تپه گنجشک های مسکو

تپه گنجشک های مسکو

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 دی ، 1402

تپه گنجشک های مسکو

تپه گنجشک های مسکو یکی از معروف ترین و بلند ترین ساختمان های مسکو محسوب می شود. تپه گنجشک به‌ طور انبوه پوشیده از جنگل و چشمه‌ های طبیعی است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تپه‌ گنجشک ها منطقه‌ ای در جنوب غربی مسکو است که در ساحل شیب ‌دار رودخانه مسکو قرار دارد. تپه گنجشک به‌ طور انبوه پوشیده از جنگل و با دره‌ های عمیق و چشمه‌ های طبیعی است.
تپه گنجشک ها یکی از هفت تپه مسکو، بلندترین نقطه شهر با ارتفاع 220 متر از سطح دریا است. این مکان مورد علاقه مردم محلی و گردشگران به طور یکسان است که فرصت کافی برای ورزش و سایر فعالیت‌ های فضای باز در تمام فصول سال را ارائه می ‌دهد.
تپه گنجشک  که از نام روستای Vorobyovo نامگذاری شده است، یک بنای معروف در مسکو است که به آن Sparrow hills می گویند.

نمایی از تپه گنجشک های مسکو

نمایی از تپه گنجشک های مسکو

تاریخچه تپه گنجشک ها

تپه‌ های گنجشک نام خود را از روستای قرن چهاردهم Vorobyovo گرفته است که از نام قبیله بویار باستانی Veliky Novgorod، Vorobyovs نامگذاری شده است. 
این دهکده توسط دوک بزرگ مسکو در اواسط دهه 1450 خریداری شد و به یک ملک بزرگ برای خانواده سلطنتی تبدیل شد و با کاخ وروبیوف که قرن ها به عنوان اقامتگاه تفریحی تابستانی استفاده می شد.
بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی با تهیه تور مسکو در طول سال به این مکان می روند، علاوه بر این، بازدید از این مکان برای زوج های تازه ازدواج کرده به یک سنت خوب تبدیل شده است. 
شما نمی ‌توانید این مکان را بدون خرید سوغاتی ترک کنید، بنابراین مغازه‌ های زیادی با بیشترین تنوع ممکن از چیزهای محلی، مانند ماترشکا سنتی و لپتی وجود دارد.
بالا رفتن از تپه و پایین آمدن با آسانسور امکان پذیر است. در حین بالا رفتن از تپه می توانید با منظره ای شگفت انگیز رو به رو شوید و چندین عکس بگیرید. 

امکانات اطراف تپه گنجشک ها

زمین تپه گنجشک ها بر فراز رودخانه در ارتفاع 80 متری قرار دارد، طول رودخانه مسکو حدود 3.7 کیلومتر است. این تپه تقریباً در 6.5 کیلومتری جنوب غربی کرملین و میدان سرخ قرار دارد. 
معروف ترین ساختمان در تپه گنجشک ها، ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو است. در اطراف این تپه رستوران هایی وجود دارد، که می توانید پس از بالا و پایین رفتن از تپه به آنجا بروید و یک غذای خوشمزه نوش جان کنید.
ایستگاه مترو Vorobyovy Gory به این مکان بسیار نزدیک است، سکوی آن درست در داخل پل رودخانه مسکو قرار دارد. خاکریز در امتداد رودخانه مسکو مکانی دوست داشتنی برای پیاده روی عاشقانه، آفتاب گرفتن و اسکیت سواری است.
این مکان دارای تپه پرش با اسکی و پیست اسکی است و آن را به مکانی عالی برای ورزش های زمستانی تبدیل می کند.همچنین مسیری آسفالتی برای دوچرخه سواری برای گردشگران وجود دارد.
در تفرجگاه اسکله ای وجود دارد که کشتی های موتوری تفریحی به آن پهلو می گیرند، نمای شهر از عرشه رصد نمایان است. می توانید آسمان خراش های شهر مسکو، استادیوم لوژنیکی را در آنجا ببینید. 
همچنین در اطراف آن مراکز خرید متعدد، چندین فروشگاه، سالن های آرایشی، مغازه ها، کافه ها و ساختمان های دولتی و اداری وجود دارد.

ساخت بنا بر روی تپه گنجشک ها

معماران در زیباسازی این منطقه تلاش های بسیار کردند، در ابتدا قرار بود که در این منطقه کلیسایی به عنوان مسیح نجات دهنده ساخته شود، اما بعدها از ساخت آن منصرف شدند.
تزار الکساندر اول (1777-1825) قول داده بود این کلیسا را در محلی که کاخ چوبی وروبیوی در سال 1812 پس از آتش سوزی بزرگی که ناپلئون بناپارت (1769-1821) را مجبور به عقب نشینی از مسکو کرد و ویران شد، بسازد. 
نقشه های یک طرح نئوکلاسیک با نمادهای فراماسونری توسط معمار الکساندر لاورنتویچ ویتبرگ (1787-1855) یا کارل مگنوس ویتبرگ که اصالتاً سوئدی بود ساخته شد، اما معلوم شد که ساخت کلیسای جامع در محل برنامه ریزی شده غیرممکن است. 
در سال 1817، اولین سنگ برای کلیسای جامع مسیح منجی در تپه اسپارو گذاشته شد. اما در طول کار زمینی به نظر می رسد که کوه شروع به فرو ریختن و سر خوردن کرد و در سال 1827 ساخت و ساز متوقف شد. 
دوازده سال بعد، در سال 1839، ساخت کلیسای جامع در نقطه ای نزدیکتر به کرملین و با طرحی توسط معمار کنستانتین آندریویچ تون (1794-1881) از سر گرفته شد.
پس از آن در قرن بیستم عبادتگاهی دیگر در بالای این تپه ساختند، که امروزه بنای ایلتی مسکو نامیده می شود. نمای خارجی آن مجسمه ای از یک زن کارگر است و این بنا جزو هفت ساختمان مرتفع در مسکو شناخته می شود.

نحوه دسترسی به تپه گنجشک ها

برای دسترسی به این مکان می توانید از متروی مسکو استفاده کنید، نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مکان ایستگاه (Vorobyovy Gory) نام دارد. 
این ایستگاه در پایین تپه و در کنار پل قرار دارد، برای بالا رفتن از تپه نیاز به 15 تا 20 دقیقه پیاده روی می باشد. همچنین علاوه بر مترو می توانید از اتوبوس و تاکسی نیز برای رفت و آمد استفاده کنید.
اگر بالا رفتن از سر بالایی تپه برایتان مشکل است، می توانید از تله مابین پارک سوار استفاده کنید و سرازیری را پیاده بر گردید
همچنین می توانید از طریق رودخانه با کشتی به تپه های اسپارو بروید. اسکله ها در مرکز شهر موجود هستند. می توانید بلیط اتوبوس توریستی بخرید و با اتوبوس به Vorobyovy Gory بروید.

هزینه و ساعت بازدید از تپه گنجشک ها

برای بازدید از منطقه ی تپه گنجشک ها می توانید طی در 24 ساعت روز و بدون محدودیت مراجعه کنید، هزینه ی ورودی برای بازدید از این مکان رایگان می باشد.

جاذبه های دیدنی اطراف تپه گنجشک ها

کلیسای مسیح در ۷٫۵ کیلومتر، کلیسای جامع سنت باسیل در ۹٫۲ کیلومتر، آرامگاه لنین در ۹٫۳ کیلومتر، میدان سرخ در ۹٫۴ کیلومتر، کاخ کرملین در ۱۰٫۸ کیلومتر، میدان مانژ در ۱۱٫۲ کیلومتر این تپه می باشد.

برای آشنایی با جاهای دیدنی روسیه، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

رستوران های نزدیک به تپه گنجشک ها

رستوران جو جو در ۱٫۷ کیلومتر، رستوران لاستوچکا در ۴٫۹ کیلومتر، رستوران المپیین در ۵ کیلومتر، رستوران آلماز در ۵٫۵ کیلومتر، رستوران اسکای لانژ در ۵٫۸ کیلومتر این منطقه می باشد.

هتل های نزدیک به تپه گنجشک ها

هتل کاستلو در ۲٫۶ کیلومتر، هتل پاریس در ۲٫۶ کیلومتر، هتل هیلز در ۲٫۸ کیلومتر، هتل آرنا در ۵٫۳ کیلومتر، هتل رادیسون در ۶٫۷ کیلومتر این منطقه می باشد.

برای اطلاع از قیمت تور روسیه و همچنین اطلاع از تور سنت پترزبورگ می توانید به آژانس هواپیمایی معتبر الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورها را در کمترین زمان به صورت آنلاین تهیه کنید.


درباره مسکو بخوانید:

جاهای دیدنی مسکو

میدان سرخ مسکو

مترو مسکو زیباترین مترو جهان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt