سوغات استانبول چیست

سوغات استانبول چیست؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 دی ، 1402

سوغات استانبول چیست | 8 مورد از معروفترین سوغات استانبول

استانبول در کنار جاذبه های زیبایی که دارد، دارای سوغات متنوع و رنگارنگ است. بهترين سوغات استانبول تركيه را در این مطلب معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه و بزرگ ترین و شلوغ ترین شهر ترکیه است، استانبول شهری افسانه ای با بافت تاریخی و زیبایی های طبیعی می باشد. 
استانبول، شهری باشکوه با زیبایی های طبیعی، بافت تاریخی، ویژگی های فرهنگی و هنری است. این شهر دارای ویژگی های مهمی از نظر گردشگری جهانی است، و سالانه میزبان هزاران گردشگر است. 
این شهر که از نظر مکان های دیدنی فوق العاده غنی است با مراکز خرید بزرگ، فروشگاه های سوغات سنتی و بازار بزرگش توجه گردشگران را به خود جلب می کند. 
سوغاتی های منحصر به فرد استانبول را می توانید از مکان های گردشگری محبوب استانبول خریداری کنید. بهترين سوغات استانبول ترکیه در مناطق توریستی مانند بازار ادویه، بازار بزرگ، خیابان استقلال، سلطان احمد و کادیکوی به فروش می رسد. 

قهوه ی ترک استانبول

قهوه ی ترک استانبول

سوغات معروف در استانبول

سوغات ترکیه چیست؟ در ادامه ما شما را با سوغات مهم و معروف شهر استانبول بیش تر آشنا می کنیم، پس با ما همراه شوید.

قهوه ی ترک

قوه ی ترک یکی از معروف ترین و محبوب ترین سوغاتی های ترکیه بشمار می رود. بوی قهوه ی ترک گردشگران تور ترکیه استانبول را از خود بی خود می کند.
قهوه ترک نوعی از دانه های قهوه بسیار ریز آسیاب شده است، و معمولا با آب و شکر سرو می شود. تفاله های قهوه را در یک قابلمه مسی سنتی به نام قهوه جوش می جوشانند و سپس در فنجان های کوچک می ریزند.
ست قهوه ترکی معمولاً شامل قهوه جوش قهوه ای مسی، فنجان و همچنین قهوه و شکر است، به عنوان یک هدیه و سوغاتی به فروش می رسد.
اگر در طول تعطیلات خود در ترکیه نحوه دم کردن قهوه ترک را یاد گرفته اید، می توانید قهوه ی ترک آسیاب شده و ست قهوه جوش ترکی را به عنوان سوغات خریداری کنید.

چای ترکی

اگر به دنبال خرید یک هدیه سبک و خوب از استانبول هستید، ما به شما چای ترکی را پیشنهاد می کنیم. این نوشیدنی نه تنها رایج ترین نوشیدنی در ترکیه است، بلکه فوق العاده خوشمزه است. 
تخمین زده می شود که مردم محلی ترکیه روزانه حدود 3 تا 5 فنجان چای ترکی می نوشند و این تعداد در زمستان به 10 فنجان می رسد. این یک سوغاتی است که نه تنها کاربردی است، بلکه بخش عظیمی از فرهنگ ترکیه را نیز نشان می دهد.
عاشقان چای مطمئنا طعم بی نظیر چای ترکی را درک می کنند. برگ های چای ترکی از سیلان می آید که در منطقه ریزه ترکیه رشد می کند و به عنوان یک چای معطر و خوش طعم شناخته شده است. 
هنگام خرید چای ترکی، مطمئن شوید که چند لیوان سنتی به شکل لاله یا کمر باریک به زبان ترکی تهیه کنید. نه تنها روش مناسبی برای نوشیدن چای ترکی است، بلکه می توانید رنگ چای خود را قبل از نوشیدن نیز مشاهده کنید.

فرش ترکی

استانبول یکی از مراکزی است که انواع فرش منحصر به فرد را به فروش می رسد. استانبول به دلیل پایتخت فرهنگی و تراکم توریستی، شهری با طیف گسترده ای از فرش است که در آن فرش های دستبافت تزئین شده با نقوش ترکی متعلق به هر شهر به فروش می رسد. 
علاوه بر تولید فرش دستباف در مرکز استانبول، فرش هایی از مناطق دیگر ترکیه نیز به این شهر آورده شده و به بازدیدکنندگان ارائه می شود. 
استانبول به عنوان یک مرکز تجاری، مرکزی است که در آن می توانید انواع نقوش فرش ترکی را پیدا کنید. فرش های بافت ترک در طرح ها و اندازه های مختلف که از دوره عثمانی تا به امروز به یک سنت تبدیل شده است.
فرش‌های ترک که به ‌طور سنتی بر روی دستگاه ‌های بافندگی دستی بافته می ‌شوند، محبوبیت خاصی در بین دوستداران فرش آنتیک دارند. 
محصولات قالی بافی ترک با هزاران سال قدمت در بازار بزرگ و بازار مصر و سایر مغازه های قدیمی و بازارهای تاریخی استانبول به فروش می رسد. 
از انواع فرش دستبافت ترکیه به عنوان فرش دیواری تزیینی با نقوش شیک بر روی زمین در منازل استفاده می شود. قالی بافی ترکیه که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد با کیفیت و اصالت خود به بسیاری از کشورها صادر می شود.
شما می توانید فرش دستبافت استانبول را به عنوان هدیه ای ارزشمند و دائمی برای عزیزانتان و خانه خود انتخاب کنید. می توانید در بازارهای تاریخی و مغازه های عمده فروشی سوغاتی در استانبول به مدل فرش های ترکی نگاه کنید و با خیال راحت این فرش های تزئین شده با نقش های سنتی را برای خانه های خود خریداری کنید.

سرامیک نقاشی شده در استانبول

سرامیک نقاشی شده در استانبول

سرامیک نقاشی شده طراحی دست

استانبول به خاطر سرامیک های نقاشی شده با دست معروف است. محصولات سرامیکی طراحی شده با دست که توسط استادان سرامیک ساخته می شوند از نظر نوع و اندازه متفاوت هستند. 
محصولات سرامیکی نقاشی شده با دست ساخته شده با طرح های اصیل، قومی و سنتی تشکیل شده است. این محصولات که در آنها به ویژه از روش های تزئین کاشی استفاده می شود، از رنگ‌ هایی مانند آبی فیروزه‌ ای، سبز، آبی، سرمه ‌ای و زرد با نقش‌ های اصیل گل‌ های لاله و برگ های گل مچاله طراحی می شود.
محصولات سرامیکی دست ساز شامل لیوان، گلدان، تزیینات دیواری، کاسه بشقاب، زیرسیگاری، زیر لیوانی، ست فنجان، ست لیوان چای، انواع جواهرات، اشیاء مختلف، مجسمه ها، تزیینات درب، جا کلیدی، آهنربا را می توانید پیدا کنید.
می توانید از انواع سرامیک دست ساز که به روش تزئین برجسته ساخته شده اند به عنوان لوازم تزئینی در منزل و محل کار استفاده خود کنید. شما می توانید از میان هدایای سرامیکی دست ساز در اندازه های کوچک به عنوان سوغات ارزان استانبول انتخاب کنید.

ادویه های ترکی

خوراکی استانبول و غذاهای ترکی به خاطر انواع مختلف ادویه های ترکی معروف هستند. انواع مختلفی از ادویه ها در غذاهای سنتی استانبول مورد استفاده قرار می گیرد.
ادویه جات منحصر به فرد استانبول به دلیل ارگانیک بودن به طور مکرر مورد مصرف قرار می گیرد. در بازارهای استانبول و بازار مصر، و بازار بزرگ استانبول می ‌توانید انواع ادویه‌ های مخصوص هر استان ترکیه را بیابید. 
ادویه هایی که مخصوص هر منطقه تهیه می شوند، از نظر طعم و با توجه به نوع غذایی که در آن استفاده می شود، متفاوت و منحصر به فرد هستند.
استانبول دارای طیف گسترده ای از ادویه فروشی ها است. شما می توانید تمام ادویه های معروف و منحصر به فرد ترکیه را پیدا کنید.
از جمله ادویه های معروف ترکیه می توان به سماق، فلفل هندی، فلفل سیاه، زیره سبز، بهار نو، آویشن، نعناع، زردچوبه، زعفران، دارچین، بوته، فلفل آسیاب شده اشاره کرد.
وقتی وارد ادویه فروشی ها استانبول می شود، بوی ادویه در تمام بازار پیچیده است. ممکن است با ادویه هایی روبرو شوید که تا به حال ندیده اید. 
همچنین می توانید بسیاری از محصولات ارگانیک، میوه های خشک را در ادویه فروشی های استانبول پیدا کنید. ادویه های استانبول را می توانید در بسته بندی های ویژه به عنوان سوغات خریداری کنید. 

محصولات چرمی

استانبول به دلیل تولید چرم و سوغاتی های چرمی نیز معروف شده است. این شهر دارای طیف گسترده ای از محصولات چرمی است. 
محصولات چرمی تولید شده در بازار چرم استانبول و کارگاه های تولید چرم با مدل های باکیفیت و شیک عرضه خواهند شد. محصولات چرمی که به صورت دستی و با استفاده از چرم طبیعی تولید می شوند، از نظر تنوع محصولات جذابی هستند. 
به عنوان سوغات چرمی می توانید از کیف پول، کیف، کفش، بند ساعت، کت، کمربند، جاکلیدی، تقویم، خودکار،  و دیگر محصولات خریداری کنید.
می توانید محصولات چرمی مورد نظر خود را از فروشگاه های سوغات چرمی در استانبول یا از مغازه های فروش انواع چرم تهیه کنید. 

محصولات نساجی

استانبول از نظر تولیدات متنوع نساجی طیف وسیعی دارد. شما می توانید در سفر به استانبول با طرح های شیک و باکیفیت محصولات نساجی بافته شده مواجه شوید. 
محصولات نساجی استانبول دارای گزینه هایی مانند حوله، کیف پول بافت، کیف پارچه ای، شال، رومیزی، پرده، ست دستمال، روسری، روبالشی، پارچه ، ست جهیزیه، محصولات پوشاک را می توان نام برد.
این محصولات که در کارگاه های نساجی استانبول تولید می شوند دارای تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی هستند. شما می توانید انواع بسیاری از محصولات نساجی منحصر به فرد استانبول را در فروشگاه های سوغات بازار بزرگ استانبول پیدا کنید. هنگام بازدید از مغازه های نساجی با طرح ها و نقوش رنگارنگ و متفاوت روبرو خواهید شد. 

روسری ترکی 

شال پاشمینه یا روسری پشمینه ترکی یکی از بهترین سوغات ترکیه است که می توانید در استانبول خریداری کنید، اگر برای یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده به دنبال سوغاتی هستید، حتما این گزینه را برای خرید انتخاب کنید.
اگر می توانید برای خرید سوغاتی بیش تر هزینه کنید، ما به شما خرید پشمینه پشمی، کشمیری یا پشمینه ابریشمی را توصیه می کنیم. ممکن است یک روسری پشمی زیبا با قیمت حدود 200 تا 550 لیر ترکیه در بازار بزرگ یا در بازار مصر در استانبول پیدا کنید.

حوله های سنتی حمام ترکی در استانبول

حوله های سنتی حمام ترکی در استانبول

حوله های سنتی حمام ترکی

حوله های حمام سنتی ترکی یکی از بهترین هدایای نساجی است که می توانید به عنوان سوغات از استانبول خریداری کنید. استفاده از آن در حمام و حتی در ساحل واقعاً نرم و راحت است. 
حوله های ترکی که به نام پستمال نیز شناخته می شود، نوعی منسوجات بافته شده است، که به عنوان حوله حمام یا حوله ی ساحل استفاده می شود. 
اما می توان از آن به عنوان سارافون، روسری یا رومیزی نیز استفاده کرد. معمولاً از پنبه یا کتان ساخته می ‌شود و اغلب منگوله‌ هایی در انتهای آن دیده می ‌شود.
حوله های ترکی به دلیل قابلیت جذب، ماندگاری و نرمی بسیار معروف هستند. بعد از هر بار شستشو حتی نرم تر نیز می شوند. این حوله ها معمولا دارای رنگ های روشن و طرح های پیچیده ای هستند. 

گلیم و روبالشی فرش 

گلیم و روباشتی ترکی یکی از 10 سوغاتی برتر برای خرید در استانبول است،  قیمت آن ها از 500 لیر ترکیه شروع می شود.

سنگ های قیمتی در استانبول

اگر قصد خرید سوغاتی‌ های منحصربه ‌فرد در بازارهای بزرگ استانبول هستید، برخی از سنگ های قیمتی مانند زولتانیت، الیوین، تورمالین صورتی، اوپال، آمتیست را می توان به راحتی در استانبول ترکیه پیدا کنید.

فانوس های رنگی

اگر به دنبال هدایا و سوغاتی از کشور ترکیه هستید که بتواند دکوراسیون منزل شما باشد، بهتر است به فانوس های رنگی استانبول نگاهی بیاندازید. 
این لامپ های موزاییکی رنگارنگ نه تنها زیبا هستند، بلکه درخششی که از آنها می آید گرم و دنج است و برای یک شب رمانتیک عالی است.
از لامپ های ترکی برای تزئین برخی از فضاهای داخلی خانه و حتی در جاذبه های تاریخی استانبول استفاده شده است. امروزه هنر ساخت این فانوس های ترکی بخشی از فرهنگ و سنت ترکیه است. 

صابون روغن زیتون

همانطور که از نام آن پیداست، صابون روغن زیتون نوعی صابون است که عمدتاً با روغن زیتون و سایر مواد طبیعی ساخته می شود. استفاده از صابون روغن زیتون بیش از 600 سال است که بخشی از فرهنگ حمام ترکی  بوده است.
امروزه به دلیل مزایای فراوانی که دارد در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. گفته می شود صابون روغن زیتون برای پوست بسیار ملایم است و حتی می تواند به شرایطی مانند ریزش مو و شوره سر کمک کند.
این محصول زیبایی طبیعی همچنین دوستدار محیط زیست است زیرا از مواد 100 درصد طبیعی ساخته شده است و هیچ گونه مواد شیمیایی مضری ندارد. 
اگر به دنبال سوغاتی هستید که کاربردی، زیبا و ریشه عمیقی در فرهنگ استانبول ترکیه داشته باشد، صابون روغن زیتون یک گزینه عالی است.

باقلواهای استانبول

باقلواهای استانبول

باقلواهای استانبول

باقلوای استانبول، شیرینی است که از لایه ‌هایی از خمیر فیلو تهیه می ‌شود، که با آجیل خرد شده پر می ‌شود و با شربت یا عسل در کنار هم نگه داشته می‌ شود. نوع سنتی باقلوا با پسته یکی از معروف ترین محصولات ترکیه است.
از انواع دیگر آجیل های مورد استفاده در باقلوا می توان به فندق، بادام و گردو اشاره کرد. شربت یا عسل نه تنها به باقلوا شیرینی می بخشد، بلکه به مرطوب نگه داشتن لایه های خمیر فیلو کمک می کند.
باقلوا دسری است که از زمان امپراتوری عثمانی وجود داشته و محبوبیت آن نشانی از کاهش سرعت آن ندارد. اگر آن را به عنوان سوغات می ‌خرید، حتماً به فروشنده بگویید. آن‌ ها را به گونه‌ ای بپیچاند تا از طراوت آن کاسته نشود، قیمت باقلوا در استانبول در هر کیلو بین 50 تا 180 لیر ترکیه است. باقلوا بورما جزو بهترین باقلوا استانبول می باشد.

چکیده مطلب

استانبول بین دو قاره ی آسیا و اروپا قرار دارد. این شهر دارای بناهای تاریخی، معماری زیبا، کلیساها، کاخ ها و ... است. استانبول آثار بسیار مهمی از دوره عثمانی را در خود جای داده است. 
تجربه سفر شگفت انگیزی را در استانبول تجربه خواهید کرد که در هیچ جای دیگری تجربه نخواهید کرد. استانبول شهری است که با فضای متفاوت و منحصر به فرد خود شما را مجذوب خود خواهد کرد. 
این شهر علاوه بر زیبایی هایی که دارد، دارای سوغاتی متنوع است. برای خرید سوغات در استانبول می توانید به بازارهای سنتی، بازار بزرگ و بازار مصر بروید.
داشتن یک سوغات زیبا از شهر استانبول می تواند، شما را همواره به یاد آن بیاندازد. در این مقاله ما شما را با سوغاتی های متنوع استانبول از جمله قوه ی ترک، چای ترکی، باقلواهای استانبول، صابون روغن زیتون، فانوس های رنگی، گلیم و روبالشی فرش 
حوله های سنتی حمام ترکی، روسری ترکی، محصولات نساجی، محصولات چرمی، ادویه های ترکی آشنا کرده ایم. شما می توانید برای خرید تور ارزان ترکیه با ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر در تماس باشید.

سوالات متداول درباره ی سوغات استانبول 

معروف ترین سوغات استانبول چیست؟

یکی از سوغات معروف استانبول قهوه ی ترک است، که می توانید به عنوان سوغاتی ارزان آن را خریداری کنید.

خوشمزه ترین سوغات استانبول چیست؟

خوشمزه ترین سوغات استانبول باقلوا است.


درباره استانبول بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به استانبول

برنامه ریزی سفر به استانبول

اسکله امینونو استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt