شهر باتومی بهتر است یا تفلیس

شهر باتومی بهتر است یا تفلیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 شهریور ، 1401

شهر باتومی بهتر است یا تفلیس؟

دو شهر بزرگ گرجستان یعنی تفلیس و باتومی در دو طرف این کشور قرار دارند، شهر تفلیس در شرق و باتومی در غرب گرجستان قرار دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

باتومی کجاست ؟ باتومی در جنوب غربی گرجستان و در شمال مرز کشور ترکیه است. نام این شهر از محل اولین استقرار آن، در ساحل رودخانه بت گرفته شده است. دیدنی های باتومی، موقعیت ساحلی باتومی و آب و هوای نیمه گرمسیری آن را به یک مقصد محبوب برای تعطیلات تبدیل کرده است. 
دو شهر بزرگ گرجستان یعنی تفلیس و باتومی در دو طرف این کشور قرار دارند. این بدان معناست که مسافرانی که به ‌دنبال سفر مستقیم با تور ترکیبی باتومی و تفلیس بین دو شهر هستند، گزینه‌ های مختلفی برای رفت و آمد از تفلیس به باتومی یا بلعکس را دارند.

عکس شهر باتومی و تفلیس

عکس شهر باتومی و تفلیس

فاصله باتومی تا تفلیس 

باتومی حدود 260 کیلومتر با تفلیس فاصله دارد، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر سفر کنید، می توانید در 5 ساعت به تفلیس برسید. زمان سفر در تفلیس ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.
کل فاصله بین باتومی و تفلیس 926.31 متر است. فاصله بر اساس مایل از باتومی تا تفلیس 162.1 مایل است. این یک فاصله خط مستقیم است و بنابراین اغلب اوقات مسافت واقعی سفر بین باتومی و تفلیس ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل انحنای جاده متفاوت باشد.

فاصله ی تهران تا باتومی و تفلیس

گرجستان با ایران مرز مشترکی ندارد، لیکن دسترسی به این کشور با خودروی شخصی و هم با اتوبوس از ایران وجود دارد. شهر تفلیس در قسمت شرقی گرجستان و بانومی در قسمت غربی از گرجستان قرار دارد.
برای رفتن از ایران به گرجستان، نزدیک ترین شهر به گرجستان تفلیس است. بنابراین می توانید با تهیه تور تفلیس از سایت الفبای سفر به راحتی خود را به این شهر زیبا برسانید. فاصله ی شهر تهران تا تفلیس حدود ۸۷۹.۲۳ کیلومتر است و فاصله شهر تهران تا باتومی ۱۳۹۵ کیلومتر می‌ باشد.
سفر هوایی انتخاب بهتری نسبت به سفر زمینی به گرجستان است، زیرا زودتر به مقصد خواهید رسید، اما اگر وقت دارید سفر زمینی ارزان تر است و می توانید از مناظر اطراف جاده های این کشور لذت ببرید.

روش های سفر از تفلیس به باتومی

پنج گزینه برای سفر بین شهرهای تفلیس و باتومی وجود دارد. اتوبوس، قطار، تاکسی، ماشین  و هواپیما از جمله گزینه های سفر از باتومی و تفلیس و بلعکس است.

سفر با اتوبوس

دو مدل اتوبوس برای رفت و برگست به این دو شهر وجود دارد یکی مارشوتکا یا مینی بوس و دیگری اتوبوس معمولی است. مارشوتکاها به طور منظم از ایستگاه اتوبوس دیدوبه تفلیس به سمت باتومی حرکت می کنند و هزینه ی بلیط برای هر نفر ۲۵ لاری می باشد.
برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس دیدوبه می توانید با مترو با یک لاری و یا از مرکز شهر با تاکسی که حدود 5 تا 7 لاری هزینه به ایستگاه اتوبوس دیدوبه بروید.
هزینه بلیط  اتوبوس ها بسته به امکانات از 36 لاری است و اتوبوس ها با فضای زیاد پا و نوشیدنی های گرم وسرد بسیار راحت هستند.
همچنین تلویزیون ‌هایی در پشت صندلی با ویدیوهایی به زبان ‌های مختلف و وای ‌فای روی آن وجود دارد. توصیه می شود اتوبوس تفلیس به باتومی را حداقل چند روز قبل از برنامه ریزی سفر رزرو کنید.
از دفاتر آنها یا با دانلود برنامه مترو جورجیا خریداری کنید که در آن می توانید آخرین برنامه ها را نیز مشاهده کنید.

سفر با قطار 

یکی دیگر از گزینه های سفر بین شهرهای  تفلیس و باتومی استفاده از قطار است. سفر تنها حدود 5 ساعت طول می کشد، و آن را به گزینه ای سریع تر از اتوبوس تبدیل می کند، با این حال، در حال حاضر تنها دو قطار در روز وجود دارد.
ایستگاه مرکزی تفلیس نزدیک به مترو واقع شده است. وقتی به مرکز تفلیس رسیدید از درهای اصلی وارد شوید و با آسانسور به طبقه دوم بروید، جایی که سکوها را خواهید دید.
جدول زمانی قطار بین تفلیس و باتومی به طور مرتب تغییر می کند، بنابراین بهتر است آخرین جدول زمانی قطارها را در وب سایت راه آهن گرجستان بررسی کنید. به طور معمول حداقل یک قطار وجود دارد که صبح زود حرکت می کند و قطار دیگری که بعد از ظهر حرکت می کند.
قیمت بلیط های درجه دو از 25 لاری شروع می شود و برای بلیط های درجه یک 61 لاری است. تفاوت اصلی این دو کلاس در این است که صندلی های درجه یک راحت تر هستند.
پریز برق و وای فای در قطار وجود دارد و قطار دارای تهویه مطبوع است. در باتومی، ایستگاه قطار چند کیلومتر با منطقه مرکزی باتومی فاصله دارد. 

سفر با ماشین

یکی از گزینه های عالی برای سفر بین دو شهر باتومی و تفلیس سفر با ماشین است. فاصله بین این دو شهر حدود 380 کیلومتر است و رانندگی کمتر از 6 ساعت طول می کشد.

سفر هوایی

یکی دیگر از روش های رفتن به به دو شهر تفلیس و باتومی سفر با هواپیما است، سفر با هواپیما یکی از راحت ترین روش های سفر است. پروازهای گرجستان توسط گرجستان ایرویز انجام می شود، بنابراین برای تهیه تور گرجستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید.

بهترین زمان سفر به باتومی و تفلیس

آب و هوای کشور گرجستان در تابستان بسیار خشک و گرم و در زمستان نیز سرد و خشک است. برای سفر به گرجستان و شهر های باتومی و تفلیس بهترین زمان سفر ماه های اردیبهشت تا خرداد و شهریور تا مهر است.
شهر باتومی یکی از مرطوب ترین شهرهای گرجستان است، زیرا در نزدیکی ساحل دریای سیاه قرار دارد. به همین خاطر در این شهر کمتر شاهد بارش برف هستیم.
شهر تفلیس بر خلاف شهر باتومی دارای آب و هوایی قاره ای و کوهستانی است. و در فصل تابستان بسیار گرم است، و در ماه های دسگر سال نیز شاهد بارش فراوان باران و برف هستیم. هوای سرد سیبری از یک طرف و رطوبت دریای سیاه از طرفی دیگر آب و هوای قاره ای این شهر را رقم می زند.
فصل پاییز نیز به دلیل تقاضای کم مسافران زمان خوبی برای تهیه تور تفلیس باتومی ۱۴۰۱ از آژانس هواپیمایی الفبای سفر است، زیرا در این زمان از سال سفر کم هزینه تری برای رفتن به کشور گرجستان خواهید داشت. شهر های باتومی و تفلیس در فصل پاییز شاهد هوایی خنک و مرطوب با بارندگی نسبتا کم است.
بسیاری از کشاورزان در فصل پاییز در شهر باتومی محصولات خود را برداشت می کنند و فرصتی خوبی برای تهیه تور باتومی و بازدید از این شهر زیبا است. در فصل تابستان نیز به دلیل آب و هوای مطبوع و زمانی خوبی برای گردش و بازدید از جاذبه های تاریخی شهر باتومی و تفلیس است.

سوالات متداول درباره ی شهر باتومی و تفلیس گرجستان

روش های سفر بین شهرهای باتومی و تفلیس کدامند ؟

شما می توانید به چند روش از جمله سفر هوایی، سفر با اتوبوس، سفر با ماشین، سفر با قطار به شهر های باتومی و تفلیس سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به شهر های باتومی و تفلیس کی می باشد ؟

فصل تابستان یکی از بهترین فصل های سال برای سفر و گردش و همچنین بازدید از جاذبه های تاریخی شهر باتومی و تفلیس است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt