قلعه و موزه مارماریس

قلعه و موزه مارماریس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 اسفند ، 1402

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی آن را بشناسید

قلعه و موزه مارماریس از تماشایی‌ترین اماکن باستانی شهر مارماریس ترکیه است. در این مقاله از الفبای سفر به بررسی قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی آن می‌پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مارماریس به بهشت ترکیه مشهور است و مناظر نفس‌گیر و بسیاری زیبایی دارد؛ ازاین‌رو اغلب افراد این جزیره مدیترانه‌ای را مکانی برای علاقه‌مندان به طبیعت می‌دانند؛ اما مارماریس یک شهر قدیمی است که آثار تاریخی متعددی در آن جای گرفته‌اند. قلعه و موزه مارماریس،‌ از تماشایی‌ترین اماکن باستانی جزیره دوست‌داشتنی مارماریس است که سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند. دلیل جذابیت این قلعه چیست و چه چیزهایی در آن پیدا می‌شود؟

در این مقاله به قلعه و موزه مارماریس می‌پردازیم و شما عزیزان را با این مکان شگفت‌ا‌نگیز آشنا می‌کنیم. اگر از علاقه‌مندان تاریخ و آثار باستانی هستید یا قصد سفر به مارماریس را دارید، مطالعه مطلب پیش رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

قلعه مارماریس از جاذبه های این شهر زیبا در ترکیه

قلعه مارماریس از جاذبه های این شهر زیبا در ترکیه

با قلعه و موزه مارماریس آشنا شوید

شهرت سواحل نیلگون و تمیز مارماریس زبان‌زد خاص و عام است؛ اما در این مقاله قصد داریم به یکی از آثار تاریخی موجود در این شهر بپردازیم. قلعه مارماریس 1044 سال پیش از میلاد، توسط ایونی‌ها ساخته شد و سال‌ها بعد، اسکندر مقدونی بخش‌هایی از آن را تعمیر کرد. این قلعه در حال حاضر بیش از پنج هزار سال قدمت دارد.

سلطان سلیمان قلعه مارماریس را در سال 1522 بازسازی کرد و آن را به عنوان پایگاه نظامی به کار گرفت. بخش قابل‌توجهی از این قلعه در جنگ جهانی اول تخریب شد؛ اما همچنان تا سال 1970 منطقه‌ای اقامتی به شمار می‌رفت. در نهایت نیز قلعه مارماریس طی سال‌های 1980 تا 1990 بازسازی و در سال 1991 به موزه تبدیل شد و در اختیار علاقه‌مندان و گردشگران تور مارماریس قرار گرفت. در این قلعه، 18 خانه، یک قوس و یک چشمه وجود دارد.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

قلعه مارماریس در کنار دریای مدیترانه

قلعه مارماریس در کنار دریای مدیترانه

آنچه در قلعه و موزه مارماریس مشاهده خواهید کرد

قلعه و موزه مارماریس بر فراز تپه‌های پشت مارینا قرار گرفته و منظره خارق‌العاده‌ای را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این موزه شامل هفت محوطه داخلی است. یکی از این محوطه‌ها به عنوان سالن باستان شناسی و دیگری به عنوان سالن انتوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سایر بخش‌ها نیز به گالری‌های هنری و انبار اختصاص داده شده‌اند.

در سالن باستان شناسی، خمره‌هایی با نام آمفورا که متعلق به دوران روم، بیزانس و هلنی هستند، در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. در این سالن انواع ظروف شیشه‌ای، ظروف سفالی، سکه و زیورآلات باستانی نیز به چشم می‌خورند. اغلب این موارد حاصل از حفاری‌های انجام شده در مناطق بورگاز، کنیدوس و هیسارونو هستند.

در سالن انتوگرافی موزه مارماریس نیز شاهد اشیا قدیمی همچون فرش، سلاح، مبلمان، زیورآلات، لوازم آشپزخانه از جنس مس و وسایل بافندگی هستیم. قدمت اغلب این وسایل به دوره عثمانی برمی‌گردد. شما می توانید از طریق تور مارماریس نوروز 1403 و سایر ایام سال با قیمت های ارزان تری به این شهر سفر کنید.

موزه باستان شناسی مارماریس

موزه باستان شناسی مارماریس

قلعه و موزه مارماریس کجاست؟ آدرس و نحوه دسترسی

قلعه و موزه مارماریس به‌عنوان یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مارماریس در ضلع شرقی ساحل مارماریس و بر فراز تپه‌های پشت مارینا واقع شده است. برای دسترسی به این قلعه باید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، خود را به شهر قدیمی مارماریس برسانید. با چند دقیقه پیاده‌وری و لذت بردن از منظره کوچه‌های باریک و بناهای کهن، به موزه خواهید رسید.

بازدید از قلعه و موزه مارماریس همه روزه از ساعت 08:30 صبح تا 17 عصر برای عموم آزاد است؛ البته این ساعت در بهار و تابستان متغیر است و تا 19:30 در نظر گرفته می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که باجه‌های فروش بلیط، نیم ساعت پیش از بسته شدن قلعه، تعطیل می‌شوند.

پس از بازید از قلعه و موزه مارماریس، حتما زمانی را صرف گشت‌وگذار در شهر قدیمی و کافه‌های دنج آن کنید. از دیدنی‌های نزدیک به قلعه نیز می‌توان به جزیره رودس و مارماریس مارینا اشاره کرد که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی از دیدنی های این شهر

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی از دیدنی های این شهر

بازدید از بهشت گشمده ترکیه، با تورهای الفبای سفر

در این مقاله، قلعه و موزه مارماریس را معرفی کردیم و درباره تاریخچه و نحوه دسترسی به آن صحبت کردیم. این مکان یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مارماریس به شمار می‌رود که بازدید از آن را به کلیه دوست‌داران تاریخ و معماری پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم گردشگران عزیز با مطالعه مطالب موجود در این صفحه،‌ در صورت سفر به مارماریس، دیگر سوال و ابهامی درباره این منطقه باستانی نداشته باشند.

اگر مارماریس را برای سفرانتخاب کرده‌اید، همین حالا با چند کلیک، اقدام به خریداری تور مارماریس کنید و یک تعطیلات رویایی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. الفبای سفر به عنوان یکی از بهترین آژانس‌های هواپیمایی، همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند. مطمئن باشید که سفرهای خوشی را با ما تجربه خواهید کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt