محله بشیکتاش استانبول

محله بشیکتاش استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آبان ، 1401

محله بشیکتاش استانبول کجاست؟ + جاهای دیدنی

محله بشیکتاش استانبول یکی از محله های قدیمی و جذاب این شهر است که جاذبه های زیادی دارد. در این مطلب به بررسی جاهای دیدنی بشیکتاش می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

محله بشیکتاش استانبول کجاست؟ منطقه بشیکتاش در سواحل اروپایی بسفر واقع شده است که از شمال با سارییر و شیشلی، از جنوب با بی اوغلو، از شرق با تنگه بسفر، و منطقه اوسکودار دقیقا در مقابل آن در سراسر تنگه بسفر همسایه است.
بشیکتاش یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است که در سمت اروپایی شهر واقع شده است. همچنین به عنوان یکی از مراکز مسکونی و تجاری در نظر گرفته می شود. 
طبق گفته ها عثمانی‌ ها این منطقه را «بستاس» (پنج سنگ) می‌ نامیدند که احتمالاً از 5 ستون انباشته شده در ساحل برای پهلوگیری کشتی‌ ها به وجود آمده است. 
اما بشیکتاش در لغت به معنای "سنگ گهواره" است و داستان های دیگری نیز در مورد ریشه این نام به دوره بیزانس می رسد. جاهای دیدنی بشیکتاش شامل کاخ دولما باغچه، کاخ یلدیز، کاخ چیراگان، کاخ های فریه، غرفه ایهلامور، موزه نیروی دریایی، مقبره بارباروسا و... است.
بشیکتاش محبوب ترین منطقه استانبول و همچنین مرکز حمل و نقل بین دو طرف اروپایی و آسیایی است. منطقه و محله بشیکتاش استانبول به خاطر بازار ماهی، کاخ ها، هتل های مجلل و تیم فوتبال معروف است.

عکس محله ی بشیکتاش

عکس محله ی بشیکتاش

تاریخچه بشیکتاش در استانبول

اهمیت بشیکتاش در زمان حکومت عثمانی ها بین سال های 1846-1879 افزایش یافت، زمانی که اقامتگاه سلطان ابتدا به کاخ دولما باغچه و سپس به کاخ یلدیز منتقل شد، جایی که بشیکتاش جایگاه ویژه ای در شهر پیدا کرد.
در زمان سلطنت سلطان عبدالحمید دوم بین سال های (1876-1909) این شهر به شکل یک شهر مقدس بود و تحت مراقبت شدید قرار داشت و نام تیپ پلیس بشیکتاش یا گارد بشیکتاش را داشته است.

چه کارهایی می توان در بشیکتاش انجام داد؟

منطقه بشیکتاش توسط سارییر در سواحل بسفر در شمال، شیشلی در غرب و بی اوغلو در جنوب احاطه شده است. در امتداد مرزهای شرقی این ناحیه، سواحل بسفر قرار دارد.
کارهایی که باید در بشیکتاش انجام دهید شامل بازدید از کاخ ها، مساجد و موزه ها است. علاوه بر این، در بازار ماهی بشیکتاش می توانید غذاهای خیابانی را میل کنید. 
شما می توانید یک صبحانه ترکی فوق العاده را در اورتاکوی میل کنید، قهوه با منظره بسفر در ببک بنوشید و در بوتیک های معروف اتیلر خرید کنید. شما می توانید در تور ارزان ترکیه از این محله بازدید کنید.

1. کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه بزرگترین و زیباترین کاخ اواخر دوره عثمانی است. تأثیر نئوکلاسیک و باروک به وضوح در کاخ ساخته شده در قرن 19 دیده می شود.
کاخ دولما باغچه در مکانی بسیار مرکزی واقع شده است. می توانید با تراموا T1 از سلطان احمد یا فونیکولار F1 از میدان تقسیم به ایستگاه تراموا کاباتاس بروید و از آنجا به کاخ بروید.
استادیوم وودافون آرنا و باشگاه فوتبال بشیکتاش در مجاورت کاخ دولما باغچه آن قرار دارند. علاوه بر این، هتل های معروف استانبول، ریتز کارلتون، سوئیشاتل بسفر و هیلتون استانبول نیز در اطراف استادیوم قرار دارند.

2. مسجد دولما باغچه

مسجد دولما باغچه درست در کنار قصری به همین نام قرار دارد. این مسجد برای بزمیالم والده سلطان، مادر سلطان عبدالمجید اول عثمانی قرن نوزدهم وقف شد.
والده سلطان لقب مادران سلاطین در امپراتوری عثمانی بود. زنی که این عنوان را به خود اختصاص داده بود، قبلاً اتاق های حرمسرا در قصر را اداره می کرد. مشهورترین «والده سلطان» در تاریخ عثمانی، حرم سلطان، همسر سلیمان اعظم بود.
مساجد زیادی در استانبول وجود دارد که منسوب به مادران سلاطین هستند. اما معروف ترین آنها مسجد جدید در کنار بازار ادویه و این مسجد در کنار کاخ دلمه باغچه است.

3. پارک وودافون

پارک وودافون  یکی از مکان های دیدنی در بشیکتاش است. علاوه بر مسابقات فوتبال، کنسرت های بین المللی نیز در ورزشگاه باشگاه فوتبال بشیکتاش برگزار می شود.
هواداران بشیکتاش در روزهای بازی در بازار ماهی گرد هم می آیند و پس از خوش گذرانی در طول روز، در اواخر بعد از ظهر به سمت استادیوم صدساله کنار کاخ دولما باغچه می روند.
گروه هواداران باشگاه بشیکتاش "چارشی" بسیار معروف است. افراد مشهوری مانند ویگو مورتنسن، بازیگر نقش اول ارباب حلقه ها، به دیدن این مسابقات می آید تا شاهد این فضا باشد.

بازار بشیکتاش استانبول

بازار بشیکتاش استانبول

4. بازار ماهی بشیکتاش

بازار بشیکتاش استانبول یکی از پر انرژی ترین و جذاب ترین میدان های شهر است. در اینجا می توانید بهترین نمونه از غذاهای خیابانی ترکیه مانند دونر کباب، کوفته، لامچون و کوکورچ را پیدا کنید.
بازار ماهی بشیکتاش مکانی بین ‌المللی است که رستوران ‌های سنتی ترکیه، دسرفروشی ‌های قدیمی و کافه ‌های نسل جدید را ترکیب می ‌کند. از این نظر شبیه بازار ماهی کادیکوی در سمت آسیایی است.
در بازار ماهی، می توانید همه چیزهایی را که این منطقه از نظر غذا ارائه می دهد، پیدا کنید. یکی از بهترین ویژگی های این محله، گذرگاه بودن آن است. از اینجا به راحتی می توانید به مراکز خرید، مناطق بسفر یا میدان تقسیم برسید.

5. موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی استانبول درباره تاریخ دریایی ترک ها چیزهای زیادی برای گفتن دارد. این موزه در مرکزی ترین بخش منطقه بشیکتاش واقع شده است و در مجاورت هتل شانگری لا بسفر و اسکله کشتی ها به سمت آسیایی قرار دارد.
در حالی که امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم در اوج خود بود، کشتی های ترکیه بر دریای مدیترانه تسلط داشتند. دریاسالاران معروف ترکیه مانند حی الدین بارباروسا، دراگوت و پیری ریس نیز در این دوره خدمت می کردند.
در موزه نیروی دریایی استانبول می توانید هم پیشرفت تاریخی نیروی دریایی ترکیه و هم ویژگی های نیروی دریایی ترکیه در دوره جمهوری را مشاهده کنید. این یکی از بهترین موزه های استانبول برای کسانی است که علاقه مند به دریا هستند.

6. کاخ سیرگان

کاخ سیرگان یکی از کاخ هایی بود که در آخرین دوره امپراتوری عثمانی در سواحل بسفر ساخته شد. کاخ سیرگان در دهه 1860 معاصر مصادف با سال ساخت موزه معروف استانبول کاخ دولما باغچه است.
امروزه کاخ سیرگان به عنوان هتلی تحت نام سیرگان پالاس کمپینسکی خدمت می کند. کاخ سیرگان همچنین میزبان مراسم عروسی بسیاری از افراد مشهور داخلی و خارجی است.
قصر سیرگان فقط برای مهمانان هتل باز است. با این حال، نوشیدن یک قهوه در حیاط این هتل و عکاسی از منظره کاخ از بیرون در زمانی که در بشیکتاش هستید، تجربه خوبی است.

7. کاخ موزه ییلدیز

کاخ ییلدیز در یک پارک غول پیکر در بشیکتاش واقع شده است. این کاخ موزه که در اواخر دوره عثمانی مورد استفاده قرار می ‌گرفت، شامل غرفه‌ هایی است که در محوطه وسیعی گسترده شده‌ اند. این مکان با عبدالحمید دوم یکی از سلاطین آخرین دوره امپراتوری عثمانی شناخته می شود.
کاخ موزه ی ییلدیز، بهشتی پنهان در استانبول است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. می توانید در باغ های کاخ قدم بزنید، از کارخانه کاشی دیدن کنید و در غرفه مالتا یک نوشیدنی بنوشید.

8. مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی یکی از زیباترین مناطق در سواحل بسفر است. استانبولی ها آخر هفته ها برای عکس گرفتن و گذراندن اوقات خوش به میدان اورتاکوی می روند. هر استانبولی عکسی کلاسیک از اورتاکوی با مسجد اورتاکوی و پل بسفر در پس زمینه دارد.
خوردن یک صبحانه خوب در اورتاکوی و سپس پیاده روی به سمت اسکله ی ببک یکی از جذاب ترین کارها در استانبول است. به عنوان مثال، می توانید یک صبحانه ترکی متعادل را در کافه The House با منظره دریا پیدا کنید. سپس می توانید با یک قهوه در یکی از کافه های فوق العاده ببک ادامه دهید.

9. اسکله ی ببک

ببک که در زبان ترکی به معنی "بچه" است، در واقع خاص ترین خلیج بسفر است و به زیبایی یک نوزاد است. این منطقه یک مکان توقف عالی در مسیر پیاده روی است که از اورتاکوی شروع می شود و تا قلعه روملی ادامه می یابد.
می توانید در این منطقه قهوه یا چای ترکی بنوشید و دسرهای ترکی را در یکی از کافه های فوق العاده محله ببک امتحان کنید. در حین لذت بردن از غذا، می توانید منظره بسفر را در زیباترین شکل آن تماشا کنید.

10. اتیلر

اتیلر نزدیک ترین منطقه به بشیکتاش است. اتیلر یک منطقه مجلل است و در آن مراکز خرید فوق العاده ای وجود دارد، که می توانید به خرید در آن بپردازید.
همچنین رستوران‌ های درجه یک شهر مانند Nusr-et و Sunset Grill&Bar نیز در این مکان قرار دارند. شما می توانید بسیاری از فروشگاه های مد زنانه را در خیابان Nispetiye در اتیلر پیدا کنید. علاوه بر این، آکمرکز یکی از بهترین مراکز خرید استانبول نیز در اینجا قرار دارد.

رستوران ها و کافه های بشیکتاش استانبول

رستوران ها و کافه های بسیار متنوع و زیادی در بشیکتاش با غذاهای متنوع ترکی و بین المللی وجود دارد. در این منطقه می ‌توانید غذاهای خیابانی مختلف، رستوران‌ های سنتی را پیدا کنید.
می توانید از غذاهای محلی ترکیه میل کنید و به رستوران های بین المللی رفته و غذاهای دیگر کشورها را نیز امتحان کنید. همچنین می توانید فست فود های خوشمزه خریداری کرده و میل کنید.

رستوران کارادنیز دونر

کارادنیز دونر معروف ترین دونر کباب فروشی در استانبول است. افراد زیادی در سرتاسر استانبول به این رستوران می روند و اغلب می ‌توانید صف طولانی را در مقابل مغازه ببینید، که مردم با شور شوق در آن ایستاده اند.
کارادنیز دونر دارای دونر کباب مخصوص است که مخلوطی از گوشت بره و گاو است. با این حال، دونر بیش تر با گوشت گاو پخته می شود. گوشت مورد استفاده در تهیه دونر از بالیکسیر تهیه می شود و بنابراین طعم دونر همیشه خوب است.

رستوران بالکان لوکانتاسی استانبول

رستوران بالکان لوکانتاسی استانبول

رستوران بالکان لوکانتاسی

بالکان لوکانتاسی یکی از مکان های استانبول است که هنوز فرهنگ سنتی "لوکانتا" را زنده نگه داشته است. در این مکان می توانید یک بوفه باز از غذاهای ترکی پیدا کنید که غذاهای ارزان و لذیذی ارائه می دهد.
این رستوران در مرکز بشیکتاش قرار دارد و عموماً مردم محلی برای صرف نهار به آنجا می روند. این یک مکان عالی برای مشاهده کلی از غذاهای سنتی ترکیه است.

رستوران Vogue

رستوران Vogue در سال 1997 در پنت هاوس BJK Plaza در Akaretler افتتاح شد. این رستوران غذاهایی از آشپزخانه بین المللی ارائه می دهد.
هنگام صرف غذا، می توانید از منظره فوق العاده استانبول نیز لذت ببرید. در این رستوران شیک و راحت، می ‌توانید غذاهای بی ‌نظیری مانند ماهی باس یا ساق بره بریان را پیدا کنید.
در کنار گزینه هایی مانند ماهی به سبک تایلندی و تورتلینی کنگر فرنگی، می توانید از غذاهای ژاپنی نیز لذت ببرید. ووگ قطعا یکی از بهترین رستوران های استانبول با چشم انداز است.

رستوران چاکمک کهولتی سالنو

رستوران چاکمک کهولتی سالنو یک صبحانه ی بسیار لذیذ را ارئه می دهد. صبحانه ی ارائه شده توسط چاکمک یک نسخه بهینه از صبحانه است که توسط مادران ترک در خانه تهیه می شود.
در این صبحانه می توانید از پنیر ترکی خوشمزه، زیتون دریای اژه، گوجه فرنگی و فلفل تازه و منمن های باشکوه (تخم مرغ، گوجه فرنگی و فلفل) را میل کنید. فراموش نکنید که مخلوط عسل و خامه را روی نان بمالید و با چای ترکی بخورید.

سخن آخر

بشیکتاش یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مناطق استانبول است. شما می توانید چیزهای زیادی در مورد غذاهای خیابانی، رستوران های سنتی ترکیه، مراکز خرید و تفریحات شبانه در این منطقه پیدا کنید.
بشیکتاش منطقه ای است که در مرکز بهترین مسیرهای پیاده روی استانبول قرار دارد. پس از گذراندن اوقاتی خوش در اینجا، می توانید به خرید در نیشانتاشی بروید یا از منظره بسفر در اورتاکوی عکس بگیرید.
از آنجایی که بشیکتاش یکی از قطب های حمل و نقل عمومی شهر است، می توان از اینجا با کشتی به مناطق محبوب مانند کادیکوی و اوسکودار در سمت آسیایی بروید و از دیگر مناطق اطراف آن دیدن کنید
همچنین می توانید به بازدید کاخ ها و موزه های کاخ دولما باغچه، مسجد دولما باغچه، پارک وودافون، بازار ماهی بشیکتاش، اتیلر
اسکله ی ببک، مسجد اورتاکوی، کاخ موزه ییلدیز، کاخ سیرگان، موزه نیروی دریایی استانبول بپردازید.

برای اطلاع از قیمت های تور لحظه آخری استانبول به آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه کنید و تورهای مسافرتی را با نازل ترین قیمت به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی محله بشیکتاش استانبول

معروف ترین جاهای دیدنی محله بشیکتاش استانبول کدامند؟

کاخ دولما باغچه، مسجد دولما باغچه، اتیلر، اسکله ی ببک، مسجد اورتاکوی، کاخ موزه ییلدیز هستند.

رستوران ها ی معروف بشیکتاش استانبول کدامند؟

رستوران چاکمک کهولتی سالنو، رستوران بالکان لوکانتاسی، رستوران کارادنیز دونر از جمله معروف ترین رستوران های بشیکتاش هستند.


درباره استانبول بیشتر بخوانید:

سوغات استانبول چیست؟

برنامه ریزی سفر به استانبول

اسکله امینونو استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt