محله کادیکوی استانبول

محله کادیکوی استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 آبان ، 1401

محله کادیکوی استانبول + تفریحات و هتل ها

محله ی کادیکوی استانبول یکی از جذاب ترین و معروف ترین محله های استانبول است که می توانید در آن به خرید و گردش بپردازید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کادیکوی یکی از مناطق مهم استانبول است، که در سمت آسیایی قرار دارد. این محله در انتهای جنوبی تنگه بسفر می باشد که به دریای مرمره باز می شود. 
کادیکوی را می توان یکی از قدیمی ترین محله های استانبول دانست. تحقیقات باستان شناسی در ترکیه نشان داده شده است که این منطقه بیش از 7000 سال قدمت دارد.
با وجود قدمت چندین هزار ساله، اکنون یکی از مدرن ترین و محبوب ترین و البته یکی از مجلل ترین مناطق این شهر پهناور است. کادیکوی نه تنها محله ای محبوب در میان مردم ترکیه است، بلکه در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی نیز تبدیل شده است.
محله ی کادیکوی یکی از مناطقی است که در ۲۵ سال گذشته در استانبول سریع ‌تر رشد کرده و دارای مراکز خرید لوکس با رستوران های متنوع و سرگرمی های جذاب است. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با جاهای دیدنی کادیکوی، مراکز خرید محله کادیکوی استانبول و… بیش تر آشنا کنیم.

نمایی از محله کادیکوی استانبول

نمایی از محله کادیکوی استانبول

درباره محله ی کادیکوی در استانبول

منطقه کادیکوی در جنوبی ترین بخش آسیایی استانبول واقع شده است و طولانی ترین خط ساحلی را با دریای مرمره دارد. کادیکوی در ضلع شرقی در کنار محله بزرگ مالتپه و از سمت شمال با دو محله اوسکودار و آتاشهیر مجاورت دارد.
کادیوکوی تا میدان تکسیم حدود 17 کیلومتر، حدود 56 کیلومتر تا فرودگاه جدید استانبول فاصله دارد و حدود 30 کیلومتر تا فرودگاه Sabiha Gokcen فاصله دارد.
لازم به ذکر است که این منطقه یکی از خنک ترین و مطبوع ترین مناطق استانبول است و در تمام طول سال دارای دمای متعادل و دلپذیری است. 
منطقه کادیکوی امروزی پر از خیابان ‌های باریک و تودرتو است، کادیکوی مملو از کافه ها، رستوران ها و کلوب هایی است که تا صبح باز هستند. اگر به دنبال یک زندگی شبانه پر جنب و جوش هستید، کادیکوی می تواند مقصدی عالی در تور ترکیه برای شما باشد.

در محله ی کادیکوی چه می توان کرد؟

محله ی کادیکوی دارای امکانات متنوع، مراکز خرید و... می باشد که در زیر به آن ها می پردازیم.

1. خرید از مراکز خرید و بازارها

کادیوکوی یکی از محله های خوب استانبول است، مراکز خرید متعدد و بازارهای بی شمار در آن وجود دارد. خیابان های منطقه مملو از مغازه های بزرگ و کوچک، بوتیک هایی است که می توانید هر چیزی را که بخواهید پیدا کنید. 
برخی از برترین مراکز خرید ترکیه از جمله چندین شعبه مرکز خرید زنجیره ای AVM، مرکز خرید آکاسیا و ... در همین منطقه قرار دارند.
بازدید از بازار کادیکوی یکی از محبوب ترین کارهایی است که در بخش آسیایی استانبول انجام می شود. بهشت غذاخوری ها، بازار مملو از مغازه هایی است که از محصولات تازه و ماهی گرفته تا ترشیجات و انواع بی پایان زیتون می فروشند.
خیابان‌ های پر پیچ و خم بازار که فقط برای عابر پیاده است مملو از مردم محلی است که به خرید روزانه خود می‌ پردازند. این مکان فوق العاده ای برای تماشای مردم و امتحان برخی از غذاهای شگفت انگیز استانبول است.
با این حال، اگر به دنبال دوری از شلوغی هستید، بازار کادیکوی ممکن است برای شما مناسب نباشد. این یک مکان فوق ‌العاده محبوب است که پر از افراد زیادی است که گاهی اوقات به سختی می‌ توان پیمایش کرد.

2. دیدن مراکز آموزشی

معروف ترین دانشگاه در منطقه کادیکوی در استانبول، دانشگاه مرمره، دانشگاه حیدرپاشا است که از بزرگترین و زیباترین دانشگاه های این منطقه است. علاوه بر این، دانشگاه خصوصی یدیتپه و دانشگاه تازه تاسیس مدنییت استانبول نیز در این منطقه قرار دارند. 
برخی از مهمترین مدارس استانبول مانند دبیرستان فنی و حرفه ای آتاتورک، دبیرستان کادیکوی و دبیرستان فرانسوی سنت جوزف در همین منطقه هستند. دانشگاه دیگری که در سال 2010 درهای خود را باز کرد، استانبول مدنییت است. 

3. سوار تراموای شوید

این واگن برقی تاریخی 10 توقف دارد و در اطراف محله کادیکوی می چرخد. می توانید داخل این تراموای زیبا بنشینید و از داخل به بیرون مغازه ها نگاه کنید.

4. تماشای مجسمه گاو نر کادیکوی 

مجسمه گاو کادیکوی یکی از نمادین ‌ترین مکان‌ ها در بخش آسیایی استانبول است. این مجسمه که در یک چهارراه شلوغ و در محل تلاقی شش جاده قرار دارد، یک نقطه ملاقات محبوب برای مردم محلی و گردشگران است.
این مجسمه که در ابتدا توسط مجسمه ‌ساز فرانسوی ایزیدور بونهور در سال 1864 ساخته شد، در سال 1917 به استانبول آمد. اما تا سال 1990 بود که مجسمه به مکان فعلی خود رسید.

5. از محله مودا دیدن کنید

محله ی مودا منطقه ‌ای مدرن و رو به رشد کادیکوی است که مملو از رستوران‌ ها، کافه‌ ها، بارها، میخانه ‌ها است. این محله با دریای مرمره هم مرز است و دارای یک پیاده ‌روی ساحلی با چشم ‌اندازهای باورنکردنی اقیانوس است.
زمانی که در مودا هستید، حتما از موزه باریش مانچو که به اسطوره راک آناتولی، باریش مانچو اختصاص دارد، دیدن کنید.

6. به سمت فانوس دریایی کادیکوی قدم بزنید

فانوس دریایی کادیکوی که در نزدیکی پایانه کشتی کادیکوی در ورودی جنوبی تنگه بسفر واقع شده است، مکانی آرام برای فرار از شلوغی استانبول است.
این فانوس دریایی منظره ای عالی از منطقه سلطان احمد در سمت اروپایی شهر ارائه می دهد. همچنین مکانی شگفت انگیز برای تماشای غروب خورشید است.
با قدم زدن در امتداد منطقه ساحلی کادیکوی و روی یک دیوار بتنی که به تنگه بسفر می ‌رود، می ‌توان به فانوس دریایی رسید.

7. مسیر ساحلی کادیکوی

پس از بازدید از فانوس دریایی کادیکوی، در امتداد مسیر وسیع پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری به سمت جنوب قدم بزنید تا به تماشای مناظر ادامه دهید.
مسیر از فانوس دریایی شروع می شود و به مودا که دارای چند پارک ساحلی دوست داشتنی است ادامه می یابد. این یک مکان عالی برای قدم زدن و ورزش کردن به دور از شلوغی شهر است.
اگر به دنبال تماشای یک ساحل زیبا هستید، به سمت جنوب ساحل Caddebostan بروید. این منطقه ساحلی دارای سواحل شنی و مکان های پیک نیک فراوان است که از آن می توان غروب خورشید را تماشا کرد.

8. قدم زدن در خیابان بهاریه کادیکوی

خیابان بهاریه یکی دیگر از مکان های پرجنب‌ وجوش کادیکوی است که مملو از رستوران‌ ها و کافه‌ ها، همراه با برخی فروشگاه‌ های مد روز است. خیابان از مجسمه گاو شروع می شود و خط تراموا کادیکوی را تا محله مودا دنبال می کند.
همچنین در خیابان بهاریه، خانه معروف اپرای Süreyya قابل توجه است. در این خیابان می توانید به خرید بپردازید.

9. تماشای ایستگاه قطار حیدرپاشا 

ایستگاه قطار حیدرپاشا که در لبه بندر کادیکوی قرار دارد، یک مکان دیدنی تاریخی معروف با نمای بزرگ نئوکلاسیک است. این ساختمان از زمان ساختش در سال 1909 هزاران بازدید کننده را به خود جلب کرده است. حیدرپاشا تا سال 2012 شلوغ ترین ایستگاه قطار در تمام ترکیه بود. 

بهترین محله های کادیکوی استانبول

محله 19 مایس
محله بوستانجی
محله جاده بوستان
محله گوزتپه
محله حسن پاشا
محله کوزیاتایی
محله مردیون کوی
محله راسیم پاشا
محله زوهوتو پاشا
محله جعفر آقا
محله ایتیم
محله ارن کوی
محله عثمان آقا
محله فنر باهچه
محله دوملو پینار
محله سودایه
محله کوشویولو
محله صحرای جدید
محله صحرای جدید
محله فنر یولو
محله فیکر تپه

هتل در محله ی کادیکوی استانبول

هتل در محله کادیکوی استانبول

هتل های محله کادیکوی استانبول 

بسیاری از گردشگران محله ی کادیکوی را به عنوان اقامت و رزرو هتل انتخاب می کنند. در محله ی کادیکوی انواع هتل ها و هاستل ها با قیمت متنوع وجود دارد.
به همین خاطر گردشگرانی بسیاری با شرایط و بودجه های مختلف می توانند در این اقامتگاه ها اقامت کنند. در محله های کادیکوی از هتل های 5 ستاره گرفته تا مهمان خانه های ارزان قیمت و تمیز را می توانید برای اقامت خود انتخاب کنید.
دو مورد از هتل های لوکس و مدرن محله ی کادیکوی هتل مودا و هتل هیلتون می باشند. گردشگران در صورت رزرو اتاق در این هتل ها می توانند از امکانات خوبی بهرهمند شوند و اقامت خوبی داشته باشند.
در صورت داشتن بودجه ی کم می توانید در هتل های سه ستاره مای دورا، کادیکوی پارک سوئیت و یا هتل zirveotel  اقامت داشته باشید.
یکی دیگر از اقامتگاه های خوب برای اقامت در محله ی کادیکوی استانبول suadiye است، که از یکی از لوکس ترین و بهترین هتل های این منطقه بشمار می رود، میهمانان این هتل می توانند از امکانات خوب آن نهایت استفاده را ببرند.

چگونه به کادیکوی برویم؟

چگونه از تکسیم به کادیکوی برویم ؟ رفتن به کادیکوی استانبول بسیار آسان است، برای رسیدن به کادیکوی می توانید از مکان های توریستی مانند تکسیم و سلطان احمد با کشتی سوار شوید. 
ار آنجا حدود 20 دقیقه طول می کشد تا با کشتی به کادیکوی برسید و این سفر نوید چشم اندازهای شگفت انگیز بسفر را می دهد.
برای اینکه بتوانید از سلطان احمد به کادیکوی برسید، ابتدا باید به امینونو بروید. می توانید سوار کشتی هایی شوید که هر 20 دقیقه از بندر امینونو کادیکوی که بسیار نزدیک به بازار ادویه است، حرکت می کنند.
برای اینکه  بتوانید از بی اوغلو، تکسیم و گالاتا به کادیکوی برسید، ابتدا باید به کاراکوی بروید. می توانید سوار کشتی هایی شوید که هر 20 دقیقه از بندر کشتی کادیکوی که بسیار نزدیک به پل گالاتا است، حرکت می کنند.

برای اطلاع از تور لحظه آخری استانبول می توانید به یک آژانس معتبر مانند آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورها را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی محله ی کادیکوی استانبول

محله ی کادیکوی استانبول کجاست؟

محله ی کادیوکی در بخش آسیایی استانبول در نوار ساحلی دریای مرمره قرار دارد.

معروف ترین خیابان کادیکوی برای خرید کدام است؟

خیابان بهاریه یکی از معروف ترین و محبوب ترین خیابان های محله ی کادیوکوی استانبول است.


درباره استانبول بیشتر بخوانید:

بهترین حمام های ترکی استانبول

مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم استانبول

محله بشیکتاش استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt