جزایر فیلیپین

با بهترین جزایر فیلیپین آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 اسفند ، 1402

جزایر فیلیپین | معرفی 14 جزیره مهم فیلیپین

آشنایی با جزایر فیلیپین کمکتان می‌کند که در سفرتان به این کشور زیبا انتخاب‌های بهتری داشته باشید. در این مقاله، با 14 جزیره فیلیپین آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وقتی نام سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا به میان می‌آید، احتمالاً اولین چیزی که به ذهن می‌رسد تایلند است؛ اما بد نیست بدانید که کشور جزیره‌ای فیلیپین با چندین هزار جزیره، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب شرق آسیا به شمار می‌آيد. جزایر فیلیپین از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این کشور هستند که در کنار طبیعت بکر و سرسبز، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری، جاذبه‌های تاریخی، معابد و کلیساهای گوناگون، گردشگران را به این کشور پرهیجان فرامی‌خوانند. اگر می‌خواهید به شک و تردیدهایتان پایان دهید و خودتان را به سواحل اقیانوس آرام در فیلیپین برسانید، با ما همراه باشید تا با جزایر زیبای فیلیپین آشنا شوید.

1. جزیره کالانگامان؛ از معروفترین جزایر فیلیپین

جزیره کالانگامان مابین استان لیته و استان سیبو در فیلیپین قرار دارد. این جزیره به دلیل اکوسیستم خاص و تنوع منحصربه‌فرد جانوری و گیاهی‌اش شهرت پیدا کرده و یکی از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین است.

بد نیست بدانید که جزیره کالانگامان از سوی مشهورترین نشریات گردشگری، به‌عنوان یکی از خوش‌منظره‌ترین جزایر شناخته شده و شما می‌توانید در سواحل بکر این جزیره، زیباترین چشم‌اندازها را ببینید.

وجود درختان نخل بلند و سرسبز، آب‌های بسیار تمیز و شفاف، ماسه‌های سفیدرنگ و درخشان و آرامش بی‌نظیر، از ویژگی‌های این جزیره خارق‌العاده هستند. یکی از دلایل جذابیت این جزیره این است که هیچ اقامتگاه لوکسی در آن وجود ندارد و برای اقامت باید از کلبه‌های کوچک و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استفاده کنید یا اینکه در کنار ساحل چادر بزنید و از شب‌های دریایی لذت ببرید.

معروفترین جزایر فیلیپین

عکسی از جزیره کالانگامان

2. جزیره پالائوی؛ یک پارک ملی در فیلیپین

جزیره پالائوی در واقع یک منطقه دریایی حفاظت‌شده و یک پارک ملی در استان کاگایان فیلیپین است. این جزیره در شمال کشور فیلیپین قرار گرفته و چون دسترسی به آن به نسبت دیگر جزایر سخت‌تر است، تقریباً خلوت و بسیار آرام بوده و می‌توانید اوقات کاملاً آرامش‌بخشی را در این جزیره بگذرانید.

در این جزیره می‌توانید به ساحل کیپ انگانو بروید و علاوه بر لذت بردن از تفریحات دریایی، از فانوس دریایی ۱۰۰ ساله، آثار به جا مانده از دوران جنگ جهانی و قلعه پرتغالی دیدن کنید.

3. جزیره بوهول؛ از مهم ترین جزایر فیلیپین

جزیره بوهول یکی از زیباترین جزایر فیلیپین است که به عنوان بهشت گمشده شناخته می‌شود. بوهول به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگران به شمار می‌آید و از این رو انواع امکانات رفاهی و تفریحی از جمله هتل‌های لوکس و زیباترین مراکز خرید فیلیپین در آن در دسترس است.

این جزیره عمدتاً به دلیل سواحل شنی سفید درخشان، جنگل‌های انبوه سرسبز، تپه‌های متقارن و آب‌های زلال و درخشان به همراه موجودات دریایی منحصربه‌فرد، شهرت دارد.

صخره‌های مرجانی زیبا، کلیساهای سنگی خارق‌العاده، میمون‌های بومی و هزاران تپه به نام تپه‌های شکلاتی (Chocolate Hills) از جمله ویژگی‌ها و دیدنی‌های این جزیره محسوب می‌شوند.

بوهول از بهترین جزایر فیلیپین

عکسی از جزیره بوهول

4. جزیره ماتینلک؛ مکانی دنج در فیلیپین

جزیره ماتینلک، یکی از گوهرهای پنهان در بین جزایر فیلیپین است. این جزیره کوچک و زیبا با سواحل شنی سفید درخشان و آب‌های زلال آبی، یکی از مقاصد برجسته گردشگران در سفر به فیلیپین به شمار می‌آيد. زیارتگاه ماتینلک، ساحل راز و ساحل مخفی از جمله جاذبه‌های دیدنی این جزیره محسوب می‌شوند. این جزیره با مناظر و دیدنی‌های زیبای خود، قطعاً یکی از بهترین مقاصد برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای فراموش نشدنی در فیلیپین هستند.

5. جزیره سبو؛ معروف به ملکه جنوب در فیلیپین

جزیره سبو که از بهترین جزایر فیلیپین قلمداد می‌شود درواقع یکی از اصلی‌ترین استان‌های فیلیپین است که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد. این جزیره در جنوب شرقی این کشور، به ملکه جنوب فیلیپین معروف است و به‌عنوان یکی از جزایر بزرگ جهان، دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده است. سواحل بسیار زیبا، تپه‌های ماسه‌سنگی، صخره‌های مرجانی، اکوسیستم دریایی متنوع، تفریحات آبی متنوع، جاذبه های دیدنی مانند آبشارها و جنگل‌ها از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را به این جزیره دعوت می‌کنند.

جزیره سبو ملکه جنوب فیلیپین

عکسی از جزیره سبو

6. جزیره مالکاپویا؛ مناسب مسافران خلوت‌گزین فیلیپین

در فاصله ۲ ساعتی از شهر کورون در فیلیپین، یکی از دیدنی‌ترین جزایر فیلیپین به نام جزیره مالکاپویا قرار گرفته است که سواحل ماسه‌ای نرم و درخشان، آب‌های گرم و شفاف و طبیعتی بکر و کشف‌نشده آن، یک سفر خاطرانگیز را برای مسافران رقم می‌زند. این جزیره کوچک ساکنان اندکی دارد و خبری از هتل‌های لاکچری در آن نیست؛ بنابراین می‌توانید در کلبه‌های ساحلی، یک اقامت شبانه عالی داشته باشید.

7. جزیره سیارگائو؛ پایتخت موج سواری فیلیپین

اصلی ترین مکان برای موج‌سواری در فیلیپین، جایی نیست جز جزیره سیارگائو در شمال شرق فیلیپین. جزیره‌ اشکی شکلی که با آب‌های شفاف و بلورین احاطه شده است و در جای‌جای آن، درختان زیبای نخل به چشم می‌خورند. سیارگائو نیز از جمله جزایر کوچک و خلوت فیلیپین است که مناطق جنگلی دیدنی، استخرهای طبیعی با آب‌هایی زلال و جنگل مانگرو آن را به یک مقصد عالی برای همه گردشگران تبدیل است. در سفر به سیارگائو فراموش نکنید که از امواج خروشان آب‌های این منطقه استفاده کنید و از یک موج سواری هیجان‌انگیز لذت ببرید و سپس خودتان را به یک وعده غذای فیلیپینی در رستوران‌های ساحلی مهمان کنید.

جزیره سیارگائو پایتخت موج سواری فیلیپین

عکسی از جزیره سیارگائو

8. جزیره پانگاسینان در فیلیپین

مجموعه جزایر پانگاسینان از صدها جزیره کوچک تشکیل شده است که از بهترین مقاصد جزیره‌گردی در فیلیپین به حساب می‌آید و روزانه تورهای داخلی متعددی در این کشور به مقصد این جزایر برگزار می‌شود.

بیش از ۱۲۰ جزیره در این منطقه قرار دارند که هریک می‌توانند یک مقصد دیدنی با سواحلی بی‌نظیر برای گردشگران باشند. در این جزایر، شما می‌توانید تفریحات متعددی همچون غواصی، اسنورکلینگ، کایاک‌سواری، پاراگلایدرسواری و زیپ‌لاین را تجربه کنید.

به علاوه ‌شما می‌توانید در جزایر پانگاسینان با تورهای محلی مختلفی همراه شوید و از کلیساهای تاریخی منطقه دیدن کنید.

9. جزیره ال نیدو؛ از محبوبترین جزایر فیلیپین

اگر ال نیدو را شناخته‌شده‌ترین جزیره فیلیپین بدانیم، حرف اشتباهی نزده‌ایم. این جزیره افسانه‌ای در خلیج باکیت در استان پاوالان قرار گرفته است که به دلیل جزایر سنگ آهکی، آب‌های شفاف و بلورین و آب و هوایی ساحلی و معتدل، رضایت خاطر مسافران را به بهترین شکل فراهم می‌آورد.

این جزیره معروف دارای هتل‌هایی شیک و لاکچری، انواع تفریحات آبی، غواصی، جزیره‌گردی با قایق و زیباترین مناظری است که تا به حال دیده‌اید. در ال نیدو شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید: بازدید از مرداب ال نیدو که با صخره‌های آهکی سرسبز احاطه شده است، آفتاب گرفتن در سواحل دو قلو، جزیره مار، دیدن آبشار کالیت در دل جنگل‌های انبوه و اسنورکلینگ.

جزیره ال نیدو از محبوبترین جزایر فیلیپین

تصویری از جزیره ال نیدو

10. جزیره بوراکای؛ از پربازدیدترین جزایر فیلپین

اگر به دنبال یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر یا تجربه‌هایی هیجان‌انگیز هستید، جزیره بوراکای بهترین انتخاب شماست. این جزیره در جنوب مانیل، پایتخت فیلیپین قرار گرفته است.

سواحل این جزیره کاملاً منحصر‌به‌فرد هستند و سواحلی مانند ساحل ماسه سفید و ساحل پوکا پوشیده از جنگل‌های انبوه، ساحل بولابوگ مخصوص ورزش‌های آبی و ساحل دینی‌وید از جمله سواحل معروف این جزیره به شمار می‌آيند. جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب، موج‌سواری و سواری بر روی قایق‌های بادبانی، بخش کوچکی از تفریحات آبی هستند که باید در بوراکای تجربه کنید.

به‌علاوه اگر می‌خواهید غذاهای جذاب فیلیپینی را در رستوران‌های ساحلی امتحان کنید یا اگر دلتان یک جنگل‌گردی بی‌نظیر می‌خواهد بازهم جزیره بوراکای، همه انتظاراتتان را برآورده می‌کند. حالا که به انتهای این نوشتار نزدیک می‌شویم، مطالعه مقاله بهترین زمان سفر به فیلیپین نیز می‌تواند بعد از این مطلب برایتان جذاب باشد.

11. جزیره لاهوس؛ جزیره ای کم جمعیت در فیلیپین

شبه‌ جزیره کارامون که در منطقه بیکول واقع شده است، مجموعه‌‌ای خیره‌‌کننده از جزایر شگفت‌‌انگیز است که در میان صخره‌‌های آهکی مرتفع جای دارد. جزیره لاهوس یکی از زیباترین نقاط این منطقه محسوب می‌شود که دیدن آن را نباید از دست بدهید. ساحل دنج و آرام جزیره لاهوس بین دو صخره آهکی عظیم قرار گرفته است. ماسه‌هایی که سواحل این جزیره را پوشانده‌اند در اوایل صبح و اواخر روز، طلایی رنگ به نظر می‌رسند؛ اما زمانی که خورشید در آسمان است، با تلألویی سفیدرنگ می‌درخشند. لاهوس از جمله جزایری است که ساکنان چندانی ندارد و از این رو امکانات رفاهی یا اقامتی خاصی هم ندارد؛ بنابراین اگر به دنبال تجربه یک شب دور از هیاهوی شهر و سرشار از آرامش هستید سفر به این جزیره را از دست ندهید.

جزیره لاهو از بهترین جزایر فیلیپین

عکسی از جزیره لاهوس

12. جزیره کورون در استان پاوالان فیلیپین

مجموعه جزایر کورون که از ۵۰ جزیره کوچک تشکیل شده است، یکی از زیباترین مناطق استان پاوالان فیلپین به شمار می‌آید که به دلیل طبیعت شگفت‌انگیز خود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

در این جزیره، شما می‌توانید از دریاچه‌های بسیار تمیز که با صخره‌های آهکی سرسبز احاطه شده‌اند، کوه‌های کم‌ارتفاع و سرسبز مانند کوه تاپیاس، تالاب‌های دوقلو، چشمه آب گرم ماکوئینیت، باغ مرجان‌های کرون و پارک لوال هاتی در خط ساحلی جزیره کرون دیدن کنید.

13. جزیره میندورو در فیلیپین

یکی از جزایر زیبای فیلیپین که یکی از جزایر بزرگ این کشور نیز محسوب می‌شود، جزیره میندورو است. این جزیره یک جزیره کوهستانی است که وجود کوه‌ها آن را به صورت طبیعی به دو قسمت تقسیم کرده‌اند. کوه هالکون، سومین کوه بلند فیلیپین در این جزیره قرار دارد و برای پیاده‌روی و طبیعت گردی یک انتخاب عالی در این منطقه به شمار می‌آيد.

سواحل جزیره میندورو نیز یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن هستند. ساحل شنی سفید پورتو گالیرا با پوشش جنگلی خاص و تنوع گیاهی و جانوری و داشتن سکوی شیرجه یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران است.

در این جزیره، شما می‌توانید سقوط آزاد و پرش از ارتفاع را در آبشار تامارو فالز و ورزش‌های آبی و غواصی را در ساحل سابانگ تجربه کنید و حتی در برخی از ماه‌های سال به تماشای فستیوال‌ها و جشنواره‌های شاد محلی بنشینید.

جزیره میندورو از معروفترین جزایر فیلیپین

عکسی از جزیره میندورو

14. جزیره لوزون؛ از جزایر اصلی فیلیپین

لوزون یکی دیگر از مجموعه جزیره‌های فیلیپین است که با دربرداشتن ۷۰۰۰ جزیره، یکی از سه مجمع‌الجزایر اصلی کشور فیلیپین است. در این مجمع‌الجزایر منحصر‌به‌فرد، جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوعی دارد. برای مثال، دریاچه تال در این جزیره، یکی از دو دریاچه جهان است که خودشان در یک جزیره قرار گرفته‌اند و در عین حال، در خود دریاچه نیز یک جزیره دیگر وجود دارد.

جزیره ولکانو یکی از جزایر لوزون است که در اثر فوران آتشفشان به وجود آمده است و هنوز هم فعالیت آتشفشانی در این جزیره ادامه دارد. این جزیره بهترین مقصد برای مسافرانی است که می‌خواهند جزایر غیرمسکونی و بکر این مناطق را کشف و از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنند.

فیلیپین چند جزیره دارد و کدام جزایر فیلیپین را باید ببینیم؟

فیلیپین کشوری مجمع‌الجزایری است و کل مساحت آن را جزایر متعدد تشکیل می‌دهد. بنابراین عجیب نیست که در این کشور، جزیره‌های بسیار زیبایی وجود داشته باشد که گردشگران را به خود می‌خوانند. جزایر فیلیپین هرکدام طبیعتی خاص و منحصربه‌فرد دارند، برخی بزرگ‌ و مجهز با امکانات تفریحی متعدد و هتل‌های لاکچری هستند (مانند ال نیدو) و برخی دیگر کوچک، خلوت، بکر و مناسب برای یک سفر آرامش‌بخش. در تور فیلیپین فراموش نکنید که به این جزایر زیبا سر بزنید و از تفریحات ساحلی و اکوسیستم خاص آنها لذت ببرید.

سؤالات متداول:

1. بهترین جزایر فیلیپین کدامند؟

جزیره ال نیدو، جزیره لوزون، جزیره لاهوس، جزیره بوراکای، جزیره کالانگامان و جزیره بوهول از بهترین جزایر این کشور زیبا هستند.

2. بهترین جزیره فیلیپین برای موج سواری کدام است؟

جزیره سیارگائو را می‌توان اصلی ترین جزیره برای علاقه‌مندان به موج سواری معرفی کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt