زیباترین جزیره های ایتالیا

زیباترین جزیره های ایتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 فروردین ، 1401

زیباترین جزیره های ایتالیا

زیباترین جزیره های ایتالیا کدام هستند؟ جزایر زیبای زیادی در ایتالیا وجود دارد که در اطراف آب های اطراف شبه جزیره آن پراکنده شده اند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ایتالیا پر از جزایر زیبا است که مناظر متنوعی را ارائه می دهند - سواحل سفید، کوه ها، خرابه های تاریخی و زیبایی های طبیعی چشمگیر. جزایر ایتالیا طعم لا دولچه ویتا را به هر بیننده ای ارائه می دهند! پس برای چی منتظری؟ برای سفر به ایتالیا برنامه ریزی کنید و از همه این نقاط شگفت انگیز دیدن کنید!

جزایر زیبای زیادی در ایتالیا وجود دارد که در اطراف آب های اطراف شبه جزیره آن پراکنده شده اند. مشهورترین آنها البته ساردینیا و سیسیل هستند که شیوه زندگی و فرهنگ خاص خود را به نمایش می گذارند. اما این ها تنها دو مورد از مکان های بسیار زیبایی هستند که دریاهای اطراف ایتالیا را پر می کنند. بسیاری از این جزایر بخشی از مجمع الجزایر هستند، مانند خوشه های اگادی، بادی یا توسکانی. برخی دیگر در برخی از محبوب ترین مناطق ساحلی ایتالیا، به عنوان مثال ساحل آمالفی قرار دارند. ماهیت چنین جزایری می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از آنها آتشفشانی هستند، مانند آتشفشان و استرومبولی. با توجه به اینکه زمین های آتشفشانی می تواند بسیار حاصلخیز باشد، مناظر اینجا اغلب صخره ای هستند، اگرچه اغلب بسیار سبز هستند. برخی دیگر مانند کاپری و ساردینیا به خاطر سواحل و سبک زندگی لوکس خود مشهور هستند. برخی دیگر هنوز جوامع منحصر به فردی با سنت ها و فرهنگ خود و حتی گاهی اوقات زبان دارند!

بزرگترین جزیره ایران کدام است
بزرگترین جزیره دنیا کجاست؟
جزیره بویوک آدا استانبول

جالب اینجاست که بیشتر این گویش ها و زبان ها را می توان به عنوان زبان های خواهر و نه زبان های دختر ایتالیایی دانست. این به این دلیل است که ایتالیا و زبان استاندارد آن هنوز نسبتاً جوان است. در واقع، ایتالیایی که ما امروز صحبت می کنیم، از قرن چهاردهم فلورانس می آید. همانطور که فلورانس گویش مخصوص به خود را داشت، سایر نقاط ایتالیا نیز گویش خود را توسعه دادند. به این ترتیب، گویش‌هایی که امروز می‌شنویم از همین گویش‌ها و زبان‌ها سرچشمه می‌گیرند، که در همان زمان وجود داشتند، البته قبل از تولد «ایتالیایی استاندارد».

بازدید از جزایر ایتالیا می تواند راهی عالی برای غوطه ور شدن در تاریخ زبانی این کشور باشد. با این حال، بسیاری از شناخته شده ترین جزایر اکنون غرق در گردشگری شده اند. این به نوبه خود تا حدودی زیبایی اصیل چنین فضایی را از بین می برد. در زیر شش جزیره را خواهید دید که کمی کمتر شلوغ هستند. البته در فصل تابستان گردشگران داخلی و خارجی به این مکان ها سرازیر می شوند. با این حال، سفر به اینجا بین سپتامبر و ژوئن، فضای کمی دیوانه‌وار را تضمین می‌کند. اینها لزوما معروف ترین جزایر ایتالیا نیستند، اما نباید از آنها غافل شد زیرا مطمئناً از زیباترین جزایر ایتالیا هستند. همه چیز زیبایی منحصر به فردی برای ارائه به بازدید کننده خود دارند. همه فرهنگ و استعداد خاص خود را حفظ می کنند.

جزیره سیسیل 

سیسیل بزرگترین جزیره مدیترانه و یکی از زیباترین آنهاست. سیسیل با ثبت چندین دهه تاریخ و فرهنگ، مناظر خیره کننده ای دارد. گنبدهای عربی، معماری باروک و کاخ های نورمن، همه در برابر پس زمینه ای خیره کننده از آتشفشان ها، آب های درخشان و علفزارهای سرسبز قرار گرفته اند.

جزیره سیسیل ایتالیا

جزیره سیسیل

جزیره ساردینیا

ساردینیا هم به خاطر فرهنگ و تاریخ غنی و هم به خاطر سواحل بکر و ایده آل و آب شفافش شناخته شده است. رنگ‌های ساردینیا روشن و زیبا هستند، زندگی شبانه سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است و می‌توانید روزهای خود را به پیاده‌روی، آفتاب گرفتن یا کاوش در جزیره بگذرانید.

جزیره پروسیدا

Procida درست خارج از خلیج ناپل، بین شبه جزیره Bacoli و Ischia فوق الذکر قرار دارد. اگرچه این جزیره در بین گردشگران بین المللی چندان شناخته شده نیست، اما ایتالیایی ها آن را بسیار دوست دارند! به این ترتیب، احتمالاً بهتر است در ماه آگوست، زمانی که ایتالیایی‌ها به استراحتگاه‌های ساحلی و مکان‌های تابستانی مورد علاقه خود فرار می‌کنند، به جزیره نروید. با این وجود، حتی اگر در این زمان از سال به بیرون سفر کنید، با توجه به اینکه به عنوان یک غیر ایتالیایی جزو اقلیت خواهید بود، باز هم می توانید از فضای حباب توریستی اجتناب کنید.

جزیره پروسیدا یکی از زیباترین جزایر ایتالیا است زیرا بسیار زیبا و کوچک است. اینجا، هتل‌ها کوچک هستند و مردم محلی در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و در حین انجام کارهای روزانه خود با هم گفتگو می‌کنند. شغل اصلی این جزیره ماهیگیری است - فرهنگی که پروسیدی ها به آن بسیار افتخار می کنند و نشانه هایی از آن را هر کجا که می روید می توانید ببینید. سه منطقه بندر اصلی وجود دارد: Marina Grande، Marina Corricella و Marina Chiaiolella. Marina Corricella به ویژه جذاب و کاملا نفس گیر است زیرا خانه های رنگارنگی را به نمایش می گذارد که همگی روی هم چیده شده اند. رنگ ها در واقع کاربرد عملی دارند: آنها به ماهیگیران کمک می کنند تا راه خانه خود را از طریق پیچ و خم خیابان ها و خانه ها پیدا کنند! با رفتن به Terra Murata که به این خلیج می‌رسد، می‌توانید منظره‌ای عالی از این مکان داشته باشید.

این جزیره محل بسیاری از سواحل شنی سیاه است. محبوب ترین ساحل لیدو دی پروسینتا است که در ماه آگوست می تواند بسیار شلوغ شود. با این حال، بسیاری از سواحل کوچکتر در اطراف جزیره وجود دارد، آنها ممکن است فقط به کمی کاوش بیشتر برای یافتن نیاز داشته باشند. این به خودی خود می تواند یک فعالیت لذت بخش باشد، زیرا مناظر پر از باغ های لیمو است و همه چیز با پای پیاده بسیار قابل دسترسی است.

جزیره ایسکیا

بزرگترین جزایری است که در خلیج ناپل خواهید یافت، از جمله همسایه معروف آن، کاپری. برخی همچنین استدلال می کنند که حتی زیباتر از کاپری است. این جزیره در بین گردشگران ایتالیایی و آلمانی محبوبیت خاصی دارد. با این وجود، مثل همیشه، در خارج از فصل پرآب، جمعیت باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد. علاوه بر این، این جزیره از همه نظر گردشگران کمتری را نسبت به کاپری جذب می کند. انشعاب بین دو جزیره اولین بار در قرن اول قبل از میلاد اتفاق افتاد. در این زمان امپراتور آگوستوس ایسکیا را در ازای کاپری مورد علاقه خود به ناپل داد.

ایسکیا در طول تاریخ مستعمره جمعیت های مختلف از یونانی ها گرفته تا رومی ها و ترک ها بوده است. این تا حدی به دلیل موقعیت استراتژیک آن در مدیترانه است. همچنین ممکن است تا حدودی به دلیل آب های گرمایش باشد. تصور می‌شود استخرهای آنها با گل‌های غنی از مواد معدنی باعث تسکین و حتی درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها می‌شود. انواع هتل‌های اسپا از این ویژگی‌ها بهره‌برداری کرده‌اند و اکنون استراحت‌های درخشان، درمان‌ها و بسته‌های آرامش‌بخش و ترمیمی را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، می‌توانید به روستای پانزا بروید، جایی که تعدادی استخر سنگی را خواهید دید که به آرامی دور می‌شوند. چرا به مردم محلی ملحق نمی‌شوید که در اینجا با آبجو در دست استراحت می‌کنند و غروب خورشید را تماشا می‌کنند؟

این جزیره همچنین خانه آتشفشان خاموش مونت اپومئو است. این جنگلی از فضای سبز متراکم را تغذیه می کند که تقریباً یادآور محیط جنگلی است. با کوهپیمایی کوتاه و دلپذیر تا قله می توانید از چشمه های آتشفشانی این کوه دیدن کنید. از اینجا مناظر شگفت انگیزی از آب و بقیه جزیره خواهید داشت.

این جزیره در کل به طور معمول «ایتالیایی» است. یک منطقه بسیار زیبا برای بازدید، دهکده Sant'Angelo است که میزبان هزارتویی از خانه‌های سفیدپوش است. در اینجا فضایی دوستانه از زندگی جزیره ای را خواهید دید، با بسیاری از مغازه های سرامیک و ژلاتری های مشخص. در حالی که در اینجا می توانید از توده سنگی بزرگی که در شبه جزیره کوچکی در دریا قرار دارد نیز شگفت زده شوید. این یک منظره واقعاً منحصر به فرد است و یکی از دلایلی که Ischia یکی از زیباترین جزایر ایتالیا است.

از سرزمین اصلی ایتالیا، بهتر است از بنادر Pozzuoli، Molo Beverello و Calata Porto di Massa سفر کنید. اینها همه در مجاورت ناپل هستند.

جزیره ایسیکا

جزیره ایسکیا

جزیره البا

جزیره البا در مجمع الجزایر توسکانی، درست در سواحل بین Piombino و Punta Ala واقع شده است. به عنوان بخشی از این مجموعه جزایر، Giglio، Giannutri و Montecristo را نیز خواهید یافت. البا شکل بسیار عجیبی دارد که برخی ممکن است آن را به ماهی تشبیه کنند که دمش رو به سرزمین اصلی ایتالیا است. کل این منطقه هم یک پارک طبیعی و هم پارک دریایی است و بنابراین از کنترل‌های حفاظتی شدید بهره می‌برد که تأثیر گردشگری را بر زندگی جزیره محدود می‌کند.

شهرت البا بیشتر به خاطر این است که پس از تبعید ناپلئون به خانه بوربن، خانه ای برای ناپلئون بود. اما امروز نمی توانست از محل زندان دورتر باشد. مناظر آن از خلیج های شنی کوچک گرفته تا کوه های کاج بزرگ است. بزرگترین آنها، Monte Capanne است، که مکانی عالی برای هر طبیعت دوستی است که به دنبال پیاده روی است. این تپه ها و کوه ها به خاطر غنی بودن از کریستال ها و فلزات معروف هستند. در واقع، مونت کالامیت آنقدر غنی از آهن است که می تواند قطب نما کشتی ها و قایق های عبوری را مختل کند. رومیان باستان از این فلز برای جعل سلاح استفاده می کردند و پانتئون در رم بر روی ستون های گرانیت البان قرار دارد. به دلیل این ثروت معدنی، البا برای مدت طولانی بسیار صنعتی بود. بعد از جنگ جهانی دوم بود که کم کم به یک مقصد تعطیلات تبدیل شد.

سواحل کوچک و خلوت هستند، و یافتن چند نفر دیگر که این فضا را با شما به اشتراک می گذارند، غیر معمول نیست. شهر قدیمی بندر البان نیز بسیار زیباست. در اینجا خیابان های کوچک جوی را خواهید یافت که رستوران ها، مینی مارکت ها، داروخانه ها و بانک ها را ارائه می دهند. همچنین توصیه می کنیم در یکی از رستوران های آن غذا بخورید. از آنجایی که یک جزیره است، تقریباً همه غذاهای آن شامل ماهی، از جمله سوپ معروف آن است. گفته می شود، البا همچنین یک غذای گیاهی نفیس به نام Guruglione درست می کند که صرفاً از سبزیجات محلی درست می شود و همچنین به خاطر غذاهای برنج سیاه خود مشهور است.

برای رفتن به البا می توانید از کشتی که از Piombino حرکت می کند استفاده کنید. این شهر به خصوص زیبا نیست، اما یک ساعت سواری با قایق شما را کاملاً به دنیای دیگری می برد

جزیره لوانزو

این کوچکترین جزایر اگادی است که در نزدیکی سواحل غرب سیسیل قرار دارد. لوانزو قبلاً یک قطعه زمین کشاورزی فوق‌العاده بود، اگرچه امروزه در فصل تابستان پر از گردشگران است. با این حال، به دلیل موقعیت بسیار جنوبی آن، می توانید در ماه اکتبر یا حتی در آوریل و می به اینجا بیایید و همچنان از آب و هوای زیبا و بدون جمعیت زیاد لذت ببرید. بنابراین، این جزیره نه تنها به دلیل مناظر خیره کننده، بلکه به دلیل آب و هوای راحت و مطبوع خود یکی از زیباترین جزایر ایتالیا است.

کارهای زیادی برای انجام دادن روی لوانزو وجود دارد. برای مثال، علاقه مندان به تاریخ می توانند از Grotta del Genovese دیدن کنند. این غارهای جذاب هنر ماقبل تاریخ را بر روی دیوارهای خود نشان می دهند که تصور می شود قدمت آن به دوران پارینه سنگی باز می گردد! سیسیل خود پر از خرابه های باستانی است، با این حال این یکی از قدیمی ترین مجموعه ای از بقایای است که هنوز تا به امروز قابل مشاهده است. از طرف دیگر، کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، می‌توانند در امتداد خط ساحلی Levanzo به سفرهای غواصی بپردازند. گنجینه های بیشتری در این اعماق در انتظار کشف هستند، زیرا می توانید دور کشتی های غرق شده رومی از قرن اول قبل از میلاد شنا کنید. یکی دیگر از راه های عالی برای کشف آنچه این جزیره ارائه می دهد، قدم زدن در مسیرهای ساحلی متعدد آن است. نه تنها می توانید از شهر بندری آن دورتر شوید، بلکه محیط اطراف نیز با چشم اندازهای بی نظیری از دریای تیرنین به شما پاداش می دهد.

سواحل اینجا هم سنگی و هم شنی است. دو تا از محبوب ترین انتخاب ها کالافردا و کالا مینولا هستند. این سواحل لذت بخش و صاف و سنگریزه ای هستند که در خارج از فصل پرآب به طرز دلپذیری آرام می مانند. بدون شک لوانزو یکی از زیباترین سواحل ایتالیا را در خود جای داده است. Caletta del Faraglione آب‌های لاجوردی پر جنب و جوشی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند که شفاف و عاری از آلودگی هستند و یکی از خیره‌کننده‌ترین مناظر در Levanzo را ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از مناطق فراموش نشدنی Cala Tramontana است. همانطور که از نام آن پیداست، این مکانی است که باید به ترامونتو یا غروب آفتاب رسید. رو به غرب، این مکان واقعاً رمانتیک و منحصر به فرد برای تجربه غروب آفتاب جوی است.

لوانزو

جزیره لوزانو

بندر اصلی لوانزو واقعاً بسیار جذاب است، با ساختمان‌های سفید مایل به سفید و درهای آبی روشن که تنها سکونتگاه جزیره را تشکیل می‌دهند. بندر آن دارای بسیاری از قایق های کوچک است که یک خوشامدگویی کاملاً زیبا و دلربا به جزیره ایجاد می کند. از آنجایی که این شهر بسیار کوچک است، از نظر امکانات نیز بسیار کم است. مغازه‌ها و کافه‌هایی که شهر را پر می‌کنند، معمولاً برای استراحت طولانی تعطیلات بسته می‌شوند و تعداد بسیار کمی در یکشنبه‌ها باز خواهند بود. با این حال، این مشکل با کمی پیش اندیشی نیست. به سادگی به یاد داشته باشید که مواد غذایی را ذخیره کنید تا بتوانید غذاهای خوشمزه خود را بپزید!

کل جزیره به طرز دلپذیری دورافتاده و منزوی به نظر می رسد و راهی عالی برای رهایی از تجارت و استرس است. با این حال، تنها 20 دقیقه با تراپانی در سیسیل فاصله دارد و آن را به یکی از زیباترین جزایر ایتالیا در دسترس تر تبدیل می کند!



6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt