شهر لوسیل قطر

شهر لوسیل قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 اردیبهشت ، 1401

شهر لوسیل قطر

لوسیل شهری برنامه ریزی شده در قطر است که در ساحل، در بخش جنوبی شهرداری الدائین واقع شده است. لوسیل در حدود 23 کیلومتری (14 مایلی) شمال مرکز شهر دوحه، در بیش از 38 کیلومتر مربع (15 مایل مربع) واقع شده است

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

لوسیل شهری برنامه ریزی شده در قطر است که در ساحل، در بخش جنوبی شهرداری الدائین واقع شده است. لوسیل در حدود 23 کیلومتری (14 مایلی) شمال مرکز شهر دوحه، در بیش از 38 کیلومتر مربع (15 مایل مربع) واقع شده است و در نهایت زیرساختی برای پذیرش 450000 نفر خواهد داشت. از این 450000 نفر تخمین زده می شود که 250000 یا کمتر ساکن، 190000 کارمند اداری و 60000 کارگر خرده فروشی باشند.

برنامه ریزی شده است که اسکله های تفریحی، مناطق مسکونی، استراحتگاه های جزیره، مناطق تجاری، مراکز خرید لوکس و تفریحی، و یک جامعه زمین گلف، جزایر ساخته شده توسط انسان و چندین منطقه تفریحی داشته باشد. ساخت و ساز هنوز ادامه دارد. توسعه توسط توسعه‌دهنده قطری دیار تحت کنترل دولت همراه با شرکت پارسونز و دورش گروپ انجام می‌شود.

یکی از مکان‌های برگزاری جام جهانی 2022 قطر، ورزشگاه نمادین Lusail است. این همچنین محل پیست مسابقه فرمول یک است و اولین جایزه بزرگ دوحه در سال 2021 در اینجا برگزار شد.

شهر لوسیل قطر

شهر لوسیل قطر

ریشه شناسی

نام Lusail از 'al wassail' گرفته شده است، اصطلاح محلی برای گیاهی که به وفور در این منطقه می روید.

مرزهای این شهر از خلیج فارس در شرق، تا جاده ساحلی الخور در غرب و تقریباً 7 کیلومتری شمال هتل ریتز کارلتون در دوحه است. منطقه ال اگلا که میزبان باشگاه گلف دوحه است، در محدوده شهر گنجانده نشده است.
دو شهرک مجاور در جنوب شهر اصلی لوسیل به نام‌های الخرایج و جبل ثوائلب (تپه‌های روباه)، به‌عنوان مناطق مستقل در لوسیل ادغام شده‌اند. در زمانی که پروژه راه اندازی شد، این مکان ها مسکونی نبودند. تنها سازه های ایستاده در منطقه قبل از توسعه، یک ایستگاه اوردو، یک کارخانه سیمان و سه مزرعه بود که یکی از آنها هنوز در حال استفاده بود. جوانان معمولاً از این منطقه برای تفریح ​​در خارج از جاده استفاده می‌کردند و در مواردی زباله‌ها در سبخاهای آن (محل‌های نمک) ریخته می‌شد. در شمال شهر تعدادی دهکده ماهیگیری متروکه وجود دارد.

کیفیت آب زیرزمینی در این منطقه ضعیف است. در مرز این شهرستان با خلیج فارس، ارتفاع آب های زیرزمینی از سطح دریا 1 متر است و از شرق به غرب جریان دارد. به دلیل شوری زیاد آب های زیرزمینی، تنها گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در این منطقه رشد می کنند. یک بررسی جغرافیایی 25 گونه از گیاهان را در محدوده شهر پیدا کرد. همه آنها به وفور در جاهای دیگر شبه جزیره یافت می شوند.

به استثنای سگ‌ها و شترهایی که در مزرعه محلی نگهداری می‌شوند، هیچ پستانداری در این منطقه در طول ارزیابی اولیه اثرات زیست‌محیطی ثبت نشد. با این حال، چندین گونه از مارها و مارمولک ها از جمله مارمولک دم خاردار که در قطر رایج است، یافت شد. 9 گونه پرنده در این منطقه یافت شد، به ویژه در لجنزارهای آن.پوشش چمن در ناحیه گل و لای آن کمتر از 30 درصد است و بیشتر چمن ها در خاک هایی با بالاترین محتوای ماسه یافت می شود.

منطقه مسکونی شمال

پس از تکمیل کامل، منطقه مسکونی شمالی دارای 895 ویلا بزرگ در مساحت 126 هکتار خواهد بود.به عنوان بخشی از طرح آموزشی شهر، شش مدرسه در این منطقه وجود خواهد داشت که 4 مدرسه آن مهدکودک است و دو مدرسه دیگر مهدکودک تا دانش‌آموزان متوسطه را در خود جای می‌دهند.

منطقه مسکونی ساحلی

واحدهای مسکونی بلندمرتبه با نمای پانوراما از خط ساحلی Lusail در اینجا در حال ساخت هستند.برای اینجا دو مدرسه در نظر گرفته شده است.

برج‌های الخرایج

الخرایج که در اصل یک سکونتگاه روستایی در حومه دوحه بود، به عنوان منطقه ای از لوسیل با نام برج های الخرایج تغییر یافته است. این منطقه که توسط منطقه گلف و منطقه مسکونی ساحلی محدود می شود، از 42 مجتمع آپارتمانی مرتفع تشکیل شده است که به سبک ترکیبی-عربی ساخته شده اند.یک مهدکودک 7750 متر مربعی به این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

ناحیه استادیوم لوسیل

در نتیجه کسب حق میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 توسط قطر، تصمیم گرفته شد که یک استادیوم عظیم در لوسیل ساخته شود. نتیجه ورزشگاه نمادین Lusail بود که میزبان فینال جام جهانی 2022 خواهد بود و ظرفیت آن 86250 نفر خواهد بود. طرفداران ورزش می توانند از طریق Lusail LRT و مترو دوحه به این منطقه دسترسی داشته باشند.

ورزشگاه لوسیل قطر

استادیوم لوسیل

شهر انرژی 1

انرژی شهر 1 برای اولین بار در سال 2006 راه اندازی شد و قرار است یک مرکز تجاری بزرگ برای صنعت نفت و گاز کشور باشد. بورس کالای بین المللی، یک پلتفرم تجارت انرژی، در این منطقه متمرکز خواهد شد. گفته می شد که مایکروسافت در توسعه زیرساخت های فناوری کمک می کند.در ژوئیه 2013، مدیر عامل شهر انرژی، هشام العمادی، فاش کرد که در نتیجه درخواست‌های زیادی برای فضای اداری توسط شرکت‌های غیر مرتبط با انرژی، شهر به یک تأسیسات مختلط تبدیل خواهد شد.

منطقه تجاری ساحلی

منطقه تجاری واترفرانت که با نام Seef Lusail نیز شناخته می شود، به عنوان مرکزی برای مراکز خرید و سایر موسسات تجاری عمل خواهد کرد. مقدار کمی از زمین برای کاربری مسکونی و اداری تعیین شده است.توسعه دهندگان شهر دو مهدکودک را برای این منطقه در نظر گرفته اند.

فاکس هیلز

توسعه Fox Hills به عنوان یک منطقه مسکونی در سال 2006 آغاز شد.در سال 2013، مقامات ادعا کردند که اولین ساکنان خود را برای مجتمع های مسکونی در حال توسعه خود در سال 2014 دریافت خواهد کرد.

در سال 2015، گفته شد که این جامعه 9200 آپارتمان در 5 تا 7 طبقه را در خود جای داده است. بسیاری از ساختمان ها با عناصر معماری سنتی ساخته شده اند تا میراث قطر را به نمایش بگذارند. اکثر پروژه های زیربنایی بزرگ برای برق، آب و خیابان ها در همان سال تکمیل شد.

پارک های متعددی از جمله پارک کرسنت در این منطقه یافت می شود.سه مدرسه برای بخش شمالی برنامه ریزی شده است: یک مهدکودک، یک دبستان و یک مدرسه متوسطه. در قسمت جنوبی دو مدرسه در حال ساخت است

نمایی از لوسیل

نمایی از لوسیل

ورزشگاه لوسیل

ورزشگاه نمادین لوسیل، با ظرفیت 80000+ نفر، میزبان فینال جام جهانی فوتبال 2022 خواهد بود.طراحی این استادیوم از بادبان یک کشتی سنتی الهام گرفته شده است، زیرا شهر در شمال دوحه در ساحل شرقی واقع شده است، که نقطه کانونی تاریخی کشتی های مروارید است. پس از جام جهانی فوتبال، این استادیوم برای میزبانی سایر رویدادهای ورزشی و فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.معماران MANICA Architecture و Foster and Partners هستند. 
ورزشگاه لوسیل یکی دیگر از مکان های ورزشی این شهر است که میزبان مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان در سال 2015 است. این بنا با هزینه 318 میلیون دلاری ساخته شده و ظرفیت 15300 تماشاگر را دارد و درهای خود را در سال 2012 افتتاح کرد.

پیست بین المللی Losail که از سال 2004 هر سال میزبان مسابقات جایزه بزرگ موتور سیکلت قطر است، درست در خارج از شهر قرار دارد. تنها مسابقه در تقویم که در شب برگزار می شود. در نوامبر سال 2021، این پیست همچنین میزبان مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 قطر به عنوان جایگزینی برای گرندپری لغو شده استرالیا بود. اولین مسابقه سه گانه قطری دیار در بهار 2019 در تفرجگاه لوسیل سیتی-مارینا برگزار شد. این رویداد فرصتی برای شرکت کنندگان و تماشاگران فراهم کرد تا از امکانات موجود در شهر Lusail دیدن کنند.

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی

صنعت

دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌های غیر مرتبط با انرژی نیز در لوسیل قرار دارد. اپراتور و توسعه‌دهنده هتل Katara Hospitality در شهر مستقر است، و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری املاک دیار قطر و شرکت‌های تابعه آن، مانند شرکت توسعه املاک Lusailو شرکت آب و برق Marafeq قطر.قطر دیار مسئول راه اندازی پروژه توسعه شهر Lusail در سال 2005 بود.
منطقه صنعتی لوسیل میزبان بسیاری از شرکت های ساختمانی است. در منطقه بچینگ پلانت آماده Lusail، دو کارخانه بچینگ آماده توسط Alpha Beton Ready Mix قطر نگهداری می شود، یک بچینگ پلانت آماده توسط SMEET نگهداری می شود، REDCO صاحب یک کارخانه پیش ساخته است، قطر بتن دارای 1 کارخانه بچینگ آماده است، و HBK ReMIX یک کارخانه مخلوط آماده راه اندازی می کند.

آموزش

به عنوان بخشی از طرح جامع لوسیل، این شهر در نهایت شامل 36 مدرسه با ظرفیت 26000 دانش آموز است. بیش از 75000 متر مربع قبلاً توسط شرکت توسعه املاک شهر Lusail برای ساختمان های مدارس رزرو شده است. انتظار می رود این مدارس تا سال 2019 راه اندازی شوند.از جمله دانشگاه های لوسیل می توان به دانشگاه لوسیل اشاره کرد.

حمل و نقل

ایستگاه مترو Lusail و ساخت استادیوم نمادین Lusail
حمل و نقل در Lusail توسط شش جاده اصلی تسهیل می شود که در جنوب به دوحه متصل می شود، در شرق و شمال به بزرگراه Lusail متصل می شود و در غرب به بزرگراه الخور متصل می شود.[54]

خط قرمز مترو دوحه از طریق Lusail می‌گذرد و دسترسی راحت به دوحه و الوکره را برای ساکنانش فراهم می‌کند.ایستگاه Lusail در 10 دسامبر 2019 به همراه سه ایستگاه دیگر خط قرمز، بیش از شش ماه پس از افتتاح 13 ایستگاه اول خط، به روی عموم باز شد.این در جاده ساحلی الخور (همچنین به عنوان مسیر Q1A شناخته می شود) واقع شده است و پایانه شمالی خط قرمز است.یک مترو لینک وجود دارد که شبکه اتوبوس تغذیه رایگان مترو دوحه است که به ایستگاه خدمات رسانی می کند:

M145 که به شهر جشنواره دوحه در شهرداری ام صلال خدمات رسانی می کند.
قطر ریل در ساخت Lusail LRT مشارکت دارد. Lusail LRT اولین بار در آگوست 2007 طراحی شد و در مسافت 33.1 کیلومتری پراکنده خواهد شد که 10.4 کیلومتر آن در زیر زمین و 22.7 کیلومتر باقی مانده روی زمین خواهد بود. این شبکه از طریق ایستگاه اصلی Lusail و ایستگاه Lusail Marina به خط قرمز مترو دوحه متصل می شود.

استادیوم الثمامه
آشنایی با استادیوم الخلیفه
آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt