زیباترین شهرهای مالزی را بشناسید

زیباترین شهرهای مالزی را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 آذر ، 1401

زیباترین شهرهای مالزی را بشناسید

مالزی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که در زیباترین شهرهای آن می توانید ببینید. از سواحل گرفته تا جنگل‌ ها و آسمان ‌خراش‌ ها و شهرهای فوق‌ مدرن را در مالزی می توانید ببینید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مالزی کشوری چند فرهنگی است، که چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در فاصله کوتاهی از پایتخت مالزی، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جزایر، کوه‌ها و غارهای گرفته تا معابد بی‌ شماری را می توان دید.
مالزی همچنین یک مقصد محبوب برای غواصی است، با صخره های مرجانی زیبا و سواحل شنی نرم که مرتباً در فهرست بهترین مقاصد قرار می گیرند.
مالزی که از دو خشکی اصلی تشکیل شده است، در واقع گنجینه آسیای جنوب شرقی است که به دلیل توپوگرافی خیره کننده و مناظر اسرارآمیز خود شناخته شده است. 
درست از خط ساحلی درخشان گرفته تا جنگل‌ های بارانی سرسبز، جنگل‌ های استوایی، سواحل آفتاب ‌زده، زندگی دریایی عجیب و غریب، آسمان ‌خراش‌ های خیره‌ کننده، شهرهای فوق‌ مدرن را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.
در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با زیباترین شهر های مالزی بیش تر آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه شوید.

شهر کوالالامپور مالزی

شهر کوالالامپور مالزی

1. کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. این شهر بیشتر به خاطر برج ‌های دوقلوی پتروناس شناخته می شود.
این شهر ترکیبی از معماری استعماری، مدرن، آسیایی و مالایی است و ظاهری منحصربه ‌فرد به آن می ‌دهد که معمولاً در دیگر پایتخت ‌های آسیای جنوب شرقی نمی ‌بینید. 
کاخ ملی و مجلس پارلمان دو نمونه از معماری خیره‌ کننده این شهر هستند که ارزش دیدن دارند. کارهای فوق ‌العاده دیگری که می‌ توانید در تور کوالالامپور انجام دهید شامل بازدید از میدان مردکا، خرید در خیابان پتالینگ محله چینی‌ ها و کاوش در پارک پرندگان KL است.
کوالالامپور یکی از بهترین مقاصد خرید در آسیای جنوب شرقی می باشد، که نه تنها 70 مرکز خرید دارد، بلکه پر از بازارهای سرپوشیده و روباز است.

2. جورج تاون

بخش قدیمی ‌تر و دومین شهر بزرگ مالزی جورج تاون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، اما جورج تاون به همان اندازه که به خاطر معماری ‌اش جذاب است، به خاطر غذاهایش نیز معروف است. 
جورج تاون که به‌ عنوان «پایتخت غذای مالزی» شناخته می ‌شود، برخی از بهترین غذاهای خیابانی در آسیا را ارائه می‌ دهد که بهترین تجربه را در مکان ‌هایی مانند گورنی درایو کنار دریا و خیابان چولیا، مقصد محبوب کوله‌ گردی و یکی از قدیمی ‌ترین خیابان ‌های شهر دارند.
بلندترین آسمان ‌خراش های شهر، و سکوی یو شکل Rainbow Skywalk، یک سکوی تماشای شیشه ‌ای در فضای باز است که ۶۸ طبقه در هوا قرار دارد. 
یکی از بزرگترین جاذبه های پنانگ معماری آن است. مردم، فرهنگ و غذای آن همگی به روشی عالی کنار هم قرار می گیرند و شهر جورج را حتی غیرقابل مقاومت تر می کنند. 
کوچه های باریک، زیارتگاه ها، مغازه های گاه به گاه که با جریانی از فانوس های کاغذی ردیف شده اند، جذابیت خاص خود را به جورج تاون بخشیده است. 

3. کوانتان

کوانتان به دلیل موقعیت مکانی آن دقیقاً در مقابل دریای چین جنوبی قرار دارد. شاید تعجبی نداشته باشد که هدف اصلی شهرت کوانتان سواحل آن باشد. 
ساحل Teluk Cempedak فقط چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و خط ساحلی پر درخت و تمیزی دارد. آبشار Sungai Pandan و پارک Esplanade نیز در این مکان قرار دارد.

4. شهر کوتا کینابالو

شهر کوتا کینابالو یا KK که در مقابل دریای چین جنوبی قرار دارد، بخش شمالی بورنئو را اشغال می کند و توسط جنگل های بکر و رشته کوه های بزرگ احاطه شده است.
کوه کینابالو، بلندترین کوه مالزی و یک مقصد کوهنوردی بسیار مورد توجه است. از آنجایی که این کوه دارای وضعیت حفاظت شده است و زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر است.

5. شهر ایپو

شهر ایپو یکی از ثروتمندترین شهرهای آسیای جنوب شرقی در اواخر قرن نوزدهم بوده است. این شهر به دلیل درآمد حاصل از معادن قلع دره کینتا بسیار مشهور و ثروتمند است.
امروزه میراث ثروتمند آن در عمارت های زیبای چینی و ساختمان های دوران استعمار که در سرتاسر شهر قدیمی آن یافت می شود قابل مشاهده است. 
ایپو همیشه شهر مهمی بوده است، فقط کافی است در آن قدم بزنید تا بدانیم چگونه این شهر دومین مرکز اداری در دوران استعمار بریتانیا، پس از کوالالامپور بوده است. 
این شهر به دلیل مرکز صنعت قلع جهان اهمیت پیدا کرده است، این شهر مناظر زیبای زیادی دارد که می توان از آن دیدن کرد. یکی از این موارد پارک تفریحی Gunung Lang است، جایی که بسیاری از مردم محلی اغلب اوقات خود را در اوقات فراغت می گذرانند. 
تاون هال، معبد کوویل ماریامن و قلعه کلی نیز مکان هایی هستند که به دلیل معماری بدیعشان ارزش بازدید دارند. ارتفاعات کامرون، تقریباً به اندازه سنگاپور وسیع‌ است.

6. شهر آلور استار

بزرگترین شهر مرزی مالزی آلور استار است. این شهر اغلب به عنوان نقطه پرش برای گشت و گذار در لنکاوی، پارک بومگردی اولو مودا یا تایلند استفاده می شود، اما الور استار بیش از چند جذابیت خاص خود را دارد. برخی از زیباترین ساختمان‌ های شهر در این شهر و در میدان شهری استعماری یافت می‌ شوند. 

7. شهر قدیمی میری

برخی از اولین مهاجران میری تاجران چینی بودند و این شهر تا به امروز تأثیرات قابل توجه چینی را حفظ کرده است. شهر قدیمی اطراف جالان چین مملو از بازارهای فریبنده و رستوران های عالی است. 
در این شهر می توانید بازار Tamu Muhibba یا بازار محلی را ببینید که مردم بومی را از بالای رودخانه برای فروش میوه، برنج باریو جذب می ‌کند. 
مسجد الطقوا نیز با نمای طلایی و سفیدش که با درختان نخل حاشیه شده است، ارزش دیدن دارد. صخره‌ های زیبا در امتداد ساحل شهر محل زندگی ماهی ‌های فرشته است.

8. شهر کوالا ترنگانو

شهر کوالا ترنگانو که زمانی یک دهکده ماهیگیری کوچک بود، در دهه 1980 در نتیجه سود حاصل از میادین نفتی دریای چین جنوبی به سرعت رشد کرد. 
علیرغم تأثیرات این مدرنیزاسیون، این شهر عمیقاً ریشه در فرهنگ مالایی دارد و بازارهای پر جنب و جوش و یکی از جذاب ترین ‌ محله‌ های چینی در کشور مالزی است.

9. شهر تایپینگ

شهر تایپینگ یکی از شهرهای استعماری در مالزی است که به خوبی حفظ شده است. تایپینگ، مانند بسیاری از مناطق دیگر دارای خانه معماری تاریخی خیره‌ کننده‌ است که در دوران شکوفایی معدن قلع در قرن نوزدهم ساخته شده است. 
علاوه بر مغازه های چینی و معماری استعماری، تایپینگ دارای بیش از 64 هکتار باغ است. باغ دریاچه تایپینگ که در سال 1880 تأسیس شد، اولین باغ عمومی مالزی بود و همچنان یکی از زیباترین آن ها است. این شهر همچنین اولین موزه کشور به نام موزه پراک را در خود جای داده است که در ساختمانی باشکوه از دوران استعمار واقع شده است.

10. شهر کوالا کانگسار

شهر کوالا کانگسار یکی از خیره کننده ترین شهرهای سلطنتی مالزی است. این شهر با فرهنگ غنی مالایی، خانه ‌های معماری عالی استعماری و باغ‌ های جذاب است. 
دو تا از بهترین ساختارهای استعماری شهر در مرکز آن یافت می شوند یک برج ساعت چشم نواز و دیگری کالج مالایی است. این مدرسه که قدمت آن به اوایل قرن بیستم بازمی ‌گردد، اولین مدرسه در کشور بود که آموزش زبان انگلیسی را ارائه کرد.

11. شهر کوتا بهارو

شهر کوتا بهارو که در سمت شرقی مالزی قرار دارد، پایتخت و مقر خانواده سلطنتی ایالت کلانتان است. این شهر از نظر فرهنگی غنی و پرجنب ‌وجوش است که می ‌توان تأثیرات اسلامی زیادی را در این ایالت به ‌ویژه در معماری زیبای مساجد مشاهده کرد. غارهای Gua Ikan و آبشارهای قوی شما را به دنیایی که طبیعت در آن حاکم است منتقل می کند، وقتی از گردش در طبیعت لذت می برید، می توانید در بازار شبانه معروف کوتا بهارو در خریدهای بسیار مورد نیاز خود غرق شوید.

12. شهر کوتا کینابالو

کوتا کینابالودارای طلوع زیبای خورشید و غروب های نفس گیر است، که شهر را در لعاب قرمز آتشین رنگ آمیزی می کند. صحنه هنری و موسیقی پر جنب و جوش، و مهمتر از همه مردم محلی آن است.
در کوتا کینابالو چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. برج ساعت اتکینسون، رصدخانه تپه سیگنال، آکواریوم گرین کانکشن تنها برخی از مواردی هستند که می توانند شما را مشغول نگه دارند.
ساحل خلیج لیکاس که در میان مردم محلی و گردشگران محبوب است، مکان خوبی برای نشستن و استراحت و تماشای غوطه ور شدن خورشید در پشت افق است. 

شهر مالاکا در مالزی

شهر مالاکا در مالزی

13. شهر مالاکا

یکی از قدیمی ترین شهرهای مالزی در تنگه مالاکا قرار دارد. این مقصد توریستی محبوب از سال 2008 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است. 
مالاکا مملو از کارهایی است که باید انجام دهید و مکان هایی برای خوردن لذیذترین غذاها را دارد. مالاکا به خاطر بازار شبانه خیابان Jonker معروف است که همیشه مملو از مردم و گردشگران است. 
جدای از آن، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد. کلیسای سنت پل، یک کلیسای سابق پرتغالی و بعداً قبرستانی در زمان اشغال هلندی ها بوده است.
معبد چنگ هون تنگ، مسجد کامپونگ کلینگ و بوکیت چین نیزدر این شهر وجود دارد. رودخانه کوچکی از شهر می گذرد، سفر با قایق بسیار توصیه می شود، به خصوص در شب که کل شهر مالاکا روشن است و مانند منظره زیبایی به نظر می رسد.

برای اطلاع از قیمت تور مالزی و اطلاع از قیمت های دیگر تور ها می توانید به آژانس هواپیمایی معتبر الفبای سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی زیباترین شهر های مالزی 

کدام از شهر های مالزی به خاطر غذاهایش معروف است؟

شهر جورج تاون یکی از شهر های مالزی می باشد، که به دلیل غذاهایش معروف و محبوب است.

ثروتمند ترین شهر مالزی کدام است؟

شهر ایپو یکی از ثروتمندترین شهرهای مالزی است، که به بسیار زیبا می باشد.


درباره مالزی بیشتر بخوانید:

هزینه سفر به مالزی

مالزی، سرزمین مناظر رویایی

مالزی، ترکیبی از جزایر و شهرهای زیبا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt