتحان کنید. رستوران‌های متعددی در اطراف برج قرار دارد؛ اما چه چیزی بهتر از غذا خوردن بر فراز برج گالاتا و لذت بردن از منظره‌ای بی‌نظیر است؟

رستوران برج گالاتا

رستوران برج گالاتا

افسانه برج گالاتا و داستان عشق زوج‌های جوان

معمولا بناهای تاریخی، افسانه‌های خاص خود را دارند و برج گالاتا نیز از قاعده مستثنی نیست. معروف‌ترین افسانه برج گالاتا حاکی از این است که یک مرد برای رسیدن به دختری که دوستش داشته، خود را درون تنگه بسفر پرت می‌کند و جان می‌دهد. به عقیده برخی دیگر نیز، شخصی به نام گالاتا در بالای برج با دختر موردعلاقه‌اش ازدواج کرده است.

بسیاری از زوج‌های جوان معتقد هستند که با رفتن به بالای برج گالاتا و ابرازعشق به یکدیگر تا آخر عمر جاودانه می‌شوند و به همه آرزوهای خود می‌رسند. ممکن است کلیه این باورها، افسانه‌های ساختگی باشند، اما باعث جذابیت بیش از پیش برج گالاتا و افزایش عطش گردشگران برای بازدید از این بنای تاریخی می‌شوند.

استانبول گردی با تورهای الفبای سفر

در این مقاله تلاش کردیم تا هرآنچه لازم را درباره برج گالاتا استانبول شرح دهیم و این بنای تاریخی را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. عاشقان تاریخ و معماری می‌دانند که این برج یکی از بی‌نظیرترین آثار به جا مانده از دوران بیزانس است و ارزش بالایی دارد. چشم‌انداز خارق العاده برج گالاتا، آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی نیز تبدیل کرده است. در بازدید از این برج، دوربین عکاسی خود را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید.

اگر قصد سفر به استانبول و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی آن را دارید، بهترین تورها را با قیمت مناسب و خدمات ایده‌آل از الفبای سفر خریداری کنید. همکاران ما در این مجموعه همواره در تلاش هستند تا تعطیلات شیرین و به‌یادماندنی را برای شما عزیزان رقم بزنند و رضایتتان را جلب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با استفاده از شماره‌های موجود، با کارشناسان آژانس مسافرتی الفبای سفر تماس بگیرید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt