پل بسفروس استانبول

پل بسفروس استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 بهمن ، 1400

پل بسفروس استانبول | همه چیز + فعالیت های قابل انجام در تنگه بسفر

پل بسفر بر روی تنگه بسفر در استانبول واقع شده است و دریای مارمارا را در یک طرف و دریای سیاه از طرف دیگر متصل می کند و از دیدنی های استانبول ترکیه محسوب می شود

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تنگه آب بسفر در استانبول در طول تاریخ از اهمیت استراتژیک برخوردار بوده است. با اتصال شرق و غرب، بسیاری از امپراتوری‌ها برای به دست آوردن کنترل آن جنگ به راه انداخته‌اند. این روزها، محله‌های شهری یکی از ویژگی‌های قوی در دو طرف آسیایی و اروپایی است و تنگه بسفر تبدیل به یک گذرگاه تجاری شلوغ برای نفتکش‌ها و کشتی‌های بزرگ شده است. . به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول، ارزش این را دارد که حداقل یک روز را برای کاوش در جاذبه های تنگه بسفر در تور استانبول اختصاص دهید.

پل بسفر کجاست؟

پل بسفر بر روی تنگه بسفر در استانبول واقع شده است و دریای مارمارا را در یک طرف و دریای سیاه از طرف دیگر متصل می کند و این پل است که استانبول را به دو طرف اروپایی و آسیایی تقسیم می کند تا بتواند دسترسی و ترافیک بین دو قاره را تسهیل کند

تنگه بسفروس استانبول

نمای دیدنی از تنگه بسفر

چگونه پل بسفر ساخته شد؟

پس از تصمیم ساخت پل بسفر، طرح مهندسی این پروژه توسط مهندسین انگلیسی طراحی شده بود، جایی که سنگ پایه گذاشته شد، و عملیات ساخت و ساز پل تعلیق در سال 1970 آغاز شد. علاوه بر این، شرکت ترکیه قرارداد و ساخت و ساز کار می کند، در همکاری با شرکت های خارجی، وظیفه ساخت پل بسفر را با توجه به تنگه، که در سال 1973 تکمیل شد، انجام داد.

تور استانبول نوروز

چه کسی پل بسفر را ساخت؟

پس از نیاز به ساخت یک پل بین طرف های آسیایی و اروپایی، نخست وزیر ترکیه در آن زمان، عدنان ماندانر، تصمیم گرفت تا یک پل تعلیق را در سال 1957 بسازد. توافقنامه با Freeman Fox ساخته شده است تا طرح مهندسی پروژه را تکمیل کند.

مراحل ساخت پل

پس از حدود 3 سال عملیات ساخت و ساز و با مشارکت 35 مهندس و 400 کارگر در ساخت این پل، عملیات ساخت و ساز در 30 اکتبر 1973، برای 200 میلیون دلار تکمیل شد و مراحل ساخت و ساز به شرح زیر بود:

نمای هوایی از تنگه بسفر

تنگه بسفر از نمای هوایی

مرحله حفاری

در ماه مارس سال 1970، کارگران شروع به حفاری پایگاه ها کردند تا ستون ها را برای این پل در طرف آسیا در منطقه Beylerbeyi نصب کنند و در بخش اروپایی منطقه Ortakoy. پس از یک سال کامل کار، مرحله حفاری پایگاه ها در ماه اوت سال 1971 به پایان رسید.

بهترین و بدترین محله های استانبول

مرحله نصب ستون ها

پس از اتمام مرحله حفاری پایگاه ها، مرحله تعمیر و نصب ستون ها و قطعات آهن متصل به آنها شروع شد، جایی که کار بر روی نصب ستون ها در دو منطقه انجام شد، یکی در Ortakoy در سمت اروپایی و دیگر در منطقه Beylerbeyi در طرف آسیا. پس از تقریبا یک سال کار، ستون ها در ژوئیه 1972 نصب شدند.

اتصال طرف های آسیایی و اروپایی

پس از مرحله نصب ستون ها در دو انتهای، آماده سازی برای پایگاه های پایه شروع به اتصال دو قسمت به صورت موازی، که در آن راه آهن حمل پل گذاشته شد. سپس قوانین اساسی جاده را نصب کنید و دو طرف را وصل کنید.
آخرین قطعه جاده ای قرار داده شده است و تکمیل تمام قسمت های پایه در تاریخ 26 مارس 1973 بود. سپس قسمت های 60 قطعه پایه به طور جدی جوش داده شد. بنابراین، برای اولین بار، عبور از قاره آسیایی به اروپا بر روی پا انجام شد.

پل بسفر چقدر طول دارد؟

طول پل بسفر 1560 متر است، در حالی که ستون های پل که کابل های تعلیق را حمل می کنند، 64 متر از سطح آب افزایش می یابد و سه اتومبیل می توانند از طریق عرض آن 39 متر به عقب و جلو حرکت کنند.

رنکینگ جهانی پل بسفر 

پل بسفر در سطح پیشرفته از لحاظ طول در جهان رتبه بندی شده است، رتبه نهم در رتبه بندی پل های تعلیق از لحاظ طول در جهان رتبه بندی شده است. پس از سلطان Mehmed پل Conqueror و پل سلطان سلیم، رتبه سوم را به خود اختصاص می دهد.

پل بسفروس در شب

دیدگاه پل بسفرپ در شب یکی از زیباترین صحنه هایی است که می توانید در زندگی خود ببینید، جایی که می توانید زیباترین زمان را با منظره پانوراما از بسفر صرف کنید و روشنایی شگفت انگیز محل را پر کنید.

پل بسفروس در برف

پل بسفروس در هوای برفی

رستوران های پل بسفر

می توانید خوشمزه ترین غذاها را در بهترین رستوران های واقع در نزدیکی پل بسفر با منظره ای شگفت انگیز از پل بسفر بخورید.

کافه های پل بسفر

علاوه بر رستوران‌ها، برخی از کافه‌ها در نزدیکی پل و تنگه بسفر واقع شده‌اند که این کافه‌ها با طعمی متفاوت به بازدیدکنندگان خود یک فنجان چای می‌نوشند و با منظره‌ای جذاب از پل بسفر، حسی متفاوت می‌دهد. 

کافه های تنگه بسفروس

کافه در تنگه بسفر

دیگر کارهایی که میتوان در بسفروس انجام داد

تعداد کارهایی که می‌توانید در اطراف تنگه انجام دهید بی‌شمار است، چه یک پیاده‌روی آرام‌بخش و چه نشستن در یک کافه با منظره بسفر. همه گزینه ها عالی هستند و ارزش وقت گذاشتن را دارند.

اول از همه، و این یک کشتی معمولی در نظر گرفته می شود، یعنی سوار شدن به قایق کروز، که شما را به گشت و گذار در اطراف تنگه با یک راهنمای حرفه ای در کنار شما می برد، علاوه بر این، این کشتی های دریایی یک شام فوق العاده با نمایش های رقص شکم و یک رقص شکم ارائه می دهند. نمایش های رقص سنتی که باعث می شود این سفر ارزش وقت و صبر را داشته باشد.

اگر قبلا سفر دریایی را انجام داده اید، پس بازدید از سمت آسیایی بسفر ضروری است، سمت آسیایی شما را از سمت توریستی شلوغ اروپایی دور می کند، گزینه های زیادی برای گذراندن دارید، یا با Uskudar شروع کنید. منطقه یا منطقه Kadikoy، هر دو نقطه شروع عالی هستند، منطقه Kadikoy یک محله مسکونی با مناظر و فعالیت های فوق العاده است، شما بازار ماهی را دارید که به خاطر ماهی تازه و مناطق غذاخوری خود مشهور است، همه پر از بهترین و خوشمزه ترین ماهی ها وجود دارد. محله مودا نیز در کادیکوی واقع شده است، مکانی فوق‌العاده و آرامش‌بخش برای بودن است، وقتی در آنجا می‌توانید کارهای زیادی مانند قدم زدن در کنار تنگه بسفر یا وقت گذرانی در کافه‌های شگفت‌انگیز با بهترین منظره انجام دهید. و برای دوستداران خرید ما، باید از Bagdat Caddesi دیدن کنید، این یکی از معروف ترین مقاصد خرید برای بسیاری از مردم، مردم محلی و گردشگران است. درست بین Kadikoy و Maltepe واقع شده است. منطقه Uskudar یکی از مقاصد اصلی هنگام بازدید از سمت آسیایی است، درست مانند Kadikoy، این منطقه در ساحل تنگه قرار دارد و محله مسکونی بزرگی محسوب می شود، جاذبه اصلی این منطقه برج Maidens است که در نزدیکی ساحل اوسکودار این برج منظره جادویی فوق العاده ای را با لمس قرون وسطی به مکان می دهد.

محله های استانبول برای زندگی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt