استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت قطر با ظرفیت 60 هزار نفر میزبان بازی های فوتبال جام جهانی 2022 است. ساختار چادری باشکوه این ورزشگاه با الهام از مردم عشایر قطر است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استادیوم البیت قطر سازه ای غول پیکر در شهر الخوراست. این استادیوم میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود، ورزشگاه البیت قطر یک مکان منحصر به فرد فوتبال است.
ورزشگاه پیشرفته قطر با ظرفیت 60 هزار نفر پایداری و اهداف توسعه سازگار با محیط زیست را با هم ترکیب می کند، در حالی که نیازهای اجتماعی آینده را در نظر می گیرد.
نام این استادیوم از بیت الشعار گرفته شده است، چادرهایی که در طول تاریخ توسط عشایر قطر و منطقه خلیج فارس استفاده می شده است. 
پروژه ورزشگاه البیت یکی از بزرگترین پروژه های ورزشی جهان است که در زمینی به مساحت 1.4 میلیون متر مربع طراحی شده است. ساختار چادری باشکوه این استادیوم با الهام از «بیت الشعار» مردم عشایر قطر، یک استادیوم فوق مدرن فوتبال است.

داخل استادیوم البیت قطر 

داخل استادیوم البیت قطر

تاریخچه استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت که با نام استادیوم الخور نیز شناخته می ‌شود، یکی از ورزشگاه‌ های جدیدی است که به تازگی افتتاح شده و به عنوان محل بازی برای جام جهانی 2022 قطر ساخته شده است.
اولین برنامه های ساخت برای استادیوم البیت قطر در سال 2014 ارائه شد و ساخت ورزشگاه در اواخر سال 2015 آغاز شد. این ورزشگاه به طور رسمی در 30 نوامبر 2021 با بازی دور اول گروهی بین قطر و بحرین در طول جام عرب 2021 افتتاح شد. همچنین میزبان فینال همان مسابقات بود که الجزایر برنده آن شد.
استادیوم البیت تقریباً 60 هزار صندلی دارد که در سه طبقه تقسیم شده است. پس از جام جهانی، ردیف بالا حذف خواهد شد و ظرفیت آن به 32000 صندلی کاهش می یابد.
در طول جام جهانی، این استادیوم میزبان تعدادی از مسابقات دور اول گروهی، از جمله بازی افتتاحیه، و مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی خواهد بود.
این استادیوم همچنین دارای یک باغ بزرگ به مساحت 400 هزار متر مربع و چهار دریاچه اطراف آن و مسیرهای پیاده روی و دویدن خواهد بود.
طراحی استادیوم البیت الهام گرفته از چادر سنتی عربی است که قطری های در گذشته در آن زندگی می کردند و به چادرهای اصیل عربی معروف است که نمادی از مهمان نوازی است.
استادیوم نمایانگر یک چادر بادیه نشین با رنگ های قرمز، سفید و سیاه است. این خیمه ‌ها، دارای سقف جمع شدنی است و در 20 دقیقه باز و بسته می شود. 

وضعیت ورزشگاه البیت قطر در آینده

استادیم البیت قطر پس از جام جهانی فوتبال 2022 ظرفیت صندلی های استادیم را به 32 هزار نفر کاهش می دهد و صندلی های حذف شده به پروژه های توسعه فوتبال در سراسر جهان داده می شود.
پس از آن سالن فوقانی به یک هتل پنج ستاره تبدیل می شود، و همچنین یک مرکز خرید، فودکورت، سالن بدنسازی و سالن چند منظوره در محل ایجاد می شود.
یک مرکز پزشکی ورزشی آسپتار نیز در استادیوم راه اندازی می شود، علاوه بر آن  پیست های دو و میدانی و دوچرخه سواری در پارک بیرون و همچنین مناطق بازی و رستوران نیز در این استادیوم ایجاد می شود.

چگونه به استادیوم البیت برویم ؟

استادیوم البیت در حاشیه جنوب شرقی شهر کوچک شهر الخور واقع شده است. شهر الخور در خلیج فارس در 40 کیلومتری شمال دوحه واقع شده است، فاصله تا مرکز الخور حدود 4 کیلومتر است. در اطرلف استادیوم البیت اتوبوس‌های شاتل از شمالی‌ ترین ایستگاه در خط قرمز حرکت می ‌کنند. شما می توانید با تور قطر و تور جام جهانی قطر در این ورزشگاه مسایقات فوتبال را از نزدیک  تماشا کنید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم البیت قطر

استادیوم البیت کجاست ؟

استادیوم البیت قطر در شهر الخور در 35 کیلومتری شمال دوحه قرار دارد.

ظرفیت استادیوم البیت قطر چقدر است؟

ظرفیت استادیوم البیت قطر60 هزار نفر است.


درباره ورزشگاه های قطر بیشتر بخوانید:

ورزشگاه شهر آموزش قطر

ورزشگاه 974 قطر

ورزشگاه الجنوب قطر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt