آنتالیا کارت چیست

آنتالیا کارت چیست

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 مهر ، 1401

آنتالیا کارت چیست

آنتالیا کارت برای استفاده راحت تر از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا از آن استفاده کنید. نحوه شارژ، تهیه، هزینه و استفاده از آنتالیا کارت را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر قصد دارید در تعطیلات به ترکیه سفر کنید، حتما به شهر زیبای آنتالیا بروید. آنتالیا یک مقصد تفریحی دریایی در ریویرای ترکیه است. 
سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند. شما می توانید در آنتالیا از سواحل خیره کننده و ماجراجویی در فضای باز، همراه با مجموعه ای چشمگیر از جاذبه های تاریخی قابل توجه لذت ببرید.
اگر می خواهید برای دیدن جاذبه های زیبای آنتالیا از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا استفاده کنید بسیار آسان است. در آنتالیا تراموا، اتوبوس، مترو آنتالیا و تاکسی در دسترس هستند. 
در چند سال گذشته، ترکیه به طور گسترده زیرساخت های خود را بهبود بخشیده است و اکنون به بازدیدکنندگان و افراد محلی اجازه می دهد تا از آخرین فناوری ها استفاده کنند. اگرچه سیستم های رفت و آمد کاملاً شبیه سایر شهرهای اروپا است، اما نکاتی برای دسترسی سریع تر و سفر راحت تر وجود دارد.
در آنتالیا زیرساخت کاملا مدرن است و می توانید با آنتالیا کارت ارزان تر سفر کنید و ذهن خود را از نگرانی های غیر ضروری در مورد حمل و نقل رها کنید.
در این مقاله، اطلاعات مهمی در مورد آنتالیا کارت، نحوه ی شارژ و از جمله از کجا می توان آن را تهیه کرد، هزینه آن چقدر است و برای چه چیزی استفاده می شود، را ارائه می دهیم.

عکس آنتالیا کارت

عکس آنتالیا کارت

آنتالیا کارت هوشمند چیست؟

آنتالیا کارت در واقع کارتی است، که می توانید برای استفاده ی راحت تر از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا از آن استفاده کنید. این کارتی است که به شما امکان می دهد به راحتی در شهر حرکت کنید. در واقع بدون آن نمی توانید از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا استفاده کنید.
برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی چه شهروند دائم باشید و چه توریست باید از آنتالیا کارت استفاده کنید. آنتالیا کارت برای حمل و نقل شهری استفاده می شود. 
این کارت از پلاستیک ساخته شده و حمل آن بسیار آسان است. اگر از بازدیدکنندگان دائمی آنتالیا هستید، می توانید کارت را نگه دارید و هر زمان که به شهر برگشتید دوباره از آن استفاده کنید.
از آنها برای رسیدن سریع به هر نقطه از شهر استفاده کنید. با خطوط اتوبوس شهری به راحتی می توانید از فرودگاه به نقاط زیادی در شهر بروید.
این کارت ها را می توانید به مقدار دلخواه شارژ کنید. این کارت ها به صورت یکبار مصرف و هم به صورت شارژی می باشند. برای خرید آنتالیا کارت یکبار مصرف از دستگاه های فروش خودکار، فروشندگان و ایستگاه های اتوبوس اقدام کنید. برای خرید آنتالیا کارت شارژی می توانید به مراکز واقع در ایستگاه سلکس و کالکاپیسی اقدام کنید. شما می توانید از طریق تور آنتالیا سفر ارزانی را به این شهر زیبا داشته باشید.

انواع آنتالیا کارت

آنتالیا کارت دارای چند نوع می باشد، که متناسب با نیاز خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

آنتالیا کارت فول

اگر شما به عنوان یک توریست به آنتالیا سفر می کنید، نوع کارت Full را خریداری کنید. هزینه تقریبی خرید این نوع کارت 11 لیر ترکیه است.
شما می توانید این کارت را به راحتتی از فروشگاه ها و ایستگاه های اتوبوس خریداری کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای خرید این نوع کارت نیازی به ارائه مدرک شناسایی نمی باشد.

کارت ایندپندنت

کارت های ایندپندنت برای گروه های خاصی در جامعه ارائه می شود. این کارت برای افراد از کار افتاده‌، جانبازان، نیروهای پلیس یا افرادی که سن بالاتر از ۶۵ سال دارند، می باشد. این نوع کارت با هزینه ی کمتری همراه با تسهیلاتی به این عده از افراد داده می شود.

کارت تخفیفی 

ایم نوع کارت نیز برای افراد خاصی در جامعه در نظر گرفته شده مانند بازنشسته ‌ها، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ ها و معلم‌ های مدارس است.
برای خرید این نوع کارت  نیاز به ارائه مدارک شناسایی و شغلی خواهد بود. هزینه این کارت کمتر بوده و تخفیف‌ های ویژه ای برای این نوع افراد دارد.

هزینه آنتالیا کارت

قیمت آنتالیا کارت 10 لیر است. برای دریافت کارت دانش آموزی، باید با داشتن اصل مدرک تحصیلی مورد تایید مدیریت مدرسه و حاوی اطلاعات هویتی ماه گذشته، فتوکپی کارت شناسایی، یک کارت شناسایی، به مراکز کارت در Çallı یا Doğu Garajı مراجعه کنید. هزینه هر بار استفاده از آنتالیا کارت برای دانشجویان 2 لیر و 10 کروش است و برای  بازنشستگان 3 لیر و 15 کروش است.
اگر می ‌خواهید آنتالیا کارت شخصی همراه با عکس داشته باشید، باید در دفتر مرکزی، Çallı ve Doğu Garajı Kart Merkezi برای آن درخواست دهید. برای این کار باید یک درخواست پر کنید و مدرک هویتی ارائه دهید. برای کارت های اسمی یک بار هزینه 15 لیر ترکیه را باید پرداخت کنید.

چگونه آنتالیا کارت را شارژ کنیم؟

آنتالیا کارت را می توان از مراکز فروش مجاز در سراسر شهر خریداری کرد. بسیاری از کیوسک ها آنتالیا کارت را در شهر می فروشند.
دو مرکز فروش در فرودگاه وجود دارد که به صورت 24 ساعته باز هستند. می‌توانید کارت را از برخی دستگاه ‌های فروش خودکار که عمدتاً در اطراف ایستگاه ‌های تراموا و ایستگاه‌ های اصلی قرار دارند، خریداری کنید. در این مکان ها دستگاه هایی قرار دارد، که می توانید کارت خود را شارژ کنید.
برای انجام این کار، کارت را در قسمت مشاهده مشخص شده قرار دهید، اسکناس را در شکاف قرار دهید و صبر کنید تا اعتبار جدید اضافه شده به کارت روی صفحه نمایش داده شود.

دریافت کد HES آنتالیا کارت 

هنگامی که کد HES خود را دریافت کردید، باید آن را روی آنتالیا کارت خود بارگزاری کنید. برای انجام این کار به وب سایت زیر مراجعه کنید: https://hes.antalyakart.com.tr/ صفحه ای با سه فیلد ورودی، کد HES، شماره پاسپورت و شماره در آنتالیا کارت شما باز می شود.  با کلیک روی فیلد نهایی فرآیند تکمیل می شود، وب سایت به زبان انگلیسی نیز موجود است.

کارتم را گم کردم چه کار کنم؟

اگر آنتالیا کارت شما گم شد و یا دزدیده شد. شما باید با کپی کارت شناسایی، آخرین رسید پر کردن و سند فعلی خود برای آنتالیا کارت های شخصی به مراکز Çallı و Doğu Garajı بروید و درخواست کارت گم شده را پر کنید. 
موجودی کارت های قدیمی شما در صورت مراجعه به شعبه ای که کارت جدید خود را در آن خرید کرده اید طی 7 روز منتقل می شود.
اگر آنتالیا کارت شخصی را پیدا کردید، می توانید در هر یک از ایستگاه های اتوبوس به کارکنان امنیتی بدهید. اگر کارت خود را گم کردید، لطفا با شماره 153 تماس بگیرید و مفقود شدن را گزارش دهید.
تا زمانی که آنتالیا کارت هوشمند ترکیه از لحاظ آسیب فیزیکی (شکستگی، ترک خوردگی و...) نداشته باشد، از مراکز خرید کارت ها به صورت رایگان تعویض می شوند. برای سفر به نقاط مختلف ترکیه با تور ترکیه می توانید از طریق آژانس هواپیمایی الفبای سفر اقدام کنید.

سوالات متداول درباره ی آنتالیا کارت

آنتالیا کارت چیست؟

آنتالیا کارت، کارتی هوشمند برای استفاده راحت تر از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، تراموا در آنتالیا است.

آنتالیا کارت را از کجا می توان تهیه کرد؟

شما می توانید آنتالیا کارت را از ایستگاه های تراموا، ایستگاه های اتوبوس، کیوسک های فروش آنتالیا کارت خریداری کنید.


درباره آنتالیا بیشتر بخوانید:

منطقه کالیچی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt