روش های سفر ارزان به تایلند

روش های سفر ارزان به تایلند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 شهریور ، 1401

روش های سفر ارزان به تایلند

تایلند آنقدر مقصد جذابی است که ارتباط بسیار خوبی با سایر نقاط جهان پیدا کرده است، به همین خاطر به سراسر جهان پرواز های ارزان قیمتی را ارائه می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تایلند یکی از جذاب ترین مقاصد جنوب شرقی آسیا است که توجه گردشگران بسیاری را به طبیعت زیبا، فرهنگ و غذاهای خود جلب می کند. 
تایلند دارای سواحل آبی کریستالی، جنگل های ضخیم، غذاهای عالی، خانه های ییلاقی ارزان روبه روی ساحل و برخی از بهترین هتل های لوکس جهان را به گردشگران ارائه می دهد.
تایلند تنها کشور آسیای جنوب شرقی است، که هرگز مستعمره نشده همچنین این کشور مملو از مکان‌ های فرهنگی و تاریخی باورنکردنی است، از جمله خرابه ‌هایی که به صدها سال قبل برمی ‌گردند. 
ما در این مقاله قصد داریم تا روش های سفر ارزان به تایلند را بیان کنیم تا سفری ارزان قیمت به این کشور سرسبز، زیبا و غنی از آداب و رسوم را تجربه کنید.

سفر به کشور تایلند

سفر به کشور تایلند

روش های سفر به تایلند

تایلند آنقدر مقصد جذابی است که ارتباط بسیار خوبی با سایر نقاط جهان پیدا کرده است. چه  بخواهید از آن طرف دنیا به تایلند پرواز کنید، یا فقط از یک کشور همسایه آسیای جنوب شرقی از طریق زمین از مرز عبور کنید، برای ورود به این کشور پرجنب ‌وجوش مشکلی ندارید.

سفر هوایی

پرواز با هواپیما در واقع یکی از سریع ترین و آسان ترین راه ها برای رفت و آمد در تایلند است. در شهرهایی مانند چیانگ مای و بانکوک، فرودگاه ها تنها 20 تا 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارند و شما فقط باید حدود یک ساعت قبل از پرواز داخلی برسید.
تایلند دارای خطوط هوایی مقرون به صرفه زیادی است، که می توانید با تهیه تور تایلند از سایت الفبای سفر به این کشور زیبا سفر کنید و از جاذبه های دیدنی این کشور لذت ببرید.
از خطوط هوایی تایلند می توان به تای لاین ایر، ایر آسیا، بانکوک ایرویز، ویت جت، نوک ایر، تای ایرویز را نام برد، که از خطوط هوایی معتبر و مقرون به صرفه هستند که می توانید در اطراف تایلند پرواز کنید.
دو فرودگاه بین ‌المللی در بانکوک به‌ عنوان مراکز اصلی انتقال در جنوب شرقی آسیا شناخته می ‌شوند. آنها همچنین ارزان ترین مراکز هواپیمایی در تایلند برای پرواز هستند. از آنجایی که بانکوک قلب تایلند است، انتقال از اینجا به مقاصد دیگر بسیار راحت و کم هزینه است. 

سفر با قطار

برای کسانی که بازه زمانی طولانی تری برای سفر به تایلند را دارند، قطار می تواند جذاب باشد زیرا به شما امکان می دهد مناطق حومه شهر را بیشتر ببینید.
قطارها خیلی گرانتر از اتوبوس نیستند و همچنین خیلی راحت ترند. اگر قصد سفر به تایلند با قطار را دارید باید بلیط های خود را حداقل چند روز قبل رزرو کنید.
قطار شبانه از بانکوک به چیانگ مای به خودی خود یک تجربه است، با مسیرهای پر دست انداز قدیمی و مناظر خیره کننده و زیبا شنا را جذب خود می کند.

هزینه های سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند 1401 بسته به بلیط پروازی، هتلی که رزرو می کنید، کلاس پروازی مانند اکونومی کلاس، بیزنس کلاس و فرست کلاس می تواند متفاوت باشد. یکی از هزینه های سفر به تایلند گرفتن ویزا برای خروج از کشور، البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
تایلند معمولا چندین سفر داخلی به شهرهای خود با تور پوکت ارزان، تور پاتایا و تور بانکوک را دارد، که یک تور ترکیبی را تشکیل می دهد. از آنجایی که تایلند یکی از مقاصد پر طرفدار در بین ایرانیان می باشد، بنابراین تور های لحظه آخری بسیاری در سفر به تایلند وجود دارد.
یکی از راه هایی که به ارزان شدن سفر شما به تایلند کمک می کند استفاده از تورهای لحظه آخری است، تورهای لحظه آخری به تورهایی گفته می شود که به دلیل پر نشدن هواپیما و یا هتل ها در لحظه آخری با تخفیف های بسیار زیادی ارائه می شود.

هزینه های ویزا و عوارض خروج از کشور

هزینه ی دیگری که باید قبل از خروج از کشور پرداخت کنید عوارض خروج از کشور است. هزینه ی عوارض خروج از کشور در اولین سفر کمتر است ولیکن در سفر های بعدی این هزینه افزایش پیدا می کند.
مورد بعدی هزینه ی  پرداخت ویزا است، کشور تایلند جزو کشورهایی است که ایرانیان باید برای رفتن به آنجا ویزا تهیه کنند. گرفتن ویزا مستلزم به پرداخت هزینه می باشد.
ویزاها انواع مختلفی دارند و بر اساس ویزایی که دریافت می کنید، باید هزینه ای متفاوت پرداخت کنید. ویزاهای وروی به کشور های مختلف با آماده کردن یکسری مدارک و چک کردن توسط سفارت کشور های مربوطه انجام می شود.
هر فردی برای دریافت ویزای خود باید به صورت شخصی اقدام کند، فرد دیگری نمی تواند به جای او برای گرفتن ویزا اقدام کند. معمولا برای سفرهای توریستی نیاز به ویزای سینگل است، که مدت اعتبار آن نیز ۵۸ روز است. ویزاهای شش ماهه از دیگر ویزاهای کشور تایلند است، به همین منظور هزینه ای که متقاضی باید پرداخت کند بیش تر خواهد بود.

هتل های ارزان در سفر به تایلند

هتل ها و استراحتگاه های زیادی در تایلند وجود دارد که تشخیص اینکه کدام بهترین و ارزان تر است کمی سخت است. اینکه شما قصد دارید چه اقامتگاهی را برای ماند در تایلند انتخاب کنید بسته به بودجه و سلیقه ی شما می باشد.
تایلند به دلیل مناظر زیبا و بکر سواحل درخشانی که دارد، بعید می دانیم که شما بخواهید زمان خود را در اقامتگاه های صرف کنید، بنابراین در مورد انتخاب اقامتگاه خود سخت گیر نباشید.
شما می توانید با کمترین هزینه یک جای مناسب و تمیز را برای خود انتخاب کنید. کشور تایلند دارای هتل های لوکس، هتل های ساهلی، هاستل و مهمان خانه می باشد.
هزینه ی اقامت در هتل ها معمولا بالا هستند، لیکن هتل هایی نیز وجود دارد که از امکانات کمتری و هزینه های کمتری برخوردار هستند.
شما همچنین می توانید برای اقامت خود یک سوئیت اجاره کنید، قیمت این سوئیت ها نیز بسته به امکانات آن متفاوت است، همچنین هاستل ها  و مهمان خانه ها نیز از هزینه ی کمتری برخوردار هستند.
از جمله های هتل های لوکس و ساحلی تایلند می توان به اقامتگاه ساحلی طبیعت کوه چانگ، استراحتگاه و اسپا تایان، تفریحگاه پل عشق، نمای رودخانه فورچون و ... اشاره کرد.

غذاهای ارزان تایلند

غذاهای ارزان تایلند

غذاهای ارزان در سفر به تایلند

در مقایسه با کشورهای غربی، تایلند کشوری است که می توانید در آن غذای ارزان میل کنید. غذاهای شرق آسیا بسیار متفاوت هستند، یکی از جذاب ترین بخش ها آن غذاهای خیابانی است.
قیمت انواع غذاهای خیابانی در کشور تایلند از 5 بات تا 20 بات متغییر است. شما همچنین می توانید غذاهای محلی کشور تایلند در رستوران های لوکس آن امتحان کنید.
محدوده ی قیمت غذاهای محلی تایلند بسیار متنوع است، قیمت این غذاها تقریبا از 100 بات تا 500 بات تایلندی هستند. برای اینکه هزینه سفرتان به تایلند برایتان ارزان تر شود بهتر از قبل از سفارش غذا در رستوران های تایلند قیمت غذا ها را چک کنید.
غذاهای محلی کشور تایلند گزینه های خوبی برای امتحان کردن هستند، این غذاها دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. نوع غذایی که شما انتخاب می کنید بر روی هزینه های سفر شما تاثیر می گذارد. در زیر به چند مورد از غذاهای ارزان قیمت کشور تایلند اشاره می کنیم.

سالاد پاپایا

سالاد پاپایا کوبیدن پاپایای سبز رنده شده با آب لیموترش، میگوی خشک، گوجه فرنگی، سیر، بادام زمینی، سس ماهی، شکر خرما و اغلب خرچنگ های کوچک و کامل تهیه می شود. 

لارب

لارب یک غذای سنتی در تایلند است، که نباید آن را از دست داد. لارب یک غذای تند ترش و متعادل است که با طراوت درخشان نعناع، علف لیمو و گشنیز پر شده است. 

خائو سوئی

در حالی که صحبت از غذاهای شمال تایلند می شود، خائو سوئی را نمی توان فراموش کرد. این سوپ از نارگیل است که به آرامی پخته می ‌شود و با تخم ‌مرغ و روی آن نودل ‌های سرخ‌ شده بسیار ترد، سبزی، ترشی، روغن چیلی و موسیر است. 

جاذبه های ارزان تایلند

از اصلی ترین هزینه هایی که به تایلند سفر می کنید، باید به آن اشاره کرد هزینه ی جاذبه های کشور تایلند است. در کشور تایلند نیز همانند دیگر کشور هایی توریستی گردشگران برای دیدن هر یک از جاذبه های تایلند باید هزینه ی ورودی پرداخت کنند.
برخی از جاهای دیدنی کشور تایلند نیازی به پرداخت هزینه ندارد، و گردشگران می توانند به صورت رایگان از آنجا دیدن کنند. از جمله مکان هایی که باید در تایلند برای ورود به آن هرینه پرداخت کنید شامل معبد وات فو بلیط ورودی 100 بات، گرند پالاس بانکوک بلیط ورودی 500 بات، معبد وات آرون بلیط ورودی 50 بات، موزه های سطح شهر بلیط ورودی 180 بات می باشد.

هزینه های ماساژ تایلندی

یکی از چیزهایی که بسیار از گردشگران برای آن به تایلند سفر می کنند، ماساژ تایلندی است. ماساژ تابلندی یک ماساژ محبوب در کل دنیا است، که می تواند خستگی ها و گرفتگی ها بدن شما را از بین ببرد. 
ماساژ تایلندی به دو روش ساده و حرفه ای انجام می شود. در روش ماساژ تایلندی به صورت ساده باید هزینه ای در حدود 200 تا 500 بات پرداخت کنید.
در ماساژ تایلندی به صورت حرفه ای باید هزینه ای  حدود 1500 تا 2000 بات پرداخت کنید. این هزینه ها بسته به خدمات بیش تری مانند مراسم و تشریفات خاص، میوه ها، شکلات هایی که ارائه می شود می تواند افزایش نیز بیابد.

هزینه های خرید در کشور تایلند

اگر شما جزو کسانی هستید که عاشق خرید در کشور های مختلف هستید، تایلند می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. در سال های اخیر ایرانیان بسیاری برای خرید های خود به تایلند سفر می کنند.
در کشور تایلند می توانید انواع برند های پوشاک، لوتزم آرایشی و بهداشتی را تهیه کنید. البته باید قبل از خرید در کشور تایلند اطلاعاتی در مورد فروشگاه های این کشور کسب کنید و بدانید که کدام مراکز خرید دارای چه برندهایی هستند.
در فصل های مختلفی از سال از جمله بهار و تابستان جشنواره های تخفیف بسیاری در تایلند برگزار می شود، که موقع مناسبی برای خرید است. کلیه اجناس در این جشنواره ها از 10 درصد تا 80 درصد تخفیف می خورند.

راهکار های کاهش هزینه های سفر به تایلند

ما می خواهیم به شما راهکارهایی را برای ارزان شدن سفرتان به تایلند را ارائه بدهیم. یکی از راهکار ها خرید بلیط های ارزان از ایرلاین ها می باشد.
قیمت بلیط پروازی بسته به کلاس پروازی هزینه های شما را تغییر می دهد، برای مثال کلاس پروازی اکونومی کلاس یکی از ارزان ترین کلاس های پروازی است و گران ترین کلاس پروازی نیز فرست کلاس است.
راهکار دیگر برای کاهش قیمت تور تایلند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاذبه های دیدنی تایلند است. هزینه های تاکسی بیش تر از حمل و نقل عمومی است. همچنین می توانید در صورت نزدیک بودن جاذبه های گردشگری تایلند با پای پباده به آنجا بروید.
از دیگر راهکارهای دیگر کاهش هزینه های سفر به تایلند انتخاب فصل مناسب برای سفر است. در فصل هایی مانند پاییز تقاضا برای سفر به تایلند کمتر است، بنابراین هزینه ی هتل ها، تور سفر به تایلند نیز کاهش پیدا می کند.

حمل و نقل شهری ارزان در تایلند

برای سفر در شهر یا منطقه خاصی از تایلند، گزینه های حمل و نقل عمومی زیادی وجود دارد. 

تاکسی

تاکسی ها ساده ترین و مستقیم ترین نوع حمل و نقل عمومی هستند و در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر کاملا مقرون به صرفه هستند.
تاکسی ‌های زیادی در داخل شهر تایلند و مناطق روستایی موجود است، در مکان ‌هایی مانند بانکوک همه تاکسی ‌ها دارای تاکسی متر هستند.
اگر می‌خواهید برای رفت و آمد سوار تاکسی شوید هزینه ی آن برای هر نفر برای حدود 2 کیلومتر 50 بات تایلندی می باشد، و با اضافه شدن هر کیلومتر 7 بات به کرایه ی شما اضافه می شود.

سانگ تایو

برای جایگزینی ارزان ‌تر به جای تاکسی، می ‌توانید از وانت قرمز رنگی که به نام سانگ تایو شناخته می ‌شود، استفاده کنید. این کامیون ها دارای دو نیمکت بلند در پشت هستند، بنابراین می تواند تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهند و به عنوان تاکسی های گروهی مشترک عمل می کنند.
سانگ تایو معمولاً در مکان ‌های توریستی بسیار یافت می ‌شوند، گاهی اوقات باید مدتی منتظر بمانید تا کامیون پر شود، اما پس از پر شدن، باید بگوییم قیمت ارزان ‌تری نسبت به تاکسی دارد.

توک توک

یکی از معروف ترین حمل و نقل در تایلند توک توک است. این وسایل نقلیه مینی، سه چرخ در فضای باز جزء اصلی آسیای جنوب شرقی هستند و برای سواری سریع عالی هستند.
توک ‌توک ‌ها در واقع اغلب گران ‌تر از تاکسی‌ ها هستند، بنابراین بهتر است برای سفرهای کوتاه در اطراف شهر مورد استفاده قرار گیرند.
از آنجایی که گردشگران عاشق سوار شدن در این وسایل نقلیه سرگرم ‌کننده هستند، بنابراین مردم محلی تایلند از آن ها هزینه ی بیشتری دریافت می کنند.

معایب سفر به تایلند

کشور تایلند علاوه بر جذابیت هایی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد. این کشور به دلیل آب و هوای استوایی که دارد همواره دارای حشرات بسیاری زیادی است که شما را می گزند.
اگر این پشه ها حامل بیماری باشند، شما دچار تب خواهید شد. همچنین این کشور دارای مورچه های قرمز رنگ بزرگی هستند که بسیار زیاد می باشند و اگر شما را بگزند موجب التهاب و خارش در بدن شما می شوند.، بنابراین بهتر است در زمان سفر به تایلند با خود حشره کش به همراه داشته باشید.
همانطور که گفتین این کشور دارای آب و هوایی استوایی است و ممکن است بارش باران های موسمی داشته باشد. شدت این باران ها می تواند به حدی باشد که موجب سیل در خیابان ها گردد.
از نظر آب آشامیدنی و اینترنت این کشور باید بگوییم که اصلا مناسب نیست. یعنی اگر باران های تایلند ببارد و یک هفته طول بکشد، زندگی در چنین محیطی برایتان سخت خواهد شد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

ارزان ترین زمان سفر به تایلند در فروردین و اردیبهشت است، زیرا هزینه ی سفر در این ماه ها به دلیل تقاضای کم  مسافران نیز کمتر می شود. در واقع این ماه ارزان ترین ماه ها برای سفر به تایلند است.
از طرفی در ماه های آذر و دی به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی سفر به تایلند افزایش پیدا می کند و هزینه های سفر نیز به همین منوال افزایش پیدا می کند. در ماه های تابستان به دلیل معتدل بودن آب و هوای تایلند  بهترین زمان برای سفر به این کشور زیبا و سرسبز است. شما می توانید از طریق آژانس مسافرتی الفبای سفر همواره از قیمت مناسبی برای تورها بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره ی روش های سفر ارزان به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند کی می باشد؟

تایلند به دلیل آب و هوای استوایی که دارد، بارش باران در این کشور زیاد است. بهترین زمان برای سفر به تایلند در فصل تابستان است. 

ارزان ترین وسیله حمل و نقل در کشور تایلند چیست؟

سانگ تایو یک وانت قرمز رنگ در تایلند است، که جایگزینی ارزان ‌تر به جای تاکسی به شمار می رود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt