جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آبان ، 1402

جاهای دیدنی استانبول【11 جاذبه گردشگری که نباید از دست داد】

جاهای دیدنی استانبول در سطح این کشور کم نیست بازدید از مساجد، بازارها و حمام های ترکی شهر استانبول می تواند حس خوب یک سفر دلچسب را برای شما پدید آورد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول در قرون متمادی که هم اروپا و هم آسیا را در بر گرفته است ، یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان است. مستعمره بیزانس در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد و به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس قسطنطنیه تبدیل شد و پس از تسخیر شهر توسط عثمانی ها ، مکان باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به طور رسمی به استانبول تغییر نام داد) با بقایای باشکوهی از تاریخ طولانی و درخشان خود آزادانه پراکنده شده است و گشت و گذار در اینجا حتی خسته ترین بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
علاوه بر چهار مورد بزرگ (ایا صوفیه ، کاخ توپکاپی ، مسجد آبی و بازار بزرگ) ، زمان کافی برای کاوش در سایر مناظر باقی می ماند. اگرچه بسیاری از جاذبه های گردشگری در منطقه قدیمی شهر سلطان احمد یا نزدیک آن واقع شده اند ، اما مجموعه ای خیره کننده از کارهای دیگر وجود دارد که می توانید در نقاط دورتر شهر انجام دهید. سفر خود را با لیست برترین جاذبه های گردشگری استانبول برنامه ریزی کنید.

مکانهای دیدنی و جاذبه های استانبول بسیار چشمگیر است. استانبول مناظر دیدنی و نقاط دیدنی زیادی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. البته ذکر همه جاذبه های استانبول امکان پذیر نیست ، اما در اینجا مواردی را که نمی خواهید در سفر خود به استانبول از دست بدهید ، پیدا کنید.

مهم ترین مطالبی که هیچ مسافری به استانبول نباید از دست بدهد

هزینه های سفر به استانبول

فاصله استانبول تا دیگر شهرهای ترکیه

معرفی کامل محله های استانبول برای زندگی و گردش

جاهای دیدنی ترکیه

ایاصوفیه

مسجد یاصوفیه که در سالهای 532 تا 7 بعد از میلاد ساخته شد ، تا سال 1520 بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان بود. این کلیسا بیش از 900 سال و بیش از 400 سال به عنوان مسجد امپراتوری خدمت کرده است. در سال 1935 ، آتاتورک ، اولین رئیس جمهور ترکیه ، آن را به موزه تبدیل کرد و همچنان نمادی مهم برای مسلمانان و مسیحیان است. موزاییک های باشکوه سقف و دیوارها را تزئین می کند ، از جمله سرافیم های معروف ، فرشته شش بال و موزاییک دیسیس. در بازدید از اینجا نقاشی های دیواری وایکینگ ، ستون آرزوها ، پنج مقبره متعلق به سلاطین عثمانی و مقبره ملکه صوفیه کشف می شود. 

نمایی از مسجد ایاصوفیه 

مسجد ایاصوفیه از جاذبه های رایگان استانبول

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی بزرگترین کاخ ترکیه است و محل اصلی اقامت سلاطین عثمانی بود. در طول امپراتوری ، بیش از 4000 سلاطین و بزرگان نظامی با خانواده های خود در اینجا اقامت داشتند. در داخل دیوارها بسیاری از آثار مقدس اسلامی به نمایش گذاشته شده است ، نمایشگاه های گسترده و یک موزه وجود دارد. تا 15 ژوئن ، می توانید در نمایشگاه کنونی خود ، 'یک قطره لذت: 500 سال قهوه ترکی' همه چیز را درباره عشق این ملت به قهوه بیاموزید.

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد بیشتر به عنوان مسجد آبی شناخته می شود ، نام آن از کاشی های آبی پر جنب و جوش که دیوارهای داخلی را تزئین می کند ، گرفته شده است. ساخت این بنای عظیم در اوایل قرن هفدهم ، تحت حکومت احمد آغاز شد. امروزه مسجد هم محل عبادت و هم جاذبه گردشگری مخصوصا برای مسافران تور استانبول بسیار محبوب شده است ، به این معنی که قوانین و زمانهای خاصی برای بازدید اعمال می شود.

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد از دیدنی های استانبول

ابلیسک تئودوسیوس و ستون مار

در نزدیکی مسجد آبی دو ستون باستانی کنار هم در هیپودروم قسطنطنیه ایستاده اند. ستون سرپانتین یک مجسمه برنزی باستانی است که بخشی از سه پایه قربانی یونانی است. ابلیسک مصر باستان قدیمی ترین بنای تاریخی شهر است و به بیش از 25 متر می رسد

 آب انبار باسیلیکا

وارد آب انبار باسیلیکا شوید که به کاخ غرق شده نیز معروف است و در مقیاس این دنیای زیرزمینی که در زیر استانبول قرار دارد ، مسحور شوید. در نزدیکی ایاصوفیه ، ورودی بسیار باریک است. هنگامی که داخل اتاق ها قرار می گیرد ، سقف های بلند و بیش از 300 ستون تزئینی باز می شود. بازدیدکنندگان به دو سر مدوسا و رمز و راز اهمیت آنها در آب انبار کشیده می شوند. شما همچنین می توانید استخرها و ماهی های دلخواه را در اینجا پیدا کنید.

برج دختر

برج مراقبت باستانی Kız Kulesi که در جزیره کوچکی در ورودی جنوبی تنگه بسفر قرار دارد ، منظره چشمگیری را ایجاد می کند و خیلی ها در گام اول دنبال این هستند تا از این جاذبه گردشگری استانبول دیدن کنند. این برج به زبان ترکی به معنی 'برج دوشیزه' است و دارای یک عرشه مشاهده و رستوران است که چشم اندازهای فوق العاده ای از استانبول را ارائه می دهد.

به طرز شگفت انگیزی ، یک برج تقریباً 2500 سال است که در جزیره ایستاده است و همه از آتنی ها و رومی ها گرفته تا بیزانسی ها و عثمانی ها یک برج برپا کرده اند. در طول قرن ها و هزاره ها ، به عنوان برج مراقبت ، فانوس دریایی و ایستگاه قرنطینه عمل کرده است ، و حتی در فیلم های متعددی مانند Hitman و The World is Enough به نمایش درآمده است.

برج دختر استانبول

برج دختر نماد شهر دوقاره ای

پل گالاتا

از جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی این برج تاریخی قرار دارد. پل گالاتا که گستره وسیعی از شاخ طلایی دارد ، یکی از دیدنی ترین مکانهای دیدنی استانبول است که در طول این سالها در نمایشنامه ها و اشعار بی شمار ، نقاشی و رمان به نمایش درآمده است. پنجمین پل که در همان نقطه قرار دارد ، مرکز شهر را به محل کاخ امپراتوری و دیگر نهادهای مهم مانند ایاصوفیه و مسجد آبی متصل می کند.
این پل که توسط ماهیگیران احاطه شده است ، چشم اندازهای زیبایی را در آبهای اطراف با مغازه ها ، رستوران ها و کافه های نارنجی در زیر آن پیدا می کند. پل گالاتا در حالی که بالای سرش فریاد می زند ، قایق هایی از زیر آن عبور می کنند و مناره های مساجد در بالای تپه های اطراف جاسوسی می شود ، واقعاً مکانی جوی برای بازدید است و تقریباً در تمام ساعات روز بسیار پر جنب و جوش است.

هیپودروم 

هیپودروم که اکنون یک مکان ملاقات و گردشگاه محبوب مسافران تور ترکیه است ، قبلاً میزبان مسابقات ، نبرد گلادیاتورها و حتی بحث های سیاسی بود. در حالی که هنوز مقدار زیادی از آن باقی نمانده است ، قدم زدن در آن با برخی آثار باستانی و مجسمه های شگفت انگیز که هنوز در معرض نمایش هستند ، خوشایند است.
برای قرن ها ، هیپودروم در مرکز زندگی شهر قرار داشت و با مجسمه های امپراتور و خدایان ، حیوانات و قهرمانان تزئین شده بود. با غارت قسطنطنیه در 1204 هنگامی که سنگ زیادی از آن جدا شد ، هرگز واقعاً بهبود نیافت. از جمله نکات برجسته آن می توان به ابلیسک تئودوسیوس با قدمت 3500 ساله و چشمه زیبای آلمانی اشاره کرد که مسجد آبی نیز در کنار آن قرار گرفته است.

هیپودروم و آثار تاریخی در استانبول

تماشای بناهای تاریخی استانبول

میدان تکسیم

در قلب استانبول مدرن ، میدان بزرگ و پر جنب و جوش تکسیم درست در مرکز شهر واقع شده است که توسط مغازه ها و رستوران های بی شمار ، هتل ها و اماکن تاریخی احاطه شده است. نه تنها یک جاذبه گردشگری محبوب و قطب اصلی حمل و نقل ، بلکه میزبان بسیاری از رویدادهای عمومی با همه چیز از رژه ها تا اعتراضات است.
علاوه بر اینکه خانه یکی از تنها فضاهای سبز باقی مانده در این منطقه است ، همچنین شامل بنای تاریخی برجسته جمهوری است که مسجد عظیم ، باشکوه و مدرن تکسیم در پشت آن قرار گرفته است. علاوه بر تأسیسات بیشمار خود ، تکسیم با مرکز فرهنگی چند منظوره آتاتورک هم مرز است که میزبان اپرا ، نمایش و کنسرت است در حالی که خط تراموا جذاب میراث خود را نیز در میدان تکسیم پیچ و تاب می کند.

برج گالاتا

برج گالاتا با ارتفاع 67 متر (219 فوت) بر افق استانبول فرمانروایی می کند و چشم اندازهای فوق العاده ای از شهر قدیمی و اطراف آن ارائه می دهد. برج سنگی قرون وسطایی ، معروف به برج مسیح ، بلندترین ساختمان استانبول بود که در سال 1348 ساخته شد. امروزه هنوز بر فراز استانبول بلند است.
این برج در طول قرن ها تغییر یافته است ، در زمانی از آن به عنوان برج مشاهده برای تشخیص آتش استفاده می شد. امروزه قسمت بالایی آن شامل یک کافه ، رستوران و یک کلوب شبانه است که هر دو با آسانسور در ساختمان نه طبقه به آنجا می رسند ، جایی که می توانید مناظر خیره کننده ای را پیدا کنید.

برج گالاتا استانبول

نمایی از برج گالاتا استانبول

مسجد سلیمانیه

بازدیدکنندگان مسجد سلیمانیه می گویند زیبایی و آرامش آن به آنها احساس معنویت الهام بخش می دهد. این مسجد که در تپه سوم استانبول واقع شده است ، در سال 1550 توسط سلطان سلیمان باشکوه ساخته شد. مسجد واقعاً باشکوه است و بهترین معماری اسلامی و بیزانسی را در هم آمیخته است.
این مسجد در طول این سالها آسیب های زیادی دید ، از جمله در طول جنگ جهانی اول هنگامی که آتش سوزی رخ داد در حالی که از باغها به عنوان انبار سلاح استفاده می شد. در اواسط قرن 20 بازسازی شد. مسجد با چهار مناره مشخص شده است و نشان می دهد که توسط یک سلطان ساخته شده است. هنگامی که ساخته شد ، بلندترین گنبد در امپراتوری عثمانی بود

کاخ دولماباغچه

مجلل ، مخملی و زیبا تنها برخی از صفت هایی هستند که برای توصیف کاخ دولما باغچه ، که با کاخ ورسای مقایسه شده است ، استفاده می شوند. پر زرق و برق ترین کاخ ترکیه که در قرن نوزدهم با استفاده از 14 تن برگ طلا ساخته شد ، معماری سنتی عثمانی را با سبک های اروپایی نئوکلاسیک ، باروک و روکوکو آمیخته است.
محل زندگی شش سلاطین از سال 1856 تا 1924 ، همچنین بزرگترین لوستر کریستالی بوهم جهان ، هدیه ملکه ویکتوریا است. محیط کاخ دولما باغچه خیره کننده است: این کاخ در امتداد خط ساحلی بسفر ساخته شده است.

کاخ باشکوه دولماباغچه

کاخ باشکوه دولماباغچه

خیابان استقلال استانبول نبض تپنده شهر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt