مالدیو بهتره یا سریلانکا

مالدیو بهتره یا سریلانکا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 شهریور ، 1401

مالدیو بهتره یا سریلانکا

سریلانکا در مقایسه با مالدیو از نظر مناظر، طبیعت، گیاهان، جانوران و معماری بسیار متنوع‌ تر از مالدیو است. چشم انداز مالدیو از تالاب ها همراه با سواحل زیبا تشکیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مالدیو یا سریلانکا؟ اگرچه هر دو کشور گرمسیری هستند، اما چشم انداز مالدیو معمولاً از تالاب ها همراه با سواحل زیبا تشکیل شده است. 
سواحل آبی بکر تحت سلطه درختان میوه و نخل است. سواحل مالدیو با شن های سفید، آب های فیروزه ای کم عمق، درختان نخل و در زیر سواحل بکر احاطه شده اند. 
مالدیو کجاست؟ مالدیو در جنوب غربی سریلانکا و هند قرار دارد، کشوری مجمع الجزایری است که در اقیانوس هند و همچنین کوچکترین کشور آسیا است. این کشور جزیره ای دارای بیش از 26 جزیره مرجانی طبیعی، 200 جزیره مسکونی است.
سریلانکا کجاست؟ جزیره ای واقع در اقیانوس هند سریلانکا، در جنوب شرقی اقیانوس واقع شده است. این کشور شما را از طریق مناظر زیبا توسط سواحل شفاف، جاذبه های تاریخی باستانی احاطه می کند.
سریلانکا در مقایسه با مالدیو از نظر مناظر، طبیعت، گیاهان، جانوران و معماری بسیار متنوع‌ تر است. سریلانکا با جشن گرفتن بسیاری از سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی، مکان مناسبی برای تجربه ی خاص و به یادماندنی است.
وسعت جزیره ی مالدیو 35 هزار متر مربع و بیش از 25 جزیره ی کوچکتر را در بر می گیرد که از آتول آدو در جنوب تا آتول ایهاواندیپولو در شمال را شامل می شود. 

عکس جزیره ی مالدیو

عکس جزیره ی مالدیو

دیدنی های جزیره ی مالدیو

جزیره ی مالدیو دارای جاذبه ها و دیدنی ها شگفت انگیزی است، که ما در زیر به چند مورد از بهترین های آن اشاره می کنیم.

اوتیمو گاندووارو

اوتیمو گاندووارو یک کاخ تاریخی برجسته است که سلطان محمد، معروف ‌ترین پادشاه مالدیو در آن زندگی می ‌کرد. او اولین ارتش ملی را تأسیس کرد و به این کاخ جایگاه مهمی در تاریخ مالدیو داد. این کاخ یکی از زیبا ترین کاخ های تاریخی جهان و یک جاذبه گردشگری است که ارزش بازدید دارد.

مسجد جمعه

مسجد جمعه بزرگ، ساخته شده در سال 1656، یکی از مساجد باستانی جزیره مالدیو است که دارای طراحی معماری اسلامی جذاب است. 
این مسجد دارای مناره ها و گنبد های طلایی فراوان است. دیوارهای آن دارای نقش ‌های اسلامی خیره ‌کننده است که به زبان عربی نوشته شده ‌اند.

موزه ملی

موزه ملی در روز ملی مالدیو تأسیس شد. این اولین موزه ملی است که در 11 نوامبر 1952 توسط محمد امین دیدی، نخست وزیر مالدیو در آن زمان افتتاح شد.
موزه ملی مجموعه‌ ای از عتیقه‌ های تاریخی مانند مجسمه ‌های سنگی و برخی بقایای سلطنتی بودیسم و اسلام را در خود جای داده است.
این مجموعه دارای مجموعه ای از مصنوعات اسلامی و ظروف قدیمی است که توسط مردم مالدیو برای قرن ها استفاده می شده است. این یک مقصد گردشگری برای دیدار با میراث و فرهنگ مردم است.

جزیره آلیماتا

جزیره آلیماتا در ضلع شرقی جزیره ی مالدیو قرار دارد، که گردشگران می توانند از غواصی و پیاده روی در امتداد ساحل مرکزی لذت ببرند. همچنین مربیان آموزشی مخصوص غواصی هم برای مبتدیان و هم برای متخصصان وجود دارد.

ساحل نالاگورایدو

ساحل نالاگورایدو به دلیل داشتن آب کریستالی و شن ‌های سفید درخشان، یکی از پر بازدی دترین مکان‌ ها در جزیره ی  مالدیو است که به گردشگران این امکان را می ‌دهد تا از شنا و آرامش در آغوش طبیعت خیره‌ کننده لذت ببرند.

تفریحات جزیره ی مالدیو

تفریحات جزیره ی مالدیو

در جزیره ی مالدیو چه کارهایی می توان انجام داد ؟

در جزیره ی مالدیو علاوه بر دیدن مناظر سرسبز زیبای جزیره می توان کارهای متعددی انجام داد.

پیاده روی در زیر آب

پیاده روی در زیر آب یکی از فعالیت های جذاب آبی است که حتی اگر شنا بلد نیستید می توانید انجام دهید. شما این شانس را خواهید داشت که در حین پوشیدن ماسک اکسیژن زیر آب پا بگذارید و راه بروید تا دید واضحی از اقیانوس و موجودات زنده دریا داشته باشید.
یک مربی خبره شما را برای این پیاده روی همراهی می کند تا از این تجربه بی نظیر لذت ببرید و لحظات فراموش نشدنی را در حین بازی با ماهی فیلمبرداری کنید.

جت اسکی

جت اسکی محبوب ترین و لذت بخش ترین ورزش آبی است. گردشگرانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند این شانس را خواهند داشت که از جت در این آب های زیبا و کریستالی مالدیو لذت ببرند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جت اسکی را روشن کنید، جلیقه نجات خود را بپوشید و به راه بیفتید.

اسکوتر زیر آب

اسکوتر زیر آب یکی از تجربیات هیجان انگیزی است که باید در مالدیو امتحان کرد. این ترکیبی از دوچرخه و زیردریایی برای یک نفر است که تجربه غواصی لذت بخشی را به شما می دهد.

قایق موز مالدیو

این یک قایق موزی شکل است که افراد زیادی را با جلیقه نجات در خود جای می دهد. برای تجربه ای هیجان انگیز شما را توسط قایق یدک می کشد.

ماهیگیری در مالدیو

مالدیو فرصتی خوبی را برای کسانی که به ماهیگیری علاقه دارند فراهم می کند. برای تجربه بهتر ماهیگیری، بازدیدکنندگان می توانند با یک تیم راهنمای محلی همراه شوند تا آنها را در ماهیگیری در آب مالدیو، که مملو از انواع ماهی های زنده مانند ماهی تن، بادبان و ماهی واهو است، راهنمایی کنند.

غواصی

مالدیو به بهشت غواصان معروف است، مقصدی برای عاشقان غواصی است. به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید از غواصی لذت ببرید باید مجوز غواصی بین المللی داشته باشید. 
اکثر استراحتگاه های مالدیو دارای مربی برای غواصی هستند و شما پس از یک دوره آموزشی 5 روزه می توانید این مدرک را دریافت کنید.

عکس جزیره ی سریلانکا

عکس جزیره ی سریلانکا

دیدنی های جزیره ی سریلانکا

سریلانکا یکی زیباترین مکان ها برای گردش و تفریح است، هر ساله این جزیره گردشگران بسیاری را از سرتاسر جهان مجذوب خود می کند.

قلعه صخره ای سیگیریا

قلعه صخره ای سیگیریا دارای دیواره ‌های صخره ‌ای  با ارتفاع 200 متر از سطح زمین است. راه پله های شیب دار برای رسیدن به بالا و نقاشی های دیواری زیادی برای شگفت زده شدن در راه بالای این قلعه وجود دارد. در بالا، می توانید بقایای یک تمدن باستانی، از جمله آثار یک قصر و صومعه را بیابید.
ساختن سازه ای در این ارتفاع در قرن ها پیش نیاز به نبوغ مهندسی داشته است. در اطراف قلعه صخره ای غارها و باغ های مهم زیادی وجود دارد. 

پارک ملی یالا

پارک ملی یالا از مناظر جذاب و واقعی از حیات وحش سریلانکا تشکیل شده است. پارک ملی یالا در سریلانکا دارای بالاترین تراکم پلنگ در جهان است، بنابراین احتمال دیدن آنها بسیار زیاد است. اگرچه پلنگ ها جاذبه اصلی اینجا هستند، اما فیل ها، خرس های تنبل و کروکودیل ها نیز در آنجا زندگی می کنند. 

قلعه گال

زمانی که پرتغالی ها برای اولین بار در سال 1505 به جزیره آمدند، یک قلعه اساسی ساخته شد. قلعه گال نمونه ای عالی از ترکیب معماری اروپایی و آسیایی است. امروزه این منطقه مملو از رستوران ‌های مدرن، هتل‌ ها، پوشاک و فروشگاه‌ های سوغاتی است.

قله آدم سریلانکا

اگر می ‌خواهید از بهترین مناظر سریلانکا لذت ببرید، قله آدم یک ماجراجویی فوق‌العاده است. در قله آدم  رد پایی از سنگ است. این رد پا برای بودایی ها، رد پای بودا، برای مسیحیان، رد پای آدم است و به هندوها رد پا به شیوا نسبت داده می شود.
این مکان یک مکان  زیارتی محسوب می شود. پیاده روی به بالای کوه برای دیدن جای پا از طریق پلکان 5 هزار تایی شیب دار بسیار جذاب است.
مسیر با شیب متوسطی شروع می ‌شود که از میان مزارع چای می گذرد و شما را تا ارتفاع 1141 متری از سطح دریا هدایت می کند.

معبد دندان

معبد دندان مکانی بسیار مقدس است، این معبد حاوی یکی از دندان های بودا است. به همین خاطر اسم آن را معبد طلا گذاشته اند. افسانه ها حاکی از آن است که این دندان در بستر مرگ از بودا گرفته شد و سپس از هند به سریلانکا قاچاق شده است.
پس از محاصره پادشاه، آن را در موهای شاهزاده خانم قاچاق کردند. تلاش های زیادی برای سرقت یا از بین بردن دندان صورت گرفته است. 

تفریحات جزیره ی سریلانکا

تفریحات جزیره ی سریلانکا

در جزیره ی سریلانکا چه کارهایی می توان انجام داد ؟

در جزیره ی سریلانکا کارهای متفاوت و جذابی می توان انجام داد.

به موج سواری در سریلانکا بروید

سریلانکا یک بهشت زیبا برای موج سواران مبتدی است. در ساحل جنوب غربی سریلانکا، مکان محبوبی است که می توان در آن موج سواری کرد.

سوار قطار شوید

یکی از کارهایی که باید در سریلانکا انجام دهید این است که سوار قطار شوید. قطارهای سریلانکا مانند گام برداشتن در زمان هستند. آنها به آرامی از میان تپه ها و دره ها عبور می کنند. این سفر آهسته است که آن را خاص می کند.
نگاه کردن به کوه ها و مزارع چای با هر منظره ای در جهان رقابت می کند و افرادی که در قطار ملاقات می کنید برای همیشه در خاطر شما خواهند ماند. 
بنابراین اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتما قطار سواری را در لیست کارهای خود قرار دهید. این یک تجربه ای خواهد بود که برای همیشه به یاد خواهید آورد.

بهترین زمان برای بازدید از جزایر سریلانکا و مالدیو

آب و هوای سریلانکا عمدتاً گرمسیری است و دارای یک فصل مشخص خشک و مرطوب است. میانگین دما معمولاً بین 28 تا 32 درجه سانتیگراد است که ممکن است از یک فصل به فصل دیگر متفاوت باشد. 
مناطق اطراف خط ساحلی معمولاً در نتیجه نسیم خنک آرام اقیانوس خنک می مانند. ماه های تیر و مرداد گرم ترین ماه ها هستند، در حالی که دی و بهمن خنک ترین ماه ها هستند. از این رو، بهترین زمان برای بازدید در فصل زمستان است.
از سوی دیگر، مالدیو دارای آب و هوای گرمسیری در تمام طول سال است. این کشور دو باران موسمی مجزا را تجربه می کند، جنوب غربی که از ماه های آبان تا آذر است.
جنوب غربی معمولاً باران و باد بیشتری را به همراه دارد. در حالی که گرم ترین ماه ها تیر و مرداد هستند که دمای آن به 30 یا 31 درجه سانتیگراد می رسد، و دی ماه سردترین ماه در این کشور است.
چگونه به مالدیو برویم ؟ برای رفتن به جزیره ی مالدیو می توانید تور مالدیو را از آژانس هواپیمایی الفبای سفر تهیه کنید و خود را به فرودگاه بین المللی Velana در نزدیکی Male برسانید.

خلاصه ی مطلب

سفر به جزایر مالدیو و سریلانکا یکی از هیجان انگیز ترین سفر ها است، هر ساله گردشگران بسیاری برای دیدن این جزایر به مالدیو و سریلانکا سفر می کنند.
این جزایر دارای آب و هوایی گرمسیری و مرطوب هستند. و می توان در سواحل این دو جزیره به تفریحات دریایی هیجان انگیز مانند غواصی، جت اسکی و ... پرداخت.
این دو جزیره جزو زیبا ترین جزایر در جهان بشمار می روند، مالدیو دارای سواحل بکر و بی نظیر با درختان میوه و نخل است. این سواحل دارای شن های سفید رنگ و دریایی نیلگون است.
 سریلانکا در مقایسه با مالدیو از مناظر طبیعی و جانوران متنوعی تشکیل شده است. سریلانکایی ها با جشن گرفتن آداب و رسوم خود فرهنگ خود را برای  گردشگران از سراسر جهان به نمایش می گذارند.
برای اطلاع از قیمت تور سریلانکا به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی مالدیو بهتره یا سریلانکا

جاذبه های دیدنی مالدیو کدامند ؟

از بهترین جاهای دیدنی مالدیو می توان به اوتیمو گاندووارو، مسجد جمعه، موزه ملی، جزیره آلیماتا، ساحل نالاگورایدو اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی سریلانکا کدامند ؟

از بهترین جاذبه های دیدنی سریلانکا می توان به قلعه صخره ای سیگیریا، پارک ملی یالا، قلعه گال، قله آدم سریلانکا، معبد دندان اشاره کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt