بهترین حمام های ترکی استانبول

بهترین حمام های ترکی استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1401

بهترین حمام های ترکی استانبول + عکس

حمام های ترکی استانبول از معروف ترین ها در جهان هستند، پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید. در این مطلب به بررسی بهترین حمام های ترکی سنتی استانبول پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

حمام های ترکی بخش مهمی از فرهنگ ترکیه است، که از قرن شانزدهم به بعد وجود داشته است. حمام های استانبول بهترین تجربه ای است، که می توانید هنگام تهیه تور استانبول هنگام سفر به استانبول ترکیه آن را تجربه کنید.
در حالی که حمام ها برای اولین بار برای ارائه مکانی برای حمام ساخته شدند، حمام های ترکی به مکان هایی برای تجمع بسیاری از مردم تبدیل شدند. 
حمام تركي به مکانی اجتماعی تبدیل شده بود که مردم می توانستند ساعت ها در آن وقت خود را سپری کنند، استراحت کنند، و خود را تمیز و پاکیزه کنند همچنین با همسایگان و دوستان خود خود صحبت کنند. 
امروزه نیز فرهنگ حمام در ترکیه تغییر چندانی نکرده است. بیشتر حمام ‌های سنتی استانبول بخش‌ ها یا ساعات متفاوتی از روز برای زنان و مردان دارند و از آیین ‌های سنتی حمام پیروی می‌ کنند. 

نمایی از حمام های ترکی در استانبول

نمایی از حمام های ترکی در استانبول

در حمام ترکی چه اتفاقی می افتد؟

اولین چیزی که اتفاق می افتد این است، در حمام ترکی مردان و زنان جدا هستند. برهنگی کامل در حمام های ترکی رایج نیست. پوشاندن قسمت پایین بیکینی یک قانون کلی است، که باید رعایت شود.
اتاقک های خصوصی برای تعویض لباس های شما وجود دارد و به شما دمپایی و پشتمال داده می شود. پشتمال یک حوله نخی رنگارنگ است ، که برای لیف کشیدن و ماساژ در استانبول استفاده می شود.
در داخل حمام می توانید خود را شستشو دهید با دوستانتان به صحبت بپردازید و ماساژ ارزان در استانبول انجام دهید. در ادامه ما شما را با بهترین حمام های ترکی در استانبول آشنا می کنیم.

1. حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان در محبوب ترین نقطه توریستی استانبول واقع شده است. این حمام که بین ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد، موقعیت مکانی زیبا و جذابی دارد.
البته قیمت حمامی که در وسط جاذبه های گردشگری قرار دارد نسبت به سایر حمام ها بسیار بالاتر است. ارزان ترین خدمات در این حمام از 50 یورو شروع می شود و هزینه ماساژ در استانبول از تا 80 یورو می رسد. 
حمام حرم سلطان متعلق به همسر سلیمان اعظم، مشهورترین سلطان امپراتوری عثمانی است. حرم سلطان، معروف به الکساندره این حمام را توسط معمار سنان مشهورترین معمار عثمانی ساخته بود. تاریخچه این حمام به دهه 1550 باز می گردد و زیباترین حمام ترکی در استانبول است. 

2. حمام چاگال اوغلو حمامی

حمام چاگال اوغلو حمامی در خیابان Yerebatan قرار دارد ،که از آب انبار باسیلیکا شروع می شود. تاریخچه ی حمام چاگال اوغلو به سال 1741 برمی گردد و توجه همگان را به خود جلب می کند. 
چاگال اوغلو حمامی یکی از بهترین حمام های ترکی سلطان احمد است. قیمت ها در این حمام از 30 یورو شروع می شود، قیمت شامل ماساژ و فوم حدود 50 یورو است.
صدای ریختن آب در استخر مرکزی حمام، آرامش ملایمی را به صورت عرفانی برای شناگران فراهم می کند. این بنای تاریخی 300 ساله برای مدت طولانی به عنوان وسیله ای برای تأمین بودجه کتابخانه و مجموعه اجتماعی اسلامی-عثمانی) خدمت می کرد. 
در حال حاضر، حمام یکی از بهترین حمام های ترکی استانبول است و با سبک معماری کلاسیک عثمانی با جزئیات باروک خود متفاوت است.
حمام در چند قدمی هتل های محبوب سلطان احمد مانند هتل وایت هاوس، هتل سوره و هتل آدامار قرار دارد. همچنین در ابتدای خیابان نوروسمانیه منتهی به بازار بزرگ واقع شده است.

3. حمام کیلیچ علی پاشا حمامی

حمام کیلیچ علی پاشا حمامی به افتخار ملوانی که معروف ترین معمار دوران عثمانی را سفارش داده بود، نامگذاری شده است. در ابتدا برای خدمت به نیروی دریایی عثمانی ایجاد شد.
این حمام قرن ‌ها پس از ساخته شدن همچنان پابرجا مانده است. این حمام به‌ خاطر گنبد باشکوه ‌اش، بزرگ ‌ترین حمام ‌های استانبول است. 
لحظه ای که وارد می شوید، با یک لیوان شربت گرم کننده از شما استقبال می شود در حالی که راهنمای شما روند را برای شما توضیح می دهد. ممکن است چشمان خود را در زیبایی الهام‌بخش دکوراسیون بیابید.

4. حمام Ağa Hamamı

این حمام در دوران عثمانی توسط سلطان عبدالمجید ساخته شد. این حمام دارای تاریخ غنی است که به دوران محمد فاتح باز می گردد.
آقا حمامی واقع در منطقه جهانگیر در بی اوغلو، بسیار نزدیک به هتل های اطراف است.  این قدیمی ‌ترین حمام ترکی در فهرست است که در سال 1454 ساخته شده است، این حمام ترکی یک سال پس از فتح قسطنطنیه برای سلطان مهمت و پسرانش ساخته شده است این اولین حمام ترکی در استانبول است.
این یکی از حمام های کمیاب است که به زنان و مردان اجازه می دهد با هم وارد اتاق بخار شوند. پس از حمام نیز  می ‌توانند بنشینند و با هم چای سیب شیرین را با هم میل کنید.

5. حمام سلیمانیه

این حمام در سال 1557 توسط معمار سینان ساخته شد و داستان های این فرهنگ را تا سال 2022 حمل می کند. تاریخ 500 ساله آن تجربه حمام را فراموش نشدنی و رویایی می کند. 
در اینجا احساس خواهید کرد که در هنگام حمام کردن در یک تونل زمان هستید. ساعت استفاده از جمام هر روز صبح از ساعت 07:00 الی 09:00 به جز یکشنبه ها امکان پذیر است.

6. حمام سینیلی

حمام سینیلی که در سال 1640 توسط کوسم سلطان ساخته شد، با کاشی ‌هایی مجلل تزئین شده بود که متأسفانه تا سال 2022 باقی نمانده است. 
بر روی دیوارهای حمام سینیلی در اوسکودار و در بخش حمام، حوض ‌هایی وجود دارد که باقی مانده است. تا امروز گنبد های مرتفع حمام که فضای وسیعی را در بر می گیرد، گردش گرما را در حمام متعادل می کند. 
حمام سینیلی یک حمام ترکی منحصر به فرد است زیرا گنبد های مرتفع فضایی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. این مکان یکی از بهترین حمام های ترکی استانبول است.

7. حمام گدیک پاشا

حمام گدیک پاشا واقع در نزدیکی بازار بزرگ، توسط معمار مشهور آن دوره، Hayrettin، در سال 1475 طراحی و ساخته شد. علاوه بر سکوی مرکزی ماساژ این حمام ترکی، استخر و سونا نیز وجود دارد. 

8. حمام  Cemberlitas Hammam

Cemberlitas Hamami در نزدیکی سلطان احمد واقع شده است. این حمام که در موقعیت بسیار آسانی قرار دارد به بازار بزرگ نیز بسیار نزدیک است. 
ورودی آن با هزینه 50 یورویی خود همه چیز را شامل می شود و یکی از معروف ترین حمام ها در شهر قدیمی استانبول است.
Cemberlitas Hamami در سال 1584 توسط نوربانو سلطان، همسر سلیم دوم، پسر سلیمان بزرگ ساخته شد. نوربانو یکی از قدرتمندترین زنان تاریخ عثمانی بود.
حمام Cemberlitas در فاتح در ساختار دو حمام ساخته شده است. زنان و مردان از ورودی یکسانی استفاده می کنند اما در قسمت های جداگانه حمام می کنند. 
این حمام در سال 1584 توسط معمار سینان برای نور بانو سلطان ساخته شد، بر در حمام کتیبه ای با 6 بیت وجود دارد. معمار سینان این حمام را با سبکی متفاوت از سازه های سنتی طراحی کرد که این حمام خاص را در جای دیگری از تاریخ قرار داد. تم اصلی این حمام که در مجموع 38 حوض دارد، لذت در سادگی است.

9. حمام ترکی Acemoğlu

حمام Acemoğlu، بهترین حمام ترکی استانبول است. این حمام در خیابان سه ‌زاده ‌باسی، در محدوده منطقه بالاباناغا، در مسیر بیازیت به سه ‌زاده باسی قرار دارد.
 این بنا که به عنوان یکی از حمام های پادگان جانیچر نیز شناخته می شود، تنها نمونه باقی مانده در نوع خود است. تاریخ و معمار ی مشخصی برای ساخت این حمام وجود ندارد، اما می دانیم که در دوران سلیمان اعظم مرمت اساسی صورت گرفته است. 

10. گالاتاسرای حمامی

حمام گالاتاسرای یکی از قدیمی ترین حمام های استانبول است که قدمت آن به سال 1461 باز می گردد. حمام گالاتاسرای که یکی از بهترین حمام های استانبول در نزدیکی میدان تقسیم است، در مقایسه با سایر حمام های ترکی نیز گزینه ای اقتصادی است. 
گالاتاسرای حمامی خدمات کامل حمام ترکی را از 35 یورو ارائه می دهد ، که این خدمات شامل حمام ترکی و ماساژ است.
عزیزیه حمامی یک حمام ترکی است که در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این حمام ترکی واقع در کادیکوی، مکانی بسیار محبوب در منطقه آسیایی می باشد، که قدمت آن به قرن 19 باز می گردد.

عکسی از عزیزیه حمامی

عکسی از عزیزیه حمامی

11. عزیزیه حمامی

حمام عزیزیه در مقایسه با سایر حمام ‌های تاریخی که به آن ‌ها نگاه کرده‌ ایم «جدیدتر» است و همچنین مکان بسیار مجللی در مقایسه با سایر حمام ‌های تاریخی می باشد.
برای اطلاع از تور لحظه آخری ترکیه می توانید به یکی از معتبرترین آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورها را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی بهترین حمام های ترکی استانبول

قدیمی ترین حمام های ترکی در استانبول کدامند؟

آقا حمامی و گالاتاسرای حمامی جزو قدیمی ترین حمام های استانبول هستند.

حمام خرم سلطان در کجا قرار دارد؟

حمام  خرم سلطان بین ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد.


درباره استانبول بیشتر بخوانید:

سوغات استانبول چیست؟

مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم استانبول

محله بشیکتاش استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt