حمام خرم سلطان استانبول

حمام خرم سلطان استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 اردیبهشت ، 1401

حمام خرم سلطان استانبول | هزینه بازدید و آدرس

حمام خرم سلطان در منطقه فاتح که گردشگران زیادى به این منطقه مى آیند، قرار دارد. قدمت حمام خرم سلطان به قرن شانزدهم و دوره سلطان سلیمان پادشاه معروف عثمانی باز مى گردد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

حمام خرم سلطان در منطقه فاتح که گردشگران زیادى به این منطقه مى آیند، قرار دارد. قدمت حمام خرم سلطان به قرن شانزدهم و دوره سلطان سلیمان پادشاه معروف عثمانی باز مى گردد 

شما دوست ندارید یک حمام سلطنتی را از دست بدهید، به خصوص اگر در یک حمام ترکی با قدمت چند صد ساله باشد که به خرم سلطان، معروف به رکسلانا، همسر ملکه سلطان سلیمان باشکوه - سازنده مسجد سلیمانیه، اختصاص یافته است. بنای فعلی توسط معمار معروف سینان در سال 1556 در محل حمام های باستانی زئوکسیپوس، در نقطه ممتازی بین ایاصوفیه و مسجد آبی طراحی و ساخته شده است. عثمانی ها پس از فتح استانبول، فرهنگ حمام رومی را با اشتیاق فراوان پذیرفته اند و صدها حمام ترکی خصوصی و عمومی در تمام محله های استانبول ساخته اند. تنها حدود 70 مورد از این حمام های تاریخی برای دیدن قرن بیستم باقی مانده است، در حالی که حدود 20 مورد از آنها هنوز فعال هستند. با تور استنانبول می توانید سفر عالی و خاطره انگیزی را در حمام خرم سلطان داشته باشید.

حمام خرم سلطان

داخل حمام خرم سلطان

از مراسم حمام خود چه انتظاری باید داشته باشید؟

در حالی که ممکن است درمان ها از مکانی به مکان دیگر کمی متفاوت باشد، آداب سنتی حمام تقریباً در همه جا یکسان است. حمام ها را هم خانم ها و هم آقایان استفاده می کنند، اما نه در یک زمان. آنها در ساعات مختلف روز و یا حتی در روزهای متفاوتی که توسط هر حمام مشخص شده است برای حمام پذیرفته می شوند، بنابراین عاقلانه است که برنامه آنها را قبل از رفتن بررسی کنید. پس از گرفتن کلید رختکن شخصی خود و پیچیدن خود با یک حوله حمام نخی، می توانید وارد اتاق بخار مرکزی حمام شوید - که همه آن با سنگ مرمر پوشانده شده است. سپس از شما انتظار می رود که در کنار سینک شخصی خود بنشینید تا اجازه دهید پوست شما آب داغ و حرارت را برای حدود 15 تا 20 دقیقه خیس کند تا برای یک اسکراب خوب آماده شود. یک خدمتکار که یک دستکش ابریشمی خام می پوشد این درمان را به شما می دهد و از میزان سلول های مرده پوست خود شگفت زده خواهید شد. کل فرآیند با یک ماساژ فوم لذت بخش به عنوان پولیش نهایی پایان می یابد. Hürrem Sultan Hamamı همچنین ماساژهای آروماتراپی شبیه آبگرم را به پیروی از آیین کلاسیک حمام ارائه می دهد.

لوازم حمام ترکی مورد نیاز شما

اگرچه برای شستن خود یک آفت‌مال، دمپایی پلاستیکی و یک hamamtaşı (کاسه ویکتوریایی) مسی در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما می‌توانید خودتان را بیاورید. بسیاری از حمام ها، و همچنین چندین فروشگاه در و اطراف Kapalıçarşı (بازار بزرگ)، دستکش های ابریشمی خام به نام kese و انواع صابون های معطر را می فروشند که می تواند حمام شما را لذت بخش تر کند.

تفریحات شبانه در استانبول که نباید از دست بدهید

خرم سلطان که بود؟

خرم سلطان شاید قدرتمندترین زنی بود که سلسله عثمانی تا به حال دیده است. پس از اسیر شدن به عنوان برده در اوکراین امروزی، او به عنوان یک صیغه در حرمسرای امپراتوری به پایان رسید و از درجات حرمسرا عبور کرد و اولین برده ای شد که به طور قانونی با سلطان عثمانی ازدواج کرد. او عصر جدیدی را در دربار عثمانی رقم زد، جایی که همسران و مادران سلاطین عثمانی از طریق مکانیسم‌های پیچیده قدرتی که در داخل کاخ ایجاد کردند، تأثیر زیادی بر امور دولتی گذاشتند. در سال های اخیر، خرم سلطان به دلیل موفقیت سریال های تلویزیونی قرن باشکوه، به یک چهره تاریخی محبوب در سراسر جهان تبدیل شد.

نکته: اگر دچار آفتاب سوختگی یا سوزش پوست هستید، انجام مراسم حمام توصیه نمی شود.

عکس خرم سلطان

قاب و عکس خرم سلطان

خدمات امروزه حمام خرم سلطان استانبول

این حمام امروزه فقط به عنوان مکان دیدنی شناخته نمی شود علاوه بر دیدن می توانید از بسته های خدماتی نیز استفاده کنید.

قیمت سرویس های این حمام از 55 یورو شروع و به 160 یورو ختم می شود

خدمات حمام خرم سلطان شامل این موارد می شود :

حمام اصلی

این بسته ارزان سرویس های حمام خرم سلطان شامل لیف و نوشیدنی های خنک و سنتی ترکیه می باشد. که هزینه این سرویس 55 یورو می باشد.

به سفیدی برف

این بسته از سرویس های حمام خرم سلطان استانبول که زمان آن 45 دقیقه می باشد شامل فعالیت هایی مانند کیسه کردن بدن ، لیف ، حمام سنتی در کف و استراحت می شود. علاوه بر این موارد پذیرایی از شربت های سنتی و خانگی ترکیه نیز انجام خواهد شد. هزینه این سرویس 80 یورو می باشد.

لذت حمام

این بسته که از 2 بسته قبلی کمی گران تر نیز می باشد ، از سرویس های بیشتری نیز برخوردار است. این پک 60 دقیقه ای ماساژ عطری و اتاق مخصوص حمام خرم سلطان را نیز اضافه تر از خدمات 2 سرویس قبلی دراد. قیمت این نوع از خدمات حمام نیز 100 یورو می باشد.

نمای بیرونی حمام خرم سلطان

نمای بیرونی حمام خرم سلطان

تم پاکیزگی

این بسته 110 یورو می باشد. از خدمات اضافی آن می توان به ماساژ با روغن درخت ارغوان را نام برد. این سرویس خدمات پک های قبلی را نیز دارد. مدت زمان این بسته خدماتی 80 دقیقه می باشد

پک خدماتی آب حیات

این بسته با 160 یورو گران قیمت ترین بسته خدماتی به شمار می آید ، و از طرفی لاکچری ترین خدمات را نیز عرضه می کند.

در این بسته سرویس هایی نظیر ماسک صورت ، پذیرایی با چای و میوه های تازه نیز قرار دارد.

هزینه های ورود به حمام خرم سلطان استانبول

در این حمام گردشگران باید برای خدمات حمام باید مبلغی در حدود 55 تا 160 یورو پرداخت کنند و در صورتی که مایل به استفاده از خدمات ماساژ نیز باشند باید 40 تا 75 یورو دیگر نیز پرداخت کنند .

این حمام در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده استقبال از افراد علاقه مند به خود و گردشگران می باشد .

مسجد سلطان سلیمان استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt