استانبول کوچک در مینیاتورک

استانبول کوچک در مینیاتورک

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 آبان ، 1398

استانبول کوچک در مینیاتورک

پارک مینیاتورک استانبول موزه ای در فضای باز با مینی سازه هایی از بیش از 3.000 سال تاریخ است. در این مجموعه می توانید ساختمان هایی را از آناتولی، استانبول و قلمرو عثمانی با کوچکترین جزئیات پیدا کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پارک مینیاتورک استانبول موزه ای در فضای باز با مینی سازه هایی از بیش از 3.000 سال تاریخ است. در این مجموعه می توانید ساختمان هایی را از آناتولی (آسیای صغیر، هم اکنون محدوده آسیایی جمهوری ترکیه)، استانبول و آن چیزی که قبلا قلمرو عثمانی (عربستان سعودی، مصر، رومانی، بوسنی و هرزگوین و ...) بود، با کوچکترین جزئیات پیدا کنید. فضای سبز پارک اکثر محوطه موزه را تشکیل می دهد و وسعت آن به 40.000 متر مربع می رسد. یک رستوران که بتوانید چیزی میل کرده و کمی استراحت کنید، یک زمین بازی برای کودکان، پارکینگ و فضای 15000 متر مربعی از سازه های مینیاتوری نیز در اینجا وجود دارد. از آنجا که این یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در فضای آزاد است، تابستان زمانی است که بیشترین تعداد بازدید کنندگان از گردشگران تور استانبول به آنجا خواهند رفت.

موزه مینیاتوری مینیاتورک استانبول

ساخت و ساز و تاریخ پارک مینیاتوری استانبول

این موزه از پارک های مشابه در آمستردام و لندن الهام گرفته شده است. کمیته ای از ترکیه به تحقیقات گسترده ای در مورد پارک های هوای آزاد موجود در خارج از کشور پرداخته و به طرحی بی نظیر برای کشور ترکیه رسیدند. چهارچوب زمانی تاریخی انتخاب شده برای بناهای مینیاتوری در مینیاتورک استانبول بیش از 3000 سال گذشته می باشد و در آن مدل هایی از دوران باستان، امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی نشان داده شده و ساخت این پارک در ژوئن 2001 آغاز و در مه 2003 برای بازدید کنندگان کاملا آماده بود و ساخت آن تنها 22 ماه زمان برد. مینیاتورک سریعترین پارک مینیاتوری ساخته شده در تاریخ مدرن است.

موزه مینیاتوری مینیاتورک استانبول

    
    

    مدلها و ساختارهای پارک مینیاتورک استانبول

    این پارک یک کمیته تاریخی دارد که تصمیم می گیرد چه ساختارهای معماری در موزه ارائه شود. یک مجموعه کاملا ماهر از معماران و طراحان و همچنین نرم افزارهای مدرن لازم است تا بازنگری مفصلی از هر ساخت و ساز انجام شود. در کل 13 کارگاه هم در استانبول و هم در خارج از آن وجود دارد که این ساختمانهای کوچک را ساخته و می سازند. مقیاس استاندارد جهانی که برای مدولاسیون مینی سایت ها استفاده می شود 1/25 می باشد و ساختن یک مدل بزرگ به طور متوسط 7-8 ماه زمان می برد اما مدل های کوچکتر سریعتر ساخته می شوند و می توانند در 20 روز تا 1 ماه طول ساخته شوند. از آنجا که مینی سازه ها در زیر آسمان و در هوای آزاد قرار می گیرند، برای ساخت آنها از یک ماده ویژه استفاده می شود.

    مسجد ایاصوفیه استانبول در پارک مینیاتوری مینیاتورک استانبول

    موزه کریستالی استانبول در مینیاتورک

    یک تصویر سه بعدی در فضای کریستالی روشی متفاوت برای دیدن جاذبه های گردشگری استانبول است. برای طراحی یک تصویر سه بعدی جهت ساخت این بناها از لیزر استفاده می شود. تاکنون 16 قطعه ساخته شده کریستالی در این موزه قرار داده شده است. در تور ترکیه از این روش متفاوت برای دیدن مکانهای موردعلاقه خود در یک فضای تاریک و عاشقانه لذت ببرید.

    پل کریستالی نورپردازی شده در موزه کریستالی استانبول

    موزه پیروزی پانوراما استانبول

    کمپین گالیپولی در طول جنگ جهانی اول در این موزه پانوراما به تصویر کشیده شده است. این مجموعه به منظور به تصویر کشاندن روز نبرد در Chanakkale و برای حفظ تاریخ بازگشایی شده و شروع به فعالیت کرده است. این مجموعه مجهز به جلوه های صوتی و نور است و بازدیدکننده می تواند خود را در محیطی از آن روزهای دشوار پیدا کند. سه مدل از سربازان و افراد عادی، بازدید کنندگان را در جو سال 1915 هنگامی که نبرد رخ داده است، قرار می دهد. همچنین در همین تالار نمایشگاهی با عکس هایی از آتاتورک (بنیانگذار جمهوری ترکیه) و گفته های معروف وی برگزار می شود.
    راهنمای صوتی به 9 زبان در موزه موجود است.
    برای بازدید از کل موزه 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز دارید اما آماده گذراندن یک روز کامل در آنجا باشید.

    موزه پیروزی استانبول

    6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt