بهترین زمان سفر به فیلیپین

بهترین زمان سفر به فیلیپین چه فصلی است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 اسفند ، 1402

بهترین زمان سفر به فیلیپین چه فصلی است؟

اگر دوست دارید به کشور فیلیپین سفر کنید اما بهترین زمان سفر به فیلیپین را نمی‌دانید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فیلیپین یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است که به دلیل برخورداری از جزایر متعدد سرسبز در صدر فهرست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار دارد. از صخره‌های آهکی و سواحل سفیدرنگ گرفته تا معابد زیبای بودایی و غذاهای متنوع، این کشور سرشار از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد است. اگر قصد دارید به کشور زیبای فیلیپین سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

آب و هوای فیلیپین چگونه است؟

یکی از پرتکرارترین سوالات مسافران بعد از پرسش «فیلیپین کجاست؟»، چگونگی وضعیت آب و هوای فیلیپین است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود آب‌وهوای گرمسیری دارد و مردم آن در طول سال دو فصل گرم و خشک و فصل بارانی را تجربه می‌کنند. وجود طوفان‌های عظیم و بارندگی‌های شدید باعث شده است که آگاهی از آب‌وهوای فیلیپین برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار باشد. به طور کلی دمای هوای فیلیپین در فصل خشک ۳۷ درجه سانتی‌گراد و در فصل بارانی بین ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است. قبل از خرید تور فیلیپین، برای درک بهترین زمان برای رفتن به این کشور، بیایید با هم آب‌و‌هوای مناطق مختلف گردشگری این کشور را بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به فیلیپین

تصویری از فیلیپین

بررسی آب و هوای شهر مانیل

مانیل، پایتخت بندری فیلیپین، یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور فیلیپین و آب‌وهوای آن در طول سال مرطوب و گرم است، اما میزان بارندگی و شدت وزش باد در ماه‌های جون تا نوامبر به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. با وجود این، جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز این شهر مانع از سفر گردشگران در طول سال نمی‌شود.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مانیل می‌توانیم به قلعه سانتیاگو و پارک آبی مانیل اشاره کنیم. این پارک یک آکواریوم بسیار بزرگ است که در آن گونه‌های مختلف دریایی نظیر سفره‌ ماهی و کوسه نگهداری می‌شود. برای دیدن جاذبه‌های گردشگری مانیل کافی است تور خارجی بخرید و در اسرع‌وقت به این شهر زیبا سفر کنید.

بررسی آب و هوای شهر بوارکای

بوراکای یک جزیره کارت پستالی با سواحل شنی سفید رنگ و یکی از محبوب‌ترین سواحل این کشور است که توانسته با چشم‌انداز بی‌نظیر و آب‌های فیروزه‌ای خود دل گردشگران را به دست آورد. در حالی که فصل مرطوب استوایی در ابتدای اکتبر به پایان می‌رسد، بهترین زمان برای سفر به فیلیپین و شنا در دریای زلال جزیره بوراکای این ماه است.

از مهم‌ترین فعالیت‌های آبی بوارکای می‌توانیم به پریدن داخل آب از روی صخره‌های مرتفع اشاره کنیم. شما همچنین می‌توانید با قایق‌های بادبانی به روستاهای اطراف بروید و از معاشرت با مردم بومی لذت ببرید. اگر به زندگی موجودات کف اقیانوس‌ها علاقه دارید و از تماشای زیبایی آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید، غواصی در بوارکای را در برنامه سفرتان اضافه کنید.

آب و هوای فیلیپین

عکسی از شهر بوارکای در تابستان 

بررسی فصل خشک در فیلیپین

فصل خشک از ماه نوامبر و با کاهش قابل‌توجه بارندگی آغاز می‌شود. با وجود اینکه بخش‌های جنوب شرقی فیلیپین از اواسط سپتامبر وارد فصل خشک می‌شوند؛ در نتیجه آب‌وهوای فیلیپین در مناطق مختلف می‌تواند در یک زمان بسیار متفاوت باشد. اوج سفر گردشگران خارجی به فیلیپین تا اواخر آوریل ادامه دارد و همین موضوع باعث می‌شود هزینه سفر به فیلیپین تا حدودی برای مسافر بیشتر از ماه‌های بعدی شود. با این توضیحات اگر اهل شنا، پیاده‌روی و رفتن به بهترین مراکز خرید فیلیپین هستید و قصد دارید از جاذبه‌های طبیعی این کشور بازدید کنید، بهترین زمان سفر به فیلیپین برای شما بهار است.

بررسی فصل بارانی در فیلیپین

تصور فصل بارانی برای افرادی که در بخش‌های مرکزی و جنوبی ایران زندگی می‌کند کمی دشوار است. منظور ما از فصل بارانی فیلیپین بارش‌های شدید همراه با طوفان و وزش باد است، به طوری که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این کشور در روزها تعطیل می‌شوند. در این فصل که از ماه جون تا اکتبر ادامه پیدا می‌کند، دمای هوا به نسبت پایین می‌رود و هوا بسیار خنک و معتدل می‌شود. اگر از گرما فراری هستید و به تفریحات فضاهای سرپوشیده علاقه دارید، بهترین فصل سفر به فیلیپین برای شما زمستان است. 

از آنجایی که تعطیلات کریسمس در فیلیپین از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و بازارهای محلی و مراکز خرید این کشور شوروحال سال نو به خود می‌گیرند، به شما پیشنهاد می‌کنیم در تعطیلات زمستانی آینده به فیلیپین سفر کنید و تجربه به‌یادماندنی از این کشور منحصربه‌فرد کسب کنید.

شما در کدام فصل به فیلیپین سفر می کنید؟

در این مقاله بهترین زمان سفر به فیلیپین و آب‌وهوای این کشور را بررسی کردیم. فیلیپین سرزمینی است با زیبایی‌های بکر و دست‌نخورده. جایی که هر فصل زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را به رخ می‌کشد. اگر برای یک ماجراجویی جذاب آماده‌اید، همین حالا با الفبای سفر بگیرید. بگذارید بادهای موسمی شما را به سوی جزایر پررمزوراز فیلیپین ببرند. در آن‌جا طبیعتی بکر، مردمانی مهمان‌نواز و خاطراتی شیرین منتظرتان است که هرگز فراموش نمی‌شود.

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به فیلیپین چه فصلی است؟

اگر اهل شنا و پیاده‌روی هستید و قصد دارید از جاذبه‌های طبیعی این کشور بازدید کنید، بهترین زمان سفر به فیلیپین برای شما بهار است.

2. آیا می توان در فصل زمستان به فیلیپین سفر کرد؟

 اگر از گرما فراری هستید و به تفریحات فضاهای سرپوشیده علاقه دارید، بهترین فصل سفر به فیلیپین برای شما زمستان است. تعطیلات کریسمس در فیلیپین از ماه سپتامبر آغاز می‌شود و بازارهای محلی و مراکز خرید این کشور شوروحال سال نو به خود می‌گیرند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt