جاهای دیدنی مارماریس

با بهترین جاهای دیدنی مارماریس آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 اسفند ، 1402

جاهای دیدنی مارماریس | 25 جاذبه گردشگری مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس را می شناسید؟ در این مقاله از الفبا با 25 جاذبه گردشگری شهر مارماریس ترکیه، از جاذبه های طبیعی گرفته تا تاریخی آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر مارماریس اگرچه عمدتاً به خاطر سواحل بی‌نظیر و هتل‌های لوکسش شناخته شده است؛ اما این شهر با دارا بودن روستاهای تاریخی، شهرهای به جا مانده از دوران باستان، پارک‌های آبی، رودخانه‌های خروشان، کوه‌های سرسبز و تفریحات آبی متعدد و متنوع، یکی از دیدنی‌ترین شهرهایی است که در سفر به ترکیه می‌توانید از آن دیدن کنید. جاهای دیدنی مارماریس به قدری متنوع هستند که برای هر سلیقه و حال و هوایی فضایی برای لذت بردن وجود دارد. اگر می‌خواهید در سفر به مارماریس لذت‌هایی فراتر از تفریحات آبی مرسوم را تجربه کنید و با مکان های دیدنی مارماریس آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1. جزیره کلئوپاترا در مارماریس

جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر هم شناخته می‌شود، یکی از چندین جزیره نزدیک به مارماریس است که به دلیل سواحل زیبای خود شهرت دارد. سواحل این جزیره از شن‌های سفید و درخشان پوشیده شده و در بخش‌هایی از آن صدف‌های زیبای خشک‌شده و دیگر جانوران دریایی دیده می‌شود. در این جزیره، آثار باستانی متعددی پیدا شده است و از ساحل آن به شدت محافظت می‌شود؛ به گونه‌ای که امکان برداشتن شن و ماسه از ساحل آن وجود ندارد. افسانه‌ها معتقدند کلئوپاترا که این جزیره را برای ملاقات با نامزدش انتخاب کرده بود، این شن‌‌های خاص را از مصر به این جزیره آورده است.

جزیره کلئوپاترا از جاهای دیدنی در مارماریس

عکسی از جزیره کلئوپاترا در مارماریس

2. قلعه و موزه مارماریس ترکیه

یکی از آثار باستانی مارماریس، قلعه مارماریس است که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این قلعه در قرن شانزدهم به‌عنوان یک پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت. پس از دوران جنگ جهانی دوم، این قلعه تاریخی بازسازی شد و درهای‌ آن را به‌عنوان موزه به روی همه مردم گشودند. در قلعه و موزه مارماریس ۱۸ خانه و یک چشمه وجود دارد و بخش‌های مختلف آن به نمایش آثار باستان‌شناسی، اشیاء قدیمی (سکه‌ها، زیورآلات، ظروف و…) و گالری‌های هنری اختصاص یافته است.

3. گونوسک؛ از معروفترین جاهای دیدنی مارماریس

گونوسک یکی از جاهای دیدنی معروف مارماریس و بسیار نزدیک به مرکز شهر است که در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانید خودتان را به آنجا برسانید. منطقه گونوسک به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد در سال ۱۹۹۶ به پارک ملی تبدیل شد و اکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه حفاظت‌شده یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مارماریس است که انواع درختان چنار، صنوبر، کاج و گونه‌های متعدد حیوانی و حتی آثاری از شهرهای باستانی در آن یافت می‌شود.

4. دهکده تورگوت در مارماریس

یکی از روستاهای معروف مارماریس که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن باعث محبوبیت آن شده، دهکده تورگوت در ۳۱ کیلومتری جنوب غرب مارماریس است. در این دهکده می‌توانید جاذبه‌های متعددی همچون منطقه باستانی هگاسوس، قلعه تورگوت، فروشگاه‌های فرش و رستوران‌های جذاب در دل طبیعت را ببینید.

دهکده توگوت از مناطق دیدنی در مارماریس ترکیه

عکسی از دهکده توگوت مارماریس

5. آبشار تورگوت؛ از بهترین جاهای دیدنی مارماریس

یکی از جذابیت‌های طبیعی روستای تورگوت، آبشار زیبای آن است. این آبشار طبیعی با آبی بسیار زلال و تمیز، ۴ متر ارتفاع دارد و در دل یک فضای جنگلی و پردرخت قرار گرفته است که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. حتی اگر مایل باشید می‌توانید در دریاچه شنا کنید. البته اگر تحمل سرمای آب را داشته باشید.

آبشار تورگوت از بهترین جاهای دیدنی در مارماریس

عکسی از آبشار تورگوت

6. پارک آبی آتلانتیس مارماریس

نمی‌شود از جاهای دیدنی مارماریس سخن گفت؛ اما از پارک‌های آبی این شهر به‌ویژه پارک آبی آتلانتیس حرفی نزد. در این پارک آبی، سواری روی انواع سرسره‌ها و حتی سقوط آزاد به درون آب را تجربه خواهید کرد. به‌علاوه، این پارک یک بخش مخصوص کودکان نیز دارد و علاوه‌بر تفریحات آبی معمول می‌توانید از آفتاب گرفتن در ساحل تمیز آن یا بازی گلف در زمین مینی گلف این مجموعه لذت ببرید.

پارک آبی آتلانتیس در مارماریس

عکسی از پارک آبی آتلانتیس

7. فواره های رقصان در میدان جوانان مارماریس

یکی از جاهای دیدنی مارماریس در میدان جوانان این شهر قرار دارد؛ جایی که به دلیل فواره‌های رقصانش معروف شده است. این فواره‌های زیبا در نمایشی که سی دقیقه به طول می‌انجامد، آب را در ارتفاع بلند به رقص درمی‌آورند و موسیقی‌ و نورپردازی جذاب و دیدنی، به جذابیت رقص فواره‌ها می‌افزاید.

8. قلعه غار نیمارا؛ از قدیمی ترین غارهای مارماریس

غار نیمارا در جزیره هون (جزیره بهشت) در مارماریس قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین غارهای مارماریس به شمار می‌آید. این غار با قدمتی باستانی، در حدود ۳ هزار سال پیش، سکونتگاه انسان‌های باستان بوده و از آن به عنوان مکانی مقدس و محلی برای عبادت یاد شده است.

قلعه غار نیمارا از معروفترین جاهای دیدنی مارماریس

تصویری از قلعه غار نیمارا

9. تفرجگاه تورونج در مارماریس ترکیه

روستای تورونج یک تفرجگاه ساحلی بسیار زیبا در ساحل جنوبی مارماریس است که تپه‌های جنگلی و دریایی آرام و بسیار تمیز دارد. قایق‌های تفریحی متعددی در آب‌های این روستا تردد می‌کنند و می‌توانید سوار بر این قایق‌ها، از آب‌های آرام و نیلگون و طبیعت بکر این روستا لذت ببرید.

10. تفرجگاه ایچملر؛ از سواحل زیبای مارماریس

تفرجگاه ساحلی ایچملر یکی از زیباترین نقاط ساحلی مارماریس است که به دلیل تمیزی آب‌ها و تنوع تفریحات آبی‌اش شهرت دارد. در ساحل ایچملر، انواع تفریحات آبی، آفتاب گرفتن در ساحل، گزینه‌های متعدد شکم‌گردی و زندگی پویا و سرزنده شبانه با موسیقی زنده و رقص و آواز را تجربه خواهید کرد.

تفرجگاه ایچملر از مکان های گردشگری در مارماریس

تصویری از تفرجگاه ایچملر

11. روستای بییر مارماریس ترکیه

در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب مارماریس، روستای زیبایی به نام بییر قرار دارد که به دلیل وجود مسجد تاریخی، بقایای به جامانده از شهر تاریخی سیرنا و یک درخت چنار ۲۳۰۰ ساله شهرت دارد. در این روستا می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های سنتی و آرامش خاص مناطق روستایی لذت ببرید.

12. مسجد قدیمی آقا ابراهیم در مارماریس

یکی از مکان های دیدنی مارماریس که قدمت آن به قرن هجدهم برمی‌گردد، مسجد تاریخی آقا ابراهیم است که در میدان آتاتورک مارماریس قرار دارد. این مسجد به دلیل معماری خاص و شکل گنبد نامتعارفش شهرت دارد و همچنان محل برگزاری مراسم مذهبی و آیینی است.

13. یادمان ساریانا؛ مقبره صخره ای مارماریس

در شمال شرقی مارماریس، در دل کوه‌های جنگلی این شهر مقبره‌های صخره‌ای وجود دارند که در دل کوه و با کنده‌کاری در صخره‌ها ساخته شده‌اند. این بناها در دوران عثمانی و برای یادبود و بزرگداشت بانویی به نام ساریانا که پیشگوی مشهور و مقدسی در آن دوران به شمار می‌آمد، ساخته شدند. این مقبره‌های صخره‌ای در حال حاضر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و در نزدیکی آنها مسجدی نیز ساخته شده است.

14. ساحل کیزکومو؛ از زیباترین سواحل مارماریس

در روستای زیبای اورهانیه در مارماریس، ساحل شگفت‌انگیز کیزکومو قرار دارد که می‌توانید در امتداد خط ساحلی ۶۰۰ متری آن، تفریحات آبی بی‌نظیری را تجربه کنید. انواع ورزش‌های آبی، کلوپ قایق‌های بادبانی، جت اسکی، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی و حتی قدم زدن در دل دریای مواج از جمله تفریحات ساحلی در این منطقه منحصربه‌فرد است.

ساحل کیزکومو از بهترین مناطق دیدنی در مارماریس

تصویری از ساحل کیزکومو

15. ساحل لاک پشت ها در مارماریس

ساحل ایزتوزو که به ساحل لاک پشت ها شهرت دارد، از جمله جاهای دیدنی مارماریس در امتداد سواحل دریای اژه است. این ساحل اکنون یک منطقه حفاظت‌شده برای پرورش لاک‌پشت‌های دریایی نادر و در معرض انقراض به شمار می‌رود که مسافران مارماریس می‌توانند از آن بازدید کنند. البته باید به خاطر داشت که تفریحات ساحلی در این منطقه به دلیل ملاحظات محیط زیستی محدود شده است. 

16. سواحل مارماریس ترکیه

مارماریس را همه با سواحل رویایی‌اش می‌شناسند، جایی که تفریحات آبی بی‌نظیر، صدای آرامش‌بخش امواج و مناظر خیره‌کننده از تلاقی دریا و جنگل، همه در کنار یکدیگر، اوقات فراموش‌نشدنی‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند. بی‌تردید مهم‌ترین علت محبوبیت مارماریس، سواحل شنی، آفتاب دلچسب و طبیعت چشم‌نواز آن است. مارماریس با آب کم‌عمق، خلیج‌های زیبا و خط ساحلی طولانی، بهشت دوستداران دریاست.

سواحل از مشهورترین جاهای دیدنی در مارماریس

تصویری از سواحل مارماریس

17. رودخانه دالیان مارماریس

رودخانه دالیان یکی از رودهای منطقه دالیان در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مارماریس است. این رود از شهر دالیان عبور می‌کند و درنهایت در ساحل لاک‌پشت‌ها به دریا می‌ریزد. مسیری که این رودخانه طی می‌کند به قدری زیباست که تورهای متنوعی در مسیر این رودخانه شکل گرفته است و گردشگران می‌توانند سوار بر قایق‌های تفریحی از جاذبه‌های طبیعی این مسیر لذت ببرند.

رودخانه دالیان از بهترین جاذبه های گردشگری در مارماریس

تصویری از رودخانه دالیان

18. کوه های مارماریس ترکیه

مارماریس شهری است که در میان کوه‌ها واقع شده و از این رو عجیب نیست که یکی از مهم‌ترین مناطق دیدنی مارماریس، کوه‌های آن باشد. کوه‌های مارماریس معمولاً جنگلی و پوشیده از درختان و گیاهان متنوع هستند که آبشارهای متعدد، رودخانه‌ها و جنگل‌های انبوه آنها، گردشگران را به خود می‌خواند.

کوه های مارماریس

تصویری از کوه‌های مارماریس

19. غواصی اسکوبا؛ از جاذبه های مهم مارماریس

مارماریس که در کرانه دریای مدیترانه جای دارد، یکی از بهترین نقاط برای تجربه غواصی در آب‌های زلال مدیترانه است. به همین دلیل، سکوی غواصی اسکوبا به یکی از جاذبه‌های مارماریس تبدیل شده است. در این مکان، گردشگران با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ غواصی و همراهی غواصان ماهر، به قعر دریا می‌روند تا طبیعت زیرین دریای مدیرانه را از نزدیک تماشا کنند.

غواصی اسکوبا در مارماریس

عکسی از غواصی در مارماریس

20. پارک های آبی جزیره‌ مارماریس

در شهر مارماریس، دو پارک آبی مشهور وجود دارد که جزء محبوب‌ترین مکان های دیدنی مارماریس به شمار می‌آیند. پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی آکوا دریم دو پارک آبی محبوبی هستند که با برخورداری از طیف وسیعی از بهترین بازی‌ها و تفریحات آبی، از جمله بهترین تفریحات مارماریس محسوب می‌شوند. تفریحاتی مانند انواع سرسره‌ها، بخش ویژه کودکان، گلف، بولینگ، خدمات ساحلی، استخر و همچنین چندین رستوران و کافه در این پارک های آبی وجود دارد.

پارک های آبی از معروفترین جاهای گردشگری در مارماریس

عکسی از یک پارک‌ آبی در مارماریس

21. مارماریس مارینا؛ بهترین مجموعه تفریحی مارماریس

مارماریس مارینا یک مجموعه تفریحی و گردشگری و یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب و قدم زدن در امتداد اسکله است. در این مجموعه تفریحی بزرگ، گردشگران علاوه‌بر لذت بردن از مناظر ساحلی، می‌توانند از فروشگاه‌های مختلف خرید کنند، بهترین غذاها را در رستوران‌ها و کافه‌ها میل کنند و از موسیقی زنده و تفریحات این مجموعه لذت ببرند.

22. بازار بزرگ مارماریس

هرکدام از شهرهای بزرگ ترکیه، یک بازار بزرگ دارند و مارماریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازار بزرگ مارماریس در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است. هرچند بازار مارماریس از بازار بزرگ استانبول کوچکتر است؛ اما هرچه نیاز داشته باشید را در آن پیدا می‌کنید.

بازار بزرگ مارماریس

عکسی از بازار بزرگ مارماریس

23. بار استریت مارماریس

بار استریت مارماریس که به نام خیابان بار مارماریس نیز شناخته می‌شود، یکی از کانون‌های اصلی سرگرمی شبانه به شمار می‌آید. این خیابان در فاصله ۵۰۰ متری از مرکز شهر و در مجاورت مارماریس مارینا قرار دارد و مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی دیگر است. این خیابان باریک در فصول پرگردشگر، بسیار شلوغ می‌شود.

24. جیپ سافاری مارماریس

جیپ سافاری یکی از تفریحات لذت بخش مارماریس برای دوستداران ورزش در طبیعت و فضای باز است. لذت بردن از تماشای منظره‌های زیبا، روستاهای سرسبز، آبشارهای زلال، تنگه‌ای با آب‌های کم‌عمق، از جمله تجربه‌های لذت‌بخش تور یک روزه جیپ سافاری در مارماریس است. به‌علاوه معمولاً این تورها به همراه یک قایق‌سواری جذاب ارائه می‌شوند و گردشگران از رودخانه‌ای خروشان عبور می‌کنند که تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برایشان به ارمغان می‌آورد.

جیپ سافاری در مارماریس

تصویری از جیپ سافاری

25. میدان جوانان ۱۹ می مارماریس

یکی از میادین اصلی و مراکز اجتماعی شهر مارماریس، میدان جوانان ۱۹ می است که فواره‌های رقصان نیز در آن قرار دارند. این میدان در نزدیکی جاذبه‌های اصلی مارماریس و هتل‌های مهم این شهر قرار دارد.

میدان جوانان 19 می از مکان های گردشگری در مارماریس

تصویری از میدان جوانان 19 می

پایان سفر در مارماریس زیبای ترکیه

مارماریس را به عنوان بهشت ترکیه می‌شناسد و بی‌تردید با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعدد، شایسته این لقب است. در تور مارماریس شما می‌توانید از سواحل زیبا، روستاهای تاریخی و سرسبز، کوه‌های جنگلی و آبشارهای متعدد لذت ببرید. به‌علاوه پارک‌های آبی هیجان‌انگیز، سکوهای غواصی، مجموعه تفریحی - گردشگری مارماریس مارینا و جیپ سافاری از دیگر تفریحات متنوعی هستند که می‌توانید در سفر به مارماریس تجربه کنید. در یک کلام باید بگوییم که مارماریس برای همه گردشگران با هر سلیقه‌ای جذاب است و در سفر به این شهر، هرگز حوصله‌تان سرنخواهد رفت.

سؤال متداول:

1. جاهای دیدنی مارماریس کجا هستند؟

جزیره کلئوپاترا، قلعه و موزه مارماریس، غار نیمارا، بازار بزرگ مارماریس، سواحل و کوه های مارماریس از بهترین جاهای دیدنی مارماریس هستند.

2. بهترین سواحل مارماریس کدامند؟

ساحل کیزکومو و ساحل لاک پشت ها، ساحل ایچملر و ترنج از زیباترین سواحل مارماریس هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt