بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1402

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

اگر قصد سفر به کشور تایلند را دارید، در این مقاله قرار است بهترین زمان سفر به تایلند را بررسی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تایلند کشوری واقع در شبه‌جزیره هند و چین است و سالانه بیش از 20 میلیون بازدیدکننده دارد. این کشور شگفتی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است و از زیباترین مناطق در جنوب آسیا به شمار می‌رود. آب‌وهوای تایلند در اغلب روزهای سال گرم است و باران فراوانی در این ناحیه می‌بارد؛ اما بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟ برای پیدا کردن پاسخ این سؤال، حتماً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سفر به تایلند در بهار؛ بهترین فصل برای انجام ورزش های آبی

کشور تایلند، در جنوب شرقی آسیا و در نزدیکی دریا واقع شده است و آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد. گرمای هوای تایلند از فصل بهار شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد. اغلب گردشگران برای گشت‌وگذار در شهرهای کوسامویی، بانکوک و خلیج تایلند و همچنین انجام ورزش‌ها و تفریح‌های آبی، فصل بهار را برای خرید تور تایلند و سفر به این کشور انتخاب می‌کنند. فقط در این فصل مواظب بارش‌های موسمی و گرمای هوا باشید. علاوه بر گشت‌وگذار در تایلند می‌توانید در فصل بهار به تماشای جشنواره‌های ویساکا بوچا و ارواح نیز بروید.

در فصل بهار، دمای هوای تایلند معمولاً بین 20 تا 40 درجه سانتی‌گراد است و رطوبت هوا به دلیل آغاز بارش‌های موسمی در بیشترین میزان خود قرار دارد. اگر می‌خواهید در فصل بهار به تایلند سفر کنید، به بخش شرقی و شمال شرقی این کشور بروید؛ چراکه این نواحی هوای مطلوب‌تری دارند و میزان بارش باران آن‌ها کم‌تر است.

سفر به تایلند در تابستان؛ ارزانترین زمان سفر به تایلند

اگرچه اغلب کشورها در فصل تابستان مملو از توریست می‌شوند؛ اما کم‌تر گردشگری این فصل را برای بازدید از تایلند انتخاب می‌کند. دمای هوای تایلند در فصل تابستان به بالای 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت هوا در برخی مواقع به 90درصد نیز می‌رسد. بارش‌های فراوان در این فصل از دلایل دیگر کاهش توریست‌ در این کشور است.

اگر  با تور تابستان تایلند به این کشور سفر می‌کنید، شانس شرکت در چندین جشنواره از جمله جشنواره آساهنا بوچا، جشنواره شمع اوبون راچاتانی، جشنواره بین‌المللی رقص و موسیقی، جشنواره جاز هوا هین و مسابقه قایق‌رانی را پیدا خواهید کرد. در این فصل بارانی و گرم، قیمت هتل‌ها و پروازها نیز ارزان‌تر از سایر فصل‌ها است و می‌توانید سفری اقتصادی را تجربه کنید.

سواحل تایلند در تابستان

عکسی از سواحل تایلند در فصل تابستان

سفر به تایلند در پاییز؛ مناسب ترین زمان سفر به تایلند

از لحاظ آب‌وهوایی، بهترین زمان سفر به تایلند پاییز و زمستان است. در فصل پاییز خبری از باران‌های موسمی نیست و رطوبت هوا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. بازار تفریح‌های آبی و ساحلی مانند شنا، قایق‌سواری و حمام آفتاب در این فصل بسیار داغ است. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت پروازها، هتل‌ها و تور خارجی نیز در پاییز گران‌تر از بهار و تابستان است و باید هزینه بالایی را برای سفر پرداخت کنید. اگر هزینه‌ها برایتان مهم نیست، در فصل پاییز حتماً از کرابی، جزایر آندمان و شهرهای شمالی تایلند بازدید کنید.

سفر به تایلند در زمستان؛ بهترین زمان برای شرکت در جشن ها

سرمای هوا در زمستان‌های تایلند چندان محسوس نیست؛ رطوبت بسیار کم است و بارش‌های موسمی مزاحم گشت‌وگذار شما نمی‌شوند. در زمستان به جزایر تایلند سفر کنید و از تفریح‌های آبی و ساحلی لذت ببرید. در این فصل با گردشگران بسیاری در اقصی نقاط تایلند مواجه خواهید شد. بازدید از نهنگ‌ها در سواحل تایلند و پوکت، شرکت در جشن سال نوی چینی‌ها، جشن گل‌ها و جشن کریسمس از جذابیت‌های سفر به تایلند در فصل زمستان هستند. اگر هزینه سفر برایتان مهم نیست و می‌خواهید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تایلند داشته باشید، حتماً سفر به تایلند در زمستان را تجربه کنید.

فستیوال فانوس ها در تایلند

عکسی از فستیوال فانوس‌ها در تایلند

بهترین زمان سفر به پاتایا

پاتایا در فاصله 147 کیلومتری بانکوک و در حاشیه خلیج تایلند قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران است. این شهر، از آذر تا فروردین، آب‌وهوای بسیار مناسبی دارد؛ زیرا رطوبت هوا کم است و از باران‌های موسمی خبری نیست. پاتایا علاوه بر طبیعت زیبا، جشنواره‌های متعددی نیز دارد که با خرید تور پاتایا می‌توانید به این جشنواره‌ها بروید. جشنواره بین‌المللی موسیقی پاتایا در فروردین ماه برگزار می‌شود و جشنواره Wonderfruit نیز از تاریخ 22 تا 26 دی دایر است.

بهترین زمان سفر به پوکت

پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند، واقع در ساحل غربی این کشور است و کم‌تر از دو ساعت با بانکوک فاصله دارد. این جزیره از لوکس‌ترین جاهای تایلند به شمار می‌رود و شلوغی و هیاهوی پاتایا و بانکوک در آن به چشم نمی‌خورد.

از لحاظ آب‌وهوایی، بهترین زمان سفر به این شهر با تور پوکت، اوایل آبان تا اوایل اردیبهشت است. در این زمان،‌ آب اقیانوس آرام است و دمای هوا به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد. در پوکت می‌توانید از بازارها و معابد بازدید کنید و همچنین به تفریح‌های آبی همچون پاراسل، غواصی و قایق‌سواری بپردازید.

سفر به تایلند و رفتن به جاهای دیدنی آن

در این مقاله بهترین زمان سفر به تایلند را از جنبه‌های مختلف همچون آب‌وهوا بررسی کردیم. انتخاب زمان سفر به بودجه و سلیقه شما عزیزان بستگی دارد. از لحاظ آب‌وهوایی، بهترین زمان سفر به تایلند از آبان تا اسفند است؛ اما در ماه‌های پرباران و شرجی (بهار و تابستان) نیز می‌توانید سفری اقتصادی را تجربه کنید.

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به تایلند از لحاظ آب‌وهوایی، پاییز و زمستان است. در فصل پاییز خبری از باران‌های موسمی نیست و رطوبت هوا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

2. بهترین زمان سفر به پاتایا چه زمانی است؟

پاتایا، از آذر تا فروردین، آب‌وهوای بسیار مناسبی دارد؛ زیرا رطوبت هوا کم است و از باران‌های موسمی خبری نیست.
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt