بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

اگر دوست دارید به ارمنستان سفر کنید اما نمی‌دانید بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است، این مقاله را برای شما نوشته‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشورهای کمی در جهان وجود دارند که تاریخ آن‌ها به دوران باستان بازگردد! ارمنستان اما، کشوری با مناظر طبیعی بکر و جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز، جز معدود کشورهایی است که با برخورداری از این ویژگی مهم به خوبی توانسته است از فرهنگ غنی و میراث تاریخی خود در طول قرن‌ها جنگ و حوادث محافظت کند. اگر تصمیم دارید چمدان‌های خود را به مقصد ارمنستان ببندید اما نمی‌دانید بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است، این مطلب را تا انتها بخوانید.

آب و هوای ارمنستان

برای دانستن این موضوع که بهترین زمان برای سفر به ارمنستان چه فصلی است باید آب‌وهوای این کشور را بررسی کنیم. ارمنستان سرزمینی کوهستانی است که به دلیل داشتن دره‌های متعدد، رودخانه‌ها و دریاچه‌های فراوان آب‌وهوای معتدلی دارد.

اگر تور ارمنستان نوروز 1403 را خریده‌اید باید بدانید که آب‌وهوای ارمنستان در ابتدای فصل‌ بهار کمی سرد است که البته با نزدیک شدن به تابستان دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و گرم می‌شود. پاییز اما با باران‌های شدید همراه است، این میزان از بارندگی باعث کاهش دمای هوا می‌شود. همان‌طور که به زمستان نزدیک می‌شویم، سرما و برف آغاز می‌شود، به طوری که در اواسط زمستان به‌ندرت شهری را در ارمنستان پیدا می‌کنید که پوشیده از برف نباشد.

به طور کلی، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر تجربه سفر به این کشور نظرات در مورد سفر به ارمنستان را در گوگل سرچ کنید. با وجود اینکه این‌ نظرات شخصی هستند، اما با مطالعه تعدادی از آن‌ها می‌توانید به نتیجه‌ خوبی برسید.

آب و هوای ارمنستان

تصویری از ارمنستان

بررسی فصل های مختلف برای سفر به ارمنستان

اگر می‌خواهید برای بهترین زمان سفر به ارمنستان برنامه‌ریزی کنید، ابتدا باید سلایق شخصی و از همه‌ مهم‌تر تفریحاتی را که قرار است در این سفر رؤیایی داشته باشید شناسایی کنید. بهترین زمان مسافرت به ارمنستان با تور خارجی می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. برخی از ما به دنبال هیجان هستیم و از پارک‌های آبی و شهربازی‌های هیجان‌انگیز لذت می‌بریم، برخی دیگر به تاریخ و هنر علاقه داریم و بازدید از موزه‌های باستانی در اولویتمان قرار دارند. عده‌ای دیگر نیز به دنبال آرامش و استراحت هستند می‌خواهند برای چند روز از محیط کار یا شهرشان دور باشند. برای درک بهتر این موضوع بیایید با هم جاذبه‌های گردشگری ارمنستان را بررسی کنیم.

دیلیجان: دیلیجان، شهری در استان تاووش است و در واقع پارک ملی دیلیجان نام دارد. مناظر جنگلی شگفت‌انگیز، تنوع زیستی بسیار غنی، چشمه‌های آبگرم درمانی و آثار فرهنگی بازمانده از چندین قرن پیش تنها بخشی از ویژگی‌های دیلیجان هستند. برای مثال، یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری دیلیجان دریاچه گُش نام دارد. این دریاچه که شبیه به کارت پستال‌ است، دریاچه‌ای محصور در جنگل همراه با کافی‌شاپ و سایر امکانات رفاهی است. اگر قصد دارید از طبیعت‌ دیلیجان لذت ببرید و کنار دریاچه گُش یک فنجان قهوه ارمنی میل کنید، پاییز بهترین موقع سفر به ارمنستان است.

دریاچه سوان: دریاچه سوان به جواهر ارمنستان و دریای گگما شهرت دارد. این دریاچه با وسعت ۹۴۰ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در منطقه قفقاز است که در وسط ارتفاعات این کشور واقع شده است. خط ساحلی دریاچه سوان با جنگل‌های سرسبز، صخره‌های شیب‌دار و رستوران‌های جذاب پوشیده شده است. محبوب‌ترین غذای رستوران‌های منطقه ماهی ایشخان نام دارد که در واقع گونه‌ای از قزل‌آلای در حال انقراض است. اگر اهل شنا و تفریحات آبی هستید و می‌خواهید در سواحل دریاچه سوان حمام آفتاب‌ بگیرید، بهترین فصل برای سفر به ارمنستان تابستان است.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

عکسی از دریاچه سوان در تابستان

زاخکاذور: دره‌ گل‌ها یا زاخکذور یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محبوب میان گردشگران کشورهای مختلف است. این منطقه گردشگری که در نزدیکی ایروان قرار دارد، با امکانات رفاهی، اقامتگاه‌های مجهز و شیک و رستوران‌های متنوع توانسته جای خود را در دل گردشگران پیدا کند. شما می‌توانید در فصل زمستان به تله سیژ زاخکاذور بروید و در پیست‌های اسکی مجهز این منطقه اسکی سواری کنید و از لحظات سفرتان لذت ببرید.

جرموک: شهری را تصور کنید که داخل کوچه‌هایش از زمین آب گرم می‌جوشد! جرموک، شهری در نزدیکی مرز ایران، یکی از شهرهای تفریحاتی ارمنستان در زمان اتحادیه شوروی بود. با فروپاشی اتحادیه و مهاجرت سرمایه‌گذاران، تعدادی از این ساختمان‌های تفریحاتی تبدیل به مخروبه‌هایی شده‌اند که بازدید از آن‌ها برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند به‌شدت توصیه می‌شود. محبوبیت امروز جرموک وجود چشمه‌های آبگرم و آب معدنی فراوانی است که استفاده از آن‌ها برای تمامی گردشگران رایگان خواهد بود. با این تفاسیر بهترین فصل سفر به ارمنستان می‌تواند بهار و پاییز باشد!

ایروان: شهر ایروان درست در قلب ارمنستان واقع شده است. معماری شگفت‌‌انگیز ساختمان‌ها، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی باعث شده‌اند که هر ساله میلیون‌ها گردشگر از این شهر دیدن کنند. بیایید با هم حقایق جذاب این شهر را بررسی کنیم. ایروان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که با خرید تور ارمنستان می‌توانید از این شهر دیدن کنید.

نام ایروان از واژه‌ای ارمنی به معنای شهر عاشقان گرفته شد. نقشه شهر ایروان در واقع سالن اپرا است که روی سکوی اجرای آن کوه‌های آرارات قرار دارد. با این توضیح، مردم ایروان هر روز در سالن نمایشی هستند که از تماشای زیبایی کوه‌های آرارات لذت می‌برند. متروی ایروان عمیق‌ترین مترو سراسر جهان است! شهر ایروان در واقع شهر فستیوال‌هاست. از جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی گرفته تا جشنواره‌های موسیقی جاز و پاپ را می‌توانید در این شهر مشاهده کنید. پس هر زمانی که به ایروان سفر می‌کنید در واقع بهترین زمان سفر به ارمنستان است.

واغارشاپات: شهر واغارشاپات یکی از مهم‌ترین شهرهای ارمنستان است که نامش در برنامه های تورهای گردشگری مشاهده می‌شود. این شهر که در نزدیکی ایروان قرار دارد، پایتخت معنوی ارمنستان نامیده می‌شود. ارمنستان در قرن چهارم میلادی دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت و پس از آن شروع به ساخت کلیساهای کوچک و بزرگ در سراسر کشور کرد. بازدید از واغارشاپات که با مجموعه کلیسای اچمیادزین شهرت دارد، در واقع محل زندگی کشیشان و اسقف اعظم است. جالب است بدانید که بخشی از کشتی حضرت نوح در موزه این کلیسا نگهداری می‌شود!

واغارشاپات ارمنستان

عکسی از شهر واغارشاپات 

جالب‌ترین داستانی که حول محور این کلسیا وجود دارد، داستان حمله شاه عباس و تخریب کلیسا است. در زمان پادشاهی شاه عباس دستور حمله به ارمنستان و تخریب ساختمان‌ها صادر شد. با توجه به ارزش مذهبی کلیسا نزد ارامنه، آن‌ها تصمیم گرفتند چهره شاه عباس را روی سردر کلیسا نقاشی کنند تا سربازان ایرانی نتوانند این کلیسای تاریخی را نابود کنند. در نهایت زمانی که سربازان به اچمیادزین رسیدند و چهره پادشاه را روی کلیسا دیدند، به دلیل ترس از تخریب چهره شاه عباس عقب‌نشینی کردند و این کلیسا که در طول جنگ‌های متعدد پناهگاه ارامنه بود، بدون هیچگونه آسیبی به جای ماند. شما می‌توانید در طول سال از این شهر زیبا بازدید کنید.

ارزانترین زمان سفر به ارمنستان

یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در تصمیم‌گیری برای سفر، هزینه‌ سفر به ارمنستان است. ارزان‌ترین زمان سفر به ارمنستان زمانی است که تعداد گردشگرانی که قصد دارند به این کشور زیبا سفر کنند کاهش پیدا کند. به دلیل اینکه گردشگران مختلفی از سراسر جهان به ارمنستان سفر می‌کنند، دقیق نمی‌توان مشخص کرد ارزانترین زمان سفر به ارمنستان چه زمانی است. اما ناامید نشوید؛ بیایید با هم شلوغ‌ترین فصل‌ها را مشخص کنیم. با این کار می‌توانیم تا حدی ارزان‌ترین زمان سفر را نیز تعیین کنیم.

سفر به ارمنستان در نوروز

یکی از طولانی‌ترین تعطیلات ما ایرانیان عید نوروز است. این فرصت بی‌نظیر به ما اجازه می‌دهد با خیال راحت برای سفر برنامه‌ریزی کنیم. با توجه به همسایگی ارمنستان به ایران، ارمنستان در طول تعطیلات نوروزی میزبان ایرانی‌های فراوانی است. در حالی که هزینه اقامت و خورد و خوراک شما در هیچ بازه زمانی تغییر نمی‌کند، هزینه حمل‌ونقل باعث افزایش هزینه‌ سفر شما می‌شود. اگر در رانندگی تبحر دارید و از سفر جاده‌ای لذت می‌برید، می‌توانید با خودروی شخصی به این کشور سفر کنید.

سفر به ارمنستان در فصل تابستان

با تعطیلی مدارس، برنامه‌ریزی‌ سفرهای خانوادگی آغاز می‌شود. با توجه به محبوبیت ارمنستان میان ما ایرانی‌ها، فصل تابستان یکی از شلوغ‌ترین و البته گران‌ترین فصل‌های سفر به این کشور است. یادتان باشد که همیشه می‌توانید برای تورهای خانوادگی و ارزان قیمت ارمنستان ثبت نام کنید و با خیال راحت از تعطیلات خود لذت ببرید.

سفر به ارمنستان در پاییز و زمستان

در پاییز و زمستان و با سردتر شدن آب‌وهوا، از تعداد گردشگران ایرانی و خارجی کاسته می‌شود و این دو فصل ارزانترین زمان سفر به ارمنستان هستند. شما می‌توانید در طول سفر پاییزی یا زمستانی خود از بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن و شیک و تورهای پیاده‌روی لذت ببرید. اگر به هنر و تاریخ علاقه دارید، از موزه‌های متعدد این شهر بازدید کنید و در برنامه‌های تفریحاتی ویژه‌ هر فصل شرکت کنید. 

شما در چه فصلی به ارمنستان سفر می کنید؟

برای آن دسته از دوستانی که قصد سفر به ارمنستان را دارند اما بهترین فصل این کشور را نمی‌شناسند، در این مقاله بهترین زمان سفر به ارمنستان را به‌تفکیک فصل‌ها بررسی کردیم. آماده‌اید تا بار سفر ببندید و راهی یکی از زیباترین کشورهای جهان شوید؟ ما در الفبای سفر به شما کمک می‌کنیم تجربه‌ای بدیع و فراموش‌نشدنی را از سفر به ارمنستان داشته باشید. کافی است با ما تماس بگیرید و تور مورد نظرتان را برای رفتن به ارمنستان رزرو کنید.

به امید دیدار.

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

عید نوروز و تابستان بهترین زمان سفر به ارمنستان هستند و قیمت تور ارمنستان در این دو فصل به‌شدت افزایش می‌یابد.

2. ارزان ترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

در فصل پاییز و زمستان و با سردتر شدن آب‌وهوا، از تعداد گردشگران ایرانی و خارجی کاسته می‌شود و این دو فصل ارزانترین زمان سفر به ارمنستان هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt