ساحل کلئوپاترا آلانیا

ساحل کلئوپاترا آلانیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آبان ، 1402

ساحل کلئوپاترا آلانیا از سواحل زیبای مدیترانه

ساحل کلئوپاترا آلانیا منطقه‌ای بسیار بکر و جذاب است. این ساحل به دلیل آب‌های نیلگون، آسمان آبی و آب و هوای مطبوع از توریستی ترین سواحل آلانیا به شمار می‌رود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر اهل سفر باشید، بدون شک نام آلانیا را شنیده یا از آن بازدید کرده‌اید. این شهر که در استان آنتالیا قرار دارد، یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. سواحل بکر آلانیا در ترکیه مشهور هستند که یکی از توریستی‌ترین آن‌ها ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach) است. دلیل به شهرت رسیدن این ساحل چیست و چه تفریحاتی در آن پیدا می‌شود؟

اگر تور آلانیا را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره مهم‌ترین و محبوب‌ترین ساحل آن به دست آورید، در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد. با صرف دقایقی کوتاه برای مطالعه مطلب پیش رو، مطمئن باشید که دیگر ابهامی درباره ساحل کلئوپاترا نخواهید داشت.

نمایی از ساحل طلایی کلئوپاترا در آلانیا

نمایی از ساحل طلایی کلئوپاترا در آلانیا

ساحل کلئوپاترا کجاست؟ نحوه دسترسی به ساحل

ساحل کلئوپاترا در غرب شبه جزیره‌ای تاریخی به همین نام قرار گرفته و منطقه‌ای بسیار بکر و جذاب است. آب‌های نیلگون، آسمان آبی و آب و هوای مطبوع این منطقه، سالانه توجه گردشگران متعددی را به خود جلب می‌کند. طبق افسانه‌های قدیمی، کلئوپاترا، ملکه مشهور مصری، در سفر به دریای مدیترانه، در منطقه‌ای ساحلی در آلانیا توقف کرده است؛ ازاین‌رو نام این جزیره را کلئوپاترا گذاشته‌اند.

کلئوپاترا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین سواحل توریستی آلانیا به شمار می‌رود و مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به ساحل و تفریحات آبی است. معمولا تورهای آلانیا به صورت جداگانه برگزار می‌شوند؛ اما در صورت بازدید از آنتالیا نیز می‌توانید سری به آلانیا نیز بزنید. فاصله آنتالیا تا آلانیا حدود 130 کیلومتر است و شما می‌توانید با استفاده از هواپیما یا تاکسی این فاصله را طی کنید.

بهترین فصل برای بازدید از ساحل کلئوپاترا

تابستان فصلی بسیار شلوغ است و اغلب مردم در این فصل اقدام به سفر می‌کنند. اگر در تابستان به ساحل کلئوپاترا بروید، احتمالا با انبوهی از جمعیت مواجه می‌شوید. مردم برای شنا و استفاده از امکانات تفریحی اغلب در بهار و تابستان به کلئوپاترا می‌آیند. آلانیا باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی‌اش، پاییز و زمستان سردی ندارد.

اگر قصد شنا دارید، شرایط آب و هوایی این منطقه از اردیبهشت تا آبان ماه بسیار مطلوب است؛ اما در سایر روزهای سال نیز می‌توانید به کلئوپاترا مراجعه کنید و لذت ببرید؛ البته پیش از سفر بهتر است وضعیت آب و هوا را نیز چک کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

ساحل شنی کلئوپاترا

ساحل شنی کلئوپاترا

هزینه ورود به ساحل کلئوپاترا چقدر است؟

ورود به ساحل کلئوپاترا برای عموم آزاد و کاملا رایگان است. در ساحل امکاناتی مانند کابین رختکن، دستشویی و دوش نیز وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها نیز نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ اما لوازمی مانند تخت‌خواب‌های ساحلی و چترهای آفتابی اجاره‌ای هستند.

امکانات و تفریحات موجود در ساحل کلئوپاترا

کلئوپاترا یک منطقه توریستی است و امکانات بسیاری دارد. در امتداد ساحل بوفه‌های متعددی ساخته شده‌اند که انواع خوراکی و نوشیدنی را در اختیار گردشگران می‌گذارند. برخی از این بوفه‌ها با کارت اعتباری کار نمی‌کنند؛ پس حتما پول نقد به همراه داشته باشید.

علاوه بر بوفه‌ها، انواع کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در اطراف ساحل در دسترس هستند و منوهای متنوعی دارند. برای اقامت نیز می‌توانید از هتل‌های نزدیک ساحل استفاده کنید. هتل‌های ریورا، سیتی هتل و بیچ هتل در فاصله‌های کمتر از دو کیلومتری کلئوپاترا قرار دارند.

اگر به منظور پیاده‌روی نیز به ساحل مراجعه کنید، منطقه‌ای برای پیاده‌روی در امتداد ساحل کشیده شده است. امکان شنا، دوچرخه‌سواری دریایی، قایقرانی و سایر ورزش‌های آبی در ساحل کلئوپاترا وجود دارد. شما می توانید در تور آلانیا نوروز 1403 و تور آنتالیا نوروز 1403 نیز از این ساحل دیدن کنید.

کافه و رستوران های ساحل کلئوپاترا

کافه و رستوران های ساحل کلئوپاترا

نزدیک‌ترین دیدنی‌ها به ساحل کلئوپاترا

آلانیا جاذبه‌های بسیاری دارد و از توریستی‌ترین مناطق ترکیه به شمار می‌رود. اگر به ساحل کلئوپاترا مراجعه کردید، از دیدنی‌های اطراف آن نیز بازدید کنید. قلعه آلانیا، موزه آلانیا، مسجد سلیمانیه، موزه آتاتورک، موزه باستان شناسی آلانیا و غار داملاش از جاذبه‌های تاریخی در نزدیکی ساحل کلئوپاترا هستند.

خرید تور آلانیا با قیمت مناسب، از الفبای سفر

در این مقاله به معرفی ساحل کلئوپاترا پرداختیم و نحوه دسترسی و امکانات موجود در آن را مرور کردیم. این ساحل توریستی سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است و یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر نیز به شمار می‌رود. اگر مجذوب زیبایی‌های کلئوپاترا شده‌اید و قصد بازدید از آن را دارید، زمان را از دست ندهید و همین حالا تور آلانیا یا تور آنتالیا را از سایت خریداری کنید. آژانس مسافرتی الفبای سفر با عرضه بهترین خدمات گردشگری، همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند. مطمئن باشید با استفاده از خدمات این مجموعه، خاطرات شیرینی برای خود و عزیزانتان رقم خواهید زد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt