معرفی کامل محله های استانبول برای سفر و زندگی

معرفی کامل محله های استانبول برای سفر و زندگی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 شهریور ، 1400

معرفی کامل محله های استانبول برای سفر و زندگی

محله های استانبول و شناخت آنها برای ایرانیانی که قصد زندگی در آن جا را دارند موضوع مهمی است همراه ما باشید برای شناخت محله های ایرانی نشین مشاهده محله ها روی نقشه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول ترکیه

استانبول ترکیه

قبل از انتخاب استانبول به عنوان محل زندگی خود باید چند نکته را بدانید:

  • استانبول یک شهر بزرگ است که بیش از 15،000،000 نفر جمعیت دارد.
  • استانبول از بسیاری از کشورهای جهان بزرگتر است.
  • زندگی در استانبول آسان نیست!
  • ترافیک و پارکینگ بزرگترین مشکل در استانبول هستند.
  • اگرچه شبکه حمل و نقل می‌تواند خوب باشد، توجه داشته باشید که در ساعات شلوغی به صورت انبوه سفر خواهید کرد که بسیار ناخوشایند خواهد بود.
  • حمل و نقل با کشتی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
  • طرف آسیایی استانبول بیشتر از طرف اروپایی آن منطقه اسکان دارد.
  • بهتر است در یک آپارتمان یا محلی با خدمات امنیتی و پارکینگ داخلی زندگی کنید.
  • اگر کار می کنید، بهتر است محل زندگیتان در نزدیکی دفتر کارتان باشد، یا حداقل با حمل و نقل عمومی قابل دسترس باشد.
  • اگر بازنشسته هستید، بهتر است در محله های کاملاً آرام زندگی کنید، مانند بعضی از مناطق دور از مرکز شهر در طرف آسیایی استانبول. همچنین اطمینان حاصل کنید که محله‌ای با خدمات بهداشتی خوب زندگی می‌کنید.
  • ابتدا به معرفی تعدادی از بهترین مناطق استانبول پرداخته و در نهایت مناطق را مقایسه می‌کنیم تا با داشتن اطلاعاتی جامع و کامل بتوانید بهترین تصمیم را برای اقامت خود در استانبول بگیرید.

نقشه محلات استانبول

مناطق اروپایی استانبول و همچنین بخش آسیایی آنرا می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید:

طرف آسیایی و اروپایی استانبول

طرف آسیایی و اروپایی استانبول

بشیکتاش

بشیکتاش در سمت اروپایی، در ورودی تنگه بسفر واقع شده است. این منطقه استانبول به خاطر زندگی روزمره پر جنب و جوش و رنگارنگ، بازار قدیمی، بازار ماهی فروشان، جمعیت دانشجویی، فعالیت های فرهنگی و هنری، زندگی شبانه  مراکز خرید، بناهای تاریخی  باشگاه فوتبال، تفریحات ساحلی، رستوران‌های لوکس، بارهای مجهز و زیبا و اسکله‌های کشتی مشهور است. لوکس و تاریخی بودن منطقه بشیکتاش و امتداد آن در سواحل بسفر باعث شده است که بشیکتاش یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی استانبول باشد.

منطقه بشیکتاش استانبول

منطقه بشیکتاش استانبول

  • قابل زندگی ترین محله ها در بشیکتاش: ببک، لوازیم، آکات، آرناووتکوی، کوروچسمه، لونت و اتیلر

کادیکوی

بندر پر جنب و جوش کادیکوی که در سمت آسیایی بسفر قرار دارد، یک انتخاب محبوب برای مسافران در روز است که مسیرهای آن با ماهی فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، مغازه های عتیقه فروشی و کتابفروشی‌ها پوشیده شده است و یکی از محبوب ترین و رنگارنگ ترین مناطق استانبول می‌باشد. روزهای سه شنبه، در بندر بازاری برگزار می‌شود که جمعیت زیادی را به این منطقه می‌کشاند. این منطقه که یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل استانبول است، بناهای تاریخی زیادی در دل خود جای داده است.

منطقه کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی استانبول

  • قابل زندگی ترین محله ها: کادبستان ، فنرباغچه ، مودا و سوادیه

بی اوغلو

بی اوغلو یک منطقه بزرگ است که به دلیل سبک زندگی بین‌المللی و جهانی‌اش و داشتن ردپایی از معماری 100 ساله اروپا مشهور است. بی‌اوغلو میزبان چند مورد از نمادهای دیدنی استانبول مانند برج گالاتا، خیابان استقلال و میدان تکسیم است. از سمت میدان تکسیم به طرف میدان استقلال پر از بوتیک‌های بسیار شیک و مغازه‌های هنری است. از اینجا می‌توانید به راحتی به سمت محله سلطان احمد که آن طرف پل گالاتا قرار دارد بروید و از جاذبه‌های آنجا لذت ببرید. محله‌های گالاتا، آسمالی مسکیت و سیهانگیر با معماری بی نظیر، خیابان های پر جنب و جوش و جو بسیار دوست داشتنی محله‌های خوبی برای اقامت هستند.

برج گالاتا محله کاراکوی منطقه بی‌اوغلو در استانبول

برج گالاتا محله کاراکوی منطقه بی‌اوغلو در استانبول

  • قابل زندگی ترین محله ها: گالاتا، سیهانگیر، آسمالی مسکیت و کاراکوی

ساری‌یر

ساری‌یر شمالی‌ترین منطقه استانبول است که در انتهای سواحل بسفر اروپا واقع شده است. ماهی‌گیری یکی از تفریحات محبوب این منطقه است و در گذشته خیلی رونق داشت. امروزه ساری‌یر به واسطه قرار داشتن شرکت‌های خارجی و سفارت‌های مهم، به منطقه‌ای اعیان‌نشین تبدیل شده است.  نخلستان معروف امیرگان، موزه هانیم سدبرک و قلعه روملی در این منطقه زیبا و پرترافیک قرار دارد. حمل و نقل توسط لنج و قایق نیز به این منطقه امکان پذیر است.

  • قابل زندگی‌ترین محله ها: Istinye ، Yenikoy ، Baltalimani ، Emirgan  و  Tarabya

فاتح

فاتح منطقه‌ای بسیار عظیم است که شبه جزیره تاریخی استانبول را پوشانده و میزبان اکثر اماکن تاریخی استانبول از دوره های روم، بیزانس و عثمانی است. این منطقه استانبول قدیمی در داخل دیوارهای شهر است و بار زیادی از گشت و گذار تاریخی در استانبول را به دوش می‌کشد. از جاذبه‌های تاریخی و مهم این منطقه می‌توان به مساجد (سلطان احمد و ایا صوفیه)، کاخ توپکاپی، بازار آراستا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی اشاره کرد. محله‌های سلطان احمد، امینونو، فنر و بالات بهترین جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده اند.

محله سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول

محله سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول

باکرکوی

باکرکوی درسمت اروپایی استانبول و در ساحل دریای مرمره واقع شده است و یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است. این محله یک منطقه مسکونی است و ساکنان آن از طبقه متوسط جامعه هستند. رستوران ها، کافه ها، باغ گیاه شناسی، آکواریوم استانبول و مراکز خرید متنوع از جاذبه های این محله به شمار می رود و بسیاری از کنسرت ها و رویدادها نیز در این محل برگزار می‌شوند. زندگی شبانه، مراکز خرید و تفریحات کنار دریا از دیگر سرگرمی‌های باکرکوی هستندو فرودگاه آتاتورک استانبول نیز در این منطقه قرار دارد.

  • قابل زندگی ترین محلات: Yesilkoy ،Atakoy ،Florya

آتاسهیر

آتاسهیر در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. پروژه های جدید مسکونی، شبکه دقیق و خوش ساختی از جاده‌ها، امکاناتی داشتن سطح استاندارد زندگی و مناطق تفریحی باعث شده است آتاسهیر جهش بزرگی در میان بهترین مناطق استانبول داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از افراد محلی و خارجی ترجیح می دهند در آتاسهیر زندگی کنند تا سطح استاندارد زندگی شهری داشته باشند.

سیسلی

سیسلی همچنین یک منطقه بین‌المللی و مجلل در استانبول و در سمت اروپایی است. این شهر به دلیل زندگی پر جنب و جوش و شلوغ شهری، تاریخ و فرهنگ، موزه‌ها، کلیساها، مساجد، خیابان‌های خرید پر جنب و جوش و مراکز خرید مشهور است. سیسیلی نیز یکی از گران ترین مناطق در استانبول برای اقامت است.

منطقه سیسلی در استانبول

منطقه سیسلی در استانبول

  • قابل زندگی ترین محله ها: Nisantasi ،Tesvikiye ،Macka

اوسکودار

اوسکودار منطقه ای است که در کرانه های آسیایی بسفر و درست روبروی بشیکتاش واقع شده است. اوسکودار بخاطر خط ساحلی زیبا، برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، نخلستان Fethi Pasha، اماکن تاریخی مانند مساجد قرن شانزدهم، چشمه‌ها و بسیاری دیگر مشهور است.

  • قابل زندگی ترین محله ها: Kuzguncuk ، Beylerbeyi ، Cengelkoy

مقایسه مناطق استانبول از منظرهای مختلف

بر اساس وضعیت رفاه اجتماعی ، آموزش ، بهداشت ، زندگی اجتماعی ، خدمات شهرداری و سطح حمل و نقل ؛

بشیکتاش ، کادیکوی ، سیسلی ، کادیکوی و مالتپه به ترتیب مناطق پیشرو در استانبول هستند.

بر اساس تنها وضعیت زندگی اجتماعی ، شامل تعداد موزه ها ، سینماها ، تئاترها و کیفیت خدمات اجتماعی و فرهنگی؛

بشیکتاش ، کادیکوی ، بی اوغلو ، سیسلی و ساریر از نظر ترتیب مناطق پیشرو در استانبول هستند.

بر اساس تنها وضعیت رفاهی ، از جمله تعداد مراکز خرید ، بانکها و ارزش بازار مسکن.

بشیکتاش ، باکیرکوی ، سارییر ، کادیکوی و بی اوغلو از نظر ترتیب مناطق پیشرو در استانبول هستند.

بر اساس خدمات بهداشتی ؛

Kadikoy ، Sisli ، Fatih و Maltepe از نظر ترتیب مناطق پیشرو در استانبول هستند.

براساس عملکرد زیست محیطی شهرداری های منطقه و خدمات برای حیوانات خیابانی ؛

Sisli ، Gungoren ، Basaksehir ، Bayrampasa و Besiktas از نظر ترتیب مناطق پیشرو در استانبول هستند.

محله های ارزان استانبول

ارزان‌ترین محله‌های استانبول برای خرید ملک به ترتیب محله‌های زیر هستند:

اسنیورت(Esenyurt)، آرناواتکوی(ARNAVUTKÖY)، سیلیوری(Silivri)، بیلیکدوزو (Beylikdüzü) ، سانکاکتپ (SANCAKTEPE)، اوسیلار(AVCILAR)

محله اسنیورت در استانبول

محله اسنیورت در استانبول

  • نکته جالب توجه برای خرید ملک در استانبول این است که بر خلاف تصور عموم، بخش آسیایی استانبول از نظر کیفیت زندگی و قیمت خانه نسبت به بخش اروپایی آن در سطح بالاتری قرار دارد.
  • همچنین قیمت خانه‌ها با نزدیک شدن به سواحل بسفر و دریای مرمر افزایش می‌یابد. پس سعی کنید برای خرید ملک با قیمت مناسب در استانبول، تا حد امکان از سواحل دور شوید اما در عین حال مناطقی را انتخاب کنید که دسترسی مناسبی به سواحل داشته باشند.

رتبه بندی مناطق استانبول

اگر به دنبال این هستید تا بدانید کدام منطقه استانبول بهتر است، در رده بندی مناطق استانبول 10 تا از باکبفیت ترین محلات این شهر به شرح زیر می باشد:

  1. بشیکتاش
  2. کادیکوی
  3. باکیرکوی
  4. شیشلی
  5. فاتیح
  6. بی اقلو
  7. اوسکودار
  8. سارییر
  9. ایوپ
  10. مال تپه

محله شیرین اولر استانبول

پس از تبادل جمعیت در سال 1923 در منطقه ای که به باغ Andrikon معروف است ، نام این مکان که Nifos بود با الهام از برج Kocasinan واقع در کنار چشمه Siyavuşpaşa به دهکده Kocasinan تغییر یافت. دهکده Nifos همچنین به عنوان دهکده ای شناخته می شود که Teşkilat-Mahsusa مأموران یونانی را در آنجا پرورش داده است. پس از تبادل ، مهاجران از تسالونیکی در منطقه مستقر شدند. Kocasinan تا دهه 1950 به صورت پراکنده دیده می شد. در پایان آن سال ها ، بلوک های 2-3 طبقه با باغ های بزرگ ساخته شد و بسیاری از خانواده ها در زیرینولر مستقر شدند. پس از دهه 1980 از بایبورت و ارزروم مهاجرت دریافت کرد. تا دهه 1980 ، Şirinevler ، اقامتگاهی جذاب با باغ ، به عنوان یک محله بسیار مناسب و خانوادگی شناخته می شد.

محله مجیدیه کوی استانبول

Mecidiyeköy محله ای است که در منطقه شیشلی استانبول، ترکیه واقع شده است. همچنین یکی از محله های تجاری برجسته استانبول است. این شهر بین محله های فولیا، کوشتپه، گلتپه، اسنتپه و گلبهار واقع شده است. بر اساس داده های جمعیتی سال 2008 ، جمعیت این محله 20331 نفر است. محله Mecidiyeköy نام خود را از سلطان عثمانی عبدالمسید اول گرفته است ، زیرا این محله از زمان سلطنت او شروع به آبادانی شدن کرد.

محله چوکور استانبول

محله چوکور جوما (Çukurcuma) قسمتی اعظم از بی اغلو است که در واقع به محله عتیقه جات در استانبول معروف می باشد، جایی که می توان بهترین دلالان عتیقه و وسایل آنتیک را پیدا کرد.

محله های ایرانی نشین استانبول

منطقه بویوک چکمجه (Büyükçekmece)، محله‌های بیلیکدوزو (Beylikdüzü) و اسنیورت (Esenyurt) و مناطق نزدیک به فرودگاه آتاتورک از محله‌هایی است که ایرانیانی که به دنبال خانه‌هایی با قیمت مناسب می‌گردند انتخاب می‌کنند. قیمت ارزان این محله‌ها باعث شده این مناطق چند ملیتی باشند.

بویوک‌‌چکمجه در قسمت اروپایی شهر استانبول و در امتداد سواحل دریای مرمر قرار گرفته است. این منطقه که بین دو محله سیلویری و بیلیکدوزو قرار دارد، در رتبه‌های میانی جدول کیفیت زندگی در استانبول می‌باشد. بویوک چکمجه دارای یک بافت قدیمی است ولی مراکز فرهنگی و پاساژهای خرید آن شهرت زیادی دارند.

محله بویوک چکمه در استانبول

محله بویوک چکمه در استانبول

در مورد محله اسنیورت باید بدانید که این محله با پروژه‌های ساختمانی متعدد یم منطقه رو به رشد است. شما می‌توانید برخی از واحدهای سه خوابه این منطقه را پیش خرید کرده و با پرداخت 35 درصد قیمت کل خانه و پرداخت مابقی آن به صورت اقساط، صاحب یک خانه شوید. فقط دقت کنید اگر نتوانید اقساط را به طور کامل بپردازید خانه به نام شما زده نخواهد شد و همانطور که در ایران نیز مرسوم است خانه مصادره شده و آن را از دست خواهید داد.

مناطق خطرناک استانبول

استانبول نیز مانند هر شهری در جهان مناطق و محله‌هایی دارد که از امنیت بالایی برخوردار نیستند. سه محله آکسارای، کمال پاشا و دولاب دره جزو مناطق خطرناک استانبول محسوب می‌شوند و بهتر است به طور کامل از این مناطق دوری کنید. محله آکسارای استانبول معمولاً پاتوق قاچاقچیان انسان است که آوارگان سوری یا عراقی را به کشورهایی مانند یونان و ایتالیا ترانسفر می‌کنند. محله کمال پاشا هم سابقه درگیری افراد آن با ایرانیان را دارد. دولاب دره هم از جمله محلات فقیر نشین استانبول است که بعضاً افراد ناسالم در آن تردد می‌کنند.

سخن پایانی

در پایان امیدواریم مطالب این مقاله به درد شما خورده باشد و شما را در تصمیمتان برای اقامت در استانبول یاری کرده باشد. در نهایت این شما هستید که با توجه به بودجه‌تان و روحیه خودتان باید تصمیم بگیرید که چه محله‌ای را برای اقامت در استانبول انتخاب می‌کنید. اگر قصد سفر به استانبول را داشتید می‌توانید با الفبای سفر همراه شده و از انواع تورهای استانبول بهره ببرید.

همراه ما باشید برای کسب اطلاعات کامل از استانبول

هزینه های سفر به استانبول

اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt