راهنمای سفر به تایلند

تایلند کجاست؟ راهنمای سفر به تایلند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 اسفند ، 1402

تایلند کجاست | راهنمای سفر به شهر هزار لبخند

تایلند کجاست؟ در این مقاله با موقعیت جغرافیایی تایلند، تاریخچه این کشور، آب و هوا، بهترین زمان سفر به تایلند، جاهای دیدنی، هتل ها و مراکز خرید آن آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که با طبیعت بی‌نظیر، بکر و استوایی، سواحل سفید شنی، معابد بودایی متنوع و متعدد و مردمانی خونگرم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. اگر شما هم مدتی است فکر می‌کنید تایلند کجاست یا علت مسافرت ایرانیان به تایلند چیست، با ما همراه شوید تا با بررسی جامع و دقیق این کشور، شما هم به دسته افرادی بپیوندید که برای سفر به تایلند لحظه‌شماری می‌کنند.

کشور تایلند کجاست؟

در وهله اول اگر بخواهیم بدانیم تایلند کجاست، باید به موقعیت جغرافیایی آن اشاره کنیم. تایلند در جنوب شرق آسیا در همسایگی کشورهای میانمار، لائوس، کامبوج، مالزی و دریای چین قرار دارد.

این کشور به دلیل مجاورت با دریای چین و خلیج تایلند، بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی داشته و به همین دلیل نیز از موقعیت خاص و استراتژیکی در جنوب شرق آسیا برخوردار است.

تایلند سرزمینی بسیار حاصل‌خیز به شمار می‌آید که بخش‌های شمالی آن کوهستانی با جنگل‌های فراوان، نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای برنج و غرب و شرق آن دارای باغ‌های متعدد میوه و سواحل شنی بی‌نظیر است.

تایلند حدود ۶۴ میلیون نفر جمعیت دارد و زبان رسمی مردم این کشور، تایلندی یا تای است و ۹۵ درصد مردم پیرو آیین بودایی هستند.

موقعیت جغرافیایی کشور تایلند روی نقشه گوگل

تاریخچه کشور تایلند

منطقه جنوب شرق آسیا و به ویژه کشور تایلند از دیرباز سکونتگاه انسان‌ها به شمار می‌رفته است. به گونه‌ای که در استان لامپانگ تایلند، بقایایی از یک انسان ماقبل‌ تاریخ یافت شده که قدمت آن به ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون سال پیش می‌رسد. از این رو کشور تایلند را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسان دانست.

کشور بودایی تایلند که مدت‌ها به نام کشور «سیام» شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین قطب‌های فرهنگی و مذهبی در جنوب شرق آسیا بوده است. تایلند کنونی در سال ۱۲۳۸ ایجاد شده و برخلاف کشورهای منطقه، هیچگاه مستعمره نشده و تحت سلطه قدرت‌های اروپایی قرار نگرفته است.

کلمه تای یعنی آزادمرد یا آزادی و معنی تایلند سرزمین آزادی و مردمان آزاد است. قرن‌ها پیش، مردمی از جنوب چین به تدریج به سوخوتای (تایلند کنونی) مهاجرت کرده و در مناطق حاصل‌خیز کناره رودخانه‌ها ساکن شدند. در اوایل قرن ۱۴، تایلندی‌ها شهر کوچکی را در سوخوتای بنا کرده و در اواسط این قرن نیز آنجا را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند که پیدایش زبان، فرهنگ و معماری این کشور هم متعلق به همین دوره‌است.

آب و هوای تایلند چگونه است؟

آب‌وهوا در تایلند شامل سه فصل بارانی (تقریبا ماه می تا اکتبر)، سرد (نوامبر تا فوریه) و گرم (مارس تا می) است. البته با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص تایلند، آب و هوای مناطق مختلف این کشور می‌تواند تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت باشد.

به‌صورت کلی در تایلند، بارش باران‌های سیل‌آسا معمولاً از ابتدای تابستان (ماه ژوئن) آغاز شده و در سپتامبر و اکتبر (اوایل پاییز) به اوج خود می‌رسد.

در فصل سرد، یعنی اواسط پاییز (ماه نوامبر) تا اواسط زمستان (ماه فوریه)، بارش باران بسیار کاهش پیدا می‌کند و دمای هوا بین ۱۹ تا ۳۰ درجه متغیر است. در این فصل عملاً شما سرمای زمستانی را تجربه نخواهید کرد؛ زیرا ممکن است دمای هوا حتی به ۳۳ درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

از ماه مارس (اواخر زمستان) تا ماه می (اواسط بهار)، دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در این زمان، فصل گرم تایلند فرا می‌رسد و تفریحات ساحلی به اوج محبوبیت می‌رسند.

بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

براساس آنچه درباره آب و هوای این کشور گفته شد می‌توان بهترین فصل سفر به تایلند را فصل سرد (به عبارتی فصل خشک) یا فصل گرم این کشور دانست. فصل سرد به علت اینکه دمای هوا به هیچ عنوان سرمای آزاردهنده‌ای ندارد و دمای هوا به ندرت به زیر ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و از سوی دیگر از باران‌های سیل‌آسا خبری نیست، یکی از بهترین زمان‌های سفر به تایلند است.

اما حضور گردشگران در تایلند در فصل گرم به اوج خود می‌رسد. زمانی که از بارش‌های سیل‌آسا خبری نیست و از سوی دیگر، تفریحات ساحلی، آفتاب گرفتن در سواحل شنی، شنا، ورزش‌های آبی و… به بهترین شکل در سواحل در انتظار مسافران هستند. به‌طور کلی، بهترین زمان سفر به تایلند تا اندازه زیادی به خود شما و هدفی که از سفر دارید بستگی دارد.

عکسی از تایلند

چرا به تایلند سفر کنیم؟

احتمالاً اکنون که دانستید کشور تایلند کجاست، شاید همچنان برایتان سوال باشد که چرا باید به تایلند سفر کرد و علت سفر ایرانیان به تایلند چیست؟ در ادامه به چهار دلیل مهم برای سفر به این کشور اشاره می‌کنیم:

  • طبیعت بکر
    تایلند مانند سایر کشورهای جنوب شرق آسیا، طبیعتی منحصربه‌فرد با تنوع جانوری و گیاهی بی‌نظیر دارد. در سفر به این کشور، هرگز از دیدن سواحل جذاب، کوه‌های پوشیده از جنگل‌، جنگل‌های انبوه استوایی، خلیج‌های زیبا و جاذبه‌های طبیعی دیگر سیر نخواهید شد.

  • سواحل جذاب
    بهترین سواحل تایلند و تفریحات متنوع و متعددی که در آنها تجربه خواهید کرد، شنا در آب‌های شفاف و زلال دریای چین و... از جمله دلایلی است که قطعاً شما را به تایلند می‌کشاند.

  • غذاهای متنوع
    حتی اگر یک ماه هم در تایلند اقامت کنید، غذای تکراری نخواهید خورد. تنوع غذایی در تایلند بسیار زیاد است و برای همه سلیقه‌ها در این کشور، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای پیدا می‌شود. این غذاها معمولاً دارای برنج، ادویه‌جات فراوان، غذاهای دریایی و سبزیجات تازه هستند.

  • فرهنگ غنی
    فرهنگ مردم تایلند، فرهنگی کاملاً بومی و سنتی و بسیار جدید و جذاب برای گردشگران است. مردم تایلند مردمانی خونگرم، صبور، خوش‌رو و اجتماعی هستند که به دلیل اخلاق خوب و لب‌های خندانشان، به تایلند لقب سرزمین هزاران لبخند را داده‌اند. بنابراین با سفر به تایلند و معاشرت با مردم محلی، با آداب و رسوم، جشن‌ها، سنت‌های قدیمی و فرهنگ این مردم مهربان آشنا خواهید شد.

چگونه به تایلند سفر کنیم؟

اگر تا به اینجا شما هم متقاعد شده‌اید که لازم است از نزدیک با زیبایی‌ها و فرهنگ غنی تایلند آشنا شوید، باید بدانید که برای سفر به تایلند، دو گزینه پیش روی شماست: خرید تور تایلند و شهرهای آن از آژانس‌های هواپیمایی یا خرید بلیط هواپیما و سفر شخصی.

شاید در ابتدا هزینه خرید تور تایلند به نظرتان نسبت به سفر شخصی بیشتر باشد؛ اما خرید تور تایلند خیال شما را بابت مسائل بسیاری راحت می‌کند. شما با خرید تور تایلند، هزینه سفر رفت و برگشت، رزرو هتل دلخواه، گشت‌های شهری، ورودی جاذبه‌های دیدنی و… را به صورت یک‌جا پرداخت می‌کنید و دیگر نیازی نیست خودتان جداگانه برای این موارد هزینه کنید. سفر با تور، بسیاری از دغدغه‌های شما را کاهش می‌دهد و می‌توانید با خاطری آسوده از سفرتان لذت ببرید.

اگر گزینه سفر شخصی را انتخاب کنید، بنابراین باید یک بلیط هواپیما به مقصد تایلند بخرید. پروازهای مختلفی از مقصد تهران به شهرهای مهم تایلند مانند بانکوک، پوکت و پاتایا انجام می‌شوند و شما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از ایرلاین‌هایی همچون امارات، فلای دبی، ترکیش ایرلاینز، قطر، ایران‌ایر یا سلام ایر خریداری کنید.

مهم ترین شهرهای تایلند

تایلند کشوری است که در هر کوی و برزنی می‌توانید یک جاذبه توریستی پیدا کنید؛ اما طبیعتاً برخی شهرهای آن از اهمیت بیشتری برخوردارند و در فهرست بازدید همه گردشگران قرار می‌گیرند. در اینجا به معرفی سه شهر معروف تایلند یعنی بانکوک، پوکت و پاتایا می‌پردازیم.

بانکوک؛ پایتخت کشور تایلند

پایتخت تایلند با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت که به دلیل تعدد معابد بوداییِ تاریخی و بسیار زیبا یکی از مقاصد اصلی گردشگران به شمار می‌رود. این شهر در بین تایلندی‌ها به نام شهر فرشتگان معروف است و مانند بسیاری از شهرهای مدرن جهان، آسمان‌خراش‌ها، هتل‌های لوکس و مراکز خرید پیشرفته و مدرن را در خود جای داده است.

پوکت؛ از شهرهای مهم تایلند

پوکت واقع در جنوب غرب تایلند، یکی از منحصربه‌فردترین مناطق توریستی برای شما گردشگران به شمار می‌رود، معروف‌ترین سواحل تایلند به همراه تفریحات آبی و دریایی بی‌شمار و همچنین جاذبه های طبیعی همچون جنگل‌های سرسبز گرمسیری، جنگل‌های نارگیل، شالیزارهای وسیع سواحل شنی و رویایی در این شهر رویایی قرار دارند.

پاتایا؛ شهر ساحلی تایلند

شهر ساحلی پاتایا یکی از مهم‌ترین شهرهای تایلند است که به سواحل زیبا، هتل‌های لوکس و تفریحات ساحلی‌اش شهرت دارد. این شهر تنها دو ساعت با بانکوک فاصله دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

عکسی از شهر پاتایا

جاهای دیدنی تایلند 

شاید سخت‌ترین کار این باشد که بخواهیم از بین مکان‌های دیدنی تایلند به معرفی تعداد اندکی از آنها بسنده کنیم. این کشور، زیباترین جاهایی که هر گردشگری باید ببیند را در خود جای داده است، چه به دنبال جاذبه‌های طبیعی باشید و چه به دنبال جاذبه‌های تاریخی، تایلند شما را راضی خواهد کرد. در ادامه، ۷ جای دیدنی تایلند را به شما معرفی خواهیم کرد که عبارتند از:

جزایر سیمیلان؛ از جاهای دیدنی تایلند

این مجمع‌الجزایر کوچک که یکی از جذاب‌ترین مکان‌های غواصی در جهان به شمار می‌رود، به مقصد موردعلاقه قایق‌های تفریحی و قایق‌های گردشگری تبدیل شده است. بارزترین ویژگی‌های جزایر سیمیلان، صخره‌های عظیم و جنگلی در سواحل این جزیره و آب‌های زلال و شفاف آن است.

کاخ بزرگ بانکوک در تایلند

گرند پالاس یا کاخ بزرگ بانکوک، مجموعه‌ای از ساختمان‌های سلطنتی است که از قرن هجدهم میلادی تاکنون محل اقامت رسمی پادشاهان تایلند بوده است. معابد مختلفی در این محوطه این کاخ قرار دارند و معد وات پو محل حضور بودای زمردین هم در این کاخ است.

فانوم رانگ در بوریرام تایلند

پارک تاریخی فانوم رانگ مجموعه‌ای از معابد هندو در استان بوریرام تایلند است که در قرن ۱۰ تا ۱۳ میلادی به عنوان محل عبادت مورداستفاده قرار می‌گرفته است و اکنون یک محوطه تفریحی و توریستی به شمار می‌رود.

مجسمه بودای زمردین در تایلند

تندیس بودای زمردین در مقدس‌ترین معبد تایلند به نام معبد وات پو قرار دارد. این تندیس که قدمتی تاریخی دارد از حدود قرن پانزدهم میلادی موردتوجه امپراطوران تایلند قرار گرفته است و اکنون به عنوان نماد محافظت از پادشاهی تایلند شناخته می‌شود. این مجسمه با ارتفاع ۶۶ سانتی‌متر از سنگ نیمه قیمتی یشم ساخته شده و لباسی زرین به تن دارد.

معبد وات فرا چتوفون تایلند

یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین معابد بانکوک، معبد وات فراچتوفون یا معبد بودای خفته است که در بخش سنتی و قدیمی شهر بانکوک قرار دارد. در محراب اصلی این معبد، یک مجسمه بودای خوابیده بزرگ دیده می‌شود که طول آن به ۴۶ متر و ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد. بنای این معبد دارای گنبدهای مرتفع و رنگارنگی است که به زیبایی‌های آن افزوده است.

خانه مقدس حقیقت در تایلند

خانه مقدس حقیقت یک بنای مذهبی کاملاً چوبی است که در سرتاسر نمای بیرونی آن، حکاکی‌های ظریف انجام شده و آن را به بزرگترین ساختار چوب‌تراشی‌شده جهان تبدیل کرده است. این بنا نمادهای مذهبی بوداییسم و عناصر فرهنگی تایلند را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. خانه مقدس حقیقت با مساحت ۲۱۱۵ مترمربع و ارتفاع ۱۰۵ متر همچنان در حال ساخت است.

سینمای شناور؛ از بهترین جاهای دیدنی تایلند

یکی از جاهای دیدنی پوکت سینمای شناور است که به ابتکار یک هنرمند آلمانی در تالاب نای پی ساخته شد. این سینمای شناور بین دو صخره بزرگ قرار گرفته و پرده سینما روی یک تخته شناور و صندلی‌های تماشاگران نیز روی یک قایق وسیع ساخته شده است. تماشای فیلم در این سینمای خاص و در میان آب‌های زلال جزیره پوکت لذتی فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سینمای شناور تایلند

عکسی از سینما شناور در تایلند

انواع اقامتگاه های تایلند 

حالا که تا اندازه زیادی دانستید تایلند کجاست، باید به اقامتگاه های مختلف تایلند بپردازیم. بعید است باوجود هزاران واحد اقامتی متنوع در این کشور، در پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب به مشکل بخورید. در ادامه با انواع گزینه‌های اقامتی در تایلند آشنا می‌شویم:

  • مهمان‌ سرا

یکی از گزینه‌های اقتصادی اقامت در تایلند اقامت در مهمان‌سراهای این کشور است. مهمان‌سراها هتل‌هایی کوچک، ساده و صمیمانه هستند که خدماتی همچون وعده‌های غذایی با قیمتی مناسب، اتاق‌های یک یا دو نفره با وسایل راحت و حتی گاهی اینترنت را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

بانگالو (Bungalow) نیز نوعی مهمان‌سرای سنتی در تایلند است که معمولاً در روستاها، سواحل و نواحی حاشیه شهرها دیده می‌شود و نوعی اقامتگاه بوم‌گردی به شمار می‌آید. در بانگالوها نیز شما می‌توانید از خدمات یک مهمان‌سرا بهره‌مند شوید.

  • هتل

در همه شهرهای معروف تایلند، شما می‌توانید انواع هتل‌ها، از هتل‌های اقتصادی گرفته تا هتل‌های لوکس و ۵ ستاره را به‌راحتی پیدا کنید. در شهرهایی مثل پوکت و پاتایا که از سواحل زیبا برخوردارند، هتل‌ها و ریزورت‌های ساحلی لوکس می‌توانند اقامت مجللی را برایتان رقم بزنند.

  • ویلا

ویلاهای تایلند ساختمان‌های ۱ یا ۲ طبقه‌ای هستند که مساحتشان عموماً بین صد تا چندهزار متر، متغیر است. به همین دلیل، این دسته از اقامتگاه‌ها برای سفرهای خانوادگی، از گزینه‌های ایدئال محسوب می‌شوند. به‌طور کلی، ویلاهای تایلند در مجموعه‌های رفاهی دیده می‌شوند و هر ۲۰ یا ۴۰ ویلا، یک واحد نگهبانی و ورودی خاص دارند و عموماً از امکاناتی مثل استخر، مناظر دریا و جنگل برخوردار هستند.

  • کمپ

در شرایط جوی مناسب، ارزان‌قیمت‌ترین گزینه اقامت در این کشور، کمپینگ در تایلند است. تقریباً تمام پارک‌های ملی تایلند امکانات کمپ گردشگران را فراهم کرده‌اند. در بعضی از این پارک‌های ملی، خانه‌های سنتی هم دیده می‌شود که اقامت در آن‌ها از تجربیات خاص سفر به تایلند محسوب می‌شود. 

تفریحات کشور تایلند

در کشور تایلند می‌توانید تفریحات بسیار متنوع و مختلفی را تجربه کنید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقوط آزاد

اگر هیجان خونتان کم شده است، می‌توانید به شهرهای پاتایا و بانکوک بروید و تجربه سقوط آزاد را داشته باشید.

سقوط آزاد تفریحات کشور تایلند

عکسی از سقوط آزاد در تایلند

  • قایق‌سواری

اگر به قایق‌سواری علاقه دارید، می‌توانید در شهر پوکت با استفاده از خدمات شرکت‌های قایق‌رانی، قایق‌سواری با کایاک را تجربه کنید. تورهای قایق‌سواری این شرکت‌ها، از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد و با شرکت در این تورها می‌توانید با قایق، جاذبه‌های طبیعی تایلند را از نزدیک ببینید.

  • زیپ لاین

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در تایلند تجربه کنید، زیپ لاین در جنگل است. از معروف‌ترین نقاطی که می‌توانید این تفریح را امتحان کنید، می‌توان به چیانگ مای، کانوپی در بانکوک و هانومان در پوکت اشاره کرد. این ۳ مرکز، طولانی‌ترین مسیرهای زیپ لاین در کشور تایلند را دارند.

  • غارنوردی

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در طبیعت کشور تایلند امتحان کنید، غارنوردی است. این کشور غارهای بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به پیاده‌روی بپردازید.

  • غواصی

با سفر به کشور تایلند می‌توانید در آب‌های شفاف و زیبای آن غواصی کنید. معمولاً تورهای یک‌روزه‌ای را برای غواصی در نظر می‌گیرند. اگر غواصی بلد نیستید، آموزش‌های اولیه به شما داده می‌شود.

  • جنگل نوردی

برای تجربه کردن این تفریح باید در یکی از تورهای یک‌روزه جنگل‌نوردی در این کشور ثبت‌نام کنید. در اکثر شهرهای این کشور به‌غیر از پوکت و کرابی می‌توانید این تورها را پیدا کنید.

  • آبشار نوردی

اگر دوست دارید در کشور تایلند آبشارنوردی کنید، می‌توانید به چیانگ مای بروید و در یکی از مراکز تفریحی آن ثبت‌نام کنید تا این تفریح لذت‌بخش را تجربه کنید.

تفریحات کشور تایلند

زیپ لاین از تفریحات مشهور در تایلند

مراکز خرید تایلند

تایلند از جمله کشورهایی است که مراکز خرید و پاساژهای بسیار زیاد و مدرنی دارد که می‌توانند سلیقه‌‌ها و بودجه‌‌های مختلف را پوشش دهند. مراکز خرید زیر از بهترین مراکز خرید تایلند هستند:

مرکز خرید سیام پاراگون تایلند

این مرکز در شهر بانکوک قرار دارد، سومین بازار بزرگ کشور تایلند به حساب است و نوعی مرکز تفریحی نیز به حساب می‌آید.

بازار چاتوچاک تایلند

یکی از بزرگترین بازارهای بانکوک است که بیش از ۸۰۰۰ مغازه به عرضه اجناس مختلف از عتیقه‌جات گرفته تا پوشاک می‌پردازند.

بازار تالاد روت فای تایلند

بازاری روباز و رنگارنگ با بیش از ۲۰۰۰ غرفه است که یکی از سرزنده‌ترین بازارهای جهان به شمار می‌رود.

مرکز خرید ام بی کی (MBK تایلند)

یک مرکز خرید مدرن در بانکوک است که بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه دارد و هر طبقه آن به فروش محصولات خاصی اختصاص یافته است.

مرکز خرید پلاتینیوم تایلند

یکی از لوکس ترین مراکز خرید بانکوک است که اجناس لوکسی از برندهای معتبر در آن به فروش می‌رسد.

مرکز خرید پلاتینیوم تایلند

عکسی از مرکز خرید پلاتینیوم تایلند

رستوران های معروف تایلند

شکم‌گردی در تایلند یکی از مهم‌ترین تفریحات این کشور است؛ چراکه همان‌طور که گفته شد تنوع غذایی تایلند بی‌نظیر است. رستوران‌هایی که شما می‌توانید در آنها با این تنوع غذایی چشمگیر آشنا شوید عبارتند از:

رستوران مزالونا در تایلند

یکی از رستوران های بسیار معروف، لوکس و گران‌ قیمت تایلند که ترکیبی از غذاهای بین‌المللی و جدید و سنتی را سرو می‌کند.

رستوران لیدو در بانکوک تایلند

رستوران لیدو، رستوران معروف ایتالیایی در تایلند است که در شهر بانکوک در منطقه ساتورن واقع شده است.

رستوران مون لایت پاتایا در تایلند

یک رستوران اروپایی شیک در پاتایا که در خط ساحلی واقع شده است.

رستوران سالاریم نام بانکوک تایلند

یکی از رستوران‌های بانکوک که به خاطر طبخ غذاهای اصیل و سنتی تایلندی شهرت دارد.

رستوران سیامی ایسایا در بانکوک

رستورانی بسیار شیک در فضایی سرسبز و در میان باغی در بانکوک که غذاهای سنتی تایلندی را سرو می‌کند.

رستوران آتلیه دو ژوئل غوبوشون بانکوک

یکی از رستوران‌های بین‌الملی در بانکوک که زنجیره‌ای است و به دلیل طبخ خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی مشهور شده است.

هزینه سفر به تایلند

سفر به تایلند، هم می‌تواند خیلی گران تمام شود و هم می‌تواند سفری اقتصادی باشد. خوشبختانه در تایلند، گزینه‌های پیش روی شما زیاد است و می‌توانید با انتخاب‌های هوشمندانه، انتخاب درست هتل‌های باکیفیت و خوش قیمت، استفاده از تفریحات ارزان‌قیمت و خوردن غذا در رستوران‌های اقتصادی، سفری کم‌هزینه‌تر داشته باشید. به صورت کلی، هزینه‌های این سفر به زمان و فصل سفر، محل اقامت، قیمت بلیط هواپیما، کلاس صندلی و ایرلاین مجری پرواز و تفریحاتی که انجام می‌دهید بستگی دارد. روش های سفر ارزان به تایلند را مطالعه کنید تا برنامه بهتری بچینید.

تایلند و آنچه باید درباره آن می‌دانستید

آموختید که تایلند کجاست. تایلند به عنوان هشتمین مقصد مهم گردشگری دنیا، یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرق آسیاست که دیدن آن را نباید از دست داد. در این کشور، شما تجربه بازدید از زیباترین معابد بودایی، مناظر طبیعی بکر و جذاب، سواحل شنی بسیار تمیز، جنگل‌های سرسبز استوایی و آشنایی با مردمان خونگرم این کشور را به دست خواهید آورد. بانکوک، پایتخت این کشور و پاتایا و پوکت به عنوان دو شهر مهم ساحلی، از جمله مقاصدی هستند که بازدید از آنها بخصوص در تور تایلند نوروز 1403 باید در کارنامه هر گردشگری ثبت شود.

سؤالات متداول:

1. تایلند کجاست؟

تایلند در جنوب شرق آسیا در همسایگی کشورهای میانمار، لائوس، کامبوج، مالزی و دریای چین قرار دارد. این کشور به دلیل مجاورت با دریای چین و خلیج تایلند، بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی داشته و به همین دلیل نیز از موقعیت خاص و استراتژیکی در جنوب شرق آسیا برخوردار است.

2. جاهای دیدنی تایلند کدامند؟

جزایر سیمیلان، کاخ بزرگ بانکوک، فانوم رانگ، مجسمه بودای زمردین، خانه مقدس حقیقت، سینمای شناور و معبد وات فراچتوفون از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور تایلند هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt