هزینه های سفر به قشم

هزینه های سفر به قشم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 دی ، 1401

هزینه های سفر به قشم با تور و ماشین شخصی

جزیره قشم در خلیج فارس یکی از جزایر محبوب در بین گردشگران داخلی و خارجی است که جاذبه های زیادی دارد. در این مطلب به هزینه سفر به قشم آن می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جزیره قشم بزرگترین و یکی از جزایر شناخته شده ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. تاریخچه ی این جزیره طبیعتی بکر و زیبا به دوران ساسانیان می رسد. 
این جزیره در خلیج فارس قرار دارد، جایی که مرز جنوبی ایران به دریا می رسد. قشم مقصدی محبوب برای گردشگران است. در این جزیره ی بی نظیر جاذبه های طبیعی بسیار شگفت انگیزی را می توانید ببینید.
جزیره ی قشم یکی از جزایر محبوب در بین گردشگران خارجی است، زیرا آن ها به مدت 14 روز نیازی به گرفتن ویزا برای ماندن در این این جزیره را ندارند. در این مطلب راهنما و هزینه سفر به قشم را بررسی کرده ایم

جزیره ی قشم

جزیره ی قشم

تاریخچه مختصری از جزیره قشم

همانطور که در بالا ذکر شد تاریخ این جزیره به دوران ساسانیان برمی گردد و در آن زمان ابرکاروان نامیده می شده است. گفته می شود که این جزیره از دوران پیش از اسلام و حتی از زمان پادشاهان مادها مردم در آن سکونت داشته اند. 
حکومت‌های مختلفی بر این جزیره حکومت می ‌کردند، از جمله آل بویه، و زمانی توسط مغولان و حکام ایلخانی اداره می ‌شد. پس از آن اروپایی ها وارد جزیره شدند و مشخصاً پرتغالی ها مدتی بر جزیره حکومت کردند و در زمان قاجار این حکم رسمی شد تا اینکه پس از قاجاریه قشم به ایران بازگردانده شد.
جزیره قشم در جنوب ایران قرار دارد و بزرگترین جزیره تنگه هرمز است. از آنجایی که این جزیره در جنوب بندرعباس قرار دارد، از شمال به بندرعباس، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غرب به تنب بزرگ و تنب کوچک محدود می شود.

جاهایی که باید در قشم ببینید

جزیره ی قشم دارای جاذبه های طبیعی فوق العاده زیبایی است، که نیاز به صرف وقت برای بازدید از آن های می باشد. بنابراین اگر تور قشم را تهیه کرده اید و به این جزیره زیبا سفر می کنید می بایست برای مدت زمانی که در این جزیره اقامت دارید برنامه ریزی داشته باشید.
ما در ادامه ی این مقاله برای راهنمای سفر به قشم، لیستی از کارهایی که باید در این جزیره را انجام دهید در اختیار شما قرار می دهیم.

1. بازدید از چاهکوه

اگر عاشق جاذبه های بکر و طبیعی هستید، دره چاهکوه جزیره قشم را از دست ندهید. چاه کوه به معنای دره ای است که پس از بارندگی آب در آن جاری می شود. 
از این رو مردم محلی در کف دره چاه هایی ایجاد کردند که به همین دلیل نام چاهکوه را بر آن گذاشته اند. این دره ممکن است امروزه خشک باشد، اما خلقت زیبای طبیعی آن باعث شده است، حفره هایی شگفت انگیز را بجای بگذارد.

2. غار نمکی قشم 

شاید باورتان نشود، اما جزیره قشم میزبان بزرگترین و طولانی ترین غار نمکی در جهان است. غار نمکی قشم به طول 6.8 کیلومتر است.
این غار پر از استالاگمیت‌ های نمکی و استالاکتیت‌ هایی است که به راحتی می ‌توانند سقوط کنند و یا بشکنند، به همین خاطر برای بازدید از آن نیاز به راهنما است.

3. دره شور در جزیره قشم

در نزدیکی غارهای نمکی می ‌توانید دره ‌ای زیبا پیدا کنید که به راحتی با ماشین قابل دسترسی است. با ماشین می توانید وارد این دره شده و از مناظر زیبا لذت ببرید و از یک یا دو تپه بالا بروید تا غروب خورشید بر فراز دره را تماشا کنید. 

4. حیات وحش قشم 

حیات وحش قشم یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین مکان ها دیدنی در قشم است. در این حیات وحش انواع خرندگان، پرندگان و پستانداران را خواهید دید.
پرندگان زیادی پیدا خواهید کرد، حتی ممکن است فلامینگوها را در جزیره ببینید و اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در فصل مناسب باشید، حوالی ساعت 11 شب به ساحل لاک پشت بروید، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که لاک پشتی را در حال تخم گذاری ببینید. 

5. بندر لافت 

بندر لافت یا به زبان ساده لافت روستایی دو هزار ساله در جزیره قشم است. این روستای کوچک عمدتاً به خاطر بادگیرهای معمولی اش شناخته می شود که در یزد نیز دیده می شود. 
این بادگیرها برای جذب باد و خنک کردن خانه ها در تابستان های گرم قشم طراحی شده اند. اگر قصد بازدید از لافت را دارید، حتما از چاه طلایی دیدن کنید.

6. کشتی سازی لنج 

کشتی ها و قایق های باری چوبی سنتی قرن هاست که به این شکل ساخته می شوند و هنوز هم در سواحل قشم با دست ساخته می شوند. ساخت قایق‌ ها ممکن است سال ‌ها طول بکشد، و بازدید از یکی از محوطه‌ های کشتی سازی بسیار جذاب است.

چگونه به جزیره قشم برویم ؟

سفر به جزیره قشم آسان است، برای رفتن به قشم روش های مختلفی وجود دارد. 

سفر با اتوبوس

قشم مقصد گردشگری بزرگی برای مردم محلی است، به همین خاطر از شهرهای شیراز یا شاید کرمان یا هر شهر دیگری در ایران، به سادگی با اتوبوس به شهر بندرعباس می توان رفت و از آنجا با کشتی به قشم سفر کرد. 
از بندرعباس هر 30 دقیقه یک کشتی محلی از بندر مسافری شهید حقانی حرکت می کند، کشتی حدود 50 دقیقه طول می کشد تا به قشم برسد.
لازم به ذکر است هزنیه سفر به قشم با اتوبوس یکی از ارزان ترین راه های سفر به قشم است، به صورت میانگین هزینه ی بلیط یکطرفه به بندر عباس 140 هزار تومان است.

سفر به قشم با قطار

سفر به قشم با قطار یکی از روش های اقتصادی است. برای رفتن به قشم با قطار می بایست ابتدا به تهران برید و از آنجا به ضلع جنوبی میدان راه آهن بروید و با تهیه بلیط تهران به بندر عباس بروید.
بعد رسیدن به بندرعباس می توانید با استفاده از کشتی های دریایی به قشم بروید. هزینه ی بلیط های قطار مسافربری از تهران به بندر عباس برای هر نفر میانگین 300 هزار تومان است، فراموش نکنید که این مقادیر با توجه به تعداد نفرات کوپه و فصل‌ های محبوب گردشگری متغیر است.
ساعات کار اتوبوس‌‌ های دریایی از ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب است،، متوسط زمانی سفر دریایی شما را به قشم ۵۰ دقیقه است .
اگر بخواهید به درگهان بروید این زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می ‌کشد. همچنین متوسط هزینه لنج بندرعباس به قشم سال ۱۴۰1 چیزی حدود 150 تا 250 هزار تومان می باشد.

سفر با هواپیما

یکی از سریع ترین ولی گران ترین روش های سفر به قشم استفاده از هواپیما است. هزینه های بلیط های سفر به قشم با هواپیما بسته به قیمت تور داخلی و فصلی که انتخاب میکنید، می تواند متغییر باشد. مدت زمان سفر هوایی از تهران به قشم بین ۱ ساعت الی ۲ ساعت طول می ‌کشد.

لندیگراف جزیره ی قشم

لندیگراف جزیره ی قشم

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی

اگر بخواهید با استفاده از وسیله شخصی خود به قشم بروید،  باید ابتدا به بندرعباس بروید و از آنجا سفر خود را تا قشم ادامه دهید. برای رفتن به بندر عباس دو مسیر وجود دارد، یکی از مسیر ها جاده ی یزد به سیرجان است و از آنجا به بندر عباس حرکت کنید. برای اینکه از بندر عباس با ماشین به قشم بروید باید از طریق لندیگراف اقدام کنید.
مسیر دوم از طریق اصفهان، شیراز و جهرم  به سمت بندر عباس است. بعد از رسیدن به بندر عباس با خودرو وارد لندیگراف شوید.
هزینه حمل و نقل خودرو به قشم در سال 1401 بسیار زیاد نیست. قیمت لندیگراف قشم سال 1401 میانگین بین 300 تا 600 هزار تومان متغییر است.

هزینه اقامت در جزیره قشم

برای اقامت در قشم گزینه های زیادی روی میز وجود دارد که انتخاب بین آنها بستگی به بودجه ای دارد که برای سفر خود در نظر گرفته اید.
میانگین قیمت اقامت در هتل های قشم از 1500 هزار تومان شروع می شود و تا شبی 4 میلیون تومان می رسد و بستگی به هتلی دارد که برای اقامت انتخاب کرده اید. علاوه بر هتل قشم دارای اقامتگاه های بوم گردی متنوعی است، که در زیر به چند مورد از بهترین های آن اشاره می کنیم.

اقامتگاه بوم گردی تاخره

اگر می خواهید به یک مکان ارزان قیمت ولی تمیز و راحت بروید، و از جاذبه های دیدنی قشم  و مخصوصا جنگل حرا را ببینید این اقامتگاه گزینه ی مناسبی است.

مجتمع اقامتی امید

اگر می خواهید در یک واحد مستقل و راحت با دسترسی مناسب داشته باشید. مجتمع اقامتی امید یکی از مکان های مناسب برای اقامت است.

اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی

اگر می خواهید در یک مکان تمیز و در عین حال سنتی در جزیره ی قشم اقامت کنید، یکی از بهترین گزینه ها اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی است.

اقامتگاه بوم گردی کاکا

یکی دیگر از اقامتگاه های بومگردی قشم  اقامتگاه بوم گردی کاکا است، که بنای سنتی و بومی آن قدمتی نزدیک به ۳۵ سال دارد. این اقامتگاه بوم گردی، پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی می باشد.

اقامتگاه بوم گردی لرد

اقامتگاه بوم گردی لرد از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان یکی از اقامتگاه های بومگردی قشم فعالیت خود را آغاز کرده است. فضایی قدیمی با حیاطی بزرگ و نخل‌ های کوچک و زیبای آن بسیار جذاب است و مکانی مناسب برای اقامت است.

اقامتگاه بومگردی در قشم

اقامتگاه بومگردی در قشم

بهترین زمان برای سفر به قشم

با توجه به اینکه قشم در جنوب ایران است، هوای آن گرم و مرطوب است. در فصل تابستان این جزیره بسیار گرم و مرطوب است.
فصل پاییز و زمستان در قشم گرمترین و سردترین دما به ترتیب 46 و 16 درجه سانتیگراد است. هزینه سفر به قشم با تور در فصل های گرم به سال به دلیل کاهش تقاضای مسافران ارزان تر می شود.
همچنین در فصل های پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای مطبوع قشم و تقاضای بالای مسافران هزینه های سفر به قشم افزایش می بابد.

سخن آخر

جزیره قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این جزیره شگفت‌ انگیز توسط جنگل‌های حرا، سواحل جذاب و 60 روستا احاطه شده است.
جزیره قشم دارای جاذبه های طبیعی و بکر فوق العاده ای است، از جمله ی آن ها می توان به بازدید از چاهکوه، غار نمکی، حیات وحش، جنگل حرا، بندر لافت اشاره کرد.
برای رفتن به جزیره ی قشم روش های مختلفی وجود دارد، که هر کدام از این روش ها  را بسته به بودجه ای که برنامه ریزی انتخاب می کنید.
شما می توانید از طریق اتوبوس، قطار، هواپیما و حتی با ماشین شخصی خود به قشم سفر کنید. ارزان ترین روش برای رفتن به قشم سفر با اتوبوس است.
بهترین زمان برای سفر به قشم فصل های خنک در جزیره قشم است، زیرا در فصول گرم سال جزیره قشم دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. 
برای اطلاع از قیمت تور لحظه آخری قشم به سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را بدون دغدغه خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم کی می باشد؟

بهترین زمان سفر به قشم فصل های پاییز و زمستان است، زیرا در این فصل ها گرمترین و سردترین دما به ترتیب 46 و 16 درجه سانتیگراد است.

چگونه می توان به قشم سفر کرد؟

برای رفتن به قشم می توان از طریق قطار، اتوبوس، هواپیما و ماشین شخصی اقدام کرد.


درباره قشم بیشتر بخوانید:

تنگه چاهکوه قشم

پارک کروکودیل قشم

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt