شرایط اجاره خودرو در قطر

شرایط اجاره خودرو در قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 مهر ، 1401

شرایط اجاره خودرو در قطر

برای اینکه بتوانید در کشور قطر خودرو اجاره کنید، باید با شرایط اجاره خودرو در این کشور آشنا شوید که در این مطلب به آن پرداخته ایم تا راحت تر از قطر بازدید کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با شروع جام جهانی قطر 2022 گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید به قطر سفر کنید می توانید برای راحتی خود در حین تماشای بازی های جام جهانی در استادیوم ها و بازدید از جاهای دیدنی در قطر خودرو اجاره کنید.

گردشگران با اینکه می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی کشور قطر استفاده کنند، ولی برخی از آنان به دنبال تجربه ی لذت بخش و لوکس با اجاره ی ماشین های گران قیمت و رانندگی در قطر هستند. در این مطلب شرایط اجاره خوردو در قطر را بررسی می کنیم.

خودروی اجاره ای در قطر

خودروی اجاره ای در قطر

مزایای اجاره ی خودرو در قطر

اجاره ی خودرو در کشور قطر بسیار ارزان قیمت است، و شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه بهترین ماشین های روز دنیا را سوار شوید .
هزینه های سوخت ماشین نیز به شدت پایین می باشد، و رانندگی در کشور قطر را به صرفه می کند. اجاره ی خودرو در کشور قطر شما را از سوار شدن وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی های گران قیمت منصرف می کند
جاده ها و بزرگراه های این کشور بسیار استاندارد و مناسب هستند، و شما می توانید یک رانندگی راحت و بی دغدغه را در این کشور زیبا تجربه کنید.
در صورت خراب شدن خودروی اجاره ای، شما می توانید از طریق نقشه های آنلاین خودروهای اجاره ای درخواست تعویض خودروی کرایه ای خود را بدهید. این امکان تنها در کشور قطر امکان پذیر است.
شما با اجاره ی خودرو در قطر می توانید به راحتی و با هزینه ای کمتر به تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 با تور جام جهانی قطر بروید و از تماشای جاذبه های گردشگری کشور قطر در کمترین زمان لذت ببرید.
رانندگی در کشور قطر یک تجربه ی عالی و منحصر به فرد است، که اگر اهل سواری بر روی تپه های شنی هستید می توانید با اجاره ی خودرو های آفرود به این تفریح مهیج بپردازید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در قطر

برای اینکه بتوانید در کشور قطر خودرو اجاره کنید، می بایست از شرایط اجاره خودرو در قطر با خبر باشید و یکسری از مدارک لازم را داشته باشید. برای رانندگی و اجاره ی خودرو در قطر شرکت های زیادی وجود دارد، که می توانند ماشین دلخواه شما را کرایه دهند.
اجاره ی خودرو در کشور قطر کار راحتی می باشد، تنها کافیست مدارکی لازم مانند گواهینامه ی بین المللی، پاسپورت، ویزا و شناسنامه با سن قانونی را داشته باشید.
تمامی افرادی که در کشور قطر ساکن هستند و یا به عنوان گردشگر به این کشور سفر می کنند، می توانند با در دست داشتن این مدارک خودروی مورد نظر خود را اجاره کنند.
شما ساکن هر کشوری که باشید، می توانید با داشتن گواهینامه بین المللی در کشور قطر رانندگی کنید. گواهینامه های بین المللی تنها سه ماه اعتبار دارند و باید پس از گذشت سه ماه آن را دوباره تمدید کنید. در کشور ایران صدور گواهینامه ی بین المللی ظرف مدت یک روز صادر می شود.
افرادی که در کشورهای عربی مانند عربستان، بحرین، عمان، امارات زندگی می کنند می توانند با گرفتن گواهینامه از GCC به راحتی در این کشور رانندگی کنند. افراد دیگر کشورها نیز با گرفتن گواهینامه ی GCC تنها می توانند دو هفته از زمان ورود به کشور قطر رانندگی کنند.

قوانین رانندگی در کشور قطر

رانندگی در کشور قطر می تواند یک تجربه ی عالی و منخحصر به فرد باشد، بعد از رانندگی در کشورهای فرانسه، کانادا، اسکاتلند و پرتغال باشد.
رانندگی در کشور کوچکی مانند قطر بسیار جذاب و راحت است، و شما می توانید با کمترین هزینه بهترین خودروهای لوکس دنیا را در این کشور اجاره کنید.
در اکثر کشورهای جهان حداقل شرط سنی برا رانندگی در خیابان ها 18 سال می باشد، اما برای رانندگی و اجاره ی خودرو در کشور قطر هر فرد می بایست حداقل 21 سال سن داشته باشد.
لازم به ذکر است، شرط سنی در برخی از شرکت های اجاره ای خودرو در قطر متفاوت است. ممکن است در برخی از این شرکت ها حداقل شرط سنی 25 سال باشد.
یکی از قوانین رانندگی در کشور قطر این است، که اگر شما در حین رانندگی با یک شتر برخورد کنید، می بایست جریمه ی سنگینی را پرداخت کنید.
در کشور قطر حیوانات مختلفی مخصوصا شتر بسیار زیاد است، حتی تابلوهایی برای هشدار با این نوع حیوانات نیز نصی شده است.
در صورتی که در راه های این کشور تصادف کردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پلیس اطلاع دهید. با این کار آن ها در محل تصادف حضور پیدا می کنند، به هیچ انواع محل تصادف را ترک نکنید زیرا مجبور به پرداخت هزینه های سنگین خواهید شد.
گاها ترافیک هایی را در سطح کشور قطرمشاهده خواهید کرد، که به علت کوتاهی راه های این کشور صورت می گیرد. رانندگان در این کشور کمی عصبی هستند، پس بهتر است در حین رانندگی با آن های در گیر نشوید.

هزینه اجاره خودرو در قطر 

پس از اینکه مدارک مورد نیاز برای اجاره ی خودرو مانند گواهینامه ی بین المللی، پاسپورت، شناسنامه و ویزا را آماده کردید، می بایست برای اجاره ی خودرو مبلغی را به عنوان بیعانه در اختیار شرکت اجاره دهنده ی خودرو قرار دهید.
مبلغی که باید به عنوان ضمانت و بیعانه در اختیار شرکت اجاره ی خودرو در قطر قرار دهید، مبلغی بین ۱۰۰۰ ریال قطر تا ۱۵۰۰ ریال قطر می باشد، که این مبلغ را به صورت نقدی و یا اعتباری بابت ضمانت جرایم احتمالی و باز گرداندن خودروی اجاره شده شرکت ها از شما دریافت می کنند.
مبلغی که بیا شد، بسته به شرک خدمات دهنده ی خودروی اجاره ای می تواند بیش تر و یا کمتر شود. این مبلغ پس از بازگرداندن خودرو به شرکت پس از گذشت چهارده روز از زمان تحویل دوباره به شما باز گردانده خواهد شد.
پس از پرداخت مبلغ ضمانت، شما باید مبلغی را به عنوان مبلغ اجاره ی خودرو در قطر پرداخت کنید. هزینه ی اجاره ی خودرو بسته به مدل و برند ماشین متفاوت است، و بر اساس قراردادی که شما به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه می بندید، مشخص می شود.

هزینه ی میانگین اجاره ی خودرو در قطر به صورت زیر می باشد:

ماشین ‌های دارای اتاق بزرگ و متوسط مانند لیموزین : هزینه اجاره بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ریال قطر
ماشین ‌های دارای اتاق کوچک : هزینه ی اجاره بین 90 تا ۱۵۰ ریال قطر
ماشین ‌های SUV یا شاسی ‌بلند :  هزینه ی اجاره بین ۱۸۰ تا ۲۷۰ ریال قطر
خودروهای لوکس : هزینه ی اجاره بین 210 تا ۳۹۰۰ ریال قطر

خدمات شرکت ‌های اجاره خودرو در قطر

شرکت های اجاره ی خودرو در کشور قطر دارای خدمات پشتیبانی 24 ساعته می باشند. از جمله ای خدمات این شرکت ها کمک های کنار جاده ای در صورت خرابی خودرو است.
اگر خودروی اجاره ای شما در وسط جاده و در حین رانندگی دچار خرابی و مشکلی شود، شما می توانید از طریق این خدمات خودروی خودرو تعمیر و یا تعویض نمایید.
برخی از شرکت های اجاره ای خودرو خدمات دیگری مانند ماشین های مجهز به صندلی کودک، اجاره ی خودرو با راننده را در اختیار کسانی که خودرو را اجاره می کنند قرار می دهد.
لازم به ذکر است، باید به این نکته دقت دکنید، که اطلاعاتی مرتبط با تخلفات رانندگی، تصادفات جاده ‌ای، آسیب ‌دیدگی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو در فرم قرارداد اجاره ای نوشته شود.

شرکت ‌های معروف اجاره خودرو در قطر

برای اجاره ی خودرو در کشور قطر، شما می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام کنید. در زیر به چند مورد از شرکت های معروف اجاره ی خودرو اشاره می کنیم:

شرکت کرایه خودرو المفتاح (Al Muftah)
شرکت اجاره خودرو آویس در قطر (AVIS)
شرکت کرایه خودرو هرتز (Herzt)
شرکت کرایه خودرو جبرکو (Jabrco)

جریمه ی رانندگی در کشور قطر

جریمه ی رانندگی در کشور قطر

جریمه رانندگی در کشور قطر

اگر قصد دارید در کشور قطر خودرو اجاره کنید، می بایست به نکات رانندگی و جریمه های رانندگی در این کشور دقت کنید. کشور قطر جزو کشورهایی می باشد، که هزینه ی جریمه ی رانندگی در این کشور بالا است پس باید مراقب رانندگی خود در این کشور باشید.

در زیر به چند مورد از جریمه های رانندگی در کشور قطر اشاره می کنیم :

رانندگی با سرعت غیر مجاز در شهر : مبلغ 150 ریال قطر
رانندگی با سرعت بالاتر از حد مجاز در خارج از شهر : مبلغ 120 ریال قطر
جریمه ی رانندگی بدون گواهینامه : مبلغ 1000 ریال قطر
جریمه ی رانندگی بدون بیمه نامه : مبلغ 800 ریال قطر
جریمه رانندگی در حالت مستی : مبلغ 3000 ریال قطر بعلاوه ی ابطال گواهینامه و  2 ماه زندان برای فرد راننده
خوردن و آشامیدن در حین رانندگی : مبلغ 300 ریال قطر
جریمه ی نبستن کمربند ایمنی : مبلغ 120 ریال قطر
عبور از چراغ قرمز : مبلغ 300 ریال قطر
تصادف در صورت مقصر بودن  : مبلغ 800 ریال قطر
استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی : مبلغ 400 ریال قطر
جریمه ی همراه نداشتن مدارک خودرو : مبلغ 50 ریال قطر بعلاوه ی  10 روز توقیف خودرو 

اگر می خواهید در حین رانندگی در کشور قطر دچار مشکل و جریمه نشوید، بهترین کار اجاره ی خودرو با راننده است. لیکن اگر می خواهید خودتان در این کشور رانندگی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که چند روزی را با اسکوتر های برقی در سطح شهر استفاده کنید و با دقت فرهنگ رانندگی و قوانین این کشور را ببینید و پس از آن خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. شما می توانید از طریق آژانس هواپیمایی الفبای سفر تور ارزان قطر را تهیه کرده و سفری با قیمت مناسب را تجربه کنبد.

سوالات متداول درباره ی شرایط اجاره خودرو در قطر

سن قانونی برای اجاره ی خودرو در قطر چقدر است؟

برای رانندگی و اجاره ی خودرو در کشور قطر هر فرد می بایست حداقل 21 سال سن داشته باشد.

مدارک لازم برای اجاره ی خودرو در قطر چیست؟

مدارک لازم برای اجاره ی خودرو در قطر شامل گواهینامه ی بین المللی، پاسپورت، ویزا و شناسنامه با سن قانونی است.


درباره قطر بیشتر بخوانید:

قوانین قطر برای جام جهانی

جزیره مروارید قطر

حمل و نقل عمومی در قطر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt