قدم زدن در بناهای شگفت انگیز شهر صورتی

قدم زدن در بناهای شگفت انگیز شهر صورتی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 آبان ، 1398

قدم زدن در بناهای شگفت انگیز شهر صورتی

جیپور به خاطر محو شدن در رنگ بناهای تاریخی خود، به شهر صورتی معروف شده است و یک سرزمین شگفت انگیز از فرهنگ و تاریخ می باشد که دارای بناهایی با معماری خاص هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جیپور به خاطر محو شدن در رنگ بناهای تاریخی خود، به شهر صورتی معروف شده است و یک سرزمین شگفت انگیز از فرهنگ و تاریخ می باشد که دارای بناهایی با معماری خاص است. برای آشنایی با سبک زندگی اسراف آمیز خانواده سلطنتی جیپور و چند تا از بهترین بناهای شگفت انگیز جیپور با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری جیپور هند

کاخ شهر جیپور (City Palace)

کاخ شهر جیپور (City Palace) نزدیک به سه قرن در قلب شهر قدیمی جیپور پابرجا مانده است. این ساختمان هنوز هم خانواده سلطنتی امروزی جیپور را در خود جای داده است و از آنچه تصور می کنید عجیب و غریب تر و جذاب تر است. کاخ شهر جیپور (City Palace) فقط یک مکان معماری با رنگ شن و ماسه نیست و مجموعه ای گسترده از ساختمانها که در اطراف حیاط های باغ و مشرف به جیپور و کاخ دریاچه ساخته شده، می باشد. کل این ملک نمایش خیره کننده ای از معماری راجستانی و مغول و همچنین یکی از چشمگیرترین جاذبه های گردشگری هند است.

کاخ شهر city palace جیپور هند

جانتار مانتار، رصدخانه ای شگفت انگیز

جانتار مانتار در نگاه اول، بنظر می رسد چیزی بیش از مجموعه ای از مجسمه های انتزاعی باشد. اما در واقع این یک گالری هنری نیست، بلکه مجموعه ویژه ای از ابزارهای نجومی است که توسط حاکم راجپوت جی سینگ دوم برای رصد کردن آسمانها و تقریبا در 300 سال پیش ساخته شده است. هر یک از 20 ساختار مشابه جانتار مانتار در میراث جهانی یونسکو یک هدف متمایز را ارائه می دهند. ابزار اندازه گیری بزرگ آفتاب در رصدخانه جانتار مانتار به سامرات یانترا معروف است و یکی از ابزارهای قابل توجه برای گردشگران تور دهلی آگرا جیپور می باشد. سامرات یانترا در ارتفاع 27 متری، سایه بزرگی را تشکیل می دهد که زمان را با دقت دو ثانیه اندازه گیری می کند. سایر ابزارهای موجود در این رصدخانه می توانند ستاره ها را ردیابی کرده و حتی گرفتگی ماه و خورشید را پیش بینی کنند.

رصدخانه جانتار مانتار در جیپور هند

موزه آلبرت هال، قدیمی ترین موزه راجستان

هنگامی که رودارد کیپلینگ نویسنده انگلیسی، از موزه آلبرت هال در جیپور بازدید کرد، نوشت که این یک توبیخ همه موزه های دیگر هند از کلکته به سمت پایین است. قدیمی ترین موزه راجستان، موزه آلبرت هال دارای مجموعه ای گسترده از هنر و آثار باستانی با اهمیت است. گردشگران تور هند در این موزه می توانند مومیایی مصر، سکه های عتیقه از دوره های مختلف در تاریخ هند، نمایشگاه های دائمی جذاب نقاشی های مینیاتوری، لباس های قرن 18 میلادی که توسط اعضای مختلف پوشیده شده است و بسیاری آثار با ارزش دیگر را در این موزه مشاهده کنند.

موزه آلبرت هال در جیپور هند

بیرلا ماندیر، معبدی مرمری

در شهری که به نظر می رسد از بالا به پایین در رنگ صورتی فرو رفته است، سنگ مرمر سفید و روشن بیرلا ماندیر در شهر خودنمایی می کند. بیرلا ماندیر یک معبد هندو برای ادای احترام به لاکشمی، الهه ثروت و خلوص و ویشنو، یکی از خدایان اصلی دین است. این ساختار شگفت انگیز از یک آرامش خاص برخوردار می باشد. خرید بلیط هواپیما دهلی و رفتن به این شهر زیبا و بیرلا ماندیر، فضای مناسبی را برای دیدن حجاری های سنگ مرمر، حرم های خدایان و زیباترین منظره های غروب خورشید فراهم می کند.

موزه بیرلا ماندیر جیپور هند نورپردازی شده در شب

جال محل، قصری روی آب

یک نگاه به جال محل بیاندازید، ممکن است فکر کنید یک سراب می بینید و به نظر می رسد که قصر باشکوه روی دریاچهMan Sagar شناور است. در طول فصل موسمی از ژانویه تا اواسط سپتامبر چهار طبقه اول کاخ زیر آب فرو می‌رود اما بهترین زمان برای بازدید از کاخ با قایق سواری روی آب های شفاف در همین دوره است.  همزمان با غروب آفتاب برای بازدید از کاخ بیایید، زمانی که خورشید در حال غروب، آب و مرمرهای کاخ را روشن می کند.

کاخ جال محل قصر روی آب در جیپور هندوستان در وسط آب

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt