جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 فروردین ، 1403

بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه| 22 جاذبه گردشگری

جاهای دیدنی کوش آداسی را چقدر می‌شناسید؟ در این مقاله الفبا با 22 جاذبه گردشگری در این شهر زیبای کشور ترکیه، مثل مکان های باستانی، مراکز خرید و جاهای تفریحی آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کوش آداسی ترکیه را همه به سواحل زیبا، هتل‌های لوکس ساحلی و تفریحات و ورزشی آبی آن می‌شناسند. اما مطمئن باشید جاهای دیدنی کوش آداسی به سواحل زیبای آن محدود نمی‌شود. در کوش آداسی آثار تاریخی و باستانی، جاذبه‌های طبیعی، روستاهای سنتی، بندرگاه‌ها، بازارها و نقاط دیدنی بسیاری وجود دارد که بدون شک بازدید از آنها در کنار تفریحات ساحلی عالی این شهر، یک سفر به یادماندنی و پرخاطره را برای شما رقم می‌زند. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مکانهای دیدنی آن که باید در لیست بازدید خود قرار دهید آشنا کنیم.

1. آدالند؛ از بهترین پارک های آبی کوش آداسی

پارک آبی آدالند، یکی از بهترین مناطق دیدنی کوش آداسی ترکیه است که به دلیل استخرهای بسیار شیک و تمیز و سرسره‌های آبی متنوعش شهرت یافته. در پارک آبی آدالند، تفریحات آبی متنوع، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان در نظر گرفته شده و همین باعث می‌شود این پارک به یک مکان عالی برای تفریح خانواده تبدیل شود. اینجا علاوه‌بر استخرها و سرسره‌های هیجان‌انگیز، دارای امکانات ورزشی همچون تیراندازی، بیلیارد و والیبال ساحلی است و حتی یک دلفیناریوم بسیار زیبا هم دارد که در آن می‌توانید نمایش دلفین‌های باهوش و آموزش‌دیده را تماشا کنید.

آدالند از بهترین پارک های آبی کوش آداسی

تصویری از آدالند

2. پارک آبی آکوا فانتاسی؛ هیجان آب بازی در کوش آداسی

پارک آبی آکوا فانتاسی (فانتزی)، مکانی برای بهترین تفریحات کوش آداسی است که بخشی از هتل ۵ ستاره آکوا فانتزی محسوب می‌شود؛ اما استفاده از آن برای همه افراد و کسانی که در این هتل اقامت ندارند هم آزاد است. در آکوا فانتزی هر نوع تفریح آبی که دلتان بخواهد پیدا می‌شود: سرسره‌های متعدد و متنوع، استخر موج‌سواری، جکوزی، استخر و سرسره مخصوص کودکان و ورزش‌های آبی مانند واترپلو، والبیال ساحلی، فوتبال ساحلی و... . به‌علاوه دورتادور این پارک را رودخانه‌ای احاطه کرده است که تیوب‌سواری بر روی آن، یکی دیگر از لذت‌های این پارک آبی به شمار می‌آید. اگر پس از این همه فعالیت ورزشی و تفریحی مهیج، گرسنه شدید، انواع کافه‌ها و رستوران‌های مختلف در این پارک در اختیار شما هستند و با انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها از شما پذیرایی می‌کنند.

3. پارک ملی دلتای آیدین در کوش آداسی

پارک ملی دلتای آيدین یا دلتای بیوک مندرس، شبه جزیره‌ای است که به دلیل گونه‌های متنوع و نادر گیاهی و جانوری به‌عنوان یک پارک ملی و منطقه تحت حفاظت شناخته می‌شود. این مکان به دلیل سواحل شنی و سنگی، دریای زلال و طبیعت بی‌نظیر و گسترده‌اش بین گردشگران محبوبیت دارد. در این پارک ملی، گونه‌های جانوری، به‌ویژه پرندگان متعددی را خواهید دید که در جنگل‌ها و تالاب این پارک ملی زندگی می‌کنند. برای مثال، فلامینگوها و پلیکان‌های دالماسی‌ها (از جمله گونه‌های در حال انقراض) را می‌توانید در تالاب پارک ملی دلتای آیدین ببینید. به‌علاوه برای رفاه گردشگران در این منطقه، بوفه‌های صحرایی، چادر و کاراوان‌هایی قرار داده شده است.

پارک ملی دلتای آیدین از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

عکسی از پارک ملی دلتای آیدین در کوش آداسی

4. غار کاراجا؛ یک مکان باستانی در کوش آداسی

یکی از سکونتگاه‌های انسان‌های دوران باستان که اکنون به یکی از مراکز دیدنی کوش آداسی تبدیل شده است، غار کاراجا است. این غار با طول بیش از ۱۰۰ متر، در طول ۳۰ هزار سال شکل گرفته است و سنگ‌هایی با قدمت ۱۴۵ میلیون سال در این غار وجود دارد. اگرچه رودخانه‌ای در اطراف غار به چشم نمی‌خورد، اما قطرات آبی که از شکاف‌های سقف این غار می‌چکد، انواع سنگ‌های قطره‌ای را به وجود آورده است که بر جذابیت‌های این غار می‌افزاید.

5. غار سیر تلائینی؛ بزرگترین غار کوش آداسی

غارهای زیادی در کوش آداسی وجود دارند؛ اما غار سیر تلائینی، بزرگترین غار کوش آداسی است که ۳۴۸ کیلومتر طول دارد و زیباترین ستون‌های استالاگمیتی و ستون‌های کوچک و بزرگ آهکی مختلف را می‌توانید در این غار ببینید.

غار سیر تلائینی از معروفترین جاهای دیدنی کوش آداسی

عکسی از غار سیر تلائینی

6. جزیره‌ کبوتر در کوش آداسی ترکیه

کوش آداسی همواره محل حضور پرندگان مهاجر بوده است و به همین دلیل هم به نام کوش آداسی به معنای جزیره پرندگان نامیده می‌شود. جزیره کبوتر یا جزیره پیجن در کوش آداسی که قدمت آن به دوران عثمانیان می‌رسد، یکی از اصلی‌ترین محل حضور پرندگان مهاجر در کوش آداسی به شمار می‌آید و اگر در فصل مهاجرت پرندگان به این جزیره بروید، شاهد حضور پرندگان مختلف و متعدد خواهید بود. علاوه‌بر این، این جزیره دارای سواحلی با زیبایی خیره‌کننده و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است. در اطراف این جزیره نیز قایق‌های تفریحی متعددی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها در اطراف جزیره گردش کنید.

7. روستای کیرازلی؛ از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی منطقه بسیار خوش‌ آب‌وهوایی است و روستای کیرازلی نیز یکی از خوش آب‌وهواترین روستاهای این شهر. اگرچه این روستا ساکنین زیادی ندارد (کمتر از ۱۰۰۰ نفر)؛ اما بازدید از این روستا به دلیل وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی در خانه‌های اهالی این روستا و آرامش بی‌نظیر آن، اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. یادتان نرود که از گیلاس‌های مشهور این روستا هم میل کنید؛ چرا که این روستا به دلیل گیلاس‌های فوق‌العاده‌اش که در زبان ترکی کیراز نامیده می‌شود، شهرت پیدا کرده است.

روستای کیرازلی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

عکسی از روستای کیرازلی

8. روستای گوزل چاملی کوش آداسی ترکیه

اگر قصد رفتن به پارک ملی دلتای آیدین را داشتید فراموش نکنید که از روستای گوزل چاملی در شمال شرق این پارک ملی نیز دیدن کنید. این روستا هم به لحاظ تاریخی اهمیت دارد و بازمانده‌ای از قرن ۸-۹ میلادی است و هم امروزه به عنوان مکانی برای برگزاری کنفرانس‌های علمی و اجلاس سیاسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

9. ساحل بانوان؛ از خانوادگی ترین جاهای دیدنی کوش آداسی

از بهترین سواحل کوش آداسی ساحل بانوان است که البته در حال حاضر اختصاص به بانوان ندارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

این ساحل یکی از تمیزترین سواحل کوش آداسی است و تقریباً یک ساحل خانوادگی به شمار می‌آید که در آن می‌توانید از شنا، غواصی، اسکی روی آب، قایق‌سواری، آفتاب‌ گرفتن کنار ساحل و… لذت ببرید. ساحل بانوان، شن‌های طلایی دیدنی، آب‌های کم عمق، تمیز و مواجی دارد که فرصت تفریحات آبی و آبتنی را در اختیار شما می‌گذارد.

ساحل بانوان کوش آداسی

تصویری از ساحل بانوان

10. مسجد عیسی بیگ؛ از اماکن تاریخی کوش آداسی

یکی از آثار تاریخی زیبا و یکی از مناطق دیدنی کوش آداسی به شمار می‌آید که از دوران سلجوقیان به جا مانده است. شخصی به نام آیدین اوغلو عیسی بیگ در قرن چهاردهم دستور ساخت این مسجد را صادر کرد و این مسجد تاریخی با معماری خاص دوران گذر از سلجوقیان به عثمانیان ساخته شد. از جمله ویژگی‌های بارز معماری این بنا، وجود دو گنبد و یک مناره است و بر روی دیواره‌های غربی این مسجد کتیبه‌ها و اشکال هندسی مختلفی به چشم می‌خورد.

11. میلتوس؛ شهر باستانی کوش آداسی در ترکیه

اگر می‌خواهید در زمان سفر کنید و به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بروید، پس بازدید از شهر باستانی میلتوس را از دست ندهد. این شهر که بازمانده دوران حکومت یونانیان است، یکی از باستانی‌ترین نقاط دیدنی کوش آداسی است که سال‌های سال در ویرانه‌های حاصلی از سیلی عظیم مدفون مانده بود. در این شهر باستانی شما می‌توانید سازه‌های مختلفی با معماری شاهکاری دوران یونان باستان را ببینید که از جمله آنها می‌توان به یک استادیوم بزرگ، حمام‌های فائوستینا، معبد آپولو و… اشاره کرد.

میلتوس از مکان های دیدنی در کوش آداسی

تصویری از شهر میلتوس

12. شهر تاریخی پرینه در کوش آداسی

شهر باستانی پرینه در سواحل دریای اژه یکی دیگر از جاهای دیدنی آداسی است که قدمت آن به دوران یونان باستان برمی‌گردد. نخستین نشانه‌های باستانی از زمان ساخت این شهر به ۱۰۰۰ پیش از میلاد برمی‌گردد. اما دوران اوج شهر در سده چهارم پیش از میلاد است. معبد آتنا که در بالاترین نقطه شهر قرار گرفته، مهم‌ترین نقطه دیدنی این شهر است.

13. افسوس؛ شهری پر از افسانه در کوش اداسی

این شهر یکی دیگر از مکانهای دیدنی کوش آداسی است که به علت قدمت چند هزار ساله بسیار موردتوجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. افسانه‌های محلی بر این باورند که نام این شهر از یک شاهزاده آتنی گرفته شده که توانسته ۱۲ شهر را باهم متحد و از آن‌ها یک شهر بزرگ‌تر بسازد. این شهر باستانی امروزه در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده و در گذشته مرکز تجارت بازرگانان بوده است. اگر به شهر باستانی افسوس در کوش آداسی رفتید، از دیدن غار اصحاب کهف، دروازه میترداتس، دروازه هرکول، حمام اسکولاستیکا، ‌دروازه مگنیسیان و آب‌نمای تراجان غافل نشوید.

افسوس از مناطق گردشگری کوش آداسی

تصویری از افسوس

14. معبد دیدایما؛ دومین معبد شگفت انگیز کوش آداسی

معبد آپولو یا معبد دیدایما یکی از معابد بزرگ به جای مانده از دوران یونانیان است که به دستور کنستانتین کبیر در حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این بنا را به عنوان مرکز پیشگویی آپولو نیز می‌شناسند که پس از معبد آرتمیس در افسوس به عنوان دومین معبد باشکوه منطقه شناخته می‌شود. ساخت این بنا حدود ۵۰۰ سال طول کشید؛ اما درنهایت هم کامل نشد و پس از وقوع چند زلزله و ویران شدن بخش‌هایی از آن، ساخت آن نیمه‌تمام باقی ماند.

15. کاروانسرای محمد پاشا در کوش آداسی

کاروانسرای محمد پاشا، یک کاروانسرای تاریخی است که در قرن هفدهم به دستور اوکوز محمد پاشا، وزیر اعظم دربار عثمانی ساخته شد. این کاروانسرا و قلعه با آجرهای سرخ و سبک معماری خاص، به عنوان محلی برای محافظت از کالاهای گرانبها و ملاقات‌های مهم سیاسی مورداستفاده قرار می‌گرفته است. این بنا اکنون پس از بازسازی، به‌عنوان هتل استفاده می‌شود.

16. بازار کوش آداسی؛ بهترین مرکز خرید کوش آداسی

کوش آداسی هم مانند بسیاری از شهرهای ترکیه، یک بازار بزرگ مشهور دارد. بازار بزرگ کوش آداسی با ۵۰۰۰ فروشگاه، یکی از بزرگترین بازارهای ترکیه است. در این بازار، هر کالایی که فکرش را بکنید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و فروشندگان، اجناسی همچون کالاهای عتیقه، طلا، جواهرات، چرم و فرش را به فروش می‌رسانند. بازار کوش آداسی در همه روزهای هفته از ۹ صبح تا نیمه شب پذیرای خریداران است.

بازار کوش آداسی

عکسی از بازار کوش آداسی

17. گوورجین آداسی؛ قلعه ای تاریخی در کوش آداسی

قلعه گوورجین آداسی از جمله بناهای دیدنی کوش آداسی ترکیه است که ‌سال‌ها پیش به عنوان مقر اصلی دیده‌بانی عثمانی‌ها استفاده می‌شده و امروزه یکی دیگر از مقاصد گردشگری جزیره کبوتر در کوش آداسی به شمار می‌رود. این قلعه با دیوارهای بلند و مرتفع، قلعه‌ای دفاعی به حساب می‌آید و در سال‌های قبل در اثر زلزله، تخریب شده و پس از مدتی مرمت و بازسازی شد.

18. منطقه بندرگاه؛ از زیباترین جاهای دیدنی کوش آداسی

منطقه بندرگاه یا همان بندر و اسکله کشتی‌های کروز و کشتی‌های تفریحی، یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی است که به خاطر همسایگی این شهر و دریای اژه شکل گرفته است. این شهر چند دهه قبل، یک روستای ساحلی بود؛ ولی اکنون تبدیل به یک بندر بزرگ ترکیه شده است. شما هم می‌توانید با قایق‌های این اسکله، گشتی در دریای اژه بزنید و حتی از کوش آداسی به دیگر شهرهای بندری ترکیه سفر کنید.

19. شبه جزیره دیلک در کوش آداسی ترکیه

شبه جزیره دیلک یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی است که با سواحل شنی زیبا، تپه‌های سرسبز و تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. در فصل مهاجرت، بیش از ۲۵۰ نوع پرنده به این شبه جزیره کوچ می‌کنند. به‌علاوه طبیعت زیبای شبه جزیره دیلک از زمان‌های بسیار دور کاملاً بکر و دست‌نخورده باقی مانده و به همین علت، فضای بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی را روبه‌روی چشمان شما قرار می‌دهد. در این شبه جزیره می‌توانید از روستای باستانی کارینا نیز دیدن کنید.

شبه جزیره دیلک از مکان های گردشگری کوش آداسی

تصویری از شبه جزیره دیلک

20. قصر پنبه‌ای یا پاموک کاله در کوش آداسی

قصر پنبه‌ای یا پاموک کاله، دستاورد زلزله‌ای است که در ۴۰۰ هزار سال پیش اتفاق افتاد و جابجایی زمین و بیرون آمدن چشمه‌های آب گرم را به دنبال داشت. خارج شدن آب‌های زیرزمینی با مواد معدنی بسیار زیاد و تبخیر شدن آنها در اثر گرمای خورشید، باعث باقی‌ماندن این مواد معدنی بر سطح زمین و شکل‌گیری تراس‌های طبقه‌طبقه آهکی و تراورتنی شد. این منطقه دارای آبگیرهای طبیعی و حوضچه‌های زیبای پلکانی است که به دلیل بالا بودن میزان آهک در آب آن و ته‌نشین شدن مواد معدنی و رسوبات آنها در تپه‌های پاموک کاله، منظره بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده است.

عکسی از پاموکاله

21. خانه حضرت مریم؛ از جاهای معنوی کوش آداسی

یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین نقاط کوش آداسی، خانه‌ای بسیار قدیمی است که بسیاری معتقدند در اواخر عمر حضرت مریم، محل زندگی ایشان بوده است. این بنای قدیمی اکنون مرمت شده و به عنوان یک کلیسای کاتولیک کوچک جهت برگزاری مراسم مذهبی و نیایش مسیحیان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

22. ستور مارینای کوش آداسی در ترکیه

ستور مارینا یک مرکز تفریح و خرید کوچک است که در بلوار آتاترک کوش آداسی، بین اسلکه قایق‌های تفریحی و ساحل کوش آداسی قرار گرفته و از دو طبقه تشکیل شده. این مرکز تفریحی باوجود داشتن فروشگاه‌های محدود، به دلیل طراحی زیبا و قرار گرفتن در کنار ساحل کوش آداسی، بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

در سفر به کوش آداسی کجاها را باید ببینیم؟

تفریحات ساحلی و اقامت در هتل‌های لوکس، تنها گوشه‌ای از لذت‌هایی است که در تور کوش آداسی می‌توانید تجربه کنید. جاهای دیدنی کوش آداسی آنقدر زیاد هستند که انتخاب کردن از بین آنها واقعاً دشوار است. بنابراین اگر قصد سفر به کوش آداسی را دارید، بازدید از این مراکز دیدنی متنوع، از شهرهای باستانی گرفته تا پارک‌های آبی هیجان‌انگیز را در برنامه سفر خود قرار دهید.

سؤالات متداول:

1. کوش آداسی کجاست؟

این شهر زیبا در کشور ترکیه، استان آیدین و در بخشی از سواحل دریای اژه قرار دارد و پر از جای دیدنی است.

2. بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی کدامند؟

از میان مکان های دیدنی کوش آداسی می‌توان به غار کاراجا، روستای گوزل چاملی، شهر باستانی میلتوس، پارک ملی دلتای آیدین، جزیره کبوتر، شهر تاریخی پرینه و بازار کوش آداسی اشاره کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt