جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند که در سفرتان باید ببینید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 اسفند ، 1402

جاهای دیدنی تایلند | 49 جاذبه گردشگری تایلند

جاهای دیدنی تایلند | در این مقاله برای شما از 49 مورد از معروف‌ترین و حتی ناشناخته‌ترین جاذبه های گردشگری تایلند نوشته‌ایم که در سفرتان حتما باید ببینید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که با طبیعت بی‌نظیر، بکر و استوایی، سواحل سفید شنی، معابد بودایی متنوع و متعدد و مردمانی خونگرم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. جاهای دیدنی تایلند از آن دسته جاذبه‌های گردشگری هستند که نظیرشان در دیگر کشورها کمتر دیده می‌شود و نمایانگر فرهنگ غنی و آداب‌ورسوم خاص کشورهای شرق آسیا هستند. با ما همراه باشید تا درباره بهترین جاهای تایلند که حتماً باید در سفرتان از آنها دیدن کنید، بیشتر بدانید.

منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در تایلند

یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند که به خوبی تنوع زیستی بی‌نظیر این کشور را نشان می‌دهد، منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در استان کانچابوری تایلند است. این منطقه به دلیل تنوع گیاهی بی‌نظیر در جنگل‌های انبوه استوایی و تنوع جانوری خاص، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این منطقه، گونه‌های بسیاری همچون گاومیش وحشی، پلنگ، طاووس، مرغ جنگلی و… به چشم می‌خورد که برخی از این گونه‌ها در حال انقراض هستند.

منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان از جاهای دیدنی تایلند

تصویری از منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان 

منطقه حفاظت شده هوآی کا کائنگ تایلند

این منطقه حفاظت‌شده که در استان‌های یوتای تانی، کانچابوری و تاک در تایلند قرار دارد، یکی دیگر از مناطق حفاظت‌شده تایلند است که بخش‌های مهمی از جنگل‌های استوایی جنوب شرق آسیا را پوشش می‌دهد. منطقه هوآی کا کائنگ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و زیستگاه جمعیت بزرگی از ببرهای منطقه شرق آسیا، پرندگان گوناگون، فیل و بنتنگ است. برای بازدید از این منطقه باید با جنگل‌بانان همراه شوید و از مسیرهای ازپیش‌تعبیه شده عبور کنید. 

پارک تاریخی آیوتایا در تایلند

پارک تاریخی آیوتایا در بانکوک، درواقع بقایای به جا مانده از شهر قدیمی آیوتایا است که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. بناهای موجود در این شهر در قرن بیستم، به تدریج مرمت شدند و این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این شهر تا چند قرن، محل فرمانروایی امپراتورهای مختلف بوده و در محوطه آن می‌توان بیش از ۴۰۰ معبد بودایی با معماری خاص و منحصربه‌فرد را مشاهده کرد. به‌علاوه در این پارک، سه رودخانه جریان دارد که در کنار درختان انبوه، فضای جذابی را به وجود آورده است.

پارک تاریخی آیوتایا در تایلند از مکان های دیدنی تایلند

عکسی از پارک تاریخی آیوتایا در تایلند

پارک فانوم رانگ؛ از تاریخی ترین پارک های تایلند

پارک تاریخی فانوم رانگ در بوریرام، یکی از جاهای دیدنی تایلند است که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. بنای اصلی این پارک، یک معبد بودایی است که به‌عنوان یادبود خدای شیوا و با الهام از معماری هندی ساخته شده است. این بنا بر فراز یک آتشفشان غیرفعال ۴۰۰ متری بنا شده و هنگام ورود به پارک، باید مسیری ۱۶۰ متری را در یک فضای سرسبز و چشم‌نواز طی کنید و درنهایت با عبور از چندین پله به بنای اصلی معبد خواهید رسید. در این پارک، فستیوال‌های متعددی به ویژه در فصل بهار برگزار می‌شود که جذابیت بنا را دوچندان می‌کند.

باغ وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای تایلند

یکی از شهرهای دیدنی تایلند، شهر چیانگ مای است که با باغ وحش دیدنی و مشهور خود، گردشگران را به خود می‌خواند. در این باغ وحش که تا حد ممکن شبیه به زیستگاه‌های اصلی جانوران و در یک فضای طبیعی بسیار بزرگ ساخته شده است، بیش از ۴۰۰ گونه جانوری از جمله پانداها، زرافه‌ها و گورخرهای آفریقایی و گربه‌های وحشی زندگی می‌کنند. به‌علاوه آکواریوم این مجموعه، بزرگترین آکواریوم آسیا است که جانوران و گیاهان دریایی متعددی در آن زندگی می‌کنند.

باغ وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای تایلند

عکسی از چیانگ مای تایلند

پارک ملی کائو یای تایلند

اولین پارک ملی تایلند، پارک ملی کائو یای است که به دلیل تنوع زیستی شگفت‌انگیز و دربرداشتن مجموعه‌ای از جنگل‌های انبوه استوایی، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این پارک دارای هفت مسیر گردشگری مختلف، برج‌های دیده‌بانی برای رصد جانوران مختلف، چندین آبشار و غار و جاذبه‌های طبیعی دیگر است و مکانی عالی برای سافاری، پرنده‌نگری و عکاسی به شمار می‌آيد.

پارک طبیعت فیل؛ از بهترین جاهای دیدنی تایلند

پارک طبیعی فیل‌ها در نزدیکی چیانگ مای، درواقع مرکز نگهداری از فیل‌های آسیب‌دیده است. در این مرکز نجات و توانبخشی، نه‌تنها از فیل‌ها، بلکه از گربه‌ها و سگ‌های آسیب‌دیده نیز محافظت می‌شود. در این پارک، فیل‌ها در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند و دامپزشکان، نگهبانان و افراد داوطلب، مسئول نگهداری از فیل‌ها هستند. درآمدهای حاصل از بازدید این مکان، صرف مخارج نگهداری از فیل‌ها و توسعه مرکز می‌شود.

پارک طبیعت فیل از نقاط دیدنی تایلند

تصویری از پارک طبیعت فیل

میدان سیام؛ از شلوغ ترین جاهای دیدنی تایلند

یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین میادین شهر بانکوک، میدان سیام آن است. میدان سیام جایی است که مهم‌ترین، بزرگترین و بیشترین مراکز خرید بانکوک را در خود جای داده و هرچه بخواهید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در فروشگاه‌ها و مرکزهای خرید آن پیدا می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید دارید یا اگر می‌خواهید در تور تایلند یکی از سرزنده‌ترین نقاط بانکوک را ببینید به این میدان سر بزنید.

پارک ملی تا پرایا در تایلند

منطقه حفاظت‌شده تا پرایا یکی دیگر از گنجینه‌های طبیعی تایلند است که در استان سا کایو و بوریرام قرار دارد. این منطقه با مساحت ۷۰۰ کیلومتر مربع دارای جنگل‌های انبوه استوایی و نیمه‌استوایی و گونه‌های جانوری متعدد مانند میمون‌ها، خرس سیاه آسیایی، گوزن هندی و… است. به‌علاوه در این پارک، ویرانه‌هایی از معابد باستانی مربوط به دوره امپراتوری خمرها به چشم می‌خورد.

پارک ملی تا پرایا از معروفترین جاهای دیدنی تایلند

عکسی از پارک ملی تا پرایا در تایلند

ساحل میمون در شهر پوکت تایلند

مانکی بیچ در پوکت، یکی از بهترین سواحل تایلند محسوب می‌شود. این ساحل زیبا با داشتن شن‌های پودری سفیدرنگ و تفریحات آبی مانند غواصی، در بین گردشگران بسیار محبوب است. اما همان‌طور که از نام آن پیداست، علت اصلی شهرت این ساحل، وجود میمون‌های خرچنگ‌خوار است که کاملاً با انسان‌ها رابطه خوبی برقرار می‌کنند. برای بازدید از این ساحل، تورهای متعددی وجود دارد که می‌توانید با آنها همراه شوید و از گشت‌وگذار در این ساحل لذت ببرید.

ساحل کاتا؛ از زیباترین سواحل تایلند

ساحل کاتا یکی از جاهای دیدنی تایلند در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده و این دو ساحل را یک دماغه از یکدیگر جدا می‌کند. این ساحل اگرچه معمولاً شلوغ است، اما جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاصی دارد. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه خاصی به این ساحل داده‌اند. انواع اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این ساحل وجود دارد.

ساحل کاتا؛ از زیباترین سواحل تایلند

تصویری از ساحل کاتا

ساحل آئو کائو کوای یا خلیج بوفالو در تایلند

این ساحل یکی از بکرترین و خلوت‌ترین سواحل تایلند است و با نام خلیج بوفالو نیز شناخته می‌شود. در کنار زیبایی منحصربه‌فرد دریای آندامان، می‌توانید از جنگل‌های حرا که در نزدیکی این ساحل قرار دارد بازدید کنید. این ساحل، یکی از دو ساحل جزیره کوچک پایام است که برای افرادی که به‌دنبال یک ساحل خلوت برای استراحت، آرامش و طبیعت‌گردی هستند بسیار مناسب است.

موزه هنر در بهشت بانکوک تایلند (آرت این پارادایس)

یکی از جاهای دیدنی تایلند و یکی از خاص‌ترین گالری‌های هنری، موزه هنر در بهشت بانکوک است که به نمایش نقاشی‌های سه‌بعدی می‌پردازد. هنرمندان آثار این موزه، با هنرنمایی خود و با استفاده از سایه‌‌ها و حاشیه‌ها، نقاشی‌های حیرت‌‌آوری را روی دیوار کشیده‌اند که باعث ایجاد خطای دید بینندگان می‌شود. این گالری هنری بیش از صد اثر منحصربه‌فرد در موضوعات مختلف مانند حیوانات وحشی، طبیعت و تمدن ماقبل‌تاریخ را در خود جای داده است و شما می‌توانید در تور بانکوک عکس‌های جالب و خنده‌داری با این نقاشی‌های سه بعدی بگیرید.

عکسی از موزه هنر در بهشت بانکوک تایلند

معبد فو یا معبد بودای خوابیده در تایلند

معبد فو یا معبد وات فو یا معبد بودای خوابیده، مقدس‌ترین معبد بودایی تایلند است که در قسمت تاریخی شهر بانکوک قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌آید. این معبد که قدمت آن به قرن ۱۸ برمی گردد، درواقع از مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف در محوطه کاخ بزرگ (گرند پالاس) تشکیل شده است که به دلیل وجود مجسمه‌ای غول‌پیکر از بودا که به شکل خوابیده و با طول ۴۶ متر و ارتفاع ۱۵ متر در آن قرار دارد، شهرت دارد.

معبد آرون؛ از بهترین معابد بانکوک تایلند

معبد وات آرون در غرب رودخانه چائو پرایا در بانکوک، یکی از زیباترین معابد بانکوک است که به شکل قلعه‌ای استوار و باشکوه بر کرانه رودخانه خودنمایی می‌کند. این معبد را به دلیل زیبایی خاص آن در گرگ‌ومیش سپیده‌دم، معبد سپیده‌دم نیز می‌نامند. این بنا یک برج بلند مرکزی به ارتفاع حدود ۸۰ متر و ۴ برج کوچک‌تر حاشیه‌ای دارد. پله‌های متعددی در اطراف برج مرکزی وجود دارد که می‌توانید با بالا رفتن از آنها به سطوح مختلف برج مرکزی برسید و نمای بسیار زیبایی از رودخانه، معبد وات فو و کاخ بزرگ را زیرپای خود می‌بینید.

معبد آرون از زیباترین معابد بانکوک

عکسی از معبد آرون 

معبد پرا سینگ در چیانگ مای تایلند

یکی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند در شهر قدیمی و جذاب چیانگ مای، معبد پرا سینگ است. این معبد که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد و در ابتدا به‌عنوان مکانی برای دفن پادشاه خان فو بود و پس از قرار گرفتن یک مجسمه بودای افسانه‌ای که بنابه اعتقاد مردم به‌طور معجزه‌آسایی، از سریلانکا در این معبد ظهور پیدا کرده بود، به‌عنوان یک معبد شناخته شد. این معبد دارای یکی از زیباترین معابد تایلند است و فستیوال‌های مذهبی متعددی در این معبد برگزار می‌شود.

کاخ بزرگ و معبد پراکائو در تایلند

کاخ بزرگ، محلی است که در قرن هجدهم به دستور پادشاه راما یکم در پایتخت جدید، یعنی بانکوک ساخته شد. این کاخ سلطنتی در کناره رودخانه چائو پرایا با معماری خیره‌کننده با چندین ساختمان، تالار، عمارت کلاه فرنگی و چندین باغ ساخته شد و محل اقامت رسمی پادشاه تایلند است. معبد پراکائو در مجموعه کاخ بزرگ واقع شده و به دلیل وجود مجسمه بودای زمردین، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معابد بودایی تایلند شناخته می‌شود. مراسم تعویض لباس مجسمه بودا در هر فصل، تنها توسط پادشاه تایلند انجام می‌شود و یکی از مهم‌ترین مراسم مذهبی و آیینی تایلند است.

عکسی از کاخ بزرگ و معبد پراکائو 

پارک ملی پانگ سیدا برای علاقه‌مندان به کمپینگ

پارک ملی پانگ سیدا در نزدیکی سا کایو یکی از جاذبه‌های طبیعی تایلند است که ترکیبی دیدنی از جنگل‌های همشه سبز، کوه‌ها و دره‌ها، دشت‌ها و آبشارها را در خود جای داده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. تنوع زیستی این پارک بسیار چشمگیر است و شامل گونه‌های مختلف جانوران و گیاهان می‌شود و به‌دلیل پروانه‎ها و پرندگان نادری که در آن وجود دارد، شهرت پیدا کرده است. آبشار پانگ سیدا، دیگر جاذبه این پارک به شمار می‌آيد و امکان کمپینگ نیز در این پارک فراهم است.

بازار واکینگ استریت یکشنبه‌ ها در تایلند

واکینگ استریت یکی از هزاران جذابیت پاتایا، از شهرهای دیدنی تایلند به شمار می‌آید. بازار واکینگ استریت که بین مردم محلی به بازار لاردایی یا تالاد یایی معروف است، از سال ۲۰۱۳ به صورت هفتگی در خیابان تالانگ برپا می‌شود. در این بازار دیدنی، شما هرچه بخواهید می‌توانید پیدا کنید؛ از انواع صنایع دستی، پارچه‌ها، سوغات تایلند گرفته تا انواع غذاهای محلی تایلند. در بازار واکینگ استریت در تور پاتایا انواع ابزار و وسایل، تجهیزات ورزشی، لباس‌های سنتی، داروهای طب سنتی به فروش می‌رسند و انواع غذاهای خاص را در این بازار می‌توانید بچشید.

بازار واکینگ استریت یکشنبه‌ ها از مراکز گردشگری در تایلند

تصویری از بازار واکینگ استریت یکشنبه‌ ها در تایلند

بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک تایلند

بزرگترین بازار بانکوک که یکی از جاهای دیدنی تایلند نیز محسوب می‌شود، بازار آخر هفته چاتوچاک است که در خیابان کامفائنگ فت قرار دارد. این بازار به نام جی جی مارکت نیز شناخته می‌شود و بیش از ۱۵ هزار غرفه در ۲۵ بخش مختلف دارد و اجناس مختلفی از قبیل گیاهان، عتیقه‌جات،، لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه، انواع خوراکی و نوشیدنی، حیوانات خانگی، پوشاک و کتاب در آن به فروش می‌رسد. بازدیدکنندگان و مشتریان این بازار در هر آخر هفته به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد که این بازار را به بزرگترین و متنوع‌ترین بازار آخر هفته در جهان تبدیل کرده است.

بازارهای شناور بانکوک تایلند

بازارهای شناور، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تایلند هستند که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. بازارهای شناور بانکوک شامل چندین بازار شناور مختلف، از قبیل بازار دامنوئن سادواک، بازار آمفاوا و بازار شناور بانگ خو ویانگ می‌شود که در هر یک از این بازارها می‌توانید از مغازه‌های کوچکی که بر روی قایق‌ها بنا شده‌اند، خرید کنید. در بازارهای شناور، انواع مواد خوراکی و کشاورزی تازه، سوغاتی‌های رنگارنگ، سوغاتی‌های محلی را تهیه کنید.

بازارهای شناور از مشهورترین جاهای دیدنی تایلند

تصویری از یک بازار شناور در بانکوک

بازار مواد غذایی اور تور کور در تایلند

اگر به آشپزی علاقه‌مند هستید، بازار اور تور کور به‌عنوان چهارمین بازار بزرگ مواد غذایی تازه در جهان، بهترین جایی است که در تایلند می‌توانید از آن دیدن کنید. این بازار، محصولات مختلفی از قبیل میوه و سبزیجات تازه، گوشت و مواد غذایی دریایی را به فروش می‌رساند.

بازار فی فی در جزیره فی فی تایلند

در مرکز روستای تونسای در جزیره فی فی، یکی از زیباترین جزایر تایلند، بازار فی فی قرار دارد. بازاری که شما را با فرهنگ مردم این جزیره، سنت‌ها و محصولاتشان به‌خوبی آشنا می‌کند. در بازار فی فی می‌توانید انواع میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای دریایی را خریداری کنید و از طعم نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی تایلند نیز بچشید.

بازار فی فی در جزیره فی فی تایلند

عکسی از بازار فی فی در جزیره فی فی تایلند 

مرکز خرید سیام پاراگون تایلند

مرکز خرید سیام پاراگون، سومین مرکز خرید بزرگ بانکوک و یکی از مشهورترین مجتمع‌های تجاری این شهر است. در این مجموعه که در میدان سیام بانکوک واقع شده، می‌توانید محصولات متنوعی از معتبرترین برندهای جهان را خریداری کنید. در مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک علاوه‌بر خرید، فرصت تفریح و سرگرمی نیز فراهم است؛ چراکه بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا، سالن بولینگ، شهربازی و سینما در آن قرار دارد.

جزیره بون، از جاهای دیدنی پوکت تایلند

جزیره بون در شهر دیدنی پوکت، یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند است. این جزیره صخره‌ای کوچک، در جنوب غربی پوکت قرار گرفته و طبیعت بکر و فوق‌العاده، سواحل بسیار تمیز با ماسه‌های سفیدرنگ و امکان غواصی در آب‌های زلال، آن را به یکی از جاهای دیدنی پوکت تبدیل کرده است. در این جزیره، یک رستوران با منوی محلی و بین‌المللی وجود دارد که با فضایی جذاب، آلاچیق‌های متعدد و صندلی‌های ساحلی، در میان درختان نارگیل، بر جذابیت گردش در این جزیره می‌افزاید.

جزیره بون از جاهای دیدنی پوکت تایلند

تصویری از جزیره بون

موزه پزشکی بانکوک؛ مور علاقه علم‌دوستان

موزه پزشکی سیریراج بانکوک یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی تایلند محسوب می‌شود. این موزه از پنج بخش مختلف شامل موزه پاتولوژی الیس، موزه کالبدشکافی کانگ‌دان، آزمایشگاه و موزه تاریخی سود سانگ ویجین، موزه انگل‌شناسی و موزه پزشکی قانونی تشکیل شده است. در این موزه از جنین‌هایی که به علت نقایص ژنتیکی مرده‌اند، اسکلت‌ها و استخوان‌های انسانی و جنازه‌های مقتولان دیدن خواهید کرد.

دنیای زیر آب پاتایا در تایلند

آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا یکی از مشهورترین و بزرگترین آکواریوم‌های جهان با ظرفیت نزدیک به ۴ میلیون لیتر آب است که درواقع زیستگاه گونه‌های بسیار متنوع آبزیان به حساب می‌آید. در این آکواریوم، شما پا به تونلی شیشه‌ای می‌گذارید و به‌راحتی و از نزدیک می‌توانید با آبزیان مختلف، گیاهان دریایی، صخره‌های مختلف و… آشنا شوید و حتی به برخی از جانوران نیز غذا دهید. به‌علاوه در این آکواریوم، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، بخش عکاسی و صندلی‌های ویژه استراحت وجود دارد.

آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا از جاهای گردشگری در تایلند

تصویری از آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا

استادیوم بوکس نیو لومپینی در تایلند

استادیوم لومپینی یکی از مشهورترین مراکز بوکس جهان است که در سال ۱۹۵۶ با هدف توسعه تای بوکسینگ در داخل و خارج تایلند در کنار پارک لومپینی احداث شد. این استادیوم بوکس، محل برگزاری رقابت‌های بوکس حرفه‌ای است که تماشای آن می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار جذاب باشد.

پل سو تونگ پائه در یکی از زیباترین جاده های تایلند

یکی از جاهای دیدنی تایلند در استان زیبای مائه هونگ سون، پل سو تونگ پائه است که حتی مسیر دسترسی به آن نیز از زیباترین جاده‌های تایلند است؛ مسیری کوهستانی و پرپیچ‌وخم در مرز میانمار. این پل را روستاییان بومی ساخته‌اند و برای رفت و آمد بین شالیزارهای برنج از آن استفاده می‌شود.

پل سو تونگ پائه از مشهورترین جاذبه های گردشگری در تایند

تصویری از پل سو تونگ پائه

بازی فرار از اتاق بانکوک تایلند

اگر تجربه شرکت در بازی‌های موسوم به اتاق فرار را داشته باشید، می‌دانید که بازی فرار از اتاق بانکوک چقدر می‌تواند جذاب باشد. در این بازی باید بتوانید با حل معماهای پیچیده، راه خروج از یک اتاق اسرارآمیز را داشته باشد. اتاق فرار بانکوک با سناریوهای گوناگون، معماهای پیچیده و جذاب، می‌تواند یک تفریح عالی برای شما در سفر به تایلند باشد.

موزه ملی بانکوک در کشور تایلند

موزه ملی بانکوک بزرگترین موزه در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود که به نمایش آثار هنری تایلندی و آثار تاریخی و باستانی این کشور می‌پردازد. این موزه، تاریخچه تایلند از دوران نوسنگی تاکنون را به نمایش می‌گذارد و دارای سه نمایشگاه دائمی شامل گالری تاریخچه تایلندی، مجموعه‌های باستان‌شناسی و تاریخ هنر و مجموعه‌های هنر تزئینی و قوم‌شناسی می‌شود. به‌علاوه کتیبه‌ای به‌جامانده از پادشاه رام مربوط به قرن ۱۳، در این موزه وجود دارد که در حافظه جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

موزه ملی بانکوک در کشور تایلند

عکسی از موزه ملی بانکوک

 دریاچه مصنوعی چیو لان در تایلند

دریاچه مصنوعی چیو لان، یکی از جاهای دیدنی تایلند است که در سال ۱۹۸۷ ساخته شد و در پارک ملی خائو سوک قرار دارد. از زیبایی‌های دریاچه می‌توان به قله‌های آهکی درون آب و صخره‌های سبز سر به فلک کشیده اشاره کرد. اقامت در خانه‌های شناور روی دریاچه، قایق‌سواری، پرنده‌نگری، تماشای طبیعت، پیاده‌روی در غارها، بازدید از آبشارها و بازدید از پارک ملی خائو سوک، از جمله جذابیت‌هایی است که گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

آبشار اراوان در کانچانابوری تایلند

آبشار اراوان در پارک ملی اراوان در استان کانچانابوری تایلند قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای تایلند به‌شمار می‌رود. این آبشار که به نام یک موجود افسانه‌ای هندی نام‌گذاری شده، هفت طبقه معادل ۱۵۰۰ متر طول دارد. هر طبقه نیز نام مخصوص به‌ خود را دارد. یکی از جذابیت‌های آبشار اراوان، ماهی‌هایی هستند که در حوضچه طبقه اول حضور دارند و همراه با شناگران شنا می‌کنند. برای تماشای این آبشار، خوب است که با بهترین زمان سفر به تایلند آشنا شوید.

آبشار اراوان از مکان های گردشگری در تایلند

عکسی از آبشار اراوان

آبشار تی لا سو؛ یک طبیعت‌گردی جذاب در تایلند

آبشار تی لا سو در منطقه امن حیات وحش آمپانگ قرار دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آبشار تی لاسو به طول حدوداً ۴۰۰ متر در میان صخره‌های آهکی شیب‌دار و ناهموار و جنگل‌های انبوه قرار گرفته و مسیر رسیدن به قله آن، یک طبیعت‌گردی جذاب است. در مسیر رسیدن به نوک قله باید از چند رودخانه، تپه‌های سبز و آبشار‌های کوچک عبور کنید و پس از حدود دو ساعت به مقصد خود می‌رسید.

رودخانه چائو پرایا؛ مهم‌ترین رودخانه تایلند

رودخانه چائو پرایا از شهر بانکوک می‌گذرد و به خلیج تایلند می‌ریزد. این رودخانه، شریان حیاتی شهر بانکوک به شمار می‌آید و مهم‌ترین بناها و مکان‌های این شهر بر کرانه‌های این رود توسعه یافته‌اند. رودخانه چائو پرایا با ۵ اسکله زیبا، روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد و فعالیت‌های تفریحی متنوعی در این رود انجام می‌شود؛ از جمله گشت و گذار در رودخانه با قایق‌های تفریحی، دورهمی در آلاچیق‌های اطراف رودخانه و لذت بردن از نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی تایلند در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف این رود.

رودخانه چائو پرایا از مهم‌ترین رودخانه تایلند

عکسی از رودخانه چائو پرایا

غار تام لوت در مانگ هونگ سون تایلند

غار تام لوت در منطقه پانگ ماپا در استان مای هونگ سون، در شمال تایلند قرار دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی طبیعی تایلند به شمار می‌آید. این غار بیش از ۱۶۰۰ متر طول دارد و زمانی محل زندگی قبیله باستانی لاوا بوده است. در این غار دیدنی، مجموعه‌ای از ظروف سفالی و تابوت‌های چوبی باستانی یافت شده که سکونت دیرینه انسان‌ها در این مکان را نشان می‌دهد. برای دسترسی به این غار باید سوار بر قایق‌های چوبی، از رودخانه نم لانگ عبور کنید و قنات‌های طبیعی این غار و ستون‌های عظیم استالاکتیتی و استالاگمیتی این غار را از نزدیک ببینید.

غار تام لوت در مانگ هونگ سون از مناطق دیدنی در تایلند

عکسی از غار تام لوت در مانگ هونگ سون

دره صخره‌ ای سام فان بوک تایلند

منطقه سام فان بوک به‌عنوان گرند کانیون تایلند (مشابه گرند کانیون آمریکا) شناخته می‌شود. این منطقه، یک دره صخره‌ای عظیم است که در آن، رودخانه خونگ جریان دارد و در اثر سال‌ها عبور آب از این صخره‌ها، سنگ‌ها به شکل زیبایی فرسایش یافته‌اند و حفره‌های بزرگ و کوچکی در دل صخره‌ها ایجاد شده است. کلمه سام فان بوک در زبان تایلندی به معنای ۳۰۰۰ حفره است و به این حفره‌های روی صخره‌ها اشاره دارد. این منطقه بسیار بکر و خلوت است و برای عکاسی و رصد آسمان شب در یک مکان عالی به شمار می‌آيد.

کوه خائو نگون ناک در کشور تایلند

کوه ستیغ اژدها یا همان کوه خائو نگون ناک یکی از کوه‌های جنگلی کرابی تایلند است. این کوه پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه با آبشارهای متعدد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌آید که اگر بر فراز آن بایستید می‌توانید منظره‌ای خیره‌کننده از جنگل‌های بارانی و دریای بی‌کران را در برابر خود ببینید. برای رسیدن به قله ۵۶۰ متری این کوه باید یک مسیر 7/3کیلومتری را از تپه‌ هانگ ناک شروع کنید تا به قله برسید.

کوه خائو نگون ناک از زیباترین جاهای دیدنی تایلند

تصویری از کوه خائو نگون ناک

کوه فو چی فا؛ از کوه های زیبای تایلند

کوه فو چی فا یکی از کوه‌های دیدنی تایلند است که در فاصله ۲ تا 5/2 ساعتی شهر چیانگ رای، در میان یک منطقه حفاظت شده جنگلی قرار دارد. قله این کوه نزدیک به ۱۵۰۰ متر ارتفاع دارد و البته بخش زیادی از مسیر آن را می‌توان با وسایل نقلیه طی کرد. این کوه به دلیل چشم‌انداز خاص خود که یک نمای بی‌نظیر از مزارع، شالیزارها، دشت‌ها و تپه‌های پوشیده از درخت است، شهرت دارد. 

دریاچه زمرد سبز در جزیره کو کو تایلند

این دریاچه که به دریاچه طلایی هم شهرت دارد، در خلیج مایا، در جزیره کو کو قرار گرفته است. این دریاچه که به دلیل سبز رنگ بودن آب، به دریاچه زمردین شهرت دارد، درواقع در منطقه حافظت‌شده آم پانگ واقع شده و به دلیل رنگ خاص آب و صخره‌های بلند و سرسبز که دورتادور آن را احاطه کرده است مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

دریاچه زمرد سبز در جزیره کو کو از جاهای دیدنی در تایلند

تصویری از دریاچه زمرد سبز در جزیره کو کو 

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک تایلند

هتل ۵ ستاره و لوکس میلینیوم هیلتون بانکوک در سواحل رودخانه چو فوریا واقع شده و به‌عنوان یکی از بهترین هتل های تایلند اقامتی لوكس و به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. این هتل ۳۸ طبقه با امکاناتی منحصربه‌فرد، در منطقه پولمن، قلب سیاسی و تجاری بانکوک قرار دارد و دسترسی گردشگران به مهم‌ترین نقاط شهر و مکان‌های دیدنی را تسهیل می‌کند. این هتل دارای اسکله اختصاصی است و ميهمانان می‌توانند با استفاده از سرويس‌های قايقی رايگان به ايستگاه قطار و مركز خريد دسترسی داشته باشند.

هتل میلینیوم هیلتون بانکوک تایلند

تصویری از هتل میلینیوم هیلتون

چشم‌ انداز جزیره نانگ یوان در تایلند زیبا

جزیره نانگ یوان، یکی از جزایر کشور تایلند است که در استان سورات تانی قرار دارد و متشکل از سه جزیره کوچک است. این جزیره که به‌عنوان مکانی ایدئال برای غواصی و تماشای صخره‌های مرجانی شناخته می‌شود، سواحل ماسه‌ای سفید و آبی شفافی دارد. تماشاگاه نانگ یوان به گردشگران این امکان را می‌دهد تا چشم‌اندازی بی‌نظیر از تپه‌های پوشیده از جنگل، دریای آبی و جزایر کوچک و بزرگ این منطقه داشته باشند.

جزیره پوکت؛ از شهرهای زیبای تایلند

جزیره پوکت واقع در جنوب غرب تایلند، یکی از شهرهای دیدنی تایلند و از جمله منحصربه‌فردترین مناطق توریستی برای گردشگران به شمار می‌رود. معروف‌ترین سواحل تایلند به همراه تفریحات آبی و دریایی بی‌شمار و همچنین جاذبه های طبیعی همچون جنگل‌های سرسبز گرمسیری، جنگل‌های نارگیل، شالیزارهای وسیع سواحل شنی و رویایی در این شهر رویایی قرار دارند. در تور پوکت می‌توانید از جاذبه‌های متعددی همچون باغ وحش دریایی، موزه ملی پوکت، معبد چالونگ و مجسمه عظیم بودا دیدن کنید.

جزیره پوکت از مکان های دیدنی تایلند

تصویری از جزیره پوکت

جزیره کوسامویی؛ از خاص ترین جاهای دیدنی تایلند

جزیره کوسامویی، دومین جزیره بزرگ تایلند در شرق این کشور است. این جزیره رؤیایی به دلیل برخورداری از سواحل پوشیده از درختان نخل و نارگیل، جنگل‌های متراکم بارانی و هتل‌های لوکس بین گردشگران، بسیار محبوب است. در کوسامویی می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون پارک ملی تانگ تونگ (متشکل از ۴۲ جزیره خارق‌العاده)، مجسمه بودای بزرگ، باغ مخفی بودا، آبشار ناموآنگ و معبد گوان یو دیدن کرده و از غواصی در آب‌های شفاف و زلال این جزیره لذت ببرید.

جزیره کوچانگ؛ از جزایر کمتر شناخته‌شده تایلند

چزیره کو چانگ، یکی از جنوبی‌ترین جزایر تایلند است که در مقایسه با دیگر جزایر تایلند شهرت کمتری دارد و از این رو، مناطق طبیعی کاملاً متنوعی در آن به چشم می‌خورد. بیش از ۷۰ درصد مساحت این جزیره را جنگل‌های انبوه دست‌نخورده تشکیل می‌دهند و سواحل بسیار زیبا با شن‌های سفید و آب‌های زلال و کوه‌های بلند، عامل اصلی جذابیت این جزیره هستند. این جزیره کم‌جعیت در سواحل شمالی و جنوبی خود، اقامتگاه‌ها و ریزورت‌های متنوعی برای اقامت مهمانان دارد که در برخی از آن‌ها می‌توانید ماساژ تایلندی هم دریافت کنید.

عکسی از جزیره کوچانگ

مو هین خائو؛ معروف به استون هنج تایلند

مو هین کائو (مو هین خائو) در چایافوم و ۳۰۰ کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد. این صخره‌های سنگی جالب در یکی از پارک‌های ملی تایلند، به‌نام فو لائن کا واقع شده‌اند و براساس افسانه‌های محلی، زمانی که انسان‌ها برای نخستین بار در منطقه چایاپوم سکونت پیدا کردند، برق سفیدی از این پنج صخره ایجاد شد. این سازه‌های مخروطی‌شکل، از ماسه سنگ و مواد معدنی دیگر ساخته شده‌اند و آنها با عنوان «استون هنج تایلند» شناخته می‌شوند. 

خلیج ریلی از محبوب ترین جاهای دیدنی تایلند

خلیج ریلی در حقیقت شبه‌جزیره‌ای کوچک و دارای چهار ساحل است. ساحل ریلی، یکی از پربازدید‌ترین جاهای دیدنی تایلند محسوب می‌شود. این ساحل در جنوب ساحل آئو نانگ و برروی دماغه‌ای سنگی قرار دارد که تنها با قایق می‌توان به آنجا رفت. صخره‌های بلند پوشیده از درختان همیشه‌سبز، ماسه‌های طلایی نرم، آب‌های فیروزه‌ای و وجود هتل‌های لوکس با امکانات رفاهی عالی، این منطقه را به یکی از انتخاب‌های اصلی گردشگران تبدیل کرده است.

خلیج ریلی از محبوب ترین جاهای دیدنی تایلند

تصویری از خلیج ریلی

خلیج مایا در جزایر فی فی تایلند

خلیج مایا در جزایر فی فی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند است که با طبیعت بکر و شگفت‌انگیز خود، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. بد نیست بدانید که خلیج مایا از سه طرف با سه صخره به ارتفاع نزدیک به ۱۰۰ متر محاصره شده و داخل خلیج نیز چند ساحل پنهان وجود دارد که برخی از آنها وقتی سطح آب دریا پایین می‌رود دیده می‌شوند، ساحل اصلی خلیج مایا حدود ۲۰۰ متر طول دارد و پوشیده از شن‌های سفید و نرم است.

خیابان خائوسان؛ معروف ترین خیابان بانکوک تایلند

خیابان خائوسان که آن را مهم‌ترین خیابان بانکوک می‌دانند، خیابانی است به طول ۴۰۰ متر که در قلب شهر بانکوک قرار گرفته و در سال ۱۸۹۲ به دستور پادشاه رامای یکم ساخته شده است. خائوسان یکی از خیابان‌هایی است که به علت وجود مغازه‌ها و کسب‌وکارهای متعدد و همچنین هتل‌های ارزان قیمت، محلی ایده‌آل برای آشنا شدن با فرهنگ مردم تایلند، زندگی سنتی و محلی مردم بانکوک است. در خیابان خائوسان، انواع سوغاتی‌های تایلندی را می‌توانید خریداری کرده و از غذاهای محلی تایلند میل کنید.

خیابان خائوسان معروف ترین خیابان بانکوک تایلند

عکسی از خیابان خائوسان

همه آنچه باید در کشور معبدها و لبخندها ببینید

اگرچه چند سالی بیشتر نیست که کشور تایلند به عنوان یک مقصد گردشگری دوست‌داشتنی، خود را به جهانیان معرفی کرده است؛ اما جاهای دیدنی تایلند نه‌تنها متعدد و متنوع، بلکه باستانی و تاریخی‌اند و نشان از فرهنگ اصیل و گذشته غنی این کشور دارند. در تایلند، شما می‌توانید از جاهای دیدنی متنوعی همچون جزایر جذاب و بکر، پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده متنوع، بازارهای سنتی، معابد بودایی شگفت‌انگیز، کاخ‌های مجلل و آبشارها و دریاچه‌های متعدد دیدن کنید.

سؤالات متداول:

1. در تایلند، از چه جاهایی دیدن کنیم؟

ساحل کاتا، معبد آرون، پارک ملی کائویای، بازار واکینگ استریت، بازارهای شناور بانکوک، موزه ملی بانکوک، جزیره بون، آبشار تی لا سو، جزیره کوساموئی، شهر پوکت، شهر بانکوک و شهر پاتایا از بهترین جاهای دیدنی تایلند هستند.

2. در تایلند، از کدام معابد این کشور زیبا دیدن کنیم؟

معبد فو یا بودای خوابیده، معبد آرون و معبد پراکائو از دیدنی‌ترین معابد تایلند هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt