کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 مهر ، 1401

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

شهر آنتالیا و کوشی آداشی جزو شهر های محبوب و پر طرفدار ساحلی در کشور ترکیه هستند. در این مطلب به این سوال که کوش آداسی بهتره یا آنتالیا پاسخ خواهیم داد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر آنتالیا و کوشی آداشی جزو شهر های پر طرفدار ساحلی در کشور ترکیه هستند. هر ساله هزاران نفر از سراسر جهان برای بازدید از این دو شهر زیبا بازدید می کنند.
آنتالیا دارای 2.5 میلیون جمعیت است، و در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است. آنتالیا خود از 20 شهر کوچکتر تشکیل شده است، که معروف ترین آن ها آلانیا است. 
این شهر دارای هتل های لوکس، تفریحات ساحلی مهیج، جاذبه های تاریخی متنوع، بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن و امکانات تفریحی آبی بسیار زیادی است. در ادامه به بررسی اینکه کوش آداسی بهتره یا آنتالیا می پردازیم.
کوش آداسی کجاست؟ کوشی آداسی هم همانند آنتالیا یکی از شهر های ساحلی و محبوب ترکیه است، که از جمعیت 600 هزار نفری تشکیل شده است.
این شهر در نزدیکی دریای اژه قرار دارد و یکی از جاذبه های معروف کوشی آداسی مه نزدیک به این شهر است، جزیره ی یونانی ساموس است.
کوشی آداسی یکی از شهر های سرسبز و دیدنی در ترکیه با سواحلی زیبا و چشم اندازی شگفت انگیز از دریا است، از جمله دیدنی های این شهر می توان به جنگل‌ های انبوه کاج، بازارهای سنتی و قدیمی، رستوران ‌های با‌ کیفیت، تفریحات آبی، سواحل زیبا و برخی از جاذبه های دیدنی اشاره کرد.
اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی را دارید و می خواهید از شنا کردن در آب های نیلگون لذت ببرید و بر روی سواحل شنی دراز بکشید ما به شما سواحل آنتالیا و کوشی آداسی را پیشنهاد می کنیم. در ادامه ی مقاله ما به بررسی دو شهر آنتالیا و کوشی آداسی می پردازیم، با ما همراه شوید.

بهترین سواحل کوشی آداسی

بهترین سواحل کوشی آداسی

فرودگاه کوش آداسی و آنتالیا

یکی از گزینه هایی که باید برای سفر در نظر داشته باشید فرودگاه های این دو شهر است. فرودگاه بین ‌المللی آنتالیا در ۱۴ کیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد و جزو  پرتردد ترین فرودگاه‌ های ترکیه است. 
در ایران به دلیل لغو پرواز مستقیم به این فرودگاه مسافران نمی توانند به صورت مستقیم به این ایرلاین پرواز داشته باشند، به همین خاطر یا باید با ایرلاین ترکیه به آنتالیا سفر کنید و یا می ‌توانید بلیط فرودگاه‌ های نزدیک آنتالیا مانند فرودگاه اسپارتا را از طریق تور آنتالیا تهیه کنید و از آنجا با فاصله ی 140 کیلوکتر به آنتالیا بروید.
راه حل دیگه به این صورت است، که می توانید یک توقف در فرودگاه استانبول داشته باشید و پس از آن با پرواز استانبول به آنتالیا بروید.
کوشی آداسی برخلاف آنتالیا اصلا فرودگاهی ندارد، به همین خاطر برای رفتن به این شهر باید به فرودگاه عدنان ازمیر بروید، که فاصله ی ۹۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. پس از رسیدن به ازمیر، می توانید با ترانسفرهای هتل، با تاکسی و یا با اتوبوس و قطار خود را به کوشی آداسی برسانید.

سواحل کوشی آداسی یا آنتالیا؟

سواحل آنتالیا نسبت به سواحل کوشی آداسی از امکانات و تجهیزات بیشتری برای گردشگران برخوردار هستند. کوشی آداسی دارای سواحل زیبا و طلایی با آبی شفاف و کریستالی با فضایی برای آفتاب گرفتن و استراحت است. این شهر دارای کافه ها و رستوران های متنوع می باشد، همچنین کشتی هایی در نزدیکی بندر این شهر قرار دارد.
اصلی ترین جاذبه ی کوشی آداسی سواحل زیبا و تمیز آن است، به همی خاطرمسئولین ترکیه برای رفاه حال گردشگران و بازدید‌کنندگان این منطقه امکانات تفریحی بسیاری را فراهم کرده است. 
بهترین سواحل کوش آداسی شامل ساحل مرکزی، لانگ بیچ، لیدیز بیچ، ساحل الماس، سیلور سند، کوستور، ساحل بهشت و ساحل عشق می باشد که در تور کوش آداسی می توانید از ان ها بازدید کنید.
حال به سراغ سواحل زیبای آنتالیا می رویم، درست است که امکانات تفریحی و سرگرمی در هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا وجود دارد، اما این امکانات تا حدودی با یکدیگر فرق دارند.
در واقع سواحل آنتالیا از امکانات بهتر و با کیفیت تری برخوردار هستند، به همین خاطر می تواند امکانات تفریحی خاص و متنوع تری داشته باشد.

در سواحل آنتالیا انواع ورزش های آبی مانند موج سواری، غواصی، جت اسکی، ماساژ، سالن‌ های اسپا، انواع کافه‌ ها و رستوران ‌ها، قایقرانی، جشنواره قلعه شنی، اسکی روی آب و صدها امکانات متنوع دیگر وجود دارد.
همچنین سواحل آنتالیا مکانی مناسب برای آفتاب گرفتن در مقابل مناظری خیره کننده و جذاب از جنگل و دریا است. از سواحل جذاب آنتالیا می توان به ساحل لارا، ساحل کنی آلتی، پاتارا، ساحل کمر، بلک و ساحل چیرالی اشاره کرد.
موضوع بعدی که باید به آن دقت کرد میزان شلوغی سواحلی است، که می خواهید به آنجا بروید. اگر شما جزو کسانی هستید که به دنبال آرامش و سکوت هستید، باید بدانید که سواحل آنتالیا در فصل تابستان بسیار شلوغ می باشد.
از طرفی سواحل کوش آداسی به اندازه ی سواحل آنتالیا  شناخته شده نیستند، به همین خاطر در فصل تابستان بسیار شلوغ نمی شوند از همین رو جمعیت کمتری هم مشاهده خواهید کرد. بنابراین اگر به دنبال آرامش و شلوغی کمتری هستید، سواحل کوش آداسی می ‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشند.

آب و هوای کوشی آداسی و آنتالیا

آب و هوای دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا تقریباً یکی هستند، به همین خاطر تفاوت زیادی در آب و هوای این دو شهر مشاهده نمی شود.
اگر بخواهیم جزئی تر به این مسئله بپردازیم، باید بگوییم آب و هوای آنتالیا در مقایسه با کوش آداسی در طول سال گرم تر می باشد. آنتالیا دارای آب و هوایی مدیترانه ‌ای می باشد، و در اکثر روزهای سال گرم است. تابستان‌ های این شهر طولانی هستند و سرما و یخبندان در زمستان به ندرت اتفاق می ‌افتد. این موضوع باعث شده است، که این شهر طرفداران بسیاری داشته باشد.
دمای این شهر در فصل تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد. شهر آنتالیا در زمستان نیز بین ۹ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است.
آب و هوای کوشی آداسی نسبت به آنتالیا مرطوب تر می باشد و در فصل تابستان از دمای بالایی برخوردار است. رطوبت در این شهر به 40 درجه نیز می رسد.
این شهر هم همانند آنتالیا در اکثر سال آب و هوایی آفتابی دارد و در زمستان‌ ها احتمال بارندگی وجود دارد. اگر تحمل گرما ندارید بهتر است بدانید که گرمترین ماه‌ ها در کوش آداسی تیر و مرداد با میانگین دمای ۳۲ درجه هستند. 

هتل‌ های آنتالیا و کوش آداسی

هتل‌ های آنتالیا و کوش آداسی

هتل‌ های آنتالیا بهتره یا کوش آداسی

برای رفتن به هتل در شهرهای کوشی آداسی و آنتالیا می توانید انواع هتل را از 2 ستاره تا 5 ستاره پیدا کنید. بسته به بودجه ی خود می توانید اقامتگاه های ارزان قیمت را رزرو کنید.
هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا جزو مناطق توریستی هستند، به همین خاطر هتل ‌های متعددی برای رزرو دارند. اما در شهر آنتالیا هتل های لوکس تر با خدماتی بهتر ارائه می شود. در عوض در شهر کوشی آداسی هتل هایی با قیمت ارزان تر می توانید پیدا کنید.
بهترین هتل های کوشی آداسی شامل پاین بی، سی لایت، آکوا فانتزی، رامادا، کاریزما هستند، در این هتل ها شما می توانید قیمت تور کوشی آداسی هتل 5 ستاره را با مبلغی میانگین 1 میلیون تومان یک اتاق دو نفره رزرو کنید. اتاق های ارزان تر و ساده تر را نیز می توانید با شبی 500 هزار تومان در یک هتل 2 ستاره رزرو کنید.
بهترین هتل های آنتالیا شامل هتل آکرا، کلون پلازا، هتل اورنج کانتی، سو اند آکوا لند و هتل لارا با قیمت میانگین شبی 1500 هزار تومان است.
شما همچنین می توانید هتل های 2 ستاره را با هزینه ی شبی میانگین 700 هزار تومان رزرو کنید. آنتالیا دارای هتل های لوکس و معرکه ای است. شما می توانید با توجه به بودجه ی خود در هر منطقه از شهر آنتالیا هتل، سوئیت مورد نظر خود را رزرو کنید.

هزینه سفر به آنتالیا و کوش آداسی

هزینه های سفر به کوشی آداسی و آنتالیا به سه دسته ی عمده تقسیم می شود. هزینه ی خورد و خوراک، هزینه ی هتل و اقامتگاه، هزینه ی سفر با هواپیما می باشد.
هتل های آنتالیا از نظر کیفیت و امکانات از هتل های کوشی آداسی بهتر هستند. به همین خاطر از لحاظ قیمتی نیز بیش تر می باشند.
کوشی آداسی دارای اقامتگاه های متنوع با قیمت های متفاوتی است، اما هتل های آنتالیا لوکس و گران قیمت هستند. هزینه ی خورد و خوراک نیز در هر دو شهر به یک صورت می باشد.
هزینه ی حمل و نقل نیز بسته به نوع پروازی که انتخاب می کنید و کلاس پروازی می تواند متفاوت باشد. از طرفی هزینه های رفت و آمد در داخل شهر بسته به دور و نزدیک بودن محل اقامت می باشد.

بهترین سواحل آنتالیا

بهترین سواحل آنتالیا

جاذبه های گردشگری کوشی آداسی و آنتالیا

در هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد، این دو شهر از لحاظ تاریخی بسیار غنی هستند.
اگر می خواهید با تمدن باستانی شهر آنتالیا آشنا شوید می توانید به تماشای جاذبه های تاریخی شهر قدیمی فاسلیس، شهرمیا، شهر باستانی لیسیان، آمفی تئاتر آسپندوس و یا آثار به جا مانده از شهرهای خرابه باشکوه، کلیسای سنت نیکولاس از دوران امپراطوری بیزانس بروید، که مقبره اسقف اعظم ارتدوکس یعنی همان بابانوئل معروف در همین کلیسا است. 
جاذبه های تاریخی آنتالیا به این چند مورد خلاصه نمی شود، شما می توانید سری به موزه باستان شناسی، خانه و موزه آتاتورک، برج هیدیرلیک بزنید، و از آثار بجا مانده از دوران های مختلف دیدن کنید.
کوشی آداسی نیز همانند آنتالیا یک شهر باستانی با جاذبه های تاریخی متنوع است. شهر باستانی پرینه که به ۳۰۰ سال پیش از میلاد بر می گردد در دوران اوج خود بوده است.
پس از جنگ و سقوط این شهرخالی از سکنه شده است، اما امروز شما می ‌توانید در ۴۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی بقایایی از آمفی تئاتر ۶۵۰۰ نفری آن را مشاهده کنید. 
شهر میلتوس و دیدایما نیز از جمله ه شهرهای باستانی کوشی آداسی بشمار می روند.غار کاجارا، شبه جزیره دیلک، آثار باقیمانده ی افسوس، میلتوس از دیگر جاذبه های جذاب این شهر هستند.

نتیجه گیری

هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا به دلیل سواحل زیبا، آب های نیلگون و شفاف، آب و هوای مدیترانه ای، جاذبه های گردشگری، تفریحات مهیج آبی، هتل های لوکس و ... جزو شهرهای محبوب و زیبای ترکیه بشمار می روند، که سالانه هزاران گردشگر را مجذوب خود می کنند.
ما در این مقاله به بررسی این دو شهر زیبا پرداخته ایم، و درباره ی هزینه ها، جاهای دیدنی این دو شهر توضیحاتی ارائه کرده ایم.
آب و هوای این دو شهر به دلیل اینکه دو منطقه ی ساحلی هستند، چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. سواحل این دو شهر جزو زیبا ترین و بکر ترین جزایر دنیا بشمار می روند.
هتل های لوکس آنتالیا به دلیل امکانات و تجهیزاتی که ارائه می دهند، بسیار جذاب و لوکس هستند. از طرفی هتل های شهر کوشی آداسی از لحاظ قیمتی ارزان تر از هتل های آنتالیا می باشند. شما می توانید از طریق تورهای خارجی در آژانس گردشگری الفبای سفر به بهترین مقاصد گردشگری دنیا سفر کنید.

سوالات متداول درباره کوش آداسی بهتره یا آنتالیا

آیا سواحل شهر آنتالیا شنی است؟

بله، اکثر سواحل آنتالیا شنی هستند و شما می توانید بر روی آن ها دراز بکشید.

آب و هوای کوشی آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

از لحاظ آب و هوایی هر دو شهر کوشی آداسی و آنتالیا به دلیل نزدیکی به دریا دارای آب و هوایی مدیترانه ای و گرم هستند.


درباره ترکیه بیشتر بخوانید:

در اطراف کوش آداسی چه اماکن توریستی وجود دارد

آنتالیا کارت چیست

منطقه کالیچی آنتالیا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt