موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

قوانین و موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

قطر قوانین و مقررات خود را به صورت سختگیرانه اجرا می‌کند و موارد ممنوع و محدودیت های جام جهانی که ممکن است باعث ایجاد دردسر برای گردشگران شود را اعلام کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مسابقات جام جهانی فوتبال، مهم‌ترین تورنمنت فوتبال در سرتاسر جهان است. کشور کوچک قطر، محل برگزاری بازی‌های جام جهانی پیش رو است که در پاییز برگزار می‌شود.

اصولا کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در اجرای قوانین خود بسیار مصمم هستند. فرقی نمی‌کند شخص خاطی یکی از شهروند همان کشور باشد یا اینکه یک گردشگر یا شهروند خارجی! در هر صورت، برخورد شدیدی با فرد خاطی در این کشورها خواهد شد.

قطر نیز از این قائله مستثنا نیست و قوانین و مقررات را به صورت سختگیرانه اجرا می‌کند. به همین دلیل، این کشور برای اینکه مسافران جام جهانی بتوانند تجربه خوبی از سفر به این کشور را به دیگران منتقل کنند، مواردی که ممکن است باعث ایجاد دردسر برای آنان شود را اعلام کرده است.

اگر شما هم جزو آن دسته از فوتبال دوستانی هستید که قصد دارند برای تماشای بازی‌های جام جهانی، به این کشور کوچک سفر کنند، بهتر است ادامه این مطلب را با دقت بخوانید. در این لیست، 7 مورد از اصلی‌ترین موارد ممنوع در جام جهانی قطر که در هنگام سفر با  به این کشور حاشیه خلیج فارس باید رعایت کنید، آورده شده است.

روزشمار جام جهانی در قطر

روزشمار جام جهانی در قطر

لیست موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

همان طور که می‌دانید، قطر یک کشور اسلامی است و قوانین آن، مطابق دستورات اسلام است. این موارد برای مسافرانی که از کشورهای غیر مسلمان به قطر می‌روند، تعجب آور است.

درست است که کشور ما نیز یک کشور اسلامی است؛ اما قوانین مربوط به اسلام در کشور ما به اندازه قطر سختگیرانه اجرا نمی‌شود. بنابراین ممکن است در صورت هنجار شکنی و یا تخطی از قوانین در این کشور، به دردسر بزرگی دچار شوید. به همین دلیل، در ادامه موارد مهمی که باید در سفر با تور جام جهانی قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی رعایت کنید را آماده کرده‌ایم.

پوشش مناسب برای تردد در کشور قطر برای جام جهانی 2022

پوشش عموم افراد در کشور قطر، از عبا و دشداشه تشکیل شده است؛ خوشبختانه این کشور محدودیت زیادی برای پوشش گردشگران و بازدید کنندگان جام جهانی برقرار نکرده است. طبق اعلام این کشور، مسافران تا زمانی که به سنت و فرهنگ این کشور احترام بگذارند، می‌توانند آزادانه در آن تردد کنند.

پوشش مناسب برای زنان و مردان توسط مسئولین این کشور به صورت کامل شرح داده شده است. خانم‌ها باید خود را از بخش شانه تا پایین زانو بپوشانند. همچنین پوشش آقایان باید شامل لباس‌های آستین بلند و پوشش پا تا زیر زانو است.

نمایش عمومی محبت در کشور قطر برای جام جهانی 2022

در کشور قطر شما این امکان که بخواهید به معشوقه خود ابراز علاقه کنید، وجود ندارد. هیچ استثنایی برای سن، جنسیت، رابطه شما با شخص دیگر یا موارد دیگر وجود ندارد و در صورت گزارش، پلیس شما را دستگیر می‌کند.

در واقع این بخشی از فرهنگ مردم قطر است. بنابراین به یاد داشته باشید که هرگز در محیط‌های عمومی، ابراز علاقه نکنید!

علاوه بر این، هرگونه روابط خارج از پیوند زناشویی مثل رابطه جنسی و یا حتی لمس دست جنس مخالف، جرم محسوب می‌شود. به همین دلیل ممکن است در هنگام اقامت در یک هتل، از شما گواهی ازدواج بخواهند. این نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در کشور قطر رعایت کنید.

همچنین این کشور اعلام کرده که ورود همجنسگرایان به این کشور، اکیدا ممنوع است.

نمایی از استادیوم لوسیل قطر

نمایی از استادیوم لوسیل قطر

عکاسی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

قوانین مربوط به عکاسی یکی از مواردی است که در کشور قطر، بسیار سختگیرانه اجرا می‌شود. در صورتی که بخواهید در این کشور عکاسی کنید، باید ابتدا از فردی که قصد عکاسی از او را دارید، اجازه بگیرید. در غیر این صورت، امکان دارد که این کار شما به پلیس محلی گزارش شده و به دردسر بیفتید.

اگر خبرنگار هستید و برای پوشش اخبار و تصاویر جام جهانی، قصد عکاسی در این کشور را دارید، باید با خبرگزاری کشور قطر تماس بگیرید و از آنها، یک مجوز مطبوعاتی دریافت کنید. بعد از این کار، باید دوربین و تجهیزاتتان را با استفاده از گمرک، وارد قطر کنید. پس از گرفتن مجوز، می‌توانید تصاویر مورد نیاز خود را ثبت کنید! اما همچنان باید محتاط باشید.

اقلام و لوازم غیرقانونی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

هر کشوری برخی از لوازم و اقلام را غیرقانونی می‌داند. کشور قطر در این مورد بسیار سختگیر است و در فرودگاه، وسایل و چمدان افراد به دقت چک می‌شوند. در صورتی که یکی از موارد زیر را به همراه داشته باشید، مجرم شناخته شده و تحویل پلیس داده می‌شوید:

  • کتاب‌های مذهبی غیر اسلامی مثل تورات، انجیل و...
  • هرگونه مواد مخدر
  • محصولات تولید شده از گوشت خوک و حیوانات حرام گوشت
  • مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های مستی آور
  • فیلم، تصویر یا لوازم مربوط به پورنوگرافی

تصویری از شهر دوحه، پایتخت کشور کوچک قطر

تصویری از شهر دوحه، پایتخت کشور کوچک قطر

سخنان، رفتارها و ارتباط با افراد در کشور قطر برای جام جهانی 2022

در فرهنگ مردم قطر، دراز کردن پاها در صورتی که کف پا یا کفش نمایان شود، نوعی بی احترامی است. بنابراین بهتر است هنگام تردد در محیط‌ها و مکان‌های عمومی، این موضوع را به یاد داشته باشید.

همچنین صحبت و گفتگو با جنس مخالف (در صورتی که هیچ ارتباط یا نسبتی با فرد نداشته باشید) در این کشور عملی ناپسندیده است. بنابراین به این مورد هم دقت بسیاری داشته باشید.

همچنین ابراز احساسات یا اظهار نظر به صورت مبتذل، و یا با ژست و زبان نامناسب در مکان‌های عمومی، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. در صورتی که شخصی این کار شما را به پلیس گزارش دهد، ممکن است دچار مشکل بزرگی شوید و حتی برای مدتی دستگیر شوید.

آداب غذا خوردن در کشور قطر برای جام جهانی 2022

در قطر، غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد. در صورتی که با شکم خود مهربان هستید، می‌توانید به یک رستوران در این کشور مراجعه کنید و غذای لذیذی را سفارش دهید. اما نکته‌ای وجود دارد که باید آن را رعایت کنید!

بسیاری از غذاها در این کشور با استفاده از دست خورده می‌شوند. اگر دقت کرده باشید، همه قطری‌ها غذای خود را با دست راست می‌خورند. در صورتی که شخصی با دست چپ شروع به غذا خوردن کند، آنها به او اخم می‌کنند و ممکن است برخورد زننده‌ای با او داشته باشند.

این به این خاطر است که در قطر، افراد رعایت بهداشت شخصی خود را با استفاده از دست چپ انجام می‌دهند. به همین دلیل باید در هنگام غذاخوردن، حواستان به این موضوع که با کدام دست غذا می‌خورید، باشد!

دعوت به شام در کشور قطر برای جام جهانی 2022

مردم قطر، مردم خونگرمی هستند و ممکن است شما را که یک شخص غریبه هستید، به صرف شام در خانه‌شان دعوت کنند. نکته‌ای که در اینباره وجود دارد، این است که رد دعوت شام در کشور قطر، نوعی بی ‌احترامی محسوب می‌شود.

شاید در ایران ما دعوت شام خانواده، دوستان و یا حتی خویشاوندان را رد کنیم؛ اما این کار در کشور قطر، به عنوان بی احترامی به میزبان تلقی می‌شود. بنابراین سعی کنید که دعوت شام از طرف قطری‌ها را به هیچ وجه رد نکنید!

جمع‌بندی

ممکن است در این مطلب، مواردی را دیده باشید که شما را متعجب کرده باشد. اما واقعیت این است که مردم قطر نسبت به فرهنگ و سنت‌های خود، بسیار سختگیر هستند. بنابراین سعی کنید به فرهنگ آنها احترام بگذارید و موارد گفته شده را به خوبی رعایت کنید.

در این مطلب سعی شد که مواردی که ممکن است در سفر شما برای دیدن بازی‌های جام جهانی 2022، موجب دردسر شما شود را لیست کنیم. دولت قطر اعلام کرده که در صورت زیر پا گذاشتن هرکدام از موارد بالا، ممکن است تا حداکثر 7 سال زندان در انتظار فرد خاطی باشد. پس در تور قطر ویژه جام جهانی 2022 از آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراقب این موارد باشید!


درباره قطر بیشتر بخوانید:

حمل و نقل عمومی در قطر

شرایط اجاره خودرو در قطر

جزیره مروارید قطر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt