بزرگترین جزیره ایران کدام است

بزرگترین جزیره ایران کدام است

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1400

بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس کدام است؟ مقایسه مساحت کیش و قشم

بزرگترین جزیره در ایران کدام است؟ مساحت جزیره کیش و قشم در خلیج فارس چقدر است؟ همراه ما باشید تا همه چیز را درمورد جزیره کیش و قشم وسیع ترین جزیره خلیج فارس بدانیم

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بزرگترین جزیره خلیج فارس

خیلی ها دنبال این موضوع هستند که بزرگترین جزیره ایران چه نام دارد. بسیاری فکر میکنن که این عنوان از آن جزیره کیش است و خیلی ها هم بر این باور هستند که جزیره قشم بزرگترین جزیره ی خلیج فارس  است. حال می خواهیم با بررسی مساحت این دو جزیره به جواب این سوال برسیم.

مساحت کیش

جزیره کیش، که به مروارید خلیج فارس شهرت دارد. یکی از جزیره های زیبا و تفریحی توریستی ایران است که در شمال شرقی خلیج فارس حدود 17 کیلومتر (10.2 مایل) از ساحل جنوبی جنوب واقع شده است. اما اگر دوست دارید بدانید که مساحت جزیره کیش چند کیلومتر است باید گفت کیش با مساحت 90 کیلومتر مربع (36 مایل مربع) به عنوان یک استراحتگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است. 

نمایی هوایی از جزیره کیش

مساحت کل جزیره کیش

مساحت جزیره قشم

مساحت قشم 1491 کیلومترمربع، تقریباً دو برابر بزرگتر از کشور بحرین، به عنوان دومین جزیره بزرگ خلیج فارس شناخته می شود. جنگل حرا، سواحل جذاب و 60 روستای بندری در حاشیه جزیره قشم قرار گرفته اند و فضای داخلی آن دارای تپه ها، غارها و دره های قابل توجه زمین شناسی است که بیشتر آنها به عنوان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم که توسط یونسکو شناخته شده است محافظت می شود. 

✅ خرید اینترنتی تور قشم

نمای هوایی از جزیره قشم

نقشه قشم

فاصله کیش تا قشم چند کیلومتر است؟

فاصله جزیره کیش تا قشم دریایی 225 کیلومتر می باشد که با کشتی حداقل 10 ساعت زمان میبرد و همچنین این سفر با لنج بین 7 تا 10 ساعت نیز به طول می انجامد البته که در نظر داشته باشید زمان سفر کیش به قشم با قایق یا لنج به سرعت آن نیز بستگی دارد. 

تور کیش تخفیف خورده

مسافت کیش تا قشم با کشتی سانی

کشتی سانی با 9 طبقه و 176 متر طول و 23 متر عرض از پرطرفدارترین وسایل نقلیه برای سفر از کیش به قشم است که تقریبا سفر با آن حدود 11 ساعت زمان می برد.

مسافت کیش تا قشم روی نقشه

فاصله کیش تا قشم روی نقشه

بزرگترین جزیره ایرانی دریای خزر

درمیان جزایر اغورجه، گیل، چچن، زنبیل، ژانبای، مجمع‌الجزایر باکو و آشوراده تنها جزیره آشوراده سهم ایران است که در 40 کیلومتری گرگان و 10 کیلومتری بندر ترکمن قرار دارد. این جزیره سابقا 3جزیره بوده، اما به‌ دلیل بالا آمدن سطح آب دریا، دو جزیره‌ آن زیر آب رفته‌ و حالا فقط همین یک جزیره‌ باقیمانده. اگر از تهران قصد دارید به این جزیره بروید 387 کیلومتر در راه هستید. به این شکل که از جاده‌ فیروزکوه به قائم‌شهر، ساری و بعد بهشهر می‌رسید. بعد از گلوگاه و کردکوی گذر کرده و وارد بندر ترکمن می‌شوید. از اسکله‌ بندرترکمن با قایق به جزیره آشوراده بروید.

نمایی از جزیره آشوراده

نمایی از جزیره آشوراده در دریای خزر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt