اسکله امینونو استانبول

اسکله امینونو استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آبان ، 1401

اسکله امینونو استانبول + لوکیشن و عکس

اسکله امینونو استانبول در محله قدیمی فاتیح و در نزدیکی پل بسفر و شاخ طلایی قرار دارد. اسکله امینونو بندری برای کشتی های تفریحی کروز و ایستگاه کشتی استانبول است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اسکله امینونو استانبول یکی از جاهای دیدنی مهم استانبول در محله امینونو استانبول بین دو بخش آسیایی و اروپایی در نزدیکی شاخ طلایی قرار دارد. 
اسکله امینونو یکی از جاهای شلوغ در استانبول است که تصویری واقعی از استانبول را به نمایش می گذارد این اسکله دارای چشم انداز زیبا از دریای آبی مدیترانه است.
مردم محلی هر روز برای ماهیگیری به این اسکله می آیند. در اسکله امینونو کشتی های تفریحی کروز و ایستگاه کشتی در استانبول بین قاره ای قرار دارد.
زمانی که وارد این اسکله می شوید صدای بوق کشتی ها، همهمه ی فریاد دستفروشان و شلوغی جمعیت شما را به هیجان می آورد از این اسکله می توانید مسجد ینی چنی یا مسجد جدید استانبول را نیز ببینید، که هنگام اذان جمعیت زیادی برای نماز به این مسجد می روند.
اگر قصد داریم به جزیره بیوک آدا برویم اسکله امینونو استانبول جای مناسبی برای رفتن با کشتی به این جزیره می باشد این اسکله به دلیل جایگاه تاریخی که دارد به عنوان یک بند در عبور و مرور بین المللی از گذشته تا به امروز فعالیت داشته است.

اسکله ی امینونو در استانبول

اسکله ی امینونو در استانبول

آشنایی با امینونو در استانبول

محله امینو یکی از محله های قدیمی در نزدیکی پل بسفر و شاخ طلایی استانبول است. این محله گذرگاه بسیاری از مردم برای عبور از بخش آسیایی به اروپایی و بالعکس می باشد. محله امینونو از دوران عثمانی تا به امروز وجود داشته است این اسکله محلی برای ماهیگیری و تفریح و کشتی سواری می باشد. شما می توانید در سفر خود با تور لحظه آخری استانبول به این مکان سری بزنید و همچنین یک سفر کوتاه دریایی را تجربه کنید.
امینونو یک مکان چند صد ساله در جنوب استانبول و در منطقه فاتیح شهر قدیمی عثمانی است. امینونو یکی از مهم ترین بنادر جهان بوده است، که از سه اسکله تشکیل شده است که هر یک از آنها مسیر حرکت به مقصد های مختلفی هستند. برخی از آنها ویژه حمل اتومبیل به سمت تنگه بسفر هستند.
برخی دیگر مانند اسکله توریول، بغاز، اوسکودار، کادیکوی، کتیب‌ چلبی می توان با اتوبوس های دریایی کشتی های کروز به جزایر پرنس، کادیکوی، بیوک آدا حرکت کرد.
در اطراف اسکله رستوران های متنوع شناور وجود دارد، که غذاهای دریایی سر می کنند. در این رستوران های غذاهای دریایی غذاهای محلی و ساندویچ های محبوب ماهی وجود دارد شما همچنین می توانید بلوط های تازه بو داده و ذرت های آب پز را نیز امتحان کنید.
همچنین می توانید در این اسکله بنشینید وغذای مورد علاقه خود را با چشم انداز دریا میل کنید این اسکله در امتداد جنوبی پل گالاتا و تنگه بسفر و لنگرگاه سوار شدن کشتی در استانبول بین قاره ای بسفر است.

کارهایی که می توان در امینونو انجام داد

از کارهایی که می توان در اسکله امینو انجام داد بازدید از پل گالاتا می باشد، که یکی از جاذبه های نزدیک این اسکله به شمار می رود راه رفتن در زیر این پل و دیدن مناظر زیبای اطراف آن شما را بسیار شگفت زده می کند.
اگر قصد خرید دارید می توانید در بازارهای اطراف آن مانند بازار سر پوشیده ی کاپالی چارچی بروید در این بازار می توانید تمامی مایحتاج خود از کیف و کفش، لباس، لوازم آرایش بهداشتی و انواع سوغاتی ها و ادویه های استانبول را پیدا کنید و از دیدن این بازار قدیمی لذت ببرید . این بازار یک بازار بزرگ با حدود ۵ هزار مغازه است، که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند.
اگر علاقه مند به گل و گیاه هستید ما به شما پیشنهاد می دهیم که به بازار گل و گیاه استانبول  که در سمت پل خلیج طلایی قرار دارد سر بزنید و در آنجا انواع گل و گیاهان متنوع را ببینید و به خانه ببرید.
اگر گرسنه هستید و به دنبال غذا های ترکی می گردید ما به شما کوچه پس کوچه های اسکله امینونو پیشنهاد می کنیم که در آن مکان های می توانید رستوران های متنوع از غذاهای خوشمزه ی سنتی این کشور را پیدا کنید.
اگر می خواهید عکس های زیبایی از محله امینونو استانبول بگیرید. می ‌توانید مسیر زیبای پل روی آب گالاتا را به عنوان یک مکان مناسب برای عکاسی انتخاب کنید . 
یکی دیگر از کارهایی که می توانید در محله ی امینونو انجام دهید رفتن به بازار ادویه یا بازار مصری ها است. در این بازار سر پوشیده می توانید انواع ادویه های متنوع را بیابید. بازاری سراسر رنگ و بو و همچنین طعم های مختلف است. در این بازار همچنین علاوه بر ادویه انواع شیرینی، خوراکی های متنوع، سبزیجات، دمنوش ها، میوه های خشک شده، لوازم زینتی، صابون های دست ساز، پارچه ها، بدلیجات، نقره و روسری و انواع لوازم دیگر را می توانید پیدا کنید.
یکی دیگر از کارهایی که می توانید در این محله انجام دهید، تماشای بناهای تاریخی و هنر معماری محله ی امینونو  در استانبول است. بازدید از مسجد سلیمانیه و مسجد تاریخی رستم پاشا با کاشی های دلربایش در محله امینونو استانبول را از دست ندهید. 

جاذبه های اطراف اسکله امینونو

در اطراف اسکله ی امینونو جاذبه های دیدنی زیبایی وجود دارد، که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول یکی از بزرگترین دانشگاه های ترکیه می باشد و همچنین یکی از جاذبه های توریستی در اطراف اسکله امینونو به شمار می رود.
در دوران عثمانی این دانشگاه به عنوان وزارت جنگ مورد استفاده قرار می گرفته است، اما در حال حاضر به دانشگاه تغییر کاربری داده است در این دانشگاه سالانه هزاران دانشجو فارغ التحصیل می شوند.

پل گالاتا

پل گالاتا یکی از زیباترین جاذبه های توریستی در استانبول ترکیه می باشد، این جاذبه توریستی به قدری جذاب می باشد، که حتی کسانی که در ترکیه زندگی می کنند از تماشای این جاذبه توریستی خسته نمی شود.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی به دلیل این که طراحی داخلی آن به رنگ آبی است به این عنوان شناخته می شود. گفته می شود که در زمان سلطنت سلطان احمد به دلیل این که وی می خواسته این مسجد زیباتر از مسجد ایا صوفیه باشد درخواست ساخت این مسجد را داده است. 

تور کشتی امینونو

یکی دیگر از جاذبه های توریستی اطراف اسکله امینونو تور کشتی امینونو می باشد، که در دو طرف پل های اصلی استانبول قرار دارند. شما می توانید با تهیه بلیط تور کشتی امینونو یک تور مفرح با نوشیدنی های متنوع و شام را تجربه کنید. 

چگونه از تکسیم به اسکله امینونو برویم؟

رفتن از میدان تکسیم به سمت اسکله ی امینونو  بسیار راحت است، شما می توانید از طریق تراموا از میدان تکسیم به ایستگاه امینونو بروید و یا با مترو‌بوس از ایستگاه تکسیم به ایستگاه امینونو بروید. شما می توانید برای رزرو تور ترکیه با بهترین قیمت با آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.

سوالات متداول درباره اسکله امینونو استانبول

اسکله امینونو کجاست؟

اسکله امینونو در یکی از محله های قدیمی استانبول به نام فاتیح و در نزدیکی پل بسفر و شاخ طلایی قرار دارد.

جاذبه های اطراف اسکله ی امینونو استانبول کدامند؟

مسجد سلطان احمد، پل گالاتا، دانشگاه استانبول از جمله جاذبه های اطراف اسکله ی امینونو هستند.


درباره استانبول بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به استانبول

فرودگاه جدید استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt