بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

اگر قصد سفر به کشور سریلانکا را دارید و بهترین زمان سفر به سریلانکا را نمی‌دانید، این مقاله را برای اطلاعات بیشتر شما نوشته‌‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سریلانکا جزیره‌ای زیبا در اقیانوس هند است. این جزیره همچون یک تابلوی نقاشی با رنگ‌های گرم و زنده رنگ‌آمیزی شده و می‌درخشد؛ اثری هنری که در طول سال با تغییراتی همراه است. این جزیره با جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. ارمنستان کشوری گرمسیری است؛ به همین دلیل انتخاب بهترین زمان سفر به آن اهمیت بسیاری دارد. اگر شما هم قصد سفر به سریلانکا را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین فصل‌های سفر به این کشور آشنا شوید.

آب و هوای سریلانکا 

سریلانکا آب‌وهوایی گرمسیری و نسبتاً ثابت دارد. دمای هوا در مناطق ساحلی در طول سال بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد و در ارتفاعات بین ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. اگر می‌خواهید از سفر خود به سریلانکا نهایت لذت را ببرید، بهتر است فصل سفرتان با تور خارجی را با توجه به هدف خود انتخاب کنید.

اگر به دنبال آب‌وهوای آفتابی و گرم هستید، بهترین زمان سفر به سریلانکا، فصل خشک است. فصل خشک از دسامبر تا آوریل ادامه دارد و در طول آن، هوا آفتابی و گرم است و در این فصل میزان بارش‌ها بسیار محدودند.

سفر به سریلانکا در فصل تابستان

اگر قصد دارید برای فصل تابستان (ژوئن تا آگوست) تور سریلانکا بخرید، بهتر است به سمت سواحل شرقی و مناطق شمالی بروید. در این مناطق در فصل تابستان، هوا خشک و آفتابی است و میزان بارش‌ها بسیار کم است. اگرچه سواحل غربی و جنوب غربی سریلانکا در فصل تابستان آب‌وهوای گرم و آفتابی دارند، اما ممکن است باران‌های ناگهانی رخ دهد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

عکسی از سریلانکا در تابستان

سفر به سریلانکا در فصل زمستان

در فصل زمستان (دسامبر تا فوریه)، شرایط آب‌وهوایی در مناطق غربی و جنوب غربی سریلانکا بسیار مطلوب است. در این مناطق هوا آفتابی و گرم و میزان بارش‌ها بسیار کم است. اگرچه سواحل شرقی و مناطق شمالی سریلانکا در فصل زمستان آب‌وهوای گرم و مرطوب دارند، اما ممکن است باران‌های موسمی به این مناطق نیز برسد.

فصل خشک؛ بهترین زمان سفر به سریلانکا

فصل خشک، بهترین زمان سفر به سریلانکا است. این فصل از دسامبر تا آوریل ادامه دارد و شما  می‌توانید از همۀ جاذبه‌های گردشگری سریلانکا از جمله سواحل، جنگل‌ها و معابد نهایت استفاده را ببرید. البته توجه داشته باشید که در فصل خشک، دمای هوا می‌تواند بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد هم بشود؛ بنابراین اگر به گرما حساس هستید بهتر است در ماه‌های ژانویه یا فوریه به سریلانکا سفر کنید.

فصل مونسون؛ ارزان ترین زمان سفر به سریلانکا

فصل مونسون، فصل بارندگی در سریلانکا است. این فصل از می تا اکتبر ادامه دارد و در طول آن میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد و ممکن است برنامه‌ریزی‌های شما را مختل کند. با این حال اگر به دنبال تجربه یک سفر متفاوت هستید، می‌توانید در فصل مونسون به سریلانکا سفر کنید. در این فصل، قیمت‌ها نیز بسیار پایین‌تر از فصل خشک است. بنابراین اگر به دنبال یک سفر ارزان هستید، فصل مونسون گزینه مناسبی برای شما است.

ارزان ترین زمان سفر به سریلانکا

تصویری از سواحل سریلانکا در فصل مونسون

سفر به سریلانکا در فصل میانی

فصل میانی، فصلی بین دو فصل خشک و مونسون است. این فصل از آوریل تا می و اکتبر تا دسامبر ادامه دارد. در طول این فصل، هوا گرم و مرطوب است و میزان بارش‌ها نیز متوسط است. اگر می‌خواهید از شلوغی فصل خشک اجتناب کنید، فصل میانی گزینه مناسبی برای شما است. با این حال توجه داشته باشید که در این فصل ممکن است باران‌های ناگهانی ببارد.

شما در کدام فصل به سریلانکا سفر می کنید؟

در این مقاله بهترین زمان سفر به سریلانکا را بررسی کردیم. حال که با گوناگونی فصل‌های سریلانکا و جذابیت‌های منحصربه‌فرد هرکدام از این فصل‌ها آشنا شدید، زمان آن رسیده که قدم در مسیری فراموش‌نشدنی بگذارید. چه دنبال آفتاب دل‌انگیز فصل خشک باشید، چه مشتاق تجربه هیجان‌انگیز مونسون یا لحظات آرامش در فصل‌های میانی، سریلانکا دنیایی از تجربیات را پیش‌روی شما می‌گشاید.

آژانس مسافرتی الفبای سفر با تجربه و تخصص خود در برنامه‌ریزی سفرهای بی‌نظیر، آماده است تا شما را در این ماجراجویی همراهی کند. ما با درک نیازها و خواسته‌های شما، برنامه‌ای دقیق ارائه می‌دهیم تا هر لحظه از سفرتان به سریلانکا خاطره‌ای به‌یادماندنی باشد. سریلانکا منتظر شماست. ما در الفبای سفر، آماده‌ایم تا رؤیای شما را به واقعیت تبدیل کنیم!

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

فصل خشک، بهترین زمان سفر به سریلانکا است. این فصل از دسامبر آغاز می‌شود و تا آوریل ادامه دارد و شما  می‌توانید از همۀ جاذبه‌های گردشگری سریلانکا در این فصل بازدید کنید.

2. ارزانترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

فصل مونسون، فصل بارندگی در سریلانکا است. این فصل از می تا اکتبر ادامه دارد و در طول آن میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد و تعداد گردشگران کمتر می‌شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt