کاخ های استانبول

کاخ های استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 اردیبهشت ، 1401

کاخ های استانبول

کاخ های استانبول که اقامتگاه های سلاطین عثمانی بودند را در این پست بشناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کاخ های سلطنتی عثمانی

از اواخر دوره بیزانس (قرن پانزدهم) تا قرن نوزدهم، سلاطین عثمانی قلعه‌ها و کاخ‌های متعددی در استانبول ساختند. در حالی که برخی از سلاطین در شهرهای دیگر زندگی می کردند، مانند شاهزادگان جوانی که در شهرهای مختلف مانند آماسیا یاد می گرفتند که حکومت کنند، اکثر این کاخ های زیبا در پایتخت امپراتوری: استانبول واقع شده اند.
برخی از این کاخ ها اقامتگاه اولیه و برخی خانه های تابستانی بودند. اگر به تجملات سلطنتی و تاریخ علاقه دارید، ما لیستی از پنج کاخ ​​و پنج آلاچیق (کاخ کوچک) داریم که ممکن است بخواهید در طول اقامت خود در استانبول از آنها دیدن کنید.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

سلطان محمد دوم، شش سال پس از فتح استانبول، سپس قسطنطنیه، کاخ توپکاپی را در جایی که آکروپلیس در دوره بیزانس بود، ساخت. این باعث می شود کاخ توپکاپی اولین کاخ در بین تمام کاخ های عثمانی در استانبول باشد. این کاخ به دلیل داشتن سبک معماری متفاوت نسبت به سبک های برجسته غربی و شرقی آن دوران قابل توجه است.
کاخ توپکاپی دارای چهار حیاط اصلی با عملکردهای مختلف است. به عنوان مثال، حیاط دوم، مقر اداری بود و حیاط چهارم شامل چندین آلاچیق زیبا است. برای درک واقعی کاخ، ممکن است بخواهید برای یک تور با راهنما کمی هزینه اضافی بپردازید.

کاخ توپکاپی تا قرن هفدهم به عنوان اقامتگاه سلطنتی اصلی سلاطین عثمانی بود. پس از آن، سلاطین در قصرهای دیگری در کنار تنگه بسفر اقامت گزیدند. در آن زمان توپکاپی هنوز دارای برخی وظایف اداری بود.
در سال 1924، پس از تأسیس جمهوری ترکیه، این کاخ به موزه تبدیل شد. در سال 1985، این نقطه بخشی از سایت های میراث جهانی یونسکو شد.

تور استانبول

کاح دولماباغچه

خانواده ارمنی بالیان کاخ دولما باغچه را بنا به دستور سلطان عبدالمجید بنا کردند. سلطان تصمیم گرفت این کاخ را بسازد زیرا فکر می کرد توپکاپی قدیمی و رو به زوال است. علاوه بر این، او می‌خواست که امپراتوری عثمانی دارای کاخی باشد که با بسیاری از قلعه‌ها و کاخ‌های مجلل در اروپا رقابت کند.
کاخ دولما باغچه در دو دوره مختلف مورد استفاده قرار گرفت: 1856-1887 و 1902-1922. این امر باعث می شود این مکان به یکی از آخرین اقامتگاه های سلاطین عثمانی تبدیل شود. جالب اینجاست که آخرین سلطانی که در اینجا زندگی می کرد نیز عبدالمجید نام داشت.

در دوره جمهوری، این کاخ به کاخ ریاست جمهوری تبدیل شد. مصطفی کمال آتاتورک از این کاخ به عنوان خانه تابستانی استفاده می کرد و برخی از آثار ضروری خود را در اینجا نوشت.

آنچه در مورد این کاخ قابل توجه است، فقط لوسترهای کریستالی با وزن چندین تن نیست، بلکه این واقعیت است که کاخ دولما باغچه شاهد بخش دوم دوران عثمانی و بخش اولیه دوران مدرن بوده است.
در حالی که کاخ اصلی ریاست جمهوری در آنکارا پایتخت قرار دارد، دفتر ریاست جمهوری نیز در کاخ دولما باغچه واقع شده است که رئیس جمهور ترکیه در آنجا کار می کند و از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند.

کاخ دولماباغچه

کاخ دولماباغچه

کاخ بیلربی

اگر پا به این کاخ خیره‌کننده قرن نوزدهمی بگذارید، ممکن است در نهایت آرزو کنید که ای کاش خانه‌های تعطیلات معمولی دقیقاً اینگونه بودند! بیلربی به معنای ارباب اربابان است و این نام با توجه به این که کاخ بیلربی بی شک یکی از کاخ های بسیار زیبای استانبول است مناسب است.

کاخ بیلربی در کنار تنگه بسفر در سمت آسیایی قرار دارد. از نظر فنی، همچنین آخرین کاخی است که سلاطین عثمانی در آن زندگی می کردند، زیرا سلطان عبدالمجید دوم زمانی که در حبس خانگی بود، در آن قرار داشت.اگرچه ساخت و ساز در زمان سلطان محمود آغاز شد، اما این سلطان عبدالعزیز بود که کاخ بیلربی را به شکوه کنونی رساند. او ساختمان اولیه را تخریب کرد و پس از آتش سوزی دوباره آن را ساخت. در دوره عثمانی، کاخ بیلربی به عنوان مهمانخانه دولتی مورد استفاده قرار می گرفت که از امپراتور اتریش فرانتس جوزف، امپراتور آلمان ویلهلم دوم و شاهزاده نیکولا مونته نگرو استقبال می کرد.

دلیلی وجود دارد که چرا آتاتورک رئیس جمهور ترکیه دوست داشت از مهمانان در کاخ بیلربی حتی در دوره اولیه ترکیه مدرن پذیرایی کند. از باغ‌های باشکوه گرفته تا سقف‌های تزئینی دقیق، هر کسی که عاشق معماری است، بازدید از اقامتگاه تابستانی باشکوه را به عنوان یادگاری از امپراتوری از دست ندهد.

کاخ بیلربی

کاخ بیلربی

کاخ یلدیز

این نام به عنوان 'کاخ ستاره' ترجمه می شود و مناسب است. کاخ ییلدیز یکی دیگر از آن کاخ های استانبول است که یونسکو آن را به رسمیت می شناسد. این در فهرست آزمایشی نحوه ترکیب یکپارچه معماری اروپایی با معماری امپراتوری عثمانی است. این ممکن است به این دلیل باشد که یکی از معماران اصلی که روی غرفه ها کار می کرد، معمار ایتالیایی Raimondo D'Aronco بود.

گردشگران ممکن است خوشحال شوند که بدانند ارتباطی با کاخ چیراغان از طریق پلی در پارک ها/باغ ها وجود دارد که می تواند عکس دو به یک را به شما بدهد. همچنین به کاخ دولما باغچه نزدیک است، اما بر خلاف دومی، کاخ یلدیز مشرف به بسفر نیست. اگرچه قدمت غرفه‌های خاص به دوران سلطان عبدالعزیز می‌رسد، اما در عمل عبدالحمید از این بنا در سال‌های 1876-1909 استفاده کرده است. در آن سال‌ها، سلطان غرفه‌ها را گسترش داد تا شهری کوچک با خانه اپرا، نجار و حتی کارخانه چینی امپراتوری ایجاد کند. دومی دارای مبلمان وارداتی از اروپا بود و تجارت سرامیک را در آناتولی احیا کرد.

کاخ در حال حاضر یک موزه است و دارای یک کتابخانه است که هنردوستان و کتاب‌شناسان باید از آن بازدید کنند. این کتابخانه نه تنها میزبان مجموعه وسیعی از کتاب‌ها، بلکه عکس‌ها نیز است

معرفی کامل محله های استانبول برای سفر و زندگی

بهترین هتل های 3 ستاره استانبول 

کاخ چیراغان

اگر می‌خواهید احساس کنید که یکی از بسیاری از سلطان‌های عثمانی هستید، نیازی به سفر در زمان به دوره عثمانی ندارید. کاخ چیراغان در نزدیکی برخی از کاخ های این فهرست قرار دارد و ساخت آن در قرن نوزدهم آغاز شد. این بنا در دوره ای ساخته شده است که هر سلطانی به جای زندگی در خانه والدین خود جای خود را می خواست که امروزه قابل درک است. سلطان عبدالعزیز این کاخ را ساخت و چند سال بعد درگذشت. با این حال، چیزی که او نتوانست از آن لذت ببرد، شما می توانید.

ما می گوییم که نیازی به ماشین سفر در زمان ندارید زیرا کاخ چیراغان ممکن است تنها قصر زیبای استانبول باشد که می توانید در آن اقامت کنید. سوئیت سلطان در رتبه ۱۴ سی‌ان‌ان «۱۵ سوئیت گران‌ترین هتل جهان» قرار دارد و این هتل را به لوکس‌ترین اقامتگاه استانبول تبدیل می‌کند. این مکان توسط هتل های کمپینسکی اداره می شود.از آنجایی که بسیاری از کاخ های موجود در این لیست به نقاط توریستی نزدیک است. برای دیدن کاخ چشمگیر Beylerbeyi می توانید به راحتی با کشتی به سمت آسیایی بروید. از طرف دیگر، می‌توانید برای دیدن لوسترهای کریستالی در کاخ دولما باغچه یا باغ‌های خیره‌کننده کاخ Yıldız، پیاده روی کنید یا سوار تاکسی شوید. با این حال، کاخ تاریخی توپکاپی که به اکثریت سلاطین امپراتوری عثمانی خدمت می کرد، فاصله زیادی با این هتل دارد.

طرفداران فوتبال نیز ممکن است از دانستن این موضوع که این باغ به عنوان یک استادیوم فوتبال برای بشیکتاش در سال‌های تاسیس آن‌ها عمل می‌کرد، متاثر شوند.

کاخ چراغان

کاخ چراغان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt