مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مهر ، 1401

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول + عکس و آدرس

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، یکی از مراکز خرید بزرگ شهر استانبول است که در سال 2007 افتتاح شده است و طراحی بسیار زیبایی براساس معماری ترکی دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

یکی از مواردی که هنگام سفر برای بسیاری از مسافران حائز اهمیت است، وجود مراکز خرید و بازارهای مختلف است. شهر استانبول، یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است که مراکز خرید زیادی را در خود جای داده است. این شهر هرساله در لیست ده شهر برتر برای خرید قرار می‌گیرد. همچنین بسیاری از برندهای بزرگ اروپایی، فروشگاه‌های خود را در این شهر افتتاح کرده‌اند. 

به عنوان بزرگترین شهر کشور ترکیه، طبیعی است که مراکز خرید زیادی در استانبول وجود داشته باشد. مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، یکی از مراکز خرید بزرگ موجود در شهر استانبول است که در سال 2007 افتتاح شده است. این مکان پاتوق بسیاری از ایرانی‌های مقیم ترکیه محسوب می‌شود. این مرکز خرید، طراحی بسیار زیبایی دارد و براساس معماری زیبای ترکی ساخته شده است. ایستینیه پارک دارای 4 طبقه است که دو طبقه آن در زیر زمین قرار دارد. این طبقات با استفاده از یک سطح شیب‌داربه یکدیگر متصل شده‌اند.

تا اینجا یک دید کلی نسبت به ایستینیه پارک استانبول بدست آوردید. برای معرفی بیشتر این مجموعه و معرفی برندهای فعال در فروشگاه‌های این مرکز خرید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید!

نمایی از مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول در شب

نمایی از مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول در شب

معرفی مختصر مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، نسبت به دیگر مراکز خرید مشهور این شهر مثل آک مرکز یا زورلو سنتر، مساحت کمتری دارد؛ اما این باعث نشده که مشتریان کمتری نسبت به آنها داشته باشد! این مرکز خرید در سال 2007 افتتاح شده است؛ اما به دلیل بازسازی‌های مکرر صورت گرفته بر روی آن، همچنان مثل روز اول، زیبایی خاصی دارد.

مساحت ایستینیه پارک، چیزی نزدیک به 270000 متر مربع است! از این مقدار، بیشتر از 87000 متر مربع به فروشگاه‌های این مجموعه اختصاص یافته است. این مقدار بین 4 طبقه تقسیم شده که هر طبقه، میزبان فروشگاه‌های پرشماری از برند‌های محلی ترکیه و بین المللی پوشاک، مد و زیبایی، لوازم آرایشی و همچنین لوازم خانگی و الکترونیکی است. در ادامه به معرفی این برندها و موقعیت فروشگاه‌های آنها می‌پردازیم.

ایستینیه پارک استانبول دارای چندین قسمت مجزا است و علاوه بر فروشگاه‌ها، دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی است! نزدیک به 90000 متر مربع از مساحت این مکان، به امکانات تفریحی و سرگرمی اختصاص پیدا کرده است. برای مثال، 12 سالن سینما و تئاتر در این مرکز خرید مشهور وجود دارد که می‌توانید در آن به تماشای فیلم‌ و نمایش بپردازید. همچنین کمپانی آی مکس (IMAX) که یکی از شرکت‌های نوآور در صنعت سینما محسوب می‌شود، اولین سینمای خود را در مرکز خرید ایستینیه پارک راه اندازی کرده است. شما می توانید با تور استانبول از این مرکز خرید بازدید کنید.

علاوه بر سینما، می‌توانید به یکی از رستوران‌های رنگارنگ و فوق العاده این مرکز خرید بروید و یک وعده غذای دلچسب را با دوستان و همراهان خود نوش جان کنید! از امکانات امنیتی این مرکز خرید مشهور استانبول، می‌توان لاکر را نام برد. در صورتی که اشیا گرانبهایی در اختیار دارید، می‌توانید آن را در لاکر قرار دهید و پس از اتمام خرید، آنها را دریافت کنید!

فضای بیرونی مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

فضای بیرونی مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

طبقات مختلف مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

محصولاتی که در فروشگاه‌های ایستینیه پارک وجود دارند، همگی از برندهای مشهور و مطرح در جهان و ترکیه محسوب می‌شود. به همین دلیل، اصولا این مرکز خرید در دسته مراکز خرید ارزان قیمت قرار نمی‌گیرد و برای افرادی که برای خرید کالاهای ارزان قیمت به استانبول سفر کرده‌اند، مناسب نمی‌باشد. اما می‌توان در زمان‌های حراج، کالاها را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید!

به صورت کلی، هرچه به طبقات پایین‌تر بروید، می‌توانید اجناسی با قیمت کمتر پیدا کنید. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، ایستینیه پارک دارای 4 طبقه است که دو طبقه ان در زیر زمین واقع شده است. گرچه محصولات پایین‌ترین طبقه نیز چندان ارزان محسوب نمی‌شود.

طبقه همکف

این طبقه بیشتر مختص برندهای تولید کننده عطر، پوشاک، مد و زیبایی است. فروشگاه‌های زیادی در این بخش وجود دارد که می‌توانید بسته به نیازتان، از آنها خرید کنید. برندهای گران قیمتی مثل کلوین کلین، شنل و لاکوست در این طبقه فروشگاه خود را در اختیار دارند. همچنین برندهای متوسطی مثل سویل، زارا و تیمبرلند در طبقه همکف ایستینیه پارک فعالیت می‌کنند.

از نظر دسته بندی محصولات، طبقه همکف بیشتر دارای محصولاتی در زمینه پوشاک، عطر و مد است. همچنین بهتر است بدانید که بخش اطلاعات ایستینیه پارک نیز در این طبقه قرار دارد.

برخی از برندهای فعال در این طبقه شامل موارد زیر هستند:

  • کلوین کلین
  • برنیس
  • شنل
  • لاکوست
  • زارا و زارا هوم
  • بنتون
  • تد باکر
  • تیمبرلند

طبقه اول

طبقه اول مرکز خرید ایستینیه پارک، بیشتر شامل فروشگاه‌های برندهای تولید کننده پوشاک است. در این طبقه بسیاری از برندهای گران قیمت پوشاک وجود دارند. برندهای گران قیمتی مثل گوچی، دیور، دی اند جی و برندهای متوسط میو میو و هوگان در این طبقه قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که دیگر فروشگاه‌های برند شنل نیز در طبقه اول قرار دارد.

طبقه همکف و طبقه اول مرکز خرید ایستینیه پارک، به برندهای گران قیمت اختصاص دارد و همان طور که بالاتر گفته شد، طبقات پایینی شامل برندهای ارزان‌تری می‌شوند. تعدادی از برندهای فعال در این طبقه را می‌توانید در زیر ببینید:

  • کریستین دیور
  • گوچی
  • لورو پیانا
  • دی اند جی
  • هوگان
  • میو میو


فضای داخلی مرکز خرید ایستینیه پارک

فضای داخلی مرکز خرید ایستینیه پارک

طبقه -1

طبقه منفی یک مرکز خرید ایستینیه پارک، بخش مورد علاقه ایرانی‌ها است؛ زیرا برندهای محبوب ایرانی‌ها در این طبقه قرار گرفته‌اند. در این بخش بسیاری از برندهای پوشاک محبوب مثل آدیداس و پوما، دارای فروشگاه هستند.

یکی دیگر از دلایل علاقه ایرانی‌ها به این بخش از مرکز خرید، این است که مجصولات موجود در این طبقه، دارای قیمت‌های مناسبی نسبت به طبقه اول و طبقه همکف هستند.

در پایین می‌توانید برخی از برندهای فعال در طبقه -1 را مشاهده کنید:

  • آدیداس
  • پوما
  • نایک
  • کمپر
  • گپ
  • لویی ویتون

طبقه -2

در این طبقه علاوه بر برندهای پوشاک و عطر و لوازم آرایشی، می‌توانید تعدادی از برندهای فعال در حوزه لوازم خانگی را نیز مشاهده کنید.

همچنین تعدادی از برندهای کشور ترکیه نیز در این طبقه، دارای تعدادی فروشگاه هستند. این برندها طرفداران مخصوص خودشان را دارند. محصولات موجود در این طبقه نیز درست مانند طبقه -1، قیمت‌های مناسبی دارند. برخی از برندهایی که در این طبقه دارای فروشگاه هستند عبارتند از:

  • آلتین یاتاک
  • آلفاوکس
  • کاراکا
  • بکو

فروشگاه های مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

فروشگاه های مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

سایر بخش‌های مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

علاوه بر 4 طبقه متشکل از چند صد فروشگاه، مرکز خرید ایستینیه پارک دارای بخش‌های دیگری نیز می‌باشد. همان طور که اشاره شد، این مکان دارای امکانات رفاهی و تفریحی مثل سینما، رستوران و فضای بازی کودکان نیز می‌باشد. اما یکی از جذاب‌ترین این موارد، بازار محلی است که در درون فروشگاه قرار گرفته است!

بازارچه محلی ایستینیه پارک

این موضوع که افراد زیادی هستند که برای خرید محصولات برندهای مشهور، حاضرند مبلغ زیادی پرداخت کنند؛ اما افراد زیادی هم هستند که دوست دارند از بازارهای محلی یک منطقه دیدن کنند. خصوصا اگر در کشور دیگری باشند!

بازارچه محلی موجود در مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، بیشتر شبیه به بازار میوه و تره‌بار است. محصولات موجود در این بازارچه به صورت روزانه تهیه شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. نوع چیدمان محصولات و رنگ‌های شاد استفاده شده در این محیط، به گونه‌ای است که دلتان می‌خواهد گوشه‌ای بنشینید و ساعت‌ها به تماشای رفت و آمد مردم نگاه کنید!

رستوران‌های ایستینیه پارک

دورتادور بازارچه محلی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که انواع و اقسام غذا و نوشیدنی در آنجا سرو می‌شود. می‌توانید در رستوران‌های ایستینیه پارک، هر نوع غذایی (از سوشی گرفته تا غذاهای آسیایی و فست‌ فود) را سفارش داده و تا آماده شدن غذایتان، به تماشای بازارچه بپردازید.

همچنین امکان سرو غذا در رستوران‌ها نیز وجود دارد. تعدادی از کافه‌ها و رستوران‌ها، در سایر طبقات مرکز خرید ایستینیه پارک پراکنده هستند.

تعدادی از رستوران‌های ایستینیه پارک به شرح زیر هستند:

  • فار ایست
  • گو مسو
  • بالیک ایو
  • برگر کینگ

همچنین کافه‌های این مرکز خرید دارای اسامی زیر هستند:

  • شیکرچی
  • کافه نِرو
  • کافه کاریبو
  • و...

آدرس ایستینیه پارک استانبول

برای دسترسی به مرکز خرید ایستینیه، می‌توانید از مترو، اتوبوس یا مینی‌ بوس استفاده کنید. از آنجایی که فاصله ایستگاه مترو با این مرکز خرید اندکی زیاد است، بنابراین آن را بعد از خطوط اتوبوس و مینی بوس شرح می‌دهیم.

برای رفتن به ایستینیه، می‌توانید از یکی از خطوط اتوبوس ۲۹B FSM یا ۲۹P در محله پولیگان، ۲۹Ş منطقه ایستینیه، ۴۲ باغچه گوی و یا خط اتوبوس ۴۰B محله سریر استفاده کنید و در ایستگاه ایستینیه پارک، از اتوبوس پیاده شوید. پس از پیاده شدن، تنها چند قدم با این مرکز خرید بزرگ فاصله خواهید داشت!

برای استفاده از مینی بوس نیز می‌توانید از بشیکتاش به بشیکتاش تارابیا رفته و سپس در ایستگاه ایستینیه پیاده شوید.

اما اگر بخواهید با استفاده از ایستگاه مترو به ایستینیه پارک بروید، بهتر است میدان تکسیم را مبدا قرار دهید. این میدان، چیزی در حدود 40 دقیقه تا مرکز خرید فاصله دارد. در صورت استفاده از متروی تکسیم، باید در ایستگاه آیازآقا از مترو خارج شوید. سپس با ربع ساعت پیاده روی، به ایستینیه پارک می‌رسید.

اما می‌توانید برای دسترسی سریعتر به این مرکز خرید، از مترو و اتوبوس به صورت ترکبی استفاده کنید. برای این کار، باید از متروی تکسیم سوار خط سبز M2 شده و در ایستگاه لونت خارج شوید. سپس با استفاده از اتوبوس S29، خود را به مرکز خرید ایستینیه برسانید.

هتل‌های نزدیک ایستینیه پارک

نزدیک‌ترین هتل به این مرکز خرید، هتل هیلتون مسلک استانبول است. این هتل در فاصله 1.5 کیلومتری از مرکز خرید ایستینیه قرار گرفته است. رفتن به این هتل با پای پیاده، چیزی در حدود 14 دقیقه به طول می‌انجامد.

هتل بیلک نیز دیگر هتل نزدیک به مرکز خرید فوق است. این هتل فاصله بیشتری نسبت به هتل مسلک هیلتون دارد و با استفاده از خودرو، چیزی در حدود 8 دقیقه را در راه خواهید بود. کرایه تاکسی برای طی کردن این فاصله به 19 لیره نیاز دارید!

هتل‌های دیگری مثل مود دیزاین سوئیتس، شرایتون لونت، موون پیک و پالاس بسفروس نیز فاصله‌ای 5 کیلومتری از مرکز خرید ایستینیه پارک دارند. برای دسترسی به این هتل‌ها، می‌توانید یک تاکسی گرفته و با پرداخت 20 لیره، تا درب هتل را با استفاده از تاکسی طی کنید.

سخن پایانی

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، یکی از مراکز خرید گران قیمت و لاکچری شهر استانبول محسوب می‌شود. این مرکز خرید دارای 4 طبقه است که 2 تای آن در زیر زمین قرار دارد. برندهای مطرحی مثل گوچی، شنل، آدیداس، نایک و ده‌ها برند دیگر، فروشگاه‌هایی در ایستینیه پارک دارند. همچنین تعدادی از برندهای ترکیه نیز در این مکان فعالیت دارند. به دلیل وجود برندهای گران قیمت و لاکچری، ایستینیه پارک برای افرادی که نیاز به محصولات ارزان قیمت دارند، مناسب نمی‌باشد. شما می توانید با رزرو تور ترکیه و تور استانبول در آژانس هواپیمایی الفبای سفر از متنوع ترین پکیج های گردشگری با بهترین قیمت بهره مند شوید.


درباره سایر مراکز خرید استانبول بیشتر بخوانید:

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

مرکز خرید اوت لت استار سیتی استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt