موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 مرداد ، 1400

موزه باستان شناسی استانبول【فیلم، معرفی مجموعه و هتل های نزدیک】

موزه باستان شناسی استانبول اولین موزه منظم است که در تاریخ امپراتوری عثمانی ساخته شده و حال به یکی از جاذبه های دیدنی استانبول تبدیل شده و نباید بازدید از آن را فراموش کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه های باستانشناسی استانبول

موزه باستان شناسی ، که بیش از یک میلیون شیء را در خود جای داده است ، اولین موزه منظم است که در تاریخ امپراتوری عثمانی ظاهر شده است. موزه باستان شناسی استانبول در جاده منتهی به کاخ توپکاپی واقع در سمت راست دروازه ورودی به پارک گولان واقع شده است. این موزه برای اولین بار با عنوان M Museumze-i Haymayun (موزه شاهنشاهی) توسط نقاش عثمان حمدی بیگ در سال 1891 تأسیس شد. این موزه با هدف فراهم آوردن فضای نمایشگاهی برای آثار باستانی همه تمدن هایی که در مرزهای این کشور وجود داشته است تاسیس شد. امپراطوری عثمانی. جاده منتهی به موزه به یاد بنیانگذار آن است و به 'صعود عثمان حمدی بیگ' معروف است.
این موزه نزدیک به یک میلیون اثر از تمدن هایی را که در همه مناطق مختلف امپراتوری ایجاد شده اند ، شامل مناطق آناتولی ، بالکان ، بین النهرین ، آفریقا و شبه جزیره عربستان ، در خود جای داده است. علاوه بر این ، این یکی از ده ساختمان اولیه در جهان بود که به طور خاص به عنوان موزه ساخته شد. موزه به سه بخش تقسیم می شود: موزه باستان شناسی ، موزه آثار باستانی شرقی و موزه غرفه کاشی کاری شده.

تاریخچه افتتاح موزه باستان شناسی

تاریخ افتتاح موزه ، 13 ژوئن 1891 ، هنوز به عنوان روز موزه جشن گرفته می شود. در سال 1903 بال چپ و در 1907 بال راست به موزه باستان شناسی اضافه شد. بنابراین ، ساختمان اصلی موزه در حال حاضر تکمیل شد. اما بعدها ، سالن های نمایشگاهی جدیدی در قسمت جنوب شرقی ساختمان موزه مورد نیاز بود ، ضمیمه موزه ، که همچنین به عنوان 'ساختمان اضافی' شناخته می شود ، بین سالهای 1969 تا 1983 ساخته شد. موزه های باستان شناسی استانبول ، علاوه بر اهمیت آن به عنوان 'اولین موزه ترکیه' ، همچنین دارای ویژگی 8-10 ساختمان در جهان است که با هدف موزه ساخته شده است. به همین دلیل در جهان جایگاه مهمی دارد. موزه های باستان شناسی ، که با آثار منعکس کننده فرهنگ های مختلف اقوام مختلف ، مکان و اهمیت خود را در جهان حفظ می کند ، به عنوان تاریخ زنده نیز نامیده می شود. در سال 1993 ، موزه باستان شناسی استانبول موزه سال انتخاب شد و جایزه موزه شورای اروپا را دریافت کرد. همراه ما در بهترین آژانس مسافرتی باشید باشید با تور استانبول برای سفر به نوزه های انسان شناسی.

طراحی موزه باستان شناسی استانبول

قدیمی ترین مجموعه ساختمان ، غرفه کاشی کاری شده است. کاشی های ترکی و آثار سرامیکی در اینجا به نمایش گذاشته شده است. این یکی از قدیمی ترین نمونه های معماری مدنی در دوره امپراتوری عثمانی است. علاوه بر کیوسک کاشی کاری شده ، این ساختمان که به عنوان موزه آثار شرقی باستان مورد استفاده قرار می گرفت ، توسط عثمان حمدی بیگ در سال 1883 به عنوان آکادمی هنرهای زیبا ساخته شد. موزه باستان شناسی ساختمانی است که فقط برای موزه ساخته شده است. از این نظر ، این گونه مانند تعداد کمیاب گونه ها در جهان متمایز می شود. این یکی از بهترین نمونه های معمار نئوکلاسیک است. کتیبه عثمانی روی سقف (کتیبه ای که روی در آویزان است) را می توان به عنوان 'موزه آثار باستانی' ترجمه کرد. این مقاله تحت یک مونوگرام ساخته شده توسط سلطان عبدالحمید دوم یافت می شود. هنگامی که وارد اینجا می شوید ، فقط موارد زیر را احساس خواهید کرد: امپراتوری عثمانی یک قطعه فرهنگ را که اسیر شده است آورده و در این موزه قرار داده است. او فرهنگ خود را نیز افزود.
چهار طبقه اول ساختمان اضافی موزه به عنوان گالری نمایشگاه استفاده می شود. 'موزه کودکان' ، همراه با آثار معماری ، در طبقه همکف یافت می شود. نمایشگاه 'استانبول در تمام اعصار' در طبقه دوم واقع شده است. نمایشگاه 'آناتولی و تروی در طول قرون' در طبقه سوم واقع شده است. و نمایشگاههای 'فرهنگهای همسایه آناتولی: قبرس ، سوریه و فلسطین' در طبقه چهارم واقع شده است.

مهم ترین مطالبی که از استانبول باید بدانید

معرفی کامل شهر استانبول و جاهای دیدنی

هزینه های سفر به استانبول

آثار موجود در موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی استانبول دارای آثار زیادی است که به عنوان مهمترین آثار جهان شناخته می شوند. در بخش موزه باستان شناسی: می توانید سر ساپو ، مجسمه مارسیاس ، گروه مجسمه حمام میلتوس فاوستینا ، مجسمه افسوس ، مجسمه اوکئانوس ، اسکندر لاهدی ، سارکوفاگ زنان گریان ، تپه ویزا ، نقش برجسته های سیمورگ ، کتیبه سیلوآ ، سر الکساندر ، قبر پالمیرا را بررسی کنید. 

موزه و آثاری که به نمایش گذاشته شده اند از اهمیت زیادی برای تاریخ امپراتوری عثمانی و تاریخ استانبول برخوردارند. سه بنای جداگانه در موزه باستان شناسی استانبول وجود دارد.  که قدیمی ترین ساختمانها غرفه کاشی کاری شده است. سه ساختمان مجزا به همراه مجموعه آنها به شرح زیر است:

موزه باستان شناسی

از قرن نهم پیش از میلاد مجسمه هایی که در همه دوره ها به دست آمده و به استانبول آورده شده اند به نمایش گذاشته می شود. در اینجا حدود یک میلیون اثر را خواهید دید (شوخی نیست!). مکانی جذاب. بسیاری از آثار آورده شده از استان سیدون (سیدای لبنان) پادشاه حفر شده توسط عثمان حمدی بیگ که به عنوان بزرگترین کشف آن دوره پذیرفته شده است در این موزه به نمایش گذاشته شده است. در میان آثار سارکوفاژهای مهمی مانند الکساندر سارکوفاگوس ، مقبره لیکیان ، مقبره تابنیت و مجسمه های خدایان و نیمه خدایان مختلف وجود دارد. وقتی بسیاری از آثار باشکوه مانند آرامگاه اسکندر ، آرامگاه زنان گریان ، مقبره لیکیان ، مقبره تابنیت به استانبول آورده شد ، به ساختمان موزه نیاز بود. ساختمان کلاسیک موزه های باستان شناسی استانبول در مقابل غرفه کاشی کاری شده توسط معمار معروف آن دوران ، الکساندر والوری ساخته شده است. این ساختمان در 13 ژوئن 1891 به روی بازدیدکنندگان باز شد.

بازدید از موزه های باستانشناسی استانبول

بازدید از آثار موزه باستانشناسی استانبول

موزه هنرهای شرقی باستان

موزه آثار باستانی شرقی برای اولین بار در سال 1883 به عنوان آکادمی هنرهای زیبا ساخته شد. این مدرسه که توسط عثمان حمدی بیگ نیز طراحی شده بود ، بعدها به موزه تبدیل شد. در این بخش آثار باستانی مصر ، عربستان ، بین النهرین و آناتولی به نمایش گذاشته شده است. شاید جالب ترین مجموعه موجود در این موزه آرشیو هفتاد و پنج هزار لوح حکاکی شده باشد.

موزه هنرهای شرقی باستان استانبول

موزه هنرهای شرقی استانبول

غرفه کاشی کاری شده

این ساختمان ، که برای اولین بار در سال 1472 به عنوان غرفه ساخته شد ، در زمان سلطنت فاتح سلطان محمد نیز بعداً به موزه تبدیل شد. این موزه به ویژه برای مجموعه بزرگ کاشی و چینی ترکیه از دوران سلجوقی و عثمانی مورد توجه است. این مجموعه شامل نزدیک به دو هزار مورد است. جالب است بدانید که بسیاری از آثار باشکوه مانند آرامگاه اسکندر ، آرامگاه زنان گریان ، مقبره لیکیان ، مقبره تابنیت به استانبول آورده شد ، به ساختمان موزه نیاز بود. ساختمان کلاسیک موزه های باستان شناسی استانبول در مقابل غرفه کاشی کاری شده توسط معمار معروف آن دوران ، الکساندر والوری ساخته شده است. این ساختمان در 13 ژوئن 1891 به روی بازدیدکنندگان باز شد.

غرفه کاشی کاری موزه

غرفه کاشی موزه باستانشناسی

چاذبه های توریستی استانبول نزدیک به موزه باستان شناسی 

ممکن است برای بازدید از موزه باستان شناسی و کل مجموعه به بیش از نیم روز زمان نیاز داشته باشید. از آنجا که موزه در منطقه شهر قدیمی قرار دارد ، می توانید از دیگر آثار تاریخی اطراف موزه دیدن کنید. پس از خروج از موزه ، می توانید کاخ توپکاپی ، ایاصوفیه ، ایاصه ایرن و پارک گلهان را مشاهده کنید.

ساعات کار و هزینه های موزه

شما می توانید از ماه آوریل تا اکتبر از ساعت 09:00 صبح تا 19:00 بعد از ظهر از موزه های باستان شناسی استانبول ، وابسته به وزارت فرهنگ و گردشگری دیدن کنید و در طول زمستان ، می توانید از نوامبر تا مارس بین ساعت 09.00 تا 17.00 از موزه دیدن کنید. موزه ها همه روز هفته از جمله روزهای تعطیل باز هستند. شما باید 20 TL هزینه ورودی پرداخت کنید. فقط به یاد داشته باشید که در اولین روز تعطیلات مذهبی موزه تا ساعت 13:00 تعطیل است.

آدرس موزه یاستان شناسی: خیابان علمدار ، شیب عثمان حمدی بیگ ، گلخانه

ایمیل: istanbularkeoloji@ktb.gov.tr

حمل و نقل به موزه باستانشناسی

تراموا: می توانید با پیاده شدن از خط تراموا Kabataş-Bağcılar در ایستگاه Gülhane به موزه باستان شناسی استانبول برسید.


فاصله هتل های استانبول تا موزه باستان شناسی 

سوالات متداول

آیا برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول نیاز به رزرو قبلی دارید؟
توصیه می کنیم برای اطمینان از موقعیت خود ، تورهای موزه باستان شناسی استانبول را زودتر رزرو کنید. 

چگونه می توان به موزه باستان شناسی استانبول رسید؟
دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی آسان است. می توانید از تراموا T1 استفاده کنید. فاصله تا ایستگاه سلطان احمد 5 دقیقه پیاده روی است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt