در اطراف کوش آداسی چه اماکن توریستی وجود دارد

در اطراف کوش آداسی چه اماکن توریستی وجود دارد

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 اردیبهشت ، 1400

در اطراف کوش آداسی چه اماکن توریستی وجود دارد

علاوه بر کافه ها و بارهای مختلف، تفریحات آبی در سواحل زیبا، خیابانهای قدیمی و بازارهای خیابان، مناطق دیدنی زیادی در اطراف کوش آداسی هستند که انتخاب خوبی برای گردش کردن می باشند.الفبای سفر شما را راهنمایی میکند تا چگونه تفریحات فراموش نشدنی در اطراف کوش آداسی داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

علاوه بر کافه ها و بارهای مختلف، تفریحات آبی در سواحل زیبا، خیابانهای قدیمی و بازارهای خیابان، مناطق دیدنی زیادی در اطراف کوش آداسی هستند که انتخاب خوبی برای گردش کردن می باشند.الفبای سفر شما را راهنمایی میکند تا چگونه تفریحات فراموش نشدنی در اطراف کوش آداسی داشته باشید.

گشت و گذار در شهر سلچوک Selcuk کوش آداسی

با 20 دقیقه رانندگی به شهر سلچوک که یک شهر کوچک در نزدیکی کوش آداسی است می رسید. این شهر زیبا و دیدنی در نزدیکی شهر افسون قرار دارد و جاذبه های دیدنی زیادی در این شهر مانند قلعه شهر، کلیسای سنت جان و مسجد اسحاق وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید.

اگر در روز شنبه در این شهر هستید سری به بازار محلی سلچوک بزنید که مردم محلی در آنجا انواع غذاها و لباس و کالاهای مختلف را به فروش میرسانند.علاوه بر این در یکی از رستورانهای این منطقه غذای مشهوری به نام چوپ (çöp) که نوعی گوشت بره کبابی هست را سفارش بدهید و در تور کوش آداسی زمستان 97 از طعم آن لذت ببرید.

سلچوک،کوش آداسی-الفبای سفر

گردش در روستای کیرازلی Kirazli کوش آداسی

روستای کیرازلی که در زبان انگلیسی به عنوان روستای گیلاس شهرت دارد در فاصله 10 کیلومتری کوش آداسی واقع شده است. این روستای زیبا پر از درختان تنومند و سرسبز و باغ های حیرت انگیز است و چشم انداز خیره کننده و رنگارنگی دارد. خانه های این روستا نیز سنتی و جذاب هستند. این روستا یکی از بزرگترین مراکز کشاورزی ارگانیک به شمار می رود و برخی رستورانهای آن غذاهایی که با مواد ارگانیک طبخ شده را سرو می کنند.

هر سال در ماه ژوئن در روستای کیرازلی جشنواره گیلاس برگزار می شود که با نمایش های خیابانی جالب و فروش صنایع دستی و میوه های مردم محلی همراه است. علاوه بر این بازارهای خیابانی این روستا که معمولا در اواخر هفته برپا می شوند حتما برایتان جذاب خواهد تا در این بازارها در تور کوش آداسی قدم بزنید و زندگی مردم محلی را تماشا کنید.

روستای کیرازلی،کوش آداسی-الفبای سفر

بازدید از روستای Doganbey کوش آداسی

در نزدیکی پارک ملی کوش آداسی، روستای قدیمی زیبایی به نام Doganbey وجود دارد. این روستا یک منطقه باستانی است و مانند یک موزه روباز و بزرگ است که خارق العاده ترین نمونه های معماری ترکی و یونانی که نشان دهنده تمدن های گذشته است را در معرض نمایش قرار داده است.

در گذشته این روستا به نام دوماتیا (Domatia) شناخته می شد و بیشتر ساکنان آن را مردم یونانی تشکیل میداند و پس از آن تبدیل به یک روستای ترکی شد. طبیعت زیبا، تپه های دیدنی، کوه های بلند و پر ابهت، زندگی ساده مردم این روستا، هوای تازه و سکوت و آرامش این منطقه بهترین جا برای گردشگران تور کوش آداسی عید 98 است تا ساعت خوشی و پر آرامشی را در این روستا از جاذبه های دیدنی کوش آداسی سپری کنند.

روستایDoganbey ،کوش آداسی-الفبای سفر

قدم زدن در روستای شیرینجه Sirince کوش آداسی

این روستای زیبا و دیدنی در نزدیکی شهر افسون و 30 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. این شهر با قدمتی از قرن اول بعد از میلاد، جاذبه ها و اماکن توریستی زیادی را در خود جای داده است. در این روستا غذاهای محلی لذیذی مانند Gozleme را می توانید امتحان کنید.

از نقاط دیدنی این روستا مانند خانه مریم مقدس دیدن کنید. از خانه های قدیمی یونانی عکاسی کنید. صنایع دستی مانند توری، لباس، گلدوزی و قلاب دوزی مردم روستا را ببینید و یا آنها را به عنوان سوغات در تور کوش آداسی بهار 98 تهیه کنید. 

روستای شیرینجه،کوش آداسی-الفبای سفر

لذت بردن از پارک ملی کوش آداسی

پارک ملی کوش آداسی یا میلی پارک (Millipark) در 30 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است. پیاده روی و کوهنوردی در رشته کوه های اطراف این پارک، یکی از تفریحات لذت بخش برای علاقه مندان به ورزش است. می توانید در این پارک نیز پیک نیک کنید و از فضا و هوای دل پذیر این محل استفاده کنید.

در کنار ساحل این پارک قدم بزنید و در تور کوش آداسی تعطیلات نورروز از چشم انداز شگفت انگیز این محل لذت ببرید، همچنین می توانید غواصی سطحی را این پارک تجربه کنید.

پارک ملی کوش آداسی-الفبای سفر

تماشای زیباییهای شهر ملیتوس Miletus

یکی دیگر از شهرهای که در اطراف کوش آداسی می توانید از آن دیدن کنید، شهر ملیتوس است که شهر بندری که به دوران هلنیستی تعلق دارد که تا قرن 14 سلجوقیان در آن سکونت داشتند. بقایای به جای مانده از این شهر نیز به دوره های مختلف تاریخی تعلق دارد.

گنجایش تئاتر ملیتوس که یونانیان آن را ساخته بودند 15000 نفر است که در نوع خود یک رکورد به در رومیان نیز  آن را بازسازی  کردند. علاوه بر تئاتر بزرگ این شهر، از مناطق دیدنی دیگری مانند دیوارها و باروها دوره بیزانس و معبد آپولو و حمام های فائوستینا نیز هستند که می توانید از انها دیدن کنید.

شهر ملیتوس،کوش آداسی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt