استادیوم لوسیل قطر

استادیوم لوسیل قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

استادیوم لوسیل قطر

استادیوم لوسیل، یک ورزشگاه جدید ساخته شده است که به عنوان محل اصلی برگزاری جام جهانی 2022 قطر عمل می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تاریخچه و شرح استادیوم لوسیل

استادیوم لوسیل که با نام استادیوم نمادین لوسیل نیز شناخته می‌شود، یک ورزشگاه جدید ساخته شده است که به عنوان محل اصلی برگزاری جام جهانی 2022 قطر عمل می‌کند.
این استادیوم در اوایل سال 2010 زمانی که پیشنهاد برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفت، بخشی از برنامه های جام جهانی قطر بود. پس از تصمیم گیری برای اهدای جام جهانی به قطر، یک فرآیند مناقصه برای طراحی واقعی ورزشگاه آغاز شد، اما بسیاری از طرح ها برای کمیته برگزاری نارضایتی نشان دادند.
در پایان، کمیته طرحی به شکل کاسه با الهام از آثار هنری موجود در سراسر جهان عرب را انتخاب کرد.ساخت استادیوم در سال 2017 آغاز شد و چهار سال طول کشید تا استادیوم تکمیل شود، کمی بیشتر از برنامه ریزی شده. افتتاح رسمی ورزشگاه برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.
در طول جام جهانی 2022، ورزشگاه Lusail میزبان شش بازی دور اول گروهی و یک مسابقه در هر دور حذفی از جمله یک نیمه نهایی و فینال خواهد بود. پس از جام جهانی، بخش‌های بزرگی از استادیوم برچیده می‌شود و زمین کوچک‌تر به بخشی از فضای اجتماعی شامل فروشگاه‌ها، اوقات فراغت و امکانات ورزشی تبدیل می‌شود. با تور جام جهانی قطر برای تماشای بازی های تورنمنت در استادیوم لوسیل همراه باشید.

نمایی از استادیوم لوسیل

نمایی زیبا از لوسیل

درباره استادیوم لوسیل

بزرگترین استادیوم از نظر ظرفیت در اولین جام جهانی که در منطقه برگزار می شود، و میزبان فینال جام جهانی 2022 است، این شگفتی 86000 صندلی که فناوری های پیچیده را در خود جای داده است، زاییده فکر معماران مشهور بریتانیایی فاستر + شرکا است. . طرح واقعا نمادین از فانوس سنتی فنار الهام گرفته شده است. تزئین شده توسط کاسه ها و ظروف عربی که نشان دهنده میراث و فرهنگ قطر است.

چگونه به ورزشگاه Lusail برویم

ورزشگاه Lusail مرکز توسعه شهر جدید Lusail در لبه شمالی دوحه در ساحل خلیج فارس، تقریباً 20 کیلومتری مرکز دوحه و 9 کیلومتری از The Pearl است. شهر Lusail یک توسعه مستقل مختلط از محل سکونت، تجارت و خرده فروشی خواهد بود که در نهایت انتظار می رود 200000 نفر در آن زندگی کنند.

خط قرمز مترو شهر Lusail را به مرکز دوحه و فرودگاه بین‌المللی حمد متصل می‌کند. ایستگاه Lusail QNB، آخرین ایستگاه خط، درست در کنار استادیوم قرار دارد. یک سیستم تراموا استادیوم را با دیگر بخش‌های Lusail متصل می‌کند.

داخل ورزشگاه لوسیل

داخل استادیوم لوسیل

در نزدیکی ورزشگاه Lusail بخورید، بنوشید و بخوابید

استادیوم لوسیل بخشی از یک توسعه بزرگ جدید است که در فاصله کمی از ساحل خلیج فارس به نام شهر لوسیل نامیده می شود. این منطقه هنوز یک سایت ساخت‌وساز بزرگ است، اما با تکمیل ساختمان‌های بیشتر و بیشتر، این وضعیت هر ماه در حال تغییر است.

انتظار می‌رود کافه‌ها و رستوران‌های بیشتری نیز به زودی در این منطقه ایجاد شوند، اما در حال حاضر چیز زیادی در اطراف وجود ندارد.
هنوز هتل های زیادی در این منطقه وجود ندارد، اگرچه اینها احتمالاً به زودی ظاهر می شوند زیرا برنامه ریزی شده است که یک منطقه لوکس باشد. در حال حاضر، دو هتل در Lusail وجود دارد: Cielo Hotel Lusail و Staybridge Suites. از هر دو می توانید با تراموا به استادیوم بروید. برای دیدن همه هتل های لوسیل اینجا را کلیک کنید.
از طرف دیگر، یکی از هتل‌های (البته گران‌قیمت) نزدیک The Pearl و ایستگاه مترو Legtaifiya را دریافت کنید. از آنجا تا استادیوم فقط چند ایستگاه مترو فاصله دارد.
البته، از آنجایی که استادیوم Lusail دقیقاً در کنار مترو قرار دارد، تقریباً هر هتلی در دوحه که نزدیک ایستگاه مترو باشد، به عنوان یک سفر سریع به استادیوم عمل خواهد کرد.

دیگر استادیوم های قطر

استادیوم الریان قطر

استادیوم الخلیفه

استادیوم الثمامه

بازی های استادیوم لوسیل

آرژانتین –عربستان سعودی گروه C 
برزیل – صربستان گروه G
آرژانتین – مکزیک گروه C
پرتغال – اوروگوئه گروه H
عربستان سعودی – مکزیک گروه C
کامرون – برزیل گروه G

بازی های گروهی جام جهانی

بازی های گروهی جام جهانی در لوسیل

بازی های دور گروهی جام جهانی در استادیوم لوسیل

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt