موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 خرداد ، 1401

موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول با ترکیب ساختمان بازسازی شده هتل بریستول، در تپه باشی استانبول توسط معمار یونانی آهیلئاس مانوسوس ساخته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

موزه پرا استانبول یکی از شگفتی های استانبول در بی اوغلو، یک خیابان دورتر از خیابان استقلال واقع شده است. این موزه  یکی از مکان های فعال فرهنگی و هنری شهر است. 
موزه پرا که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ در سال 2005 افتتاح شد، دارای چندین طبقه موزه است که در آن سه مجموعه ویژه متعلق به این بنیاد به نمایش گذاشته شده است.
در این موزه چندین نمایشگاه چند منظوره، سالن نمایش، اتاق آموزش، آرت شاپ و کافه پرا است. این موزه در ساختمان باشکوه هتل بریستول قرار دارد که در ابتدا در سال 1893 ساخته شد.
موزه پرا یک موزه خصوصی است که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری واجد شرایط و در مقیاس بزرگ ایجاد شده است. 

مروری بر موزه پرا در استانبول

مروری بر موزه پرا در استانبول

مروری بر موزه پرا در استانبول

موزه پرا استانبول با ترکیب ساختمان بازسازی شده هتل بریستول، در تپه باشی استانبول توسط معمار یونانی آهیلئاس مانوسوس در سال 1893 ساخته شده است.
در این موزه، منتخبی از مجموعه نقاشی شرق‌ شناس متعلق به بنیاد سونا و اینان کراچ، و مجموعه‌ های اوزان و کاشی ‌ها و سرامیک‌ های کوتاهیا به نمایش گذاشته شده است. 
مجموعه نقاشی شرق شناسی، یکی از غنی ترین مجموعه ها در ترکیه در قرن 17 است. این شامل آثاری است که توسط هنرمندان اروپایی و عثمانی قرن ها تولید شده است. 
آثارعثمان حمدی بیگ و تابلوی معروف مربی لاک پشت از جمله پرطرفدارترین آثار این مجموعه هستند. مجموعه اوزان و اندازه گیری های آناتولی مجموعه ای جهانی متشکل از وزنه ها و ابزارهای اندازه گیری اصلی است که از سال 2000 قبل از میلاد در آناتولی مورد استفاده قرار گرفته است و شامل نزدیک به 10 هزار شی است. 
سونا کراچ و اینان کراچ در سال 2009 جایزه افتخار گردشگری استانبول را برای کمک به استانبول با افتتاح موزه پرا و موسسه تحقیقات استانبول دریافت کردند و جایزه ویژه آکادمی هنرهای زیبای دانشگاه میمار سینان که در همان سال برای تأسیس موزه پرا به آن ها اعطا شد. 
علاوه بر این، پرتره هایی که افراد دوره ها و طبقات مختلف را به تصویر می کشند، همراه با پرتره هایی از سلاطین، شاهزادگان، سلاطین، سفیران با موضوع پرتره هایی از امپراتوری به نمایش گذاشته می شود.
از جمله آنها می توان به تیت بریتانیا، موزه ویکتوریا و آلبرت اشاره کرد. موزه پرا پروژه‌ های هنری مشترکی را با موزه‌ ها، مجموعه‌ ها و بنیاد های برجسته جهان تولید می‌ کند. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

آثار هنری موزه پرا

موزه پرا دارای سه مجموعه ی منحصر به فرد است، و بهترین جاهای گردشگری ترکیه به حساب می آید، در زیر به مجموعه های این موزه اشاره می کنیم:

شرق شناس
اوزان و معیارهای آناتولی
کاشی و سرامیک کوتاهیا

مجموعه نقاشی شرق شناسان

در این بخش از مجموعه، نقاشی هایی از دوران قرن 17 تا 20 وجود دارد. دنیای عثمانی که از قلموی نقاشان اروپایی برآمده است و در این بخش به نمایش گذاشته شده است. مربی لاک پشت در مجموعه نقاشی شرق شناسان در موزه پرا به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه اوزان و معیارهای آناتولی

آثاری که هنگام بازدید از موزه پرا با آنها مواجه می شوید، آثاری هستند که زندگی روزمره زندگی آناتولی را منعکس می کنند. تقریبا 10 هزار اثر در این بخش به نمایش گذاشته شده است. اندازه گیری وزن، ترازو و ابزارهای مختلف اندازه گیری مورد استفاده توسط دولت شهر درزمان های قدیم را به شما نمایش می دهد.

مجموعه کاشی و سرامیک کوتاهیا

مجموعه کاشی ها و سرامیک های کوتاهیا در این موزه به نمایش گذاشته شده است. کاشی دوزی که به عنوان یک هنر در امپراتوری عثمانی رواج یافت به ایزنیک و چاناک کاله نیز گسترش یافت و آثار آن دوره اکنون در موزه پرا به نمایش گذاشته می شود.

بخش های مختلف موزه پرا

موزه پرا استانبول علاوه بر مجموعه هایی که دارد، دارای بخش های مختلفی نیز هست.

بخش سینما موزه پرا

در تالار موزه پرا، طیف وسیعی از نمایش‌ های سینمای کلاسیک و تجربی، انیمیشن، مستند، فیلم کوتاه و ویدئوآرت در قالب برنامه‌ های ماهانه به هنردوستان ارائه می ‌شود.
موزه پرا یکی از زیباترین مکان های استانبول، پایتخت هنر و تاریخ است. پرا فیلم برای اولین بار فعالیت سینمایی خود را از سال 1387 آغاز کرد.
این موزه که بوی هنر می دهد توجه ساکنان استانبول و کسانی که به استانبول سفر می کنند را به خود جلب می کند.  موزه پرا، جایی که موسیقی، نقاشی، سینما و موارد دیگر جان می ‌گیرند، هم در زمینه فرهنگ عمومی و هم در زمینه توسعه شخصی چیزهای زیادی به مردم می‌ افزاید. 
فیلم هایی که همزمان با نمایشگاه ها و مرتبط با آن اکران می شوند، به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرند. این نشان می دهد که روزهای سینمایی به لطف علاقه و کنجکاوی شدید بازدیدکنندگانی که تور استانبول ارزان را تهیه کرده اند برای مدتی ادامه خواهد داشت.

بخش نمایشگاه های موزه پرا استانبول

بخش نمایشگاه های موزه پرا استانبول

بخش نمایشگاه های موزه پرا

بخش های دیگر موزه پرا شامل نمایشگاه های موقت و دائمی است. نمایشگاه های موقت شامل آثاری است که در ایام خاصی از سال توجه هنردوستان را به خود جلب می کند.
نمایشگاه عکاسی در موزه پرا بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند، وقتی این عکس ‌ها را با جزئیات بررسی می‌ کنید، می ‌بینید که عکس‌ هایی وجود دارد که توسط عکاسانی برجسته مانند Caranza، Robertson، Pascal Sébah، Kargopoulo، Sébah & Joaillier، Abdulla Brothers، Gülmez Brothers، Ali Sami Aközer و Ali Enis Oza گرفته شده‌اند. نمایشگاه های عکاسی به طور متوسط به مدت 3 ماه پذیرای بازدیدکنندگان است. و بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بخش کافه پرا

در بخش نمایشگاهی به نام Kahve Break، تعامل قهوه و فنجان قهوه با کاشی های Kütahya وجود دارد. همچنین در موزه استراحتگاهی به نام کافه پرا برای استراحت و گذراندن اوقات خوشی بازدیدکنندگانش وجود دارد.
کافه پرا دارای منوهای ویژه با مضامین مختلف غذاهای جهانی به همراه سالاد، ساندویچ، انواع ماکارونی خاص و محصولات شیرینی است. در این بخش فرهنگ قهوه را از گذشته تا امروز، شکل دادن به فنجان ها و علاقه عثمانی ها به قهوه مشاهده می کنید.

چگونه به موزه پرا استانبول برویم ؟

موزه پرا در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است، می توانید با اتوبوس بروید، باید سوار اتوبوس هایی شوید که به سمت تکسیم می روند. وقتی به ایستگاه Tepebaşı نزدیک شدید، برای پیاده شدن آماده شوید. و پس از پیاده شدن چند دقیقه ای پیاده روی خواهید کرد. برای خرید ارزان قیمت تور کوش آداسی به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

اطلاعات کاربردی در مورد موزه پرا در استانبول

موزه پرا از سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد ازظهر، و یکشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر به جز دوشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.
اگر کارت موزه دارید، می توانید سالی یک بار جاهای دیدنی رایگان استانبول مانند موزه پرا را بازدید کنید. در کمپین جوانان، دانش آموزان می توانند چهارشنبه ها به صورت رایگان از موزه بازدید کنند.
علاوه بر این، افرادی که در گروه آزاد قرار دارند شامل مسئولان مطبوعات، معلولان و همراهان آنها و بازدیدکنندگان زیر 12 سال نیز می شود.
موزه پرا یکی از جاهای دیدنی استانبول با قیمت است، اگر با یک گروه بیش از 20 نفر به موزه پرا بروید، می توانید برای هر نفر 20 لیر بپردازید. بازدیدکنندگان بالای 60 سال و دانش آموزان بالای 12 سال باید 10 لیره پرداخت کنند.
بلیط بزرگسالان 25 لیر تعیین شده است. روزهای دوشنبه، اولین روز تعطیلات مذهبی و 1 ژانویه تعطیل است.

سخن آخر

موزه پرا استانبول در 8 ژوئن 2005 افتتاح شد، یک موزه خصوصی است که توسط بنیاد سونا و اینان کیراچ برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری واجد شرایط و در مقیاس بزرگ تأسیس شده است. 
این موزه در ساختمانی که با حفظ نمای هتل تاریخی بریستول در تپه باشی به عنوان یک موزه معاصر و مجهز ساخته شده است، فعالیت می کند.
موزه پرا، مجموعه‌ های «نقاشی شرق ‌شناس»، «وزن ‌ها و اندازه‌ های آناتولی» و «کاشی و سرامیک» بنیاد سونا و اینان کراچ و ارزش‌ های ارائه ‌شده توسط این مجموعه ‌ها، نمایشگاه ‌ها، محصولات انتشاراتی، فعالیت‌ های شفاهی، فعالیت‌ های آموزشی و مطالعات علمی را ارائه می دهد وهدف آن اشتراک گذاری آن با مردم و انتقال آن به نسل های آینده است.
این موزه میزبان آثار هنرمندانی همچون «جوزف کودلکا» «ژوان میرو»، «آکیرا کوروساوا»، «مارک شاگال»، «پابلو پیکاسو»، «فرناندو بوترو»، «فریدا کالو»، «دیگو ریورا» است. این موزه آثار هنرمندان چیره دست جهان را گرد هم آورده است. 
موزه پرا از زمان افتتاح هر ساله نمایشگاه ‌هایی را برای حمایت از هنرمندان جوان با همکاری موسسات آموزشی و هنری ملی و بین‌المللی برگزار می ‌کند.
همچنین از تمامی نمایشگاه‌ های خود با کتاب، فعالیت ‌های کلامی و برنامه‌ های آموزشی کودکان حمایت می ‌کند. بخش فیلم موزه پرا که با برنامه ‌ها و رویدادهای دوره ‌ای خود متمایز است، نمایش ‌های جامعی را برای بازدیدکنندگان و علاقه‌ مندان به سینما ترتیب می ‌دهد، از کلاسیک گرفته تا فیلم‌ های مستقل، انیمیشن ‌ها و مستند ها می باشد.
موزه پرا که تمام جزئیات زندگی از نقاشی دیواری گرفته تا هنر سرامیک، از هستی تا نیستی، از کودکان تا بزرگسالان را به نمایش می گذارد، منتظر شماست تا شما را مجذوب خود کند.

سوالات متداول درباره ی موزه پرا استانبول

هزینه ورودی موزه پرا چقدر است ؟

بلیط کامل برای هر نفر 25 لیر است. بلیط تخفیف دار نیز برای دانش آموزان، افراد بالای 60 و ... 10 لیر است. 

ساعات بازدید از موزه پرا کی می باشد ؟

موزه پرا از سه شنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد ازظهر، و یکشنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 6 بعد از ظهر به جز دوشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt