استادیوم شهر آموزش قطر

استادیوم شهر آموزش قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

استادیوم شهر آموزش قطر

استادیوم شهرک آموزش که با نام استادیوم بنیاد قطر نیز شناخته می شود، یکی از ورزشگاه ها و استادیوم های میزبان جام جهانی فوتبال 2022 است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استادیوم شهرک آموزش قطر یک استادیوم فوق العاده زیبا و مدرن است. طراحی فوق مدرن ورزشگاه شهر آموزش قطر به طور یکپارچه با معماری سنتی اسلامی ترکیب شده است. 
در نمای بیرونی، مثلث ‌ها الگوهای هندسی پیچیده‌ ای شبیه الماس ایجاد می‌کنند که با حرکت خورشید در آسمان می‌ درخشند. در شب، یک نمایش نور دیجیتالی نما را روشن می کند و عملکرد شگفت انگیزی را به طرفداران ارائه می دهد.
استادیوم شهرک آموزش که با نام استادیوم بنیاد قطر نیز شناخته می شود، یکی از مکان های بازی جام جهانی 2022 است که در قطر برگزار می شود. این ورزشگاه در سال 2020 افتتاح شد و سومین ورزشگاه جام جهانی است.
طرح های این استادیوم به عنوان بخشی از پیشنهاد قطر برای جام جهانی ارائه شد. کار آماده سازی زمین استادیوم شهرک آموزش در سال 2014 آغاز شد، اما تا پایان سال 2016 طول کشید تا کارهای زیرسازی واقعی آغاز شود. 
ابتدا انتظار می رفت این استادیوم در سال 2019 تکمیل شود، که تا سال 2020 به تعویق افتاد. در 15 ژوئن 2020 با یک برنامه تلویزیونی ویژه برای جشن افتتاحیه به طور رسمی افتتاح شد. اولین بازی بیش از یک ماه بعد در 3 سپتامبر برگزار شد.
استادیوم شهر آموزش به گونه ای طراحی شده است که یک الماس در بیابان را منعکس کند. ظرفیت این ورزشگاه حدود 40 هزار صندلی خواهد بود. پس از پایان مسابقات، ظرفیت به نصف کاهش می یابد و به 20 هزار صندلی می رسد.
در طول جام جهانی 2022، این ورزشگاه میزبان 5 بازی دور اول گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

عکس ورزشگاه شهرک آموزش قطر

عکس ورزشگاه شهرک آموزش قطر

امکانات ورزشگاه شهرک آموزش قطر

این ورزشگاه که به عنوان یکی از ورزشگاه های قطر در طول جام جهانی 2022 انتخاب شده است، داخل ورزشگاه های قطر دارای امکاناتی همچون استخر شنا، استادیوم دو و میدانی، سالن های ورزشی، زمین های تمرین و سایر امکانات ورزشی است.
امکانات ورزشگاه های قطر، برای مثال استادیوم شهرک آموزش می توان به پیشرفته ترین فناوری خنک کننده به نفع هواداران، بازیکنان و مسئولان و همچنین یک هتل در نزدیکی استادیوم اشاره کرد. 
استادیوم شهرک آموزش بخشی از مجموعه بزرگ شهرک آموزش است که از چندین محوطه دانشگاهی، سایر امکانات آموزشی، پارک ها، موزه ها و ساختمان های اداری تشکیل شده است. این منطقه همچنین دارای کافی شاپ و چندین رستوران در اطراف استادیوم است.
استادیوم شهر آموزش و پرورش دارای طراحی است که از تاریخ غنی معماری اسلامی استفاده می کند و آن را با مدرنیته چشمگیر ترکیب می کند. نما آن دارای مثلث هایی است که الگوهای هندسی پیچیده و الماس مانندی را تشکیل می دهند و به نظر می رسد با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می دهند. مانند الماس، طراحی استادیوم نشان ‌دهنده کیفیت، دوام و انعطاف‌ پذیری است و در زمان ‌های آینده به چیزی تبدیل می‌شود که باید ارزشمند باشد.

چگونه به استادیوم شهرک آموزش برویم ؟

استادیوم شهر آموزش در مجموعه شهر آموزش قرار دارد که در آن چندین دانشگاه و موسسات تحقیقاتی داخلی و خارجی مستقر هستند. استادیوم در قسمت شرقی محوطه بزرگ قرار دارد.
شهر آموزش در شمال غربی دوحه در حدود 14 کیلومتری مرکز دوحه است. یکی از روش های رفتن به استادیوم شهرک آموزش استفاده از مترو است.
ایستگاه استادیوم شهرک آموزش در فاصله کوتاهی از استادیوم قرار دارد. خط مترو ی سبز  رنگ که تازه ساخته شده است که از مرکز دوحه به سمت شرق امتداد دارد.

سوالات متداول درباره ی استادیوم شهرک آموزش قطر

استادیوم شهرک آموزش در کدام شهر قطر قرار دارد؟

استادیوم شهرک آموزش در شهر دوحه قطر قرار دارد.

امکانات استادیوم شهرک آموزش چیست؟

استادیوم شهرک آموزش علاوه بر زمین بازی فوتبال دارای امکاناتی همچون استخر شنا، استادیوم دو و میدانی، سالن های ورزشی، زمین های تمرین و سایر امکانات ورزشی است.


درباره ورزشگاه های قطر بیشتر بخوانید:

ورزشگاه 974 (راس ابوعبود) قطر

ورزشگاه البیت قطر

ورزشگاه لوسیل قطر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt