مراکز خرید ازمیر ترکیه

با بهترین مراکز خرید ازمیر در ترکیه آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 فروردین ، 1403

مراکز خرید ازمیر ترکیه | معرفی 17 فروشگاه خوب

مراکز خرید ازمیر بسیار متنوع هستند و ممکن است برای بازدید از آنها سردرگم شوید. در این مقاله، با بهترین و ارزانترین مراکز خرید این شهر آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر اهل خریدکردن باشید، احتمالاً از گشت‌وگذار در مراکز خرید ازمیر و بازارهای روباز و رنگارنگ آن، حظ کامل را خواهید برد. ازمیر سومین شهر بزرگ در سواحل غربی ترکیه است که یک‌تنه بار رونق و آبادانی اقتصاد این کشور را به دوش می‌کشد. این شهر به واسطه داشتن اقتصاد بسیار قوی، فهرستی بی‌انتها از فروشگاه‌های لوکس و مراکز خرید بزرگ را در دل خود جای داده است. مراکز خرید ازمیر در ترکیه آنقدر متنوع و بی‌شمار هستند که اگر تمام روزهای سفر را به گشت‌زدن در آن‌ها اختصاص دهید، باز احتمالاً زمان برای خریدکردن کم خواهید آورد. با درنظرداشتن این موضوع شاید بد نباشد به فهرست انتخابی ما از برترین مراکز خرید این شهر که در ادامه این مطلب در اختیارتان گذاشته می‌شود، نگاهی کوتاه داشته باشید.

مرکز تجاری تفریحی هیلتون ازمیر

از مجلل‌ترین و بهترین مراکز خرید ازمیر که آن را می‌توان رقیب سرسخت بازارهای پرآوازه استانبول دانست، مرکز تجاری تفریحی هیلتون است. هیلتون یک مرکز خرید ساده نیست؛ این مجموعه چندمنظوره با تمرکز بر بعد تفریح و سرگرمی، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و از بهترین جاهای دیدنی ازمیر به شمار می‌رود. زمین بزرگ بازی با مهیج‌ترین تفریحات آبی، رستوران‌های مجلل با منوهایی رنگارنگ و متنوع و سالن‌های مدرن سینما، بخش تفریحی این مرکز خرید را تشکیل می‌دهند.

هیلتون از نظر تجاری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ این مجموعه با گردآوری 200 برند تجاری معروف و معتبر بین‌المللی، لذت خریدکردن را برای شما دوچندان کرده است. از جمله بهترین محصولات عرضه‌شده در مرکز خرید هیلتون که شانس خرید آن را از برترین برندهای جهان دارید می‌توان به دسته پوشاک، لوازم آرایشی و کالاهای الکترونیکی اشاره کرد.

مرکز خرید آسماچاتی؛ از معروفترین مراکز خرید ازمیر

از دیگر مراکز خرید معروف ازمیر، مرکز خرید آسماچاتی است که با طراحی مدرن و خارق‌العاده‌اش شما را حسابی غافلگیر می‌کند. این مجموعه تجاری در دو طبقه مجزا با دنیایی از رنگ و طرح، میزبان شما خواهد بود. اکسسوری، لوازم خانگی و دیجیتال، پوشاک و کالاهای الکترونیکی و برقی، از جمله معروف‌ترین محصولاتی است که در این مرکز خرید به چشم می‌خورد.

در مرکز خرید آسماچاتی، مجموعه‌ای کامل از تفریحات نیز وجود دارد که شما برای گریز از خستگی و پیداکردن جانی دوباره برای خرید می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. رستوران‌ها و کافه‌های شیک، سالن‌های بازی و مراکز تناسب اندام، بخش رفاهی این مرکز خرید را پوشش می‌دهند.

مرکز خرید آسماچاتی از معروفترین مراکز خرید ازمیر

تصویری از مرکز خرید آسماچاتی

مرکز خرید مدیا مارکت در ازمیر

اگر به دنیای دیجیتال و کالاهای هوشمند علاقه‌مند هستید، مرکز خرید مدیا مارکت ازمیر بهشت شما خواهد بود. این مرکز خرید همان‌طور که از نامش پیداست، طیفی متنوع از لوازم دیجیتال و کالاهای الکترونیکی را به مشتریان عرضه می‌کند. قصد خرید هر نوع محصول هوشمندی که داشته باشید، از گوشی گرفته تا تلویزیون و کامپیوتر، مدیامارکت بهترین نوع آن را از برترین برندهای جهان در اختیارتان قرار می‌دهد. این مجموعه، رستوران‌های متنوعی هم دارد که فضای روح‌انگیز آن‌ها می‌تواند شما را در داشتن انتخاب‌های هوشمندانه‌تر یاری کند.

مرکز خرید آگورا ازمیر

نمی‌شود از بهترین مراکز خرید ازمیر ترکیه صحبت کنیم و نامی از مرکز خرید آگورا نبریم. آگورا از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین مراکز خرید ازمیر است که محبوبیت خاصی میان گردشگران دارد. این مجموعه تجاری در فضایی روباز و سرپوشیده، میزبان 178 فروشگاه از برندهای مشهور جهانی و ترکیه‌ای است. در فروشگاه‌های مجلل آگورا هر کالایی که قصد خرید آن را داشته باشید، با بهترین کیفیت ارائه می‌شود. پوشاک، پارچه، کتاب، لوازم خانگی، کالاهای هوشمند، کیف و کفش تنها گوشه‌ای از محصولات قابل فروش در مرکز خرید آگوراست.

رستوران‌های مجلل آگورا نیز از فروشگاه‌های مدرن آن چیزی کم ندارد. هر زمان که احساس کردید خستگی بر شما غالب شده است، کافی است به فضای روح‌بخش و دلنواز این رستوران‌ها پناه ببرید و با سرو کردن غذایی لذیذ از منویی ترکی، ضعف و بی‌حالی را از خود دور کنید. جالب است بدانید که در آگورا کودکان نیز هم‌پای بزرگسالان عیش و سرگرمی را تجربه خواهند کرد. پس اگر قصد سفری خانوادگی را به ازمیر دارید، آگورا بهترین و عاقلانه‌ترین انتخاب برای خریدکردن شما خواهد بود.

فروشگاه‌های مجلل آگورا

عکسی از مرکز خرید آگورا

مرکز خرید ازدیلک؛ از ارزان ترین مراکز خرید ازمیر

اگر در کنار داشتن خرید باکیفیت، نگران بودجه اقتصادی‌تان هم هستید، خرید از فروشگاه ارزان ازدیلک ازمیر را صدر اولویت‌های خود قرار دهید. این مجموعه تجاری نه‌تنها به واسطه ارائه محصولاتی از برترین برندهای معتبر ترکی و بین‌المللی شهرت دارد؛ بلکه به دلیل نازل‌بودن قیمت‌ها نیز محبوبیتی فراگیر میان گردشگران پیدا کرده است. سونی، فیلیپس، ماوی جینز و واکو از بهترین برندهای جهانی هستند که در فروشگاه‌های متنوع ازدیلک نمایندگی دارند. ازدیلک علاوه‌بر کاربری تجاری، از بخشی تفریحی نیز برخوردار است که از آن میان می‌توان به سالن‌های سینما و زمین‌های بازی و سرگرمی برای کودکان اشاره کرد.

مرکز خرید اژه پارک در ازمیر ترکیه

مرکز خرید اژه پارک، یکی دیگر از مراکز خرید ازمیر است که در مرکز این شهر قرار دارد. این مرکز خرید به لطف داشتن فضایی سبز و برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی متعدد، اوقات بسیار خوشی را در خریدکردن برای شما رقم می‌زند. سالن سینما، سالن بیلیارد و بولینگ، رستوران و کافی‌شاپ از جمله بخش‌های جذاب تفریحی این مجموعه به حساب می‌آیند.

برندهای تجاری محلی و جهانی نیز بخش اعظم دیگر این مرکز خرید را پوشش می‌دهند. شما با خریدکردن از برندهای حاضر در این مجموعه می‌توانید گنجینه‌ای ارزشمند از بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را در چمدان خود داشته باشید. پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، بدلیجات، کیف و کفش، لوازم آرایشی و عطر و ادکلن از جمله محصولات عرضه‌شده در مرکز خرید اژه پارک است. شایان ذکر است که این مرکز تجاری به واسطه قرارگیری در مرکز شهر، دسترسی شما به جاذبه‌های دیدنی ازمیر را هم سهولت می‌بخشد. این را هم به‌خاطر داشته باشید که اژه پارک جزو محبوب‌ترین مراکز خرید عمده لباس در ازمیر است؛ بنابراین اگر قصد خرید عمده پوشاک را دارید، بهتر است بی‌معطلی خودتان را به این مجموعه تجاری برسانید.

مرکز خرید فروم برنوا در ازمیر

از معروف‌ترین مراکز خرید لباس عروس در ازمیر فروم برنواست. در مرکز خرید فروم برنوا نیز شانس ملاقات با برندهای مشهور جهانی را خواهید داشت. فروم برنوا که در ضلع غربی ازمیر و در منطقه اژه قرار دارد، جزو اولین مراکز خرید روباز در ازمیر محسوب می‌شود . این مرکز خرید با وسعتی بالغ بر 2000 متر مربع، میزبان 128 فروشگاه از برندهای معتبر جهانی و محلی است.

جالب است بدانید که شاکله فروم برنوا را ساختمانی دو بخشی تشکیل می‌دهد که بخش اول آن مسکونی است و بخش دومش به فروشگاه‌های تجاری اختصاص دارد. در مجموعه تجاری فروم برنوا نیز فرصت برای تفریح و سرگرمی هم کاملاً مهیاست. کافی است خودتان را به پارک سرسبز و باصفای این مجموعه برسانید تا در فضای دلنشین و آرام آن، اوقاتی را به استراحت و خوشگذرانی سپری کنید. سالن‌های مجهز سینمایی و مراکز بدنسازی نیز از دیگر تفریحات متنوع این مجموعه هستند که هیجان را چاشنی لحظات خرید می‌کنند.

مرکز خرید فروم برنوا از معروف‌ترین مراکز خرید لباس عروس در ازمیر

تصویری از مرکز خرید فروم برنوا

مجموعه تجاری اسکله کوناک در ازمیر

اسکار باشکوه‌ترین و شگفت‌انگیزترین مراکز خرید ازمیر هم به مجموعه تجاری اسکله کوناک تعلق می‌گیرد که توسط گوستاو ایفل، طراح برج ایفل طراحی و ساخته شده است. این مجموعه تجاری در مجاورت کمی با ساحل قرار دارد؛ ازهمین‌رو گردشگران می‌توانند ضمن تجربه خریدی لذت‌بخش و به‌صرفه، از مناظر بکر سواحل ازمیر و طبیعت زیبای آن هم حظ کامل را ببرند. رستوران‌ها و کافه‌های موجود در این اسکله نیز جذابیت نهفته دیگر در این مجموعه است که با منویی متنوع و لذیذ به استقبال گردشگران می‌رود.

مرکز خرید ماوی باغچه ازمیر

یکی دیگر از مراکز خرید شهر ازمیر ترکیه که بیشتر به شهرکی تفریحی شباهت دارد، مرکز خرید ماوی باغچه است. اگر از محلی‌های این منطقه، سراغ بهترین و معروف‌ترین مرکز خرید ازمیر را بگیرید، بی‌معطلی از ماوی باغچه نام می‌برند. این شهرت و محبوبیت به چند دلیل است که شاید مهم‌ترین آن‌ها را بتوان موقعیت جغرافیایی ایده‌آل و رؤیایی این مرکز خرید دانست.

ماوی باغچه در منطقه کارشیاکا قرار دارد؛ این موقعیت مکانی ضمن اینکه دسترسی شما را به سواحل لاجوردی دریای مدیترانه سهولت می‌بخشد، امکان بازدیدتان از معماری باشکوه یونان باستان را در هر ساعت از شبانه‌روز فراهم می‌کند.

از بعد جغرافیایی ماوی باغچه که عبور کنیم به اصل ماجرا یا نبض تپنده این مرکز تجاری، یعنی بعد اقتصادی آن می‌رسیم. این مجموعه تجاری در فروشگاه‌های وسیع و بی‌انتهای خود، میزبان بیش از 22 برند ترکی و اروپایی است. طبیعتاً باوجود این تعداد از برندهای محبوب و پرطرفدار، دیگر با مشکل انتخاب در خرید مواجه نخواهید شد.

از همه این موارد مهم‌تر، وجود امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر در ماوی باغچه است که سرخوشی و سرگرمی را به معنای واقعی کلمه، چاشنی لحظات گردشگران می‌کند. در فضای باز این مرکز تجاری، چیزی حدود 52 کافه و رستوران وجود دارد که با پخش موسیقی زنده، لحظاتی خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زنند. آرایشگاه، سالن سینما، حمام ترکی، استخر، باغ گل و پارکینگ از دیگر بخش‌های جذاب و مهیج تفریحی این مجموعه به شمار می‌روند.

بازار کمرالتی؛ از قدیمی ترین مراکز خرید ازمیر

بازارهای تاریخی هر شهری حال‌وهوای دیگری از خریدکردن را برای گردشگران به همراه دارد. بازار کمرالتی یکی از بهترین و قدیمی‌ترین نوع این بازارهاست که در پستوها و دالان‌های پیپچ‌درپیچ آن، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یافت می‌شود. این بازار تاریخی در روزگاران بسیار قدیم به عنوان کاروان‌سرایی برای اطراق کاروان‌ها شناخته می‌شده است. گذشت زمان و بازسازی‌های متعددی که روی این کاروانسرا صورت پذیرفته، آن را به بازاری معروف در قلب ازمیر تبدیل کرده است.

در بازار تاریخی کمرالتی ازمیر می‌توانید ضمن بازدیدکردن از هزاران هزار محصول و کالای خوش‌رنگ‌ولعاب، چمدانتان را از سوغاتی و صنایع دستی معروف این شهر پر کنید. خوب است بدانید که این بازار در دسته ارزان‌ترین مراکز خرید ازمیر قرار می‌گیرد. البته ناگفته نماند که مهارت چانه‌زنی و هنر گرفتن تخفیف از فروشندگان، اصلی کلیدی در خرید ارزان از فروشگاه‌های بازار کمرالتی به حساب می‌آید.

بازار کمرالتی از قدیمی ترین مراکز خرید ازمیر

عکسی از بازار کمرالتی

اوت لت سلوی در شهر ازمیر ترکیه

در فهرست مراکز خرید ازمیر باید جایی هم برای اوت لت سلوی خالی کرد که مرکز خریدی تمام‌عیار و دیدنی محسوب می‌شود. این مرکز خرید دارای دو بخش مجزا در دو طرف خیابان است که با پلی رؤیایی به یکدیگر متصل می‌شوند. این مرکز خرید، چشم‌اندازی مشرف به دریای اژه دارد و این اولین مزیت برجسته آن تلقی می‌شود. امتیاز درخشان دیگر این مجموعه تجاری، حراجی‌های فصل و تخفیف‌های دائمی سال است که لذت خریدکردن را برای خریداران به اوج خودش می‌رساند. با این قابلیت، هر زمان که مهمان غرفه‌های تجاری اوت لت سلوی شوید، کالایی پرزرق‌وبرق و جذاب در سبد خریدتان خواهید داشت.

در اوت لت سلوی، بساط تفریح و سرگرمی هم مهیاست. این تفریح و خوشگذرانی را می‌توانید با حضور در فضای روح‌بخش و دلنشین رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه تجاری تجربه کنید. ضمن اینکه در اطراف اوت لت سلوی، چند جاذبه دیدنی معروف ازمیر هم به چشم می‌خورد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. میدان کناک، موزه باستان‌شناسی و آسانسور ازمیر از مشهورترین این جاذبه‌ها هستند.

اوت لت اپتیموم؛ از مراکز خرید ارزان ازمیر

از دیگر مراکز خرید ازمیر ارزان که در آن می‌توانید نمایشی باشکوه از حراجی‌های مشهورترین برندهای جهانی را به تماشا بنشینید، اوت لت اپتیموم است. این مرکز تجاری در 5 طبقه با طراحی بسیار مدرن و شیک، میزبان تمام گردشگرانی است که مایلند کالایی باکیفیت اما ارزان را خریداری کنند. ساعت، لوازم آرایشی، کفش، پوشاک و لوازم الکترونیکی از جمله معروف‌ترین محصولات عرضه‌شده در اوت لت اپتیموم است. در این مرکز تجاری، گنیجنه‌ای غنی از تفریحات مهیج هم به چشم می‌خورد که بهترین آن‌ها شهربازی و پیست اسکی است.

اوت لت اپتیموم از ارزان ترین مراکز خرید ازمیر

تصویری از اوت لت اپتیموم

ازمیر پارک اوت‌لت؛ از متنوع ترین مراکز خرید ازمیر

در مرکز خرید ازمیر ارزان پارک اوت لت، 80 برند معروف جا خوش کرده‌اند که محصولات و کالاهای متنوع خود را توسط 65 فروشگاه این مجموعه به فروش می‌رسانند. این مجموعه، یکی از متنوع ‌ترین بازارهای ازمیر را در دل خود دارد. محصولات چرمی، لوازم خانگی، کالاهای دیجیتال و پوشاک، تنها گلچینی از محصولات موجود در این مرکز خرید قلمداد می‌شود. در طبقات فوقانی این مجموعه نیز بساط تفریح و سرگرمی برای گردشگران فراهم شده است. این مجموعه تجاری چندین رستوران، کافه، سالن سینما و فودکورت دارد که هر نوع سلیقه و نیازی را کاملا پوشش می‌دهند.

مرکز خرید کیپا در ازمیر؛ مخصوص لوازم خانگی

اگر قصد خرید لوازم خانگی در ازمیر را دارید، بازدید از مرکز خرید کیپا را فراموش نکنید. این مجموعه تجاری که تنها به عرضه محصولات و کالاهای منزل اختصاص دارد، مرکز خریدی قابل اطمینان و معتبر در فهرست مراکز تجاری ازمیر قلمداد می‌شود.

فضای آرام این مجموعه، فرصت برای استراحت و نفس تازه‌کردن را در اختیارتان می‌گذارد. ضمن اینکه کیپا دارای سالن‌های مجهز سینمایی و رستوران‌های مجلل هم هست که با سرزدن به آن‌ها می‌توانید جانی دوباره پیدا کنید. حسن دیگر مرکز خرید کیپا، فاصله بسیار کم آن با جاذبه‌های دیدنی ازمیر، نظیر مسجد سالیچی اقلو و مسجد شادیروان است. با بازدید از این دو جاذبه می‌توانید لذت سیاحت در آثار باستانی و تاریخی ازمیر را به عیش خریدکردن از مراکز خرید آن بیفزایید.

بازار و خیابان خرید کارشیاکا در ازمیر

در ازمیر، خیابانی عریض و طویل وجود دارد که آن را با نام کارشیاکا می‌شناسند. این خیابان بزرگ که درست مقابل اسکله کارشیاکا قرار دارد با جای‌دادن تعدادی مرکز خرید بزرگ و چندین مغازه خرده‌فروشی، به یکی دیگر از مراکز خرید ازمیر تبدیل شده است. قصد خرید هر کالایی که داشته باشید، با کمی گشت‌وگذار در این بازار طویل می‌توانید بهترین نوع آن را با قیمتی مناسب‌تر از سایر مراکز خرید ازمیر بیابید. در این بازار، چند رستوران و عمارت باشکوه هم به چشم می‌خورد که توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به کارشیاکا افتاد، بازدید از آن‌ها را از قلم نیندازید.

بازار و خیابان خرید کارشیاکا در ازمیر

عکسی از خیابان خرید کارشیاکا در ازمیر

محله آلسانجاک؛ خرید در کنار تماشای فرهنگ ازمیر

محله آلسانجاک از زنده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین محله‌های ازمیر است که در آن، اقتصاد و تاریخ پیوندی ناگسستنی باهم پیدا کرده‌اند. موزه آتاتورک، برج ساعت ازمیر، اسکله کوناک و تئاتر اپرا و باله بار تاریخی این محله و بوتیک‌های شیک و مجلل، بار اقتصادی‌اش را بر دوش می‌کشند. بنابراین با گشت‌وگذار در محله آلسانجاکف هم می‌توانید خریدی لذت‌بخش از مشهورترین برندها نظیر منگو و زارا را تجربه کنید و هم برای دقایقی کوتاه، مهمان بافت تاریخی این شهر باشید. خوب است بدانید که در این محله قدیمی، کافه‌ها و رستوران‌های بی‌شماری هم به چشم می‌خورد که با منوهای جذاب خود قلب گردشگران را به تسخیر درمی‌آورند.

مرکز خرید ایستینه پارک ازمیر

اگر از شهرت و آوازه مرکز خرید ایستینه پارک استانبول، چیزی به گوشتان خورده باشد، احتمالا می‌توانید تصور کنید در مرکز ایستینه ازمیر، چه چیزی در انتظارتان خواهد بود. کالاهای لوکس و گران‌قیمت، عمده‌ترین ماهیت این مرکز خرید را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین اگر محدودیتی در بودجه‌های اقتصادی ندارید، می‌توانید خریدی باکیفیت و راحت را در فروشگاه ایستینه ازمیر تجربه کنید. این مجموعه تجاری، جلوه‌های معماری منحصربه‌فردی هم دارد که تماشای آن هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد.

بهترین مرکز خرید ازمیر از نگاه شما

خریدکردن قسمت جالب و هیجان‌انگیز هر سفری را به خود اختصاص می‌دهد. این جذابیت و هیجان بیشتر هم می‌شود زمانی که مقصد ما ترکیه باشد. ازمیر یکی از شهرهای بزرگ این کشور است که نه‌تنها از نظر بعد گردشگری و توریستی اهمیت دارد، بلکه به لحاظ اقتصادی نیز مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد. مراکز خرید ازمیر آنقدر متنوع و بی‌شمار است که برای آن نمی‌توان انتهایی درنظر گرفت. بااین‌حال ما تلاش کردیم در این مطلب، با گلچین‌کردن برترین مراکز خرید این شهر، عیش خرید در تور ازمیر را برای شما کامل کنیم. حالا شما بگویید از میان فهرست پیشنهادی ما کدام‌یک را برای خریدکردن انتخاب می‌کنید؟

سؤالات متداول:

1. بهترین مرکز خرید ازمیر کجاست؟ 

اگرچه گلچین‌کردن از میان مراکز خرید ازمیر کاری دشوار و نشدنی است؛ بااین‌حال بهترین مرکز خرید این شهر را می‌توان آگورا و هیلتون دانست. 

2. ارزانترین مرکز ازمیر کجاست؟

مرکز خرید ازدلیک، از ارزانترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید در ازمیر، در آن خرید کنید و سوغاتی‌های زیادی بخرید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt