آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

دوست دارید با ورزشگاه میزبان ایران انگلستان جام جهانی قطر 2022 آشنا شوید؟ حتما این پست را از دست ندهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ورزشگاه الخلیفه قطر

جام جهانی فوتبال در قطر نزدیک است و این کشور همچنان برای چیزی که گفته می شود یک نمایش منحصر به فرد از همه است آماده می شود. استادیوم بین‌المللی خلیفه قطر که یکی از تاریخی‌ترین استادیوم‌های این کشور است، قرار است پس از شروع جام جهانی فوتبال در زمستان 2022 یکی از مکان‌های برگزاری باشد. فضایی پر جنب و جوش، امکانات در سطح جهانی، و چیدمان صندلی‌ها زمانی که بزرگترین رقابت فوتبال روی زمین از اینجا شروع شود، برخی از نکات برجسته خواهد بود.

بنابراین، بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم و درباره استادیوم بین المللی خلیفه واقع در قلب قطر بیشتر بدانیم.

نمایی دیدنی از استادیوم خلیفه قطر

استادیوم خلیفه قطر

چرا استادیوم بین المللی خلیفه در دوحه در قطر بسیار محبوب است؟

یکی از معتبرترین استادیوم های قطر، استادیوم خلیفه در دوحه چیزی بیش از یک محل برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر است. این عرصه ای است که اهمیت بسیار زیادی دارد و در طول سال ها میزبان برخی از مسابقات مهم بوده است. این استادیوم که در الریان واقع شده و در سال 1976 ساخته شده است، مسلماً ثابت کرده است که سنگ بنای فرهنگ ورزشی قطر است.

در واقع، استادیوم خلیفه دوحه نقش بزرگی در زنده نگه داشتن امید مردمی که تا به حال رویای آینده ورزشی امیدوارکننده کشور را در سر می پرورانند، ایفا کرده است.
علاوه بر این، در اینجا برخی از مهمترین مواردی که اهمیت ورزشگاه خلیفه قطر در دوحه را مشخص می کند، آورده شده است.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود این استادیوم به عنوان یکی از بهترین استادیوم های قطر در نظر گرفته شود، تاریخچه ورزشی غنی آن است. این مکان قبلاً میزبان فینال جام ملت‌های آسیا در سال 2011 بوده است، نمایشی که ژاپن را با شکست دادن استرالیا با یک گل بر صفر در وقت‌های اضافه به پیروزی رساند.
این استادیوم همچنین در گذشته میزبان تعدادی بازی دوستانه بوده است که مهم ترین آن بازی بین انگلیس و برزیل است.
مسابقاتی مانند عرب کاپ، جام باشگاه‌های جهان، و مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی IAAF قبلاً توسط این ورزشگاه بین‌المللی قطر در الریان برگزار شده است.

نمای داخلی از استادیوم خلیفه

نمای داخلی استادیوم خلیفه

مسابقات جام جهانی فوتبال در استادیوم بین المللی خلیفه برگزار می شود

استادیوم خلیفه در دوحه میزبان برخی از رویارویی های مهم در طول جام جهانی فوتبال خواهد بود و در اینجا برخی از مسابقاتی که در این ورزشگاه برگزار می شود، آورده شده است.

21 نوامبر انگلیس – ایران گروه B
23 نوامبر  آلمان – ژاپن گروه E
25 نوامبر  هلند – اکوادور گروه A
27 نوامبر  کرواسی – کانادا گروه F
29 نوامبر  اکوادور – سنگال گروه A
1 دسامبر  ژاپن– اسپانیا گروه E
3 دسامبر تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B

تماشای دیدار ایران و انگلستان

الفبای سفر به عنوان مجری مستقیم تور جام جهانی قطر با شما عاشقان فوتبال و تیم ملی فوتبال ایران است و می توانید هیجان مسابقه را در کنار لذت تفریحات تور قطر تجربه نمایید.

تاریخچه ورزشگاه خلیفه قطر و شرح

استادیوم بین المللی خلیفه از سال 1976 استادیوم اصلی فوتبال قطر بوده است. این استادیوم به عنوان محل اصلی برگزاری جام خلیج فارس در سال 1976 که در قطر برگزار شد ساخته شد و در ابتدا می توانست 20000 تماشاگر را در خود جای دهد.

در طول سال‌ها، این ورزشگاه چندین بار ارتقا یافته است که مهم‌ترین آن برای بازی‌های آسیایی 2006 بود که ظرفیت آن به 40000 صندلی افزایش یافت.
در سال 2011، استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات متعددی از جمله فینال بین ژاپن و استرالیا (1-0) در طول جام ملت های آسیا 2011 بود.
استادیوم بین المللی خلیفه محل استاندارد بازی تیم ملی قطر بوده است و علاوه بر این گهگاه میزبان بازی های دوستانه بین المللی تیم های دیگری مانند آرژانتین و برزیل بوده است.
زمانی که قطر جام جهانی 2022 را در سال 2010 دریافت کرد، استادیوم بین‌المللی خلیفه به‌طور طبیعی به عنوان یکی از مکان‌های بازی پیشنهاد شد، اگرچه نیاز به ارتقاء گسترده‌ای بود.
کار روی استادیوم در سال 2014 آغاز شد و شامل نوسازی تمام جایگاه‌ها، صندلی‌های اضافی، امکانات مهمان‌نوازی اضافی، و ساخت یک غشای سقف نوآورانه بزرگ که 70 درصد از استادیوم را پوشش می‌دهد، بود. طاق نمادین ورزشگاه با طاق جدید جایگزین و با طاق دوم تکمیل شد.
کارها در تابستان 2017 به پایان رسید و به این ترتیب اولین ورزشگاه جام جهانی 2022 به پایان رسید.
در سال 2019، استادیوم بین المللی خلیفه محل برگزاری مسابقات جهانی IAAF در سال 2019 بود.

میزبان بازی ایران و انگلستان

ورزشگاه بازی ایران و انگلستان

چگونه به استادیوم بین المللی خلیفه برویم

استادیوم بین المللی خلیفه در غرب دوحه تقریباً در 10 کیلومتری مرکز دوحه (به عنوان مثال سوق واقف و کورنیش) و 18 کیلومتر از توسعه مروارید در شمال قرار دارد.

با مترو می توان به استادیوم رسید. Station Sports City یکی از خطوط طلایی تازه افتتاح شده است که از مرکز دوحه می گذرد.

آدرس: خیابان الواب، دوحه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt